Kuukautishäiriö vai mikä vikana?

Lopetin pillerit helmikuussa, sen jälkeen neljät ensimmäiset menkat tulivat suht normaalisti. Nyt nämä viimeisimmät neljät taas ovat olleet aika oudot... kovat kuukautiskivut ovat palanneet (kärsin niistä jo ennen pillereiden syöntiä) ja ennen varsinaista vuotoa tulee 3 päivää tosi niukkaa "tuhruvuotoa".

Nämä viimeisimmät menkat menivät niin, että keskiviikkona alkoi tuhruttelu ja tänään sitten vasta alkoi kunnon vuoto kipujen kera. Raskaaksi en ole vielä onnistunut tulemaan, eikä taida olla mikään ihme kun menkatkin ovat noin oudot. Ihme kyllä kierto on silti aika säännöllinen, 28-30 päivää.

Muutaman viikon päästä olen menossa gynelle selvittämään asiaa, kyselenkin nyt ihan mielenkiinnosta että onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa? Kiitän vastauksista! Alkaa jo vähän huolestuttaa tämä tilanne...
31641
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Mulla ihan sama juttu. Jätin kans helmikuussa pillerit pois ja kuukautiset on tullu säännöllisesti mutta ovat aivan kummallisia. Eka on tulee yhtenä päivänä tuhrua ja sitte on pari päivää ettei tuu mitään ja sitten taas yks päivä kunnon vuotoa...ja kivut ovat kovat. Ennen kivut sentään kestivät vain ekan päivän, mutta nyt ne kivut alkaa jo ennen menkkojen alkua ja jatkuu monta päivää.
Kävin jo kerran gynellä, joka vain totesi tämän kuuluvan asiaan. Vaikka moneen kertaan yritin hänelle selittää, ettei tämä tunnu normaalilta, niin se on vain kuulemma naisen elämää!

Laittaisitko sitten viestiä tänne palstalle kun olet käynyt lääkärissä, että miten meni? Olisi mukava kuulla, että saitko esim. jotain lääkkeitä.

Äänestä
  • ja kiitos molemmille vastauksista. Mulla on gyne kolmen viikon päästä, voin sitten kertoa että mitä gyne oli tilanteestani mieltä. Vähän epäilen, että jotain lääkkeitä minäkin saan. Nyt tässä kierrossa aion kyllä käydä ostamassa ovulaatiotestejä ja ottaa selville ovuloinko ollenkaan vai olenko kuvitellut oireeni...

    Äänestä

Mulla oli sama homma silloin, kun lopetin pillerit noin 1,5 vuotta sitten. Loppujen lopuksi kävi niin, että menkat jäivät kokonaan pois muutamaksi kuukaudeksi, kun en ottanut yhteyttä silloin lääkäriin. Tämän vuoden tammikuussa sain sitten Terot, joilla menkat saatiin jälleen alkamaan ja pian sen jälkeen Clomit, kun meillä oli jo vuosi vauvayritystä takana. Se on ihan normaalia, että pillereiden jälkeen kk-kierto on hieman hakusessa, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, ennen kuin oma hormonitoiminta normalisoituu. Sikäli sinulla on ainakin vielä ihan hyvä tilanne, että kierron pituus on ihan normaali eikä siitä tuhruvuodostakaan kannata sen takia olla huolissaan, kun kerran "oikeatkin" kuukautiset tulevat. Hyvä kuitenkin, että olet menossa kaiken varalta tohtorille.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Kielo kirjoitti:

Lopetin pillerit helmikuussa, sen jälkeen neljät ensimmäiset menkat tulivat suht normaalisti. Nyt nämä viimeisimmät neljät taas ovat olleet aika oudot... kovat kuukautiskivut ovat palanneet (kärsin niistä jo ennen pillereiden syöntiä) ja ennen varsinaista vuotoa tulee 3 päivää tosi niukkaa "tuhruvuotoa".

Nämä viimeisimmät menkat menivät niin, että keskiviikkona alkoi tuhruttelu ja tänään sitten vasta alkoi kunnon vuoto kipujen kera. Raskaaksi en ole vielä onnistunut tulemaan, eikä taida olla mikään ihme kun menkatkin ovat noin oudot. Ihme kyllä kierto on silti aika säännöllinen, 28-30 päivää.

Muutaman viikon päästä olen menossa gynelle selvittämään asiaa, kyselenkin nyt ihan mielenkiinnosta että onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa? Kiitän vastauksista! Alkaa jo vähän huolestuttaa tämä tilanne...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu