dvd:lle tallennus

nOOb

kuinka kotivideoita voi tallentaa dvd:lle niin että niitä voi katsella muuallakin kuin tietokoneella.
Itselläni on mielestäni melko huono Windows movie maker koneella, joka ehdottaa pelkästään jotain windows formaattia, tai tolkuttoman kokoista DV-AVI:a joka taas ei mahdu kirveelläkään 4.7Gt levylle.
kertokaas joku ilmainen tai p2p systeemillä löytyvä hyvä ohjelma videoiden editointiin ja tallentamiseen. niin ja tärkein vielä, missä muodossa ne kannattaa tallentaa jos tarkoitus olisi katsella videoita ihan dvd soittimella?

2

1658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi

Mulla samoja ongelmia, haluaisin siirtää hyviä vanhoja VHS kasetteja Dvd:lle.Pinnaclen TV-kortti koneesta löytyy, mitä piuhoja tai mahdollista lisä ohjelmaa tarvitaan. Eikös homman pitäisi onnistua käsittääkseni ilman maksullista tai muuta vastavaa ohjelmaa.Formaatti saisi olla sellainen, että pystyy katsoon normaalilla Dvd:llä.

• Uuno

Afterdawnille kumpikin, sieltä löytyy apu ensihätään ja ainakin löytyy neuvot mistä löytyy apu.
        Itse teen siten, että ajan videot scartin kautta tallentavalle DVD:lle ja senjälkeen ajan crypterillä DVD:n tietsikan kovalevylle. Tämän jälkeen pakkaan sen Gordian Knotilla CD:lle mahtuvaksi ja tarvittaessa editoin ennen levylle polttoa Virtual dub freesellä. Ja viimeksi poltan Nerolla Data-levyksi. Kuvan laatu huononee hieman kun se pakataan DivX:ksi, mutta kustannussyistä käytän hieman huonompaa kuvanlaatua 20 centin CD:llä kuin vielä toistaiseksi kalliimmalla DVD:llä. Kunhan DVD levyjen hinnat halpenee, jätän pakkaamisen pois.
        Jollakin voi olla yksinkertaisempi ja parempi keino, mutta ilmaisohjelmissa ei ole niin paljoa valinnanvaraa, itsekin ottaisin vinkkejä vastaan mielelläni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      149
      4903
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      184
      3953
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      121
      3633
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      45
      2930
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      138
      1886
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      44
      1687
    7. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      63
      1394
    8. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      32
      1350
    9. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1309
    10. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1271
    Aihe