Onko nykypäivänän anteeksi antaminen unohdettu vai tuntuuko siltä, että jatkuvasti joutuu antamaan anteeksi jollekin onko siintä tullut tapa, että lupauksia rikotaan ja ne anetaan anteeksi liian helposti.
Kuinka
10
830
Vastaukset
- sori..anteeksi pyydellään ja se ei tarkoita mitään muuta kuin protokollaa tai oikeastaan jotain näennäistä. Anteeksi annetaan mutta se ei tarkoita kuin protokollaa tai jotain näennäistä. 
 aika harvoin kukaan tosissaan katuu jotain ja siksi pyytää anteeksi. ja aika harvoin itse antaa oikeasti kenellekkään anteeksi vaikka niin tulee sanottuakin.
 Liekö ennenvanhaankaan asiat oleet erilailla mutta nykysin puhutaan paljon enemmän... ja yleensä pelkkää paskaa. Trendinä jokin ulkokultaisuus ja silleen pikkusormipystyssä näennäissivistys, harvoin kukaan on sydämestään mitään mieltä mistään mutta puhua vaan pitää.
 =DW=- Ellenixoikeesti ?=) 
 Kerro ihan omin Sanoin :D
 yst.terv.
 Ellen
- sitä mieltäEllenix kirjoitti:oikeesti ?=) 
 Kerro ihan omin Sanoin :D
 yst.terv.
 Ellenettä kirjoitan mitä kirjoitan. Jos et ymmärrä niin omapahan on asias. 
 =DW=
- tuffe"Trendinä jokin ulkokultaisuus... harvoin kukaan on sydämestään mitään mieltä mistään" 
 Jos ihmisillä on tuollainen ennakkokäsitys, kannattaako sitten ollenkaan heittäytyä kiltiksi? Teennäisyydeksi sitä vaan luokitellaan näköjään...
 Noh, ehkä se on sinun tapasi suojella itseäsi.
- itekkintuffe kirjoitti:"Trendinä jokin ulkokultaisuus... harvoin kukaan on sydämestään mitään mieltä mistään" 
 Jos ihmisillä on tuollainen ennakkokäsitys, kannattaako sitten ollenkaan heittäytyä kiltiksi? Teennäisyydeksi sitä vaan luokitellaan näköjään...
 Noh, ehkä se on sinun tapasi suojella itseäsi.paljonko sulle puhutaan tosi sydämestä ja paljonko puhutaan ihan "kohteliaisuutta". 
 Mun tapa suojella itseeni on että en usko paskapuheisiin. Se mitä sä tai joku muu selittää ei vaikuta mun asioihin. Kun kerran pitää jotain henkilökohtaista muka keskusteluissakin olla.
 Tosielossa enin osa ihmisistä on susia ja kusipäitä... sama jakauma on tottakait netissäkin.. paitsi kusipäisyys on aktiivisenpaa kun oikeeta eloa elävät ei jouda niin paljoa kirjotteleen.
 joo joo uskon juu että kaikki nettikirjoittelijat on enkeleitä ja kilttejä ja ajattelevia ja lämpimiä ja sivistyneitä ihmisiä... joojoo
 =DW=
- Eirek O.itekkin kirjoitti:paljonko sulle puhutaan tosi sydämestä ja paljonko puhutaan ihan "kohteliaisuutta". 
 Mun tapa suojella itseeni on että en usko paskapuheisiin. Se mitä sä tai joku muu selittää ei vaikuta mun asioihin. Kun kerran pitää jotain henkilökohtaista muka keskusteluissakin olla.
 Tosielossa enin osa ihmisistä on susia ja kusipäitä... sama jakauma on tottakait netissäkin.. paitsi kusipäisyys on aktiivisenpaa kun oikeeta eloa elävät ei jouda niin paljoa kirjotteleen.
 joo joo uskon juu että kaikki nettikirjoittelijat on enkeleitä ja kilttejä ja ajattelevia ja lämpimiä ja sivistyneitä ihmisiä... joojoo
 =DW="paitsi kusipäisyys on aktiivisenpaa kun oikeeta eloa elävät ei jouda niin paljoa kirjotteleen." 
 Oikean elon puuttuminen lisää kusipäisyyttä? Vai mistä luonnonlaista tässä mahtaa olla kyse?
- tuffeitekkin kirjoitti:paljonko sulle puhutaan tosi sydämestä ja paljonko puhutaan ihan "kohteliaisuutta". 
 =DW=Mitä sitten jos joku haluaa olla sulle kohtelias? Sehän on pelkästään hyvä asia. 
 Itse olen väsynyt kaikkeen rivienvälistä tulkitsemiseen ja siihen, ettei aidosti kuunnella mitä sanottavaa toisella on. Justiinsa tuollaista "joojoo"-tyyliä. En sano mitään mitä en tarkoita, mikä muuten on yllättävän helppoa täällä netissä. Koska olen anonyymi mua ei kukaan voi vetää korvista sanomisistani. Uskon mitä toiset sanoo, jos joku haluaa huiputtaa minua, se on sitten hänen pienuutta. Raamatun paras sanoma on se, käyttäydy toisia kohtaan niin kuin haluat toisten käyttäytyvän sua kohtaan.

- LaahustavaTuntuu siltä,että meillä on liian kiire eikä aina edes huomata loukanneensa jotakuta.Menee vaan niin kovaa, edetään seuraavaan tekemiseen ennenkuin ollaan edellinen hoidettu loppuun asti ja siinä usein jää toinen huomaamatta.Kun ei itse edes huomaa toista loukanneensa ei voi pyytää anteksikaan.Kyllä ihminen joka anteeksi pyytää tarkoittaa myös sitä,ainakin sen verran täytyy toiseen luottaa. 
- LonesomeMansiinä vaiheessa kun "joudutaan" pyytämään anteeksi, siitä pitää käyttää jo eri nimeä. - tuffeHasta la vista, baby? :) 

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset605130
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut283749
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti713500
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012858
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302690
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131921
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161716
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021508
- 1551380