Hej.. Tuota minun kanin tassu on (mahdollisesti) murtunut.... Se kumminkin pystyi hyppäämään sohvalta alas, (laitoimme ison pehmeän tyynyn alle johon se hyppäsi) mutta nyt se kyhjöttää taas nurkassa. Sen tassun takana tai siis siinä tuntuu jotain outoa jota ei tunnu toisessa tassussa. Se aristaa sitä tassua, mutta pystyy kuitenkin liikuttamaan sitä. Onko kanini tassu murtunut? Kuinka kauan se kestää tassu murtuneena? Vastaukset mahdollisimman pian kiitos... Jos saitte tästä nyt mitään selvää.... (niisk) ;( alkaa jo itkettääkin kun ajattelee että se mahdollisesti kärsii eikä vanhemmillani ole rahaa eläinlääkäriin.... Johan tässä on jo itkettykkin.. Se on ollut niin kiva ja ihana perheenjäsen joten en halua menettää sitä.... Kiitos etukäteen vastauksista...
Tassu murtunut.....
11
4300
Vastaukset
- Ei voi olla totta!!!
viedä eläinlääkäriin!!!Miksi otitte kanin,jos teillä ei ole rahaa sen eläinlääkärikuluihin?Aina pitäisi miettiä etukäteen!!Entäpä jos itse loukkaantuisit pahasti eikä kukaan veisi sinua lääkäriin??Jos,kani on loukkaantunut ja ette vie sitä eläinlääkäriin niin syyllistytte eläinrääkkäykseen!!Soittakaa edes eläinlääkäriin se ei maksa kuin puhelinmaksun!!
- Remus..Lupin
Kuules nyt. Meillä on yleensä rahaa kaikkeen tollaseen mutta juuri nyt sattuu olemaan rahapula! ja me ostettiin se kani viisi-kuusi vuotta sitten miten me silloin voitiin tietää että meille tulee rahapula noin kuuden vuoden päästä? EI MILLÄÄN! Ja nyt kiitos tuollaiset viestit jätetään pois en lue enää yhtään tuollaista viestiä kiitos! Kun kysyy tuollaista asiaa niin heti aletaan huutamaan! Minä olen joutunut kestämään tuollaista jo ihan liian paljon kiitoksia vaan.;( Alkaa muutenkin itkettää sen kanin takianiin miksi te teette vielä surullisemman olon? *purskahtaa itkuun*
- Sae
Remus..Lupin kirjoitti:
Kuules nyt. Meillä on yleensä rahaa kaikkeen tollaseen mutta juuri nyt sattuu olemaan rahapula! ja me ostettiin se kani viisi-kuusi vuotta sitten miten me silloin voitiin tietää että meille tulee rahapula noin kuuden vuoden päästä? EI MILLÄÄN! Ja nyt kiitos tuollaiset viestit jätetään pois en lue enää yhtään tuollaista viestiä kiitos! Kun kysyy tuollaista asiaa niin heti aletaan huutamaan! Minä olen joutunut kestämään tuollaista jo ihan liian paljon kiitoksia vaan.;( Alkaa muutenkin itkettää sen kanin takianiin miksi te teette vielä surullisemman olon? *purskahtaa itkuun*
venähtänytkin. Lainatkaa vaikka rahat jostakin mutta kani on vietävä lääkäriin. Soittaminen tosin ei maksa mitään, joten sen voit tehdä heti aamulla.
- Remus..Lupin
Sae kirjoitti:
venähtänytkin. Lainatkaa vaikka rahat jostakin mutta kani on vietävä lääkäriin. Soittaminen tosin ei maksa mitään, joten sen voit tehdä heti aamulla.
Me kyllä epäillään venähtämistäkin, koska kani jaloittelee sillä jalalla ihan hyvin, mutta aristaa sitä vielä. Sanon äiskälle että soittaa heti aamulla.... Tosin siitä lääkärille viemisestä en tiedä äiti varmaan vaan kuvailee sen että miten se kani käyttäytyy ja kaikkea... Mutta Se on kyllä jo ihan pirteä että ei oikeastaan syytä huoleen... Vielä...
- Skywalker´s
Remus..Lupin kirjoitti:
Me kyllä epäillään venähtämistäkin, koska kani jaloittelee sillä jalalla ihan hyvin, mutta aristaa sitä vielä. Sanon äiskälle että soittaa heti aamulla.... Tosin siitä lääkärille viemisestä en tiedä äiti varmaan vaan kuvailee sen että miten se kani käyttäytyy ja kaikkea... Mutta Se on kyllä jo ihan pirteä että ei oikeastaan syytä huoleen... Vielä...
Missä kanin tassu olisi voinut murtua tai venähtää? Ei ainakaan sohvalta alas hypätessä..?
- slivery
Remus..Lupin kirjoitti:
No voi luojan tähden, kyllä sinä sen voit sinne eläinlääkärille viedä.
