Työpaikkakiusaus

Sairaanhoitaja

Mitä tehdään kun koen olevani työpaikkakiusattu?!
Olen sanonut asiasta esimiehelleni, mutta hän ei
ole ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin asian
suhteen. Tätä on jo jatkunut toista vuotta enkä
tiedä kauanko tätä enää jaksaa terve (?) ihminen
olkapäillään kantaa.
Omaa työtäni vähätellään ja tietoja salataan
minulta. Palavereihin "unohdetaan" kutsua minut.
Olen mielestäni tehnyt tunnollisesti työtäni ja
saanut siitä hyvää palautetta asiakkailta. Haluan
myös kehittää itseäni sekä tätä työtä palvelemaan
entistä paremmin asiakkaita. Olenko siis "piikki
jonkun lihassa" kun olen kouluttanut itseäni
näiden vuosien aikana?
Pyrin tekemään työtäni pyyteettömästi ilman
mitään sitoumuksia mihinkään suuntaan. Tuntuu
siltä kun ilma olisi loppunut siipien alta. Yksin
ei jaksa kovin pitkään seistä...

28

4364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LawMan

Taitaa pitää paikkansa että hoitsujen työ on aika
      vittumaista ja huonosti arvostettua?

Hae ihmeessä toista työpaikkaa jos suinkin
      mahdollista, voi tosin olla että ongelmat jatkuu
      uusissakin kuvioissa. Kokeilematta ei tiedä. Tai
      sitten alan vaihto.

Valitettavasti taidat olla lainsuojaton jos edes
      työnantaja ei asioille minkään mahda.

• juttu

kun saisit jonkunlaisia "todisteita" asiasta, niin
        olis parempi pohja mahdollisiin "syytetoimiin"
        jatkossa. Tuleeko mihinkään palavereihin osallistujien nimet? Jos tulee ja sinulla on mah-
        dollisuus saada ne, niin voit todistaa, ettei si-
        nua ole kutsuttu ym.ym. Lisäksi voit heittää esimiehen esimiehelle, että joudut harkitsemaan
        oikeustoimia, jos homma ei lopu. Sen luulisi jos-
        kus toimivan. Julkisuus on aina työnantajan kannalta huono asia. Juttu tietty edellyttää, että
        sinusta ei löydy ns."pahaa sanottavaa" tai ammat-
        tiin liittyvää negatiivista juttua..

• Myös kiusattuna ollut

Kuulutko ammattiliittoon? Jos, niin otapa
      yhteyttä sinne. Toinen vaihtoehto on ottaa
      yhteyttä työterveydenhuoltoon. Molempi tie on
      kivinen, mutta voi onnistua, tiedän sen omasta
      kokemuksestani. Helpoin tie omalta kohdaltasi on
      yrittää päästä toiseen työpaikkaan.

• taaplaaja

Aikuisten toiminta ei eroa pahemmin lasten
      nahistelusta hiekkalaatikolla. Syntyy pari kolme
      porukkaa, jotka kiistelee keskenään ja jäsenet
      porukoissa vaihtuu(kuka on kenenki kaveri jne)

Olet ehkä tehny sen virheen, että et ole mennyt
      mihinkään "puolueeseen" työpaikalla.
      Silloin on vaarana, että saa kaikki niskaansa.
      Muut tuntee, että toi on parempi, kun se ei halua
      olla tässä pelissä mukana, ja rupee savustamaan.

Vois yrittää ehkä vähän näytellä kuuluvansa
      johonki puolueeseen.
      Kun se yhteenkuuluvuuden henki syntyy siitä, että
      ollaan jotakuta vastaan.

• pora123

Hei!Luin tuon sinun kirjoituksen,tuntui tutulta.Olen hammashoitaja.Työssäni on vastapelurina "ns uskovainen" naishenkilö,joka muistaa joka välissä sanoa aina pahaa minusta.Muut ovat kiittäneet(mies hammaslääkärit jokunen naislääkärikin)taidoistani.Olen usein onneton pahoista sanoista,joita kuulen joka aamu.Kutsunkin häntä pitsinnyplääjäksi.Hän juttelee vain välinehuoltajan kanssa minut unohtaen.Olen arkajalka hiljainen,mutta hänelle joudun sanomaan kovat sanat joka arkiaamu.

• joku123455

Itse olin Iss-nimisen firman kautta siivoojana eräässä kohteessa. Työparini sanoi mulle parin työpäivän jälkeen suoraan, että ovat puhuneet minusta selkäni takana tupakkatauoilla. Haukkuivat ja arvostelivat. Hän aina piikitteli mua, puuttui koko ajan työhöni, mumisi hokien mun sanomisia itsekseen vihaisesti, heitti inhottavia välikommentteja, ei antanut käydä vessassa/juoda kahvia vaikka itse kävi tupakalla..jne. Ja mikä pahinta: pomo ei puuttunut asiaan joten irtisanouduin.

• työpaikka vaihtoon

Kiusaamiseen pitää reagoida heti ja suoraan kiusaajalle. Jos tilanne on ollut päällä jo toista vuotta, niin työpaikan vaihto on viisain ratkaisu, koska kiusaaminen tulee muuttumaan jatkossa vain pahemmaksi. Jokaisessa työyhteisössä on enempi tai vähempi häiriintyneitä persoonia.

• nöyräkö ok?

luin viestisi ja mulla samantapainen tilanne työssäni. pääsin tukityöllistymis työhön sairaalan kanttiiniin. kun aloitin työt 2 työntekijää aloitti sairasloman myös perehdyttäjäni olin kahdestaan kiusaajan kanssa ja esimies sain tehdä kaikki hakea myytävät ruoat keittiöstä 2 kertaa pv ja tiskikonetta laittaa koko ajan päälle hakea likaisia astioita koko päivän pyyhkiä pöydät vaihtaa uudet puhtaat alustat vitriiniin kiusaaja vain seisoi kassassa jonne en koskaan päässyt vaikka esimieheltä kysyin. kiusaaja keksi esimiehen lähdettyä mulle extra hommia pese jääkaappi ja kylmähuone ja itse ei koskenut rättiin enää ollenkaan eikä enää pessyt itse kahviautomaattia vaan kantoi sen mulle. lopetin tämän työni koska selkä sattui aamuisin ja oikea olkapää sakä jalat vihdoin kun pääsin kolme kertaa hetkeksi kassaan kun yksi työntekijöistä palasi sairaslomaltaan ns. viimeisenä pv tein virheen kassassa ..asiakkaan ostokset maksoivat 4e 65s hän maksoi kortilla painoin vahingossa 406.50 lukijaan apua.. esimies oli ruokatunnilla kiusaaja ja toinen työntekijöistä hermostuivat minuun kun yritin soittaa pankkiin ja korjata vairheeni..silloin en kestänyt juoksin itkien pois pukuhuoneeseen vaihdoin vaatteet ja samalla esimies saapui ruokatunniltaan ihmetteli mikä on ja jotenkin pystyin sanomaan että en kestä kun tein virheen jota muut ei antanut minun selvittää lähdin kotiin ja soitin vähän ajan päästä esimiehelleni etten jatka kassavirhe vei motivaation lopullisesti ja olen pahoillani halusin tehdä kaiken mahdollisimman hyvin.. saan lopputilini ja enkä joudu karenssiin koska kyseessä oli työpaikka kiusaaminen . -nöyräkö ok?-

• liisukkainen

oma tarinani. Tähän ei ole muuta ratkaisua kuin työpaikan vaihto. Omaa elämää ei kannata tuhlata huonossa työpaikassa, jotkut yhteisöt tarvitsevat roskapussin ja syntipukin, sellaiseksi ei kannata ryhtyä.

• keittiö-psykologi

Olet piikki jonkun lihassa, mahdollisesti kaikkien. Fakta on näet se, että kaikkein lahjakkaimpia ei vain ihailla vaan myös vihataan. Se jos mikä antaa itseluottamusta, että hyväksyy tuon. Suomessa ei olla kateellisia siksi että lahjakkaista ei pidetä, vaan siksi että täällä ei aidosti puhuta asioista, paitsi ehkä saunassa korkeintaan. Yleensä nekin kuitataan sitten selvinpäin turhiksi kännihöpinöiksi, vaikka silloin juuri ollaan oltu suojaus alhaalla ja haavoittuvia.

Joitain persoonallisuus tyyppejä on vaikea lukea, joten suosittelen psykologian lukemista tai jos on kiire niin käy psykologin juttusilla niin se kertoo kaiken konkreettisen puolessa tunnissa.

Ei tarvitse olla onneton enää koskaan.

• akka6864

Olen huomannut, että liika nöyryys ei ole hyväksi töissä. Jos olet hiljainen tapaus, on hyväksikäyttämisen riski suuri. Joskus voi käydä niinkin, että työkaveri nakittaa omia hommia toiselle ja itse ei tee mitään tai muka tekee jotain (istuu tietokoneella). Itse olen liian kiltti ja teen aina kaikki, mitä käsketään. Inhottava piirre, josta haluan eroon. Voi johtua siitäkin, että haluan tulla hyväksytyksi. Toki jotkut työkaverit tykkäävät tästä piirteestäni, mutta on sellaisiakin, jotka ottavat minut silmätikuksi. Hiljaisia, kilttejä ja rauhallisia persooniahan ei kovin helposti suvaita joukkoon (tähän mennessä olen huomannut..).

Naisvaltaisilla aloilla esiintyy tosi paljon kiusaamista. Itse opiskelen naisvaltaista matalapalkka-ammattia ja olen päättänyt opiskella toisenkin ammatin, joka ei ole niin naisvaltainen. On jäänyt traumat niin koulu- kuin työpaikkakiusaamisesta, joten haluan työn, jossa saan työskennellä itsenäisesti tai sellaisessa paikassa, jossa on sekä naisia että miehiä. Jos kiusataan, täytyy ottaa yhteys esimieheen. Jos esimies on kiusaajan puolella,niin silloin pitää ottaa yhteys esimiehen esimieheen.

• jdhjfödshfödsf
        akka6864 kirjoitti:

Olen huomannut, että liika nöyryys ei ole hyväksi töissä. Jos olet hiljainen tapaus, on hyväksikäyttämisen riski suuri. Joskus voi käydä niinkin, että työkaveri nakittaa omia hommia toiselle ja itse ei tee mitään tai muka tekee jotain (istuu tietokoneella). Itse olen liian kiltti ja teen aina kaikki, mitä käsketään. Inhottava piirre, josta haluan eroon. Voi johtua siitäkin, että haluan tulla hyväksytyksi. Toki jotkut työkaverit tykkäävät tästä piirteestäni, mutta on sellaisiakin, jotka ottavat minut silmätikuksi. Hiljaisia, kilttejä ja rauhallisia persooniahan ei kovin helposti suvaita joukkoon (tähän mennessä olen huomannut..).

Naisvaltaisilla aloilla esiintyy tosi paljon kiusaamista. Itse opiskelen naisvaltaista matalapalkka-ammattia ja olen päättänyt opiskella toisenkin ammatin, joka ei ole niin naisvaltainen. On jäänyt traumat niin koulu- kuin työpaikkakiusaamisesta, joten haluan työn, jossa saan työskennellä itsenäisesti tai sellaisessa paikassa, jossa on sekä naisia että miehiä. Jos kiusataan, täytyy ottaa yhteys esimieheen. Jos esimies on kiusaajan puolella,niin silloin pitää ottaa yhteys esimiehen esimieheen.

eli miksi ottaisitte häneen yhteyttä, hän kuittaa asiat: "Tuollaista ei tapahdu" - joo, ja eriänisten työsuojeluihmisten mukaan, "kun työnantaja saa tiedon työpaikalla harjoitettavasta epäasiallisesta kohtelusta, tämän pitää ruveta selvittämään asiaa" (laitoin sitaatteihin, sisältö on tuo, mutta sitaateissa oleva teksti ei ole suora lainaus, sori vaan, mutta noin siis sisällöllisesti sanovat), mutta siis selvitys on heti ja saman tien tehty: "Tuollaista ei tapahdu". Eli ottakaa yhteys työsuojeluun!!!!!! Toki, työsuojeluihmisetkin tekevät työtään ikään kuin työnantajan palkkalistoilla, eli ei aina voi täysin luottaa heidänkään ottavan asiaa YHDEN IHMISEN TAKIA vakavasti, etenkään jos kyseessä on epäasiallinen kohtelu, asiahan olisi tietysti toinen, jos vaikkapa jostain koneesta puuttuisi turvalaite - joo. ELI AIVAN TURHA EDES YRITTÄÄ MITÄÄN.

Itsellä oli terveydenhoidon tehtävässä aivan siis fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä - mutta niin vain kävi, että mitään ei tehty, paitsi väitettiin minua hulluksi! Eli siis työnantaja saa PAHOINPIDELLÄ työntekijäänsä aivan miten haluaa - who cares.
        AI NIIN, näytti tänä vuonna tulevan sellainen laki, että alaikäiseen, työntekijään (ja joku kolmas ryhmä vielä) kohdistettu pahoinpitely on virallisen syyttäjän asia... NO JOO! JUST JOO!!!!!!

Terveydenhuollon puolella, eikös olekin niin kuin mahtavaa, kun työntekijänä kiusataan, niin miten voi olettaa, että kiusattu voi edes kuvitella tulevansa asiakkaanakaan asiallisesti kohdelluksi, ja turha edes kuvitella, ihan samoin käsitellään epäasiallisesti ihmistä ja tämän asioita!
        Oikein huvitti, kun Hesarissa oli taannoin juttu ammattipukeutumisesta, mukana oli yksi hoitaja jostain Hesasta, ja tämä siinä oikein selitti, että työnantaja on kehoittanut työntekijöitä miettimään miten nämä pukeutuvat ja käyttäytyvät jopa vapaa-ajalla - siis joo - pelkääkö työnantaja juuri sitä että firmalta menee uskottavuus!!! Juu, tekopyhää..............

Todellisuus on: Kun on päästy käsittelemään ihmistä kerran kuin paskaa, niin sama peli jatkuu....

• hhjhgjghjghj
        jdhjfödshfödsf kirjoitti:

eli miksi ottaisitte häneen yhteyttä, hän kuittaa asiat: "Tuollaista ei tapahdu" - joo, ja eriänisten työsuojeluihmisten mukaan, "kun työnantaja saa tiedon työpaikalla harjoitettavasta epäasiallisesta kohtelusta, tämän pitää ruveta selvittämään asiaa" (laitoin sitaatteihin, sisältö on tuo, mutta sitaateissa oleva teksti ei ole suora lainaus, sori vaan, mutta noin siis sisällöllisesti sanovat), mutta siis selvitys on heti ja saman tien tehty: "Tuollaista ei tapahdu". Eli ottakaa yhteys työsuojeluun!!!!!! Toki, työsuojeluihmisetkin tekevät työtään ikään kuin työnantajan palkkalistoilla, eli ei aina voi täysin luottaa heidänkään ottavan asiaa YHDEN IHMISEN TAKIA vakavasti, etenkään jos kyseessä on epäasiallinen kohtelu, asiahan olisi tietysti toinen, jos vaikkapa jostain koneesta puuttuisi turvalaite - joo. ELI AIVAN TURHA EDES YRITTÄÄ MITÄÄN.

Itsellä oli terveydenhoidon tehtävässä aivan siis fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä - mutta niin vain kävi, että mitään ei tehty, paitsi väitettiin minua hulluksi! Eli siis työnantaja saa PAHOINPIDELLÄ työntekijäänsä aivan miten haluaa - who cares.
        AI NIIN, näytti tänä vuonna tulevan sellainen laki, että alaikäiseen, työntekijään (ja joku kolmas ryhmä vielä) kohdistettu pahoinpitely on virallisen syyttäjän asia... NO JOO! JUST JOO!!!!!!

Terveydenhuollon puolella, eikös olekin niin kuin mahtavaa, kun työntekijänä kiusataan, niin miten voi olettaa, että kiusattu voi edes kuvitella tulevansa asiakkaanakaan asiallisesti kohdelluksi, ja turha edes kuvitella, ihan samoin käsitellään epäasiallisesti ihmistä ja tämän asioita!
        Oikein huvitti, kun Hesarissa oli taannoin juttu ammattipukeutumisesta, mukana oli yksi hoitaja jostain Hesasta, ja tämä siinä oikein selitti, että työnantaja on kehoittanut työntekijöitä miettimään miten nämä pukeutuvat ja käyttäytyvät jopa vapaa-ajalla - siis joo - pelkääkö työnantaja juuri sitä että firmalta menee uskottavuus!!! Juu, tekopyhää..............

Todellisuus on: Kun on päästy käsittelemään ihmistä kerran kuin paskaa, niin sama peli jatkuu....

Ja siis terveydenhoidon henkilöstö toisaalta voi kokea olevansa työpaikkakiusattuja, jos asiakas tekee heistä valituksen tai kantelun - noo, sitten sitä tulee kantelun kohde vaikka kantelijan pihalle näyttämään katumaasturinsa leveät perseet ja yököttävän näköisen äijänsä partasen naaman - että katos, tämä on rikkaan olo, mitäs sinä köyhä rupeat urputtamaan, kuiteskin häviät!

Ja mitä väliä niistä valituksistakaan on - ei mitään - voi olla, että vaikka lääni jonkun huomautuksen antaisi, mutta pistääkö valvira asian henkilön tietoihin rekistereissään - tuskin!

Se siitä!!!!!!

Kyllä se niin on, että terveydenhuollon ammattinimikkeen kun saa, niin mielivaltaa voi käyttää ihan miten vain!!!

• tyhjä latva?
        hhjhgjghjghj kirjoitti:

Ja siis terveydenhoidon henkilöstö toisaalta voi kokea olevansa työpaikkakiusattuja, jos asiakas tekee heistä valituksen tai kantelun - noo, sitten sitä tulee kantelun kohde vaikka kantelijan pihalle näyttämään katumaasturinsa leveät perseet ja yököttävän näköisen äijänsä partasen naaman - että katos, tämä on rikkaan olo, mitäs sinä köyhä rupeat urputtamaan, kuiteskin häviät!

Ja mitä väliä niistä valituksistakaan on - ei mitään - voi olla, että vaikka lääni jonkun huomautuksen antaisi, mutta pistääkö valvira asian henkilön tietoihin rekistereissään - tuskin!

Se siitä!!!!!!

Kyllä se niin on, että terveydenhuollon ammattinimikkeen kun saa, niin mielivaltaa voi käyttää ihan miten vain!!!

väestä tehtyy kanteluun terveydenhuollon edustajan antaman vastineen kopiona tähan. Mutta siis mitäs sanotte, kun tilanteessa jossa vastine on annettu, ihminen on jo työttömänä mutta ilman mitään tuloja - mitäs se sellainen on, ja vastineen antaja ensinnäkin yhden sivun mittaisesta kirjoituksessa suurimman osan käyttää siihen että kuvaa omat työntekijän viimeisen työpäivän aikaiset tekemisensä, ja lopussa sanoo sitten näin: Lähinnä kyseessä oli työsuojeluasia.

Siis joo! Niin, että mitä tuolla paperilla enää tekee. Tuossa vaiheessa kantelun tekijä on itse jo tulottomana muutaman kuukauden ajan - huom. eiäk ole itse mitään irtisanomispapereita edes allekirjoittanut - ja siis, työntekijänä on tehnyt työnsä mikä on työntekijän ensimmäinen velvollisuus työnantajaa kohtaan, työnantaja sen sijaan on sallinut sekä fyysisen että henkisen pahoinpitelyn - kumpaakaan ei lähdetty selvittämään. Kun sitten työntekijä hakeutuu terveysasemalla, niin siellä jatketaan epäasiallista kohtelua loppuun saakka - jopa siinä vaiheessa kun kävi hakemassa ko. käyntiin liittyvät tekstit, naurettiin päin naamaa, vitsailtiin törkeästi, siis ja siinä vaiheessa oltiin jo ilman tuloja ja loukattuna muutenkin! Että sellaista.

Ja vastineessa yks ensin selittää omat tekemisensä (syy se, että kantelussa oli pienessä määrin epäilty vastineen antajan tekemisiä - siis muutamalla sanalla, niin tämä kertoo koko päivän aikataulunsa) ja lopuksi myöntää: Lähinnä työsuojeluasia!

Että mitä sillä paperilla tekee!!!!!!!! Ja nauretaan päin naamaa, väännetään vitsiksi! Näin sitä ihmisiä käsitellään, on valta tehdä mitä haluaa, vaikka vääntää vitsiksi! Kaikki vain siksi, että ammatti on lääkäri!

Haistakaa paska!

• palvattu liha
        tyhjä latva? kirjoitti:

väestä tehtyy kanteluun terveydenhuollon edustajan antaman vastineen kopiona tähan. Mutta siis mitäs sanotte, kun tilanteessa jossa vastine on annettu, ihminen on jo työttömänä mutta ilman mitään tuloja - mitäs se sellainen on, ja vastineen antaja ensinnäkin yhden sivun mittaisesta kirjoituksessa suurimman osan käyttää siihen että kuvaa omat työntekijän viimeisen työpäivän aikaiset tekemisensä, ja lopussa sanoo sitten näin: Lähinnä kyseessä oli työsuojeluasia.

Siis joo! Niin, että mitä tuolla paperilla enää tekee. Tuossa vaiheessa kantelun tekijä on itse jo tulottomana muutaman kuukauden ajan - huom. eiäk ole itse mitään irtisanomispapereita edes allekirjoittanut - ja siis, työntekijänä on tehnyt työnsä mikä on työntekijän ensimmäinen velvollisuus työnantajaa kohtaan, työnantaja sen sijaan on sallinut sekä fyysisen että henkisen pahoinpitelyn - kumpaakaan ei lähdetty selvittämään. Kun sitten työntekijä hakeutuu terveysasemalla, niin siellä jatketaan epäasiallista kohtelua loppuun saakka - jopa siinä vaiheessa kun kävi hakemassa ko. käyntiin liittyvät tekstit, naurettiin päin naamaa, vitsailtiin törkeästi, siis ja siinä vaiheessa oltiin jo ilman tuloja ja loukattuna muutenkin! Että sellaista.

Ja vastineessa yks ensin selittää omat tekemisensä (syy se, että kantelussa oli pienessä määrin epäilty vastineen antajan tekemisiä - siis muutamalla sanalla, niin tämä kertoo koko päivän aikataulunsa) ja lopuksi myöntää: Lähinnä työsuojeluasia!

Että mitä sillä paperilla tekee!!!!!!!! Ja nauretaan päin naamaa, väännetään vitsiksi! Näin sitä ihmisiä käsitellään, on valta tehdä mitä haluaa, vaikka vääntää vitsiksi! Kaikki vain siksi, että ammatti on lääkäri!

Haistakaa paska!

ja vielä kun tässä on muutakin tapahtunut, sen jälkeen kun tuo tapahtui, niin laitetaan tämäkin: Ja sitten jatkuu noitten ääliöitten pelleily tännepäin, tässä syksyllä oli kaupassa tilanne, jossa rupesi kiinnittämään huomiota yhden naisen älytön olan yli vilkuili, tirskuminen ja nauraminen, ja jatkuva vilkuilu olan yli, ihmettelin että kuka ja mikä tuo on, ja epäilin jo siinä että ettei vaan olis niitä terveydenhoidon tyyppejä, tosin minulle täysin tuntematon ihminen, no, siinä sitten se jäi sinne toiselle kassalle tirskumaan jonkun kaverinsa kanssa, itse lähdin jo toiselta ulos, mutta jäin kaupan nurkalle katsomaan, että mihinpäin se ääliö menee, no, melko pian se sieltä tuli ja oli kyllä aika hoo moilasen näkönen kun huomasi minut, ja meni sitten autolleen, no, eipä siinä sitten muuta kuin rekkari ylös ja selvityksiä tekemään - ja aivan oikein - LÄHIHOITAJA JULKITERHIKISSÄ - ja tämän kokoisessa paikassa ei LÄHIHOITAJALLA paljon muita työpaikkoja ole kuin tuo - ja vaikka olis joku toinenkin, niin ne ääliöt kyllä juoruavat, mm. se kanteluni oli ilmeisesti levitelty aivan yltympäri taloa ja siitä sitten pidemmällekin, sillä sain kuulla siitä jo miltei muutaman kuukauden päästä herjoja perääni!

Että tällaista väkeä on terveydenhuollossa, väki, joka törkeästi itsestään käyttää nimitystä AMMATTILAINEN! Ammattilaisia eivät ole sen enempää kuin muutkaan, jotka työstään palkkaa saavat. Muussa mielessä ammattilainen-sanan käyttäminen heidän yhteydessään on SOLVAUS!
        Tietäisittepä mitä kaikkea siellä tapahtuu, ja ollaan että ai, ei se mitään......

• dfgdfgdfgdfgdfg
        palvattu liha kirjoitti:

ja vielä kun tässä on muutakin tapahtunut, sen jälkeen kun tuo tapahtui, niin laitetaan tämäkin: Ja sitten jatkuu noitten ääliöitten pelleily tännepäin, tässä syksyllä oli kaupassa tilanne, jossa rupesi kiinnittämään huomiota yhden naisen älytön olan yli vilkuili, tirskuminen ja nauraminen, ja jatkuva vilkuilu olan yli, ihmettelin että kuka ja mikä tuo on, ja epäilin jo siinä että ettei vaan olis niitä terveydenhoidon tyyppejä, tosin minulle täysin tuntematon ihminen, no, siinä sitten se jäi sinne toiselle kassalle tirskumaan jonkun kaverinsa kanssa, itse lähdin jo toiselta ulos, mutta jäin kaupan nurkalle katsomaan, että mihinpäin se ääliö menee, no, melko pian se sieltä tuli ja oli kyllä aika hoo moilasen näkönen kun huomasi minut, ja meni sitten autolleen, no, eipä siinä sitten muuta kuin rekkari ylös ja selvityksiä tekemään - ja aivan oikein - LÄHIHOITAJA JULKITERHIKISSÄ - ja tämän kokoisessa paikassa ei LÄHIHOITAJALLA paljon muita työpaikkoja ole kuin tuo - ja vaikka olis joku toinenkin, niin ne ääliöt kyllä juoruavat, mm. se kanteluni oli ilmeisesti levitelty aivan yltympäri taloa ja siitä sitten pidemmällekin, sillä sain kuulla siitä jo miltei muutaman kuukauden päästä herjoja perääni!

Että tällaista väkeä on terveydenhuollossa, väki, joka törkeästi itsestään käyttää nimitystä AMMATTILAINEN! Ammattilaisia eivät ole sen enempää kuin muutkaan, jotka työstään palkkaa saavat. Muussa mielessä ammattilainen-sanan käyttäminen heidän yhteydessään on SOLVAUS!
        Tietäisittepä mitä kaikkea siellä tapahtuu, ja ollaan että ai, ei se mitään......

sitten kun niiltä siellä terveydenhoidossa kysyy, että mitäs te oikein haluatte tuolla kiusaamisellanne - että olisko suurin tyydytys jos tappaisin itseni. Niin arvatkaas mitä ne tekevät - juu, ne menevät ilmoittamaan poliisille laittomasta uhkauksesta! Että sillai. Juu, kuulustelujen jälkeen sitten vielä lähettävät omat kuulustelijat paikalle, että joo, sellaista meininkiä terveydenhuollossa. Juu, ei se kyllä se laiton uhkaus mennyt läpi syytteenä.

Että sillai. Voiko tota porukkaa kukaan käsittää?

Niin, ja kyseisessä työssä kun olen muualla ollut, niin aina on kehuttu ja sanottu että suureksi avuksi on ollut, ja hyvin tehty työt - tämä vain siltä varalta että joku irvileuka väittää että se työsuojeluasia olin minä.

Että sellaista. "Ammattilaisia" tosiaan. Mutta näitä asioistahan ei saa kertoa, sillä suurin osa suomalaisista kuitenkin tykkää että hyvää työtä tekevät!

• mitäs enää
        dfgdfgdfgdfgdfg kirjoitti:

sitten kun niiltä siellä terveydenhoidossa kysyy, että mitäs te oikein haluatte tuolla kiusaamisellanne - että olisko suurin tyydytys jos tappaisin itseni. Niin arvatkaas mitä ne tekevät - juu, ne menevät ilmoittamaan poliisille laittomasta uhkauksesta! Että sillai. Juu, kuulustelujen jälkeen sitten vielä lähettävät omat kuulustelijat paikalle, että joo, sellaista meininkiä terveydenhuollossa. Juu, ei se kyllä se laiton uhkaus mennyt läpi syytteenä.

Niin, ja kyseisessä työssä kun olen muualla ollut, niin aina on kehuttu ja sanottu että suureksi avuksi on ollut, ja hyvin tehty työt - tämä vain siltä varalta että joku irvileuka väittää että se työsuojeluasia olin minä.

Että sellaista. "Ammattilaisia" tosiaan. Mutta näitä asioistahan ei saa kertoa, sillä suurin osa suomalaisista kuitenkin tykkää että hyvää työtä tekevät!

