Idän energiavirrat totta

Me, hän

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=2602

16

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • idästä

      Gal. 4:3
         
      Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.

      Gal. 4:9
         
      Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?

      Kol. 2:8
         
      Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

      Kol. 2:20
         
      Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista,

      • SahajaYogi

        Toinen uskoo persoonattomiin voimiin, toinen perustaa Kristuksensa Paavaliin? Missä lopultakin menee ero?


      • Energia
        SahajaYogi kirjoitti:

        Toinen uskoo persoonattomiin voimiin, toinen perustaa Kristuksensa Paavaliin? Missä lopultakin menee ero?

        Kun oletetaan, että olemme kaikki yhtä ja samaa energiaa eli tilaa eli luojaa, niin miten joku voi luulla, että me, hänellä on persoonatonta ajatuksen voimaa?

        Luominen on vieläkin käynnissä ja meillä jokaisella on tuota ajatuksen voimaa, jolla saamme aikaan liikettä.


      • SahajaYogi
        Energia kirjoitti:

        Kun oletetaan, että olemme kaikki yhtä ja samaa energiaa eli tilaa eli luojaa, niin miten joku voi luulla, että me, hänellä on persoonatonta ajatuksen voimaa?

        Luominen on vieläkin käynnissä ja meillä jokaisella on tuota ajatuksen voimaa, jolla saamme aikaan liikettä.

        >> Kun oletetaan, että olemme kaikki yhtä ja samaa energiaa eli tilaa eli luojaa

        EI tehdä tällaisia oletuksia.

        Ja ... Kun ihmispsyykessä on tietoinen ja tiedostamaton osa. Tiedostamattoman varjoon jääneet asiat ovat persoonattomia. Me emme ole osa Luojaa, nähdäkseni olemme kapinallinen joukko joka syöstiin taivaasta tänne alas limboon odottamaan kadotusta, eli ikuista erilläänoloa Luojasta. Poispääsy samsaran odotushallista on harvinainen tapahtuma, jonka inkarnaatiot kokevat.


      • matkalainen
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Kun oletetaan, että olemme kaikki yhtä ja samaa energiaa eli tilaa eli luojaa

        EI tehdä tällaisia oletuksia.

        Ja ... Kun ihmispsyykessä on tietoinen ja tiedostamaton osa. Tiedostamattoman varjoon jääneet asiat ovat persoonattomia. Me emme ole osa Luojaa, nähdäkseni olemme kapinallinen joukko joka syöstiin taivaasta tänne alas limboon odottamaan kadotusta, eli ikuista erilläänoloa Luojasta. Poispääsy samsaran odotushallista on harvinainen tapahtuma, jonka inkarnaatiot kokevat.

        Herää kysymys, että miksi meidät syöstiin tänne alas?
        Miksi olemme kapinoineet?


      • SahajaYogi
        matkalainen kirjoitti:

        Herää kysymys, että miksi meidät syöstiin tänne alas?
        Miksi olemme kapinoineet?

        Kukapa sen muistaa? Syy oli yksinkertaisesti sotaisuus; kapinointi Jumalaa vastaan, yritimme syöstä Jumalan taivaan valtaistuimelta. John Milton kuvailee noita tapahtumia kirjassa "Kadotettu paratiisi".

        ---------------------
        John Milton 1608-1674 oli englantilainen runoilija, jonka kuuluisin työ on eeppinen runoelma Kadotettu paratiisi (alk. engl. Paradise Lost).

        http://fi.wikipedia.org/wiki/John_Milton


      • matkalainen
        SahajaYogi kirjoitti:

        Kukapa sen muistaa? Syy oli yksinkertaisesti sotaisuus; kapinointi Jumalaa vastaan, yritimme syöstä Jumalan taivaan valtaistuimelta. John Milton kuvailee noita tapahtumia kirjassa "Kadotettu paratiisi".

        ---------------------
        John Milton 1608-1674 oli englantilainen runoilija, jonka kuuluisin työ on eeppinen runoelma Kadotettu paratiisi (alk. engl. Paradise Lost).

        http://fi.wikipedia.org/wiki/John_Milton

        Itselläni on sellainen kuva niistä tapahtumista, että halusimme olla tasavertaisia jumalan kanssa. Siksi jumala "karkotti" alas jotta tietäisimme mitä jumala/jumaluus todella on.Sitä kun ei voi tietää jos koko ajan siinä on.Pitää ymmärtää kolikon molemmat puolet ei riitä jos katsoo koko ajan kruunu tai klaava puolta.Täytyy pystyä katsomaan koko kolikkoa yhtenä täydellisenä kokonaisuutena.