Ei se niin kamalan kallista ole. Tai no okei, mutta en usko että koko perheenne joutuu muuttamaan pahvilaatikkoon moottoritien viereen jos viette kaninne eläinlääkäriin. En tosiaan.
Ja jos nyt kuitenkin satutte asumaan pahvilaatikossa moottoritien vieressä, voit mennä vaikkapa lähimpään ruokakauppaan ja pyytää joltakin ystävällisennäköiseltä sedältä tai tädiltä puhelinta lainaksi. Sitten soitat numeroon 020202 ja pyydät lähimmän eläinlääkärin numeroa. En nyt opasta sinua puhumaan puhelimeen.
Mutta ihan totta, ei sitä kania voi jättää hoitamatta. Koittakaa edes selvittää, vaivaako sitä mikään.
Mitä sille muuten tapahtui? - meilläkin oli
Skywalker´s kirjoitti:
Missä kanin tassu olisi voinut murtua tai venähtää? Ei ainakaan sohvalta alas hypätessä..?
Meidän pikku sydänkäpyseltä murtui jalka n. vuosi sitten, kun se hyppäsi isännän sylistä lattialle. Huolestuin TODELLA ja veimme sen heti päivystävälle eläinlääkärille. Siellä joku h...vetin fiksu kandi antoi lausunnon ilman röntgen kuvia, että kani pitää lopettaa tai leikata, mutta leikkaus tulisi maksamaan 500E... Olin heti valmis vaikka myymään telkkarin tms. jotta saisimme kanin leikkaukseen. Siinä sitten kuitenkin sovittiin, että jalka lastotettaisiin silloin ja maanantaina ( se oli perjantai silloin ) alkaisimme soitella leikkausaikoja... Noh, kuinkas ollakkaan sain kaveriltani vinkin TODELLA hyvästä ja edullisesta eläinlääkäriasemasta Järvenpäässä ( itse asumme Helsingissä ), jonne sitten saimme ajan heti tiistaiksi. Siellä oli ERITTÄIN pätevä ( huom. EI kandi ) eläinlääkäri, joka röntgenkuvat nähtyään totesi jalassa olevan niin pienen murtuman, että se tuli kuntoon lastalla, joka oli jalassa kuusi viikkoa. Nyt kani on reipas, kuin ennen ja käyttää hieman vinoon taipuvaa jalkaansa aivan normaalisti. Se juoksee, hyppii ja nauttii elämästään aivan, kuin ennen murtumaa.
VASTUU TÄYTYY KANTAA!!! Toivottavasti teidänkin kania onni suosii!!! = )
- on...
...saatava eläinlääkäriin. muuten sen voi käydä huonosti. :( kanit ovat kuitenkin pieniä ja herkkiä eläimiä... luulisin että jos kani ei käytä tassuaan, ja sen annetaan parantua rauhassa, se voisi parantua ilmankin lääkäriä, mutta varminta kuitenkin viedä se el.lääkäriin.
- sip-su
Mikähän siinä on, että aina kysytään netin meedioilta sellaisia asioita, joihin vain lääkäri osaa antaa avun? Soittaminen lääkäriin ei maksa paljoa, mutta se on tehtävä välittömästi kun jotain poikkeavaa terveydessä havaitaan! !!!
Lääkärireissusta selviää alkuunsa poli- ja röntgenmaksulla, joten hinta ei ylittäne 70 euroa, mikäli ette päädy kalleimpaan mahdolliseen yksityiseen. Ottakaas nyt edes perheen aikuiset itteänne niskasta kiinni ja koittakaa noudattaa suomen lakia. Jopa tekstiviestivipillä saa satasen lainan. - Pai
Jos tassussa tuntuu jotain mitä toisessa ei, ei se voi olla vain venähtänyt. Kalkkia ja d- vitamiinia nyt ruokaan jotta mahdollinen murtuma saadaa luutumaan. ja eläin eläinlääkärille, soittakaa ja kyselkää osamaksusta. vanhaa murtumaa ei välttämättä saada korjatuksi ellei sitä nyt heti viedä lääkärille. Eläinsuojelulaki velvoittaa antamaan sairaalle eläimelle sen tarvitsema hoito, noin itsekäs ei saa olla. vyötä tiukemmalle ja vaikka ruokarahat lääkärikustannuksiin. ja jos kanilla on jalka kipeä, minkä hemmetin takia sen pitää sen kanssa itse hyppiä jostain sohvalta alas!!! antakaa kanin olla levossa ja käyttämättä jalkaansa.
- Anonyymi
Mun kanilla on nyt saman tyyppinen juttu, ja voin sanoa että ei ole kauhean lohduttavaa lukea näitten joittenki laittamia vastauksia ku kaikki ei oo syntynet kultalusikka persees. Ja joo ymmärrän että pitää kantaa kanin omistamisen vastuu ja näin mutta tässähän vain apua pyydettiin eikä mitään vihakommentteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449141
- 785632
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384084- 553601
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543402Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293287- 452490
- 342042
- 2131785