kohdun ja munatorvien ultra (Sono/tssg)

janetta

Onko kokemuksia tästä keittosuolan ja ilman ruiskutuksesta vuorotellen katetrilla? Lääkäri sanoin että sattuu niinkuin kuukautiskivut tms. Että särkylääke tuntia ennen... Heinäkuussa on totuuden paikka. Toivottavasti paikat ei ole tukossa... Testeissä ei ollut kyllä tuloksissa mitään mikä antaisi aihetta epäillä tukosta.

11

3631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttu

Joo takapuoleen laitettiin sellainen sulava särkylääke noin tuntia ennen toimenpidettä. Kyllä se siltikin sattui, mutta ei nyt ihan hirveästi. Sen jälkeen oli kyllä niin pyörivä olo että päädyin lepohuoneen sänkyyn lepäämään puoleksi tunniksi ennen kuin uskalsimme lähteä pois.

• Minna

Hei Janetta!

Minä kävin pari viikkoa sitten kohdun ja munatorvien ultrassa. Ennen toimenpidettä piti ottaa tuntia ennen 800mg buranaa. Keittosuolan ruiskutus ei tuntunut miltään mutta ilman ruiskutus oli kivuliasta. Tuntui voimakkaalta kuukautiskivulta. Toimenpiteen jälkeen oli selkä kipeä mutta meni seuraavana päivänä ohi. Kyllä se siitä. :)

Hyvää kesää sinulle!
      Terveisin: Minna

• Kokemuksen omaava

Mulle on tehty ko. tutkimus. Mä otin Buranan tuntia ennen toimenpidettä. Toimenpide tuntu vähän sellaselta, kun olis ohuen letkun avulla pumpattu ikäänkuin ilmapalloon ilmaa. En voi tosiaankaan sanoa, et se olis sattunu. Ja kannattaa yrittää olla tämmösissä toimenpiteissä mahdollisimman rentona. Luulen, että jännitys lisää myös vähän kipuja. Mene ja tiedä, mutta älä turhaan jännitä kipuja. Tosin, kipukynnyshän on hyvinkin yksilöllinen, joten en voi tietenkään sulle taata kivutonta tilannetta. Tsemppiä kuitenkin !

• janetta

Mulla kouraisi tuo silloin melko pahasti, vaikka en jännittänytkään. Odotin kyllä että sattuu hiukan, kun siitä varoteltiin, mutta kun ei yleensä ole kovin alhainen tuo kipukynnys, niin en sitten jännittänyt. Mutta se yhdessä kohdassa katerin vienti tuntui todella karsealta. Tuntui vähän siltä, että ainakaan hoitaja ei ollut kyseistä operaatiota ennen nähnytkään. Lääkäri neuvoi koko ajan, mutta ei erityisemmin tuntunut silti niin kuin olisi useammin sen tehnyt. Mutta mitään ei kumminkaan löytynyt, joten paikat on auki. Clomifenillä olen ollut, kun yritetty lasta ja seuraavaksi kai lisää uudenlaisia hoitoja.

• Marika-85

kävin tänään kohdun ja munatorvien ultrassa ja kyllä täytyy myöntää että ilman ruiskuttaminen kouraisi tosi kovaa. keittosuolan ruiskutus ei sattunut ihan niin paljon. Mutta onneksi toimenpide ei kestänyt hirmu pitkään. Toimenpiteen jälkeen sain antibiootit ja särkylääkkeen . Illalla oli hartiasärkyä sekä koko vatsa ihan hellänä,jouduin ottamaan max.annoksen särkylääkettä. tuntuu niin kuin ois edelleen ilmaa tuolla sisällä?onko kellään ollut samanlaisia tuntemuksia?

• marrulla

sattu ihan sikana ja vuotoa tuli 5päivää..ei enää ikinä...

• au
        marrulla kirjoitti:

sattu ihan sikana ja vuotoa tuli 5päivää..ei enää ikinä...

Ja todella paljon. Lääkärini sanoi, että Keski-Euroopassa toimenpide tehdään nukutuksessa. Enkä ihmettele yhtään. Ei voi kuvitella, miten kivuliasta on pienet ilmakuplat sisuksissa mutta niin vain on.

• minä vain

Aivan karmea toimenpide,,, kävi niin kipeää.

• kauhia kokemus.

Minulle tehtiin Hsg-röntgen Latviassa vuonna 1996, olin tuolloin 27- vuotias.
      Tutkimus oli se ensimmäinen josta aloitettiin, kun lasta olimme yrittäneet 3- vuotta.
      Ensin laitettiin metallinen esine vailla mitään puudutusta, vailla mitään esilääkitystä sen esineen tarkoitus oli avata kohdunsuuta ja se epäonnistui. Lääkäri puhdisti raa alla pirtulla rikkoutuneen kohdunkaulani ja eikun uusiksi. Purin hammasta yhteen ja itkin kivusta ajattelin että pakko selvittää lapsettomuus. Tutkimus oli piinaavaa verta tuli ja se kesti yli tunnin ja sain sisääni ilmakuplan. ( huoneessa haisi ummehtunut sikari )
      Kun toinen lääkäri katsoi kuvia, totesi munanjohtimen olevan tukossa ja toiseen oli tullut ilmakupla. Sain toimenpiteestä inhoittavn infektion ja muistan että 2 viikkoa antibioottia meni senkin taltuttamiseen, olin tosi kipeä kuume nousi tutkimuksen jälkeen 40 asteeseen oli tosi kipeä.
      Ehdotti toista tutkimusta, josta kieltäydyin pikemmiten.
      Suomeen kun asetuimme asumaan siitä parin vuoden päästä, en kyennyt menemään tuohon tutkimukseen. Lääkäri päätyi suoraan laparoskopiaan kohdallani kun näki ultraäänitutkimuksen, ja siitä alkoi asialliset hoidot sitten.
      Nyk. olen 3 lapsen äiti.

• ei mukava toimenpide

En haluaisi pelotella, mutta minulla oli kummatkin munajohtimet täysin auki ja silti toimenpide sattui. Sain ennen toimenpidettä buranaa, panadolia ja jonkun rauhoittavan. Itse toimenpide ei kestänyt varmaan edes 5 min, mutta tunsin todella inhottavaa paineen tunnetta.
      Olen kuullut että moni on tullut parin kuukauden sisään raskaaksi toimenpiteen jälkeen, mutta meidän kohdalla se ei tietenkään ollut näin koska vika ei ollut munajohtimissa jotka olivat täysin auki. Vaan vasta vuosi tämän jälkeen pistoshoidoilla potkii 5 kk vauva mahassa. Tsemppiä ja voimia matkaan!

• Tuntematon1234

Minulle tehtiin tänään ja ei tuntunut yhtään missään, en huomannut mitään tuntemuksia :) Lääkäri ja hoitaja molemmat kauhistelivat että miksi en ollut ottanut särkylääkettä ennen, unohdin ottaa, mutta enpä sitä olisi tarvinnutkaan :) Kovin taitaa yksilöllistä olla se että miltä tuntuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2645
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      408
      2161
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1982
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      16
      1672
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      134
      1652
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1133
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1122
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1029
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      925
    Aihe