Olen ajatellut ottaa kissan, meillä on lapsuudenkodissa ollut pari kissaa. Mietin kuitenkin, onko nyt hyvä ajankohta ottaa kissaa. Lapseni on 2-vuotias, ja kylläkin hyvin eläinrakas, mutta miten pieni lapsi ja kissa mahtaisivat suhtautua toisiinsa? Onko jollain kokemuksia?
Opiskelen päivisin, joten kissa joutuisi olemaan yksin kotona koulupäivien ajan. Voinko ottaa pennun esim. perjantaina ja jättää sen jo maanantaina yksin kotiin? Vai pitäiskö ottaa kissa ennen jotain pidempää lomaa, jotta se ehtis tutustua uuteen kotiinsa ja meihin?
Kiitos etukäteen vastaajille!
Kissa ja pieni lapsi
3
255
Vastaukset
- 4kissaa
Olen ottanut useammankin kissan siten, että olen jo seuraavana päivänä joutunut lähtemään töihin. Kyllä se pärjää. Ja toki kissa sopii lapsiperheeseenkin, 2-vuotiaankin seuraksi, mutta se vaatii jatkuvaa silmällä pitoa, ettei lapsi ala pitää kissaa leluna ja vastaavasti jos lapsi olisi kissan kimpussa ettet huomaisi, kissa saattaisi raapaista tms. Mutta nämähän ovat sitten tällaisia varotoimenpiteitä kun kaikki riippuu niin kissoista, jotkut kissathan mielellään ovatkin pikkulasten paijattavana koko ajan.
- ^Eläinfani^
Moi! Kyllä mielestäni voit ottaa kissan jos kerran lapsesi tykkää eläimistä.Voi jättää myös kissan kotiin jo maanantaina kunhan muistat jättää sille ruokaa ja vettä kotiisi.
no se on vähän niin kuin omalla vastuulla että hankitko kissan vaiko et!Kannattaa opettaa lapselle sitä miten kissaa hoidetaan ettei nähkääs tule kissalle traumoja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905499Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553647Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j613005Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.3001898- 471616
- 961511
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441407Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91363