Ketään, ei edes niitä ammattilaisia, liikuta vaikka tappaisit ittes just ja ihan heti.
        Aina parempi vain, mitä vähemmän vajaatehoisia on.
        Todennäköisesti tuo viimeinen työnantaja on sitten levittänyt, kun kerran poliisiinkin ovat olleet yhteydessä, tietosi ja tutkintamateriaalisi jokaiseen sairaanhoitopiiriin ja kuntayhtymään, et ole kelvollinen enää tekemään missään töitä, siitä he pitävät huolen.
        Eikö tulee mieleen, että näitä palstoja voivat lukea nuo entiset työkaverisikin, tarjoat vain lisää naurunaihetta kirjoituksillasi.
        Vai olet sinä ollut hyvä entisissä työpaikoissasi. Kehua voi aina, vaikkei tarkoittaisikaan. Kehuvat todennäköisesti kaikki muutkin. Eli et ole yhtään parempi kuin kukaan muukaan.
        Kantelut ovat julkista materiaalia, ne voi julkaista vaikka paikallisessa sanomalehdessä.
        Lääkäri saa kirjoittaa ja tehdä ihan mitä haluaa, tehdä merkinnät oman mielensä mukaan, sinulla ei ole sananvaltaa sen suhteen. Lääkäri on koulutettu arvioimaan ihmisiä. Lääkärin arviointikykyä ammatissaan ei voi kyseenalaistaa. Lääkäri on ammatti-ihminen.
        Sopeutuisit siihen, että sinun osasi on olla naurun aihe ja narun jatke. Sinulle saa nauraa ja sinua saa pitää pilkkanaan, olet sen ansainnut. Sinä et saa pilkata terveydenhoitoa, siitä suuttuvat kaikki. He saavat kyllä nauraa sinulle vaikka päin naamaa. Ei mitään rikosta!
        Että sen kun menet ja tapat ittes, ei kiinnosta ketään.

• 32
        mitäs enää kirjoitti:

Ketään, ei edes niitä ammattilaisia, liikuta vaikka tappaisit ittes just ja ihan heti.
        Aina parempi vain, mitä vähemmän vajaatehoisia on.
        Todennäköisesti tuo viimeinen työnantaja on sitten levittänyt, kun kerran poliisiinkin ovat olleet yhteydessä, tietosi ja tutkintamateriaalisi jokaiseen sairaanhoitopiiriin ja kuntayhtymään, et ole kelvollinen enää tekemään missään töitä, siitä he pitävät huolen.
        Eikö tulee mieleen, että näitä palstoja voivat lukea nuo entiset työkaverisikin, tarjoat vain lisää naurunaihetta kirjoituksillasi.
        Vai olet sinä ollut hyvä entisissä työpaikoissasi. Kehua voi aina, vaikkei tarkoittaisikaan. Kehuvat todennäköisesti kaikki muutkin. Eli et ole yhtään parempi kuin kukaan muukaan.
        Kantelut ovat julkista materiaalia, ne voi julkaista vaikka paikallisessa sanomalehdessä.
        Lääkäri saa kirjoittaa ja tehdä ihan mitä haluaa, tehdä merkinnät oman mielensä mukaan, sinulla ei ole sananvaltaa sen suhteen. Lääkäri on koulutettu arvioimaan ihmisiä. Lääkärin arviointikykyä ammatissaan ei voi kyseenalaistaa. Lääkäri on ammatti-ihminen.
        Sopeutuisit siihen, että sinun osasi on olla naurun aihe ja narun jatke. Sinulle saa nauraa ja sinua saa pitää pilkkanaan, olet sen ansainnut. Sinä et saa pilkata terveydenhoitoa, siitä suuttuvat kaikki. He saavat kyllä nauraa sinulle vaikka päin naamaa. Ei mitään rikosta!
        Että sen kun menet ja tapat ittes, ei kiinnosta ketään.

maailamaan naurua mahtuu.olen ollut naurun aihe koko ikäni, vaikka olen ihan asiallinen ja normaali ihminen.Se taitaa eniten ärsyttääkkin, että jaksan töihin raahautua.

Pahaa oloa puretaan,nauretaan,vittuillaan.Kiusan henkeni ovat itse pahoja ihmisiä,jotka haluavat tuhota sisälläni olevan hyvän, että minusta tulisi yhtä paha kuin heistä.Silloin he ovat tyytyväisiä.

Kun on hyvä ihminen,elämä hymyilee!

• narsistin uhri
        dfgdfgdfgdfgdfg kirjoitti:

sisareni, kieroakin kierompi manipuloiva narsisti, joka on tuhonnut perheensä, ex-miehensä maineen ja talouden, äitini viimeisen elinvuoden, serkkuni suhteet sukuun ja on
        minun kimpussa ,eristäen ja mustamaalaten,on työterveydenhuollon sairaanhoitaja
        neuvoisin hakemaan uuden työpaikan

• tophill

Työpaikkakiusaajat on säälittäviä paskoja. Varsinkin jos käyttävät hyväkseen pomon asemaa.

• Ei hakeruutta palkit

Kyllä tämäkin ketju on säälittävää luettavaa.Käyn eräässä laitoksessa omaistani katsomassa niin olen huomannut että täälläkin on huono ilmapiiri työntkijöitten kesken.Jos joutuu kiusatuksi niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin työpaikan vaihto.Ei valituksien kautta mikään liitto tai työterveys pysty kenenkään käytöstapoja muuttamaan.Ilkeitä ja vinoonkasvaneita ihmisiä on joka työpaikassa tänäpäivänä valitettavasti. Napakat ja topakat esimiehet voivat ehkä saada kuriin jollainlailla määrätynlaiset työntekijä mutta silloinhan nämä hakisivat pitkät sairaslomat tämäkin on kytännössä tuttua.

• Saraste
      • kiusaat kuuhun

Itsekkin olin työpaikka kiusattu ja sen tiimoilta alkoi terveyteni pettää ja jos jollekkin yritin puhua niin ei kukaan halunnut kuunnella. Terveyskeskus lääkärillekkin aloin kertoa siitä hirvittävästä ahdistuksesta mutta hän vain kirjoitti masennuslääke reseptin, en ottanut yhtään taplettia. Yöt näin painajaisia, en nukkunut 4 h enempää. Perjantaina jo ahdisti maanantain töihin lähtö. Ei voi sanoin kuvata sitä ahdistusta. Kiusaamista kesti monta vuotta, kiusaajat 60 v. ja kaksi liki 50 v. Pelastus tuli viime tipassa kun alkoi työtilanne heiketä ja paljon irtisanottiin porukkaa ja minä olin yksi irtisanotuista. Miten voikin olla riemun päivä kun saa lopputilin. Vuoden kuluttua irtisanomisesta pomo soitti ja sanoi että haluaa takaisin töihin kun työtilanne on hyvä. En suostunut kun sain uuden työn ja nyt on hyvä työpaikka.

• toivoa on vielä

Ja taas kun lukee tätäkin ketjua tulee aina mieleen että tälläiset ihmiset vielä saavat olla hoitoalalla työssä.Ja minkälaisia laitoksia nämä ovat.Luuletteko ettei omaiset näe tätä monessakin hoito paikassa ei kaikki ole sokeita kanoja, Minä olen tämän jo havainnut aikoja sitten mikä ilmapiiri vallitsee. Mitähän pitäisi tehdä? Niin jos nämä vainotut ottaisivat omaisiin rohkeasti yhteyttä ja saisivat joukolla nämä mätämunat ulos talosta.Ei ole oikein että kiusatut joutuvat lähtemään koska seuraava uhri on vielä jäljellä edelleen.

• Vapa ammattimies

Oli työssä yksi suuri kaukolämpö firma fer, ja siällä oli yksi kiusankappale,lukitse ovet nenän edessä sammutti valo työhuonessa, oli aina pakko piereskellä kun tuli lähellä, ei spuulanu vessapönttö vaan stoppasi flekti ja laitoipatteri täys terve haju sitt vaan aamulla kun vessassa oli 50 astetta. Esimiehet ei ottanut kantta asiasta ennen kun mää laitoi asia julki firman sisäinen nettisivu missä 5000 työkaveri voi luke asia. Tämä tilanne maksoi työantajalle 50 000€ ja voidan kysy jos se oli sen väärti. Oli kyllä kokous missä koko porukka antoi johtajalle murskava mielipite meidän kiusajalle mutta esimies ei halunut kuulla. Nytt kun meni eläkelle työantaja pimitti 2200€ minun sopimuspalkka. Työpaikka kiusaminen ei oo voittaja.Työturvallisuus oli sitt toinen murheryyni samassa ferri.

• Hyvä!!!

• hoitsuli84

työpaikkakiusaaminen johtuu yleenäs epäterveesti työyhteisöstä. esim. raskas työ ja epäpätevä esimies. itsekin olen kokenut työpaikkakiusaamista ollessani töissä terveydenhuoltoalalla. mm. väheksymistä, heittopussina olemista, muiden töiden teettämistä itsellä, nimittelyä, perättömiä juoruja ym. johtui ilmeisesti kateudesta. siitä että olen ammattitaitoinen, nuori, pidän itsestäni, ammattitaidostani ja ulkonäöstäni huolta ja olen töissä hyväntuulinen ja huoliteltu, ja hoidan työni kunnolla enkä ole leipääntynyt työhöni, eli olen uhka näille vanhoille kateellisille riivinraudoile..

• Eläkk. oleva hoitsu

Ihan sama juttu! Sairas työyhteisö... kateelliset kitupiikit.. (sorry tuo ilmaus..)

Itse olin vanhustyössä hoitajana, pidetty, suosittu. Kun oli myös musiikkiterapeutin koulutus, panostin virkistystoimintaan. Laulatin vanhuksia, pidettiin hauskaa, pidin tietovisailua, jne. Mutta siitä nousi ongelma.
        Vanhukset pitivät, olin suosittu.... ja kateus tuntui iskevän toisiin... Ja alkoi?
        Se tuttu kalvaminen!!
        Ja sellainen negatiivisuus myrkyttää ilmapiirin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      306
      7708
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6019
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      171
      3560
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2037
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1886
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1669
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    10. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      55
      1422
    Aihe