27-vuotiaana amikseen?

kotiäitinä

Tässä mietiskelen,että hakisin yo-pohjalta ensi keväänä kampaajalinjalle toteuttamaan ammattihaavettani..Mutta,miten otetaan näin "vanha"vastaan nuorten kansoittamassa opinahjossa?Tuleeko minusta väkisin "äitihahmo",jos luokkatovereina 16-20 vuotiaita?:)Olen kyllä itsekin nuorekas,joten ei sinänsä mitään ongelmaa tulla toimeen nuorempien kanssa..Mutta mitä mieltä 27-vuotiaasta "äippä-amiksesta"?

10

2022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopo

Voit toki mennä jos siltä tuntuu. Tiedän erään henkilön, joka on 24 ja nuorten koulutusohjelmassa ammattikoulussa. Tosin yleensä aikuisena mennää aikuiskoulutuskeskukseen jos ammatti halutaan saada. En kyllä tiedä, että onko AKK:lla tarjota kampaajalinjaa. Mutta sinne vaan jos siltä tuntuu.

• nuori opiskelija

Joo, elikkä oli vaan pakko kirjottaa sulle että mikä estää sua menemästä. Nuoret ottavat useinmiten vastaan kaikki ikään katsomatta. Jos sä osaat ottaa ne myös vastaan tasavertaisina ihmisinä. Itselleni jäi koulusta parhaimmaksi kaveriksi nainen joka on nyt päälle 40 ja itse olen 20. Joten olen iloinen, että ystäväni tuli nuorten linjalle. Älä esitä nuorille äitiä, koska heillä on jo yksi. Näin sinusta ei myöskään se tule. Toivottavasti viestistä oli jotain apua.

• melli

mee vaan jos kiinnostaa, itse menin 25-vuotiaana ja mun lisäksi oli vain yksi 20-vuotias, muut oli aloitettaessa 17v. Hyvin tultiin toimeen, vieläkin tavataan vaikka kolu loppui jo vuosikausia sitten. Olin itsekin tosi nuorekas, joten eipä meitä niin helposti erottanu että niin paljon vanhempi olin. Nyt olen jo kolkyt ja risat ja vieläkin tuun paremmin toimeen parikymppisten kanssa kuin nelikymppisten ;))

• ylioppilas

Ite oon 19 ja oon yo-pohjases ammattikoulus. Mein luokal on vanhin 27vuotias kahden lapsen äiti.Ja moni on 22 tai 23. Eikä se haittaa yhtää minkä ikäsenä sä toivees toteutat.Joten haeppa sinne kouluu vaa!!!!!Lukion käyneistä saa kivoja kavereita.

• Meli

Varsinkin hiusalalta löytyy monesti vanhempiakin opiskelijoita, joten sekaan vain! Tuskin tulee ongelmia :)

• ...........

Et ole vielä mikään vanha, aloittavathan jotkut amiksen jopa nelikymppisinä. Itse opiskelen amiksessa yo-pohjaisella linjalla (ikää 24-vee) ja aika harva on tullut kouluun suoraan lukiosta joten alle parikymppisiä ei hirveästi ole. Vanhin opiskelija on about 40-vuotias ja joukosta löytyy myös pari kolmekymppistäkin ja kaikki tulevat mainiosti toimeen keskenään ikään katsomatta. Vaikea ennustaa minkä ikäistä porukkaa siellä tulevassa koulussasi mahdollisesti on, yo-pohjaisella linjalla porukka on yleensä sen verran "aikuisempaa" että varmasti sulaudut hyvin joukkoon.

Koska olet ylioppilas niin ei kannata hakea pk-pohjaiselle linjalle sillä niille valitaan pääasiassa pk:n käyneitä ja koska kampaajalinja on niin suosittu niin et varmasti pääse sinne lukion todistuksella. YO-pohjaisella linjalla ei hirveästi tarvitse "pelätä" 16-17-vuotiaita, paitsi ehkä joissain kouluissa saatetaan yo:t tunkea samaan ryhmään pk:laisten kanssa.

• Milkakuu

YO-pohjaiselle kampaajalinjalle haet, siellä on todennäköisesti yli kaksikymmentä vuotiaita :) Mutta tottakai! Minäkin opiskelen matkailuvirkailijaksi, ja meillä on yksi "tyttö", joka on 25, ja hän on todella ihana ihminen ja se linja missä olen, on peruskoulupohjainen :)

• Remedy

mun luokalla amiksessa on yks 31 vuotias nainen ja yks 24 vuotias mies. tärkeintä on vaan että otat sellaisen asenteen että et ole muiden yläpuolella etkä vierasta nuorten puuhia.

• Kyllähän niitä luultavasti on aikuispuolenkin parturi-kampaajalinjoja!!
      Ja oppisopiksellakin opiskelua kannattaa miettiä.. Kyllä vanhemmatkin opiskelijat otetaan hyvin vastaan! Käyttäytymisestä tietenkin riippuu tuleeko susta heille se äitihahmo!!

• Mitäs pidit mun tarinoista? Ihan mielipidettä kysyisin;) Oletkos ite kirjoitellut mitään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka tekee näitä aloituksia

jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa
      Ikävä
      35
      3472
    2. Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot

Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent
      Maailman menoa
      240
      3375
    3. Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa

Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks
      Maailman menoa
      249
      3134
    4. Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?

Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär
      Maailman menoa
      237
      2372
    5. En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia

Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis
      Maailman menoa
      125
      1675
    6. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      216
      1447
    7. Rydmanin nousu sote-ministeriksi on kauttaaltaan irvokas

Mutta samalla se oli ainut todennäköinen lopputulema. Se myös alleviivaa sitä, mistä tällä hallituksella ja aivan erityi
      Maailman menoa
      222
      1269
    8. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      11
      1265
    9. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      95
      1240
    10. Harmi, etten koskaan saa tietää

Olinko vai olenko sun kaivattusi, Jii…
      Ikävä
      119
      1048
    Aihe