      • SahajaYogi
        matkalainen kirjoitti:

        Itselläni on sellainen kuva niistä tapahtumista, että halusimme olla tasavertaisia jumalan kanssa. Siksi jumala "karkotti" alas jotta tietäisimme mitä jumala/jumaluus todella on.Sitä kun ei voi tietää jos koko ajan siinä on.Pitää ymmärtää kolikon molemmat puolet ei riitä jos katsoo koko ajan kruunu tai klaava puolta.Täytyy pystyä katsomaan koko kolikkoa yhtenä täydellisenä kokonaisuutena.

        >> Täytyy pystyä katsomaan koko kolikkoa yhtenä täydellisenä kokonaisuutena.

        jeba. Jos oksentamatta pystyy katsomaan, niin mikäs ettei. Katsotaan sitten.

        Sekö sitten oikeuttaakin pahuuden? Tasavertaisuus? Heh. Ihmiskunta on tätä "tasavertaisuutta" toteuttanut kautta verisen historiansa maanperusteellisesti; luulisi että jo alkaa riittämään. Miksi pitää ola niin kade Jumaluudelle? Että jos hän hallitsee, niin ihmisen on pokko tehdä jäynää, siinä piirissä kuin on mahdollista, olla paha.

        Tekeekö se meistä yhdenvertaisen Jumaluuden kanssa? Että olisimme kuin Jumala?


      • matkalainen
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Täytyy pystyä katsomaan koko kolikkoa yhtenä täydellisenä kokonaisuutena.

        jeba. Jos oksentamatta pystyy katsomaan, niin mikäs ettei. Katsotaan sitten.

        Sekö sitten oikeuttaakin pahuuden? Tasavertaisuus? Heh. Ihmiskunta on tätä "tasavertaisuutta" toteuttanut kautta verisen historiansa maanperusteellisesti; luulisi että jo alkaa riittämään. Miksi pitää ola niin kade Jumaluudelle? Että jos hän hallitsee, niin ihmisen on pokko tehdä jäynää, siinä piirissä kuin on mahdollista, olla paha.

        Tekeekö se meistä yhdenvertaisen Jumaluuden kanssa? Että olisimme kuin Jumala?

        Sinä melko syvällä jossain tietoisuutesi ulkopuolella.Itse sinun on kuitenkin löydettävä tiesi ulos.Ihmiset ovat vielä aika alussa oppimassa sitä mitä on olla ihminen siksi täällä tapahtuu kaikkea sitä mitä tapahtuu. Ne jotka ovat kehittyneet henkisesti eivät toimi näin.

        Jumalahan antoi ihmiselle vapaan tahdon olla sitä mitä haluaa olla.Jos tahdot "kasvaa",on käytävä läpi koko paketti.Ei siinä voi valita vain niitä asioita joista itse tykkää.Kaikki on käytävä läpi ja otettava opiksi.Kantapään kautta on ainut ja oikea tie kulkea.

        Olisin luullut että olet näistä asioista jo selvillä aikaisempien kirjoitusten perusteella mutta luulo ei ole tiedon väärtti.

        Kumman puolella Sinä itse olet, ihmisyyden vai jumaluuden.Käsittääkseni sahaja jooga on tie kohti jumaluutta.

        Tekeekö se meistä yhdenvertaisen Jumaluuden kanssa? Että olisimme kuin Jumala?

        Yhdenvertaisen jumaluuden kanssa meistä tekee se että olemme käyneet läpi sen kaiken mitä jumala on.Jos luulet että jumala on vain pelkkää rakkautta olet erehtynyt pahasti.


      • SahajaYogi
        matkalainen kirjoitti:

        Sinä melko syvällä jossain tietoisuutesi ulkopuolella.Itse sinun on kuitenkin löydettävä tiesi ulos.Ihmiset ovat vielä aika alussa oppimassa sitä mitä on olla ihminen siksi täällä tapahtuu kaikkea sitä mitä tapahtuu. Ne jotka ovat kehittyneet henkisesti eivät toimi näin.

        Jumalahan antoi ihmiselle vapaan tahdon olla sitä mitä haluaa olla.Jos tahdot "kasvaa",on käytävä läpi koko paketti.Ei siinä voi valita vain niitä asioita joista itse tykkää.Kaikki on käytävä läpi ja otettava opiksi.Kantapään kautta on ainut ja oikea tie kulkea.

        Olisin luullut että olet näistä asioista jo selvillä aikaisempien kirjoitusten perusteella mutta luulo ei ole tiedon väärtti.

        Kumman puolella Sinä itse olet, ihmisyyden vai jumaluuden.Käsittääkseni sahaja jooga on tie kohti jumaluutta.

        Tekeekö se meistä yhdenvertaisen Jumaluuden kanssa? Että olisimme kuin Jumala?

        Yhdenvertaisen jumaluuden kanssa meistä tekee se että olemme käyneet läpi sen kaiken mitä jumala on.Jos luulet että jumala on vain pelkkää rakkautta olet erehtynyt pahasti.

        >> Tekeekö se meistä yhdenvertaisen Jumaluuden kanssa? Että olisimme kuin Jumala?

        Lakkaa syyttelemästä muita ihmisiä siitä mitä itse olet.


      • matkalainen
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Tekeekö se meistä yhdenvertaisen Jumaluuden kanssa? Että olisimme kuin Jumala?

        Lakkaa syyttelemästä muita ihmisiä siitä mitä itse olet.

        olet oikeassa loukkasin sinua.
        Jos Mataji olisi sanonut sinulle nuo samat lauseet olisitko sanonut hänelle että lakkaa syyttelemästä muita siitä mitä itse olet?


      • SahajaYogi
        matkalainen kirjoitti:

        olet oikeassa loukkasin sinua.
        Jos Mataji olisi sanonut sinulle nuo samat lauseet olisitko sanonut hänelle että lakkaa syyttelemästä muita siitä mitä itse olet?

        >> olet oikeassa loukkasin sinua.
        Jos Mataji olisi sanonut sinulle nuo samat lauseet olisitko sanonut hänelle että lakkaa syyttelemästä muita siitä mitä itse olet?

        Shri Mataji oli TUULI SAHASRARASSA, ei siinä kyselty että juu-vai-ei. Jos olisin vastustanut, niin totta kai olisin kävellyt huoneesta ulos; tai tuo tuuli olisi minut kantanut ulos. Se valinta on itsellä; Jumala ei kait suorita valintaa.


      • zuruguru
        matkalainen kirjoitti:

        Sinä melko syvällä jossain tietoisuutesi ulkopuolella.Itse sinun on kuitenkin löydettävä tiesi ulos.Ihmiset ovat vielä aika alussa oppimassa sitä mitä on olla ihminen siksi täällä tapahtuu kaikkea sitä mitä tapahtuu. Ne jotka ovat kehittyneet henkisesti eivät toimi näin.

        Jumalahan antoi ihmiselle vapaan tahdon olla sitä mitä haluaa olla.Jos tahdot "kasvaa",on käytävä läpi koko paketti.Ei siinä voi valita vain niitä asioita joista itse tykkää.Kaikki on käytävä läpi ja otettava opiksi.Kantapään kautta on ainut ja oikea tie kulkea.

        Olisin luullut että olet näistä asioista jo selvillä aikaisempien kirjoitusten perusteella mutta luulo ei ole tiedon väärtti.

        Kumman puolella Sinä itse olet, ihmisyyden vai jumaluuden.Käsittääkseni sahaja jooga on tie kohti jumaluutta.

        Tekeekö se meistä yhdenvertaisen Jumaluuden kanssa? Että olisimme kuin Jumala?

        Yhdenvertaisen jumaluuden kanssa meistä tekee se että olemme käyneet läpi sen kaiken mitä jumala on.Jos luulet että jumala on vain pelkkää rakkautta olet erehtynyt pahasti.

        Sanon tämän: alempiarvoisuus, ylempiarvoisuus, tasa-arvoisuus ja yhdenvertaisuus ovat kaikki yhtä lailla eksyttäviä ajatuksia. Oli sitten vertailu ihmisten välillä, jumalten välillä tai ihmisten ja jumalten välillä.


      • matkalainen
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> olet oikeassa loukkasin sinua.
        Jos Mataji olisi sanonut sinulle nuo samat lauseet olisitko sanonut hänelle että lakkaa syyttelemästä muita siitä mitä itse olet?

        Shri Mataji oli TUULI SAHASRARASSA, ei siinä kyselty että juu-vai-ei. Jos olisin vastustanut, niin totta kai olisin kävellyt huoneesta ulos; tai tuo tuuli olisi minut kantanut ulos. Se valinta on itsellä; Jumala ei kait suorita valintaa.

        Niin ja mataji löytyy meistä jokaisesta jos sitä rupeaa etsimään.
        Annoit minulle jonkinlaisen oivalluksen siitä mitä Minä olen.Olet oikeassa siitä, että en voi syyttää Sinua siitä mitä Minä olen.Kyllä se taitaa niin mennä että mitä toisesta näkee niin sitä Itse on.(mutta ei aina)
        Aluksi ajattelin että tuo vastaus mitä vastasit:lakkaa syyttelemästä muita siitä mitä itse olet, kuulosti niin tutulta mitä kuulee näiden sahaajien suusta kun tulee asioista puhe muttta tajusin Sinun kohdallasi sen pitävän paikkaansa.

        Mutta Sinussa ja näissä sahaajissa on sellainen ikävä piirre että kritiikki joka kohdistuu Teihin Itseenne,ette pysty ottamaan sitä vastaan vaan olette heti puolustusasennossa ja valmiina hyökkäämään.Todellinen SahajaYogi pystyy ottamaan kritiikin vastaan eikä sanomaan että se mitä näet Minussa on Sinussa itsessäsi.

        Minä olen se joka on syvällä tietoisuuden ulkopuolella.


      • matkalainen
        zuruguru kirjoitti:

        Sanon tämän: alempiarvoisuus, ylempiarvoisuus, tasa-arvoisuus ja yhdenvertaisuus ovat kaikki yhtä lailla eksyttäviä ajatuksia. Oli sitten vertailu ihmisten välillä, jumalten välillä tai ihmisten ja jumalten välillä.

        totuushan on että näitä vertailuja on olemassa.
        Kuinka muuten voit löytää Itsesi.


      • SahajaYogi
        matkalainen kirjoitti:

        Niin ja mataji löytyy meistä jokaisesta jos sitä rupeaa etsimään.
        Annoit minulle jonkinlaisen oivalluksen siitä mitä Minä olen.Olet oikeassa siitä, että en voi syyttää Sinua siitä mitä Minä olen.Kyllä se taitaa niin mennä että mitä toisesta näkee niin sitä Itse on.(mutta ei aina)
        Aluksi ajattelin että tuo vastaus mitä vastasit:lakkaa syyttelemästä muita siitä mitä itse olet, kuulosti niin tutulta mitä kuulee näiden sahaajien suusta kun tulee asioista puhe muttta tajusin Sinun kohdallasi sen pitävän paikkaansa.

        Mutta Sinussa ja näissä sahaajissa on sellainen ikävä piirre että kritiikki joka kohdistuu Teihin Itseenne,ette pysty ottamaan sitä vastaan vaan olette heti puolustusasennossa ja valmiina hyökkäämään.Todellinen SahajaYogi pystyy ottamaan kritiikin vastaan eikä sanomaan että se mitä näet Minussa on Sinussa itsessäsi.

        Minä olen se joka on syvällä tietoisuuden ulkopuolella.

        >> Minä olen se joka on syvällä tietoisuuden ulkopuolella.

        Ihminen on tietoisuuden ja ihmiskunnan rajalla, - sisäisen ja ulkoisen rajalla. Kun katsot meditaatiossa Sahasraraa, on siinä vain Ykseys; eikä siinä ykseydessä ole eroa Shri Matajin ja sinun, minun ja sinun, ihmisen ja Jumalan välillä.

        Heti kun tulet alas meditaatiosta, ja alat katselemaan maailmaa, ja ihmisiä, tulee erot ja rajat

        Itse ajattelen että se tuntuu sisällä jonkinlaisena kynnyksenä jonka yli liukuu; tai se on se valokatkaisin josta voi sytyttää tai sammuttaa valot.

        Sahaja joogeja ei kannata pitää mitenkään parempina ihmisinä, koska eivät he sitä ole. Monella Sahasrara ei koskaan avautunut, ja he ovat mukana ulkoisesti, ja pelkäävät paljastumista, mikä saa heidät äärimmäisen tuomitseviksi sinua kohtaan.

        Voin sanoa etten ole mikään ristiriidaton hahmo sahaja yogassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe