Tyhjät CD:t ja ongelma.

jotivoni

Ostin tuossa minimacin ittelleni ja kaikki on menny ongelmitta tähän asti, kunnes laitoin tyhjän CD:n vekottimeen ja koitin polttaa sille jotain.

Se on siis Maxwellin RW-levy ja kun sen laittaa sisään, niin koko kone ei edes löydä koko CD:tä enää, kunnes käynnistää tietokoneen uudestaan ja se ilmottaa, että se ei voi lukea sitä CD:tä, mikä on sinänsä ihan ymmärrettävää, kun siellä ei kerran ole mitään.

Levytyökaluohjelma kyllä löytää CD:n, mutta ilmottaa, että se on kirjotussuojattu.
Kirjoituskapasiteetti nolla.

Lähden siitä olettamuksesta kuitenkin liikkeelle, että tyhjiä CD:tä ei tehdä erikseen PC:lle ja Macille ja siitä, että tässä koneessa on polttosofta itessään, kun kerran on polttava asemakin.

Missä siis vika?!?

4

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • napakettunen

      Vois olla, että cd on sulla rikki. Ainakin mulla mac minissä kun laitan tyhjän cd-aseman se kysyy, että milla haluan polttaa siihen tavaraa finderilla/jollain muulla. Näin r/rw levyillä. Äsken juuri poltin yhden Maxelin cd:en ja hyvin toimi

      Koita toista tyhjää cd:tä? Parempia neuvoja en itse osaa antaa.

      • jotivoni

        Koitin kahdella eri CD:llä.


    • Finder>Ohjeet>levynpoltto (tms.)

      Valitettavasti en itse juuri käytä noita Macin perustoimintoja, vaan lähinnä Toast Titaniumia, joka on aivan loistava CD- ja DVD-levyjen polttosofta. Levytiedostoja polttelen joskus myös Levytyökalulla, mutta kun Toast 7 hipoo täydellisyyttä niin yhä harvemmin.

      Hopeisesta Omenasta (www.hopeinenomena.net) varmasti löytyy ratkaisu äkkiä, jos Ohjeitten mukaan toimiminen ei auta. Polttamisen pitäisi kyllä onnata suoraan Finderistä.

    • iiX

      tukeeko toi poltin rw-levyjen tekoa, ehkä vaan ei? Asia selviä tutkailemalla omenavalikosta
      About This Mac, valikkoa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      185
      1796
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1240
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1003
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      76
      872
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      140
      867
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      43
      853
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      788
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      720
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      719
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      678
    Aihe