Egyptin junat?

taso?

Millaiset ovat junamatkat Luxor->Kairo?

11

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.._:-.

      1. luokka vastaa ihan suomalaista 2. luokkaa.
      3. luokka on suunnilleen karjavaunu.
      Matka kestää helkkarin kauan.

    • Tellu

      Olen mennyt yöjunalla Assuanista Kairoon 1. luokassa.
      Ihan siedettävää, aika likaista tosin.
      "Hytti" oli kahdelle hengelle, mutta välioven avaamalla saattoi yhdistää kaksi hyttiä.
      Aamupala tarjoiltiin hytteihin, samoin matkan aikana juomia, jos halusi ostaa.

      • Kyssa

        Onks niihin juniin helppo saada lippuja eli saako samantien kun kävelee asemalle vai pitääkö varata etukäteen?


      • Theban kuningas
        Kyssa kirjoitti:

        Onks niihin juniin helppo saada lippuja eli saako samantien kun kävelee asemalle vai pitääkö varata etukäteen?

        Moikka, Luxor-Assuan väli on sen verran lyhyt että edellisenä päivänä varmuuden vuoksi. Makuuvaunu mielellään pari päivää aiemmin. Assuaniin pääsee kyllä bussillakin, kesto suunnilleen sama. Juna vaan on hieman mukavampi...


      • Kyssa
        Theban kuningas kirjoitti:

        Moikka, Luxor-Assuan väli on sen verran lyhyt että edellisenä päivänä varmuuden vuoksi. Makuuvaunu mielellään pari päivää aiemmin. Assuaniin pääsee kyllä bussillakin, kesto suunnilleen sama. Juna vaan on hieman mukavampi...

        Moikka, Theban kingi, olet ilmeisesti liikkunut siellä paikan päällä.

        Onko hyviä vinkkejä kun aikoo mennä pariksi kolmeksi päiväksi Luksorista Assuaniin? Siis majoitus Luksorissa, mutta muutaman päivän heitto Assuaniin sieltä siten, että tarvisi myös varata majoitus. Löytyykö paikan päältä vai pitääkö varata ennakkoon netistä? Vai ottaa yhdistelmämatka jo valmiiksi, mitä suosittelet?


      • retkiä
        Kyssa kirjoitti:

        Moikka, Theban kingi, olet ilmeisesti liikkunut siellä paikan päällä.

        Onko hyviä vinkkejä kun aikoo mennä pariksi kolmeksi päiväksi Luksorista Assuaniin? Siis majoitus Luksorissa, mutta muutaman päivän heitto Assuaniin sieltä siten, että tarvisi myös varata majoitus. Löytyykö paikan päältä vai pitääkö varata ennakkoon netistä? Vai ottaa yhdistelmämatka jo valmiiksi, mitä suosittelet?

        Yhdistelmä on siitä hyvä, että ei mee lomasta aikaa hotellien, lippujen yms. selvittelyyn. Muussa tapauksessa kannattaa ottaa hotelli vasta paikan päältä, minä en luottaisi egyptiläisten internetvarausten pitävyyteen.. Meno on sen verran rentoa! :)Siinä on myös se etu, että yhdiselmässä usein kuuluu matkan nähtävyyksien kierrot hintaan. Siinähän on parikin upeaa temppelialuetta välillä Luxor - Assuan. Suosittelen tutustumista!


      • minä
        retkiä kirjoitti:

        Yhdistelmä on siitä hyvä, että ei mee lomasta aikaa hotellien, lippujen yms. selvittelyyn. Muussa tapauksessa kannattaa ottaa hotelli vasta paikan päältä, minä en luottaisi egyptiläisten internetvarausten pitävyyteen.. Meno on sen verran rentoa! :)Siinä on myös se etu, että yhdiselmässä usein kuuluu matkan nähtävyyksien kierrot hintaan. Siinähän on parikin upeaa temppelialuetta välillä Luxor - Assuan. Suosittelen tutustumista!

        Katsokaa tätä, erittäin loistava sivusto!

        http://www.seat61.com/Egypt.htm


    • Jouko Kalervo

      Tarkoitus on mennä Assuanista yöjunalla Abu Sipeliin. Kuuluukohan 1-luokan paikkaan
      jonkin lainen hytti?

      • mirmak

        jos olet varannut hyttipaikan, ilman sitä tuskin kuuluu muuta ku normaali istuinpaikka, olen tullut Kairosta Luxoriin junalla, junavaunu oli siisti, ainoa miinus oli että edessä istuva pieni lapsi oksensi penkkien yli meidän puolelle, no äitinä otin paperit esille ja siivosin, wc:tä pystyi käyttämään mutta olis ne saanut siistimmätkin olla, tosin sama ongelmahan meillä on suomessakin, mutta ihan normaalit wc-pytyt siellä oli, toisen kerran olen mennyt Luxorista Assuaniin ja ihan sama juttu, tosin tässä junassa oli siistemmät vessat, ja ihan ajoissa oltiin perillä. Eihän nää Suomen junatkaan pysy aikataulussa.


    • 28x...

      Jos haluatte maksimoida kurjuutenne Egyptin matkalla niin matkustakaa ihmeessä junalla.

      Vai että vielä hytti?, hahaa siellä olette kaiken karjan ja kurjaliston seassa. Luuletteko että se on kuin Idän pikajuna kynttilöineen ja hopea- aterin illallisineen niinkuin elokuvassa? Toiveajattelua.

      Jos lupaavat että matkaan menee 12 tuntia niin takaan että siihen kuluu min. 36 tuntia. Vessoina ovat kuuluisat reiät lattiassa eikä paperista eikä vedestä ole tietoakaan. Jos vettä jossakin on niin älkää ihmeessä huuhtoko sillä takapuoltanne, saatte siitä sellaisen tulehduksen joka ei hevin sitten edes kotomaassa lähde.

      Siitä vain junamatkalle; suosittelen kyllä kaikille, sittenpähän tiedätte jotakin mistä ette ole ennen edes aavistelleetkaan...

      • reijo35

        28x ammu ittes tai toivottavasti joka hakkaa susta paskat pihalle, vituttaa lukea tuollaisen vajakin ininää. Jos on vitun sairas ja tymä kuin rotta niin minkäs sille mahtaa, mutta olisit apina edes hiljaa ennenkuin sut joku hiljentää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe