Vauvallemme ilmaantui hirveesti punaisia näppyja naamaan ja kaulaan toissa päivänä ja eilen äidillä alkoi ekat kuukautiset(valitettavasti) mietinkin että kukkiiko vauvan naama nyt noin joka kerta, kun mulla on kuukautiset?
vauvan näpyt
6
2569
Vastaukset
- minä vain
siis tämän on pakko olla joku vitsi...
noh vastataan kuitenkin jos joku nyt oikeasti miettii omien kuukautisten ja vauvan näppyjen yhteyttä. niillä ei ole mitään yhteistä! vauvoilla tulee näppyjä kasvoihin kun iho puhdistuu (selittäköön joku tarkemmin lääkärin termein) menee ohi itsestään. - mamma
tai sitten jos vauvasi syö soseita niin mieti aloititiko jonkun uuden maun, eli voisiko olla allerginen...
- hm..
lähinnä mietin vauvasi ikää??Siis onko hän ihan pieni vauva?meil ainakin tuli sellaisia näppyjä kun oli kastejuhla, apua mitäs ne nyt olikaan ai niin hormoninäppyjä ja sit olivat jonkin aikaa. Menivät sit pois eikä enää ole moisia, hikinäppyjäkin esiintyy välillä. Mut ei mitään kuukautisiin vastaavaa joten kuulostaa aikasta epätodennäköiseltä...
- Viivi
En ole lääkäri, mutta miksei nuo näpyt voisi tulla kuukautisista?
Kun on kerran hormoninäppyjä, niin miksei kuukautiset voisi aiheuttaa näppyjä? Mulla ainakin kuukautisten alkaessa ekaa kertaa synnytyksen jälkeen oli semmoset kivut että ei ikinä! Taatusti hormonejakin jylläs melkonen määrä, miksei tuo aiheuttas rintamaidolla olevalle vauvalle näppyjä? En toki usko että joka kerta hän saisi näppyjä, mut tuo vois olla hyvinkin mahdollista. Saahan ne vatsanpuruja esim. äitinsä stressistä.- mitä vatsan
puruja voi saada äidin stressistä?Mikä tutkimus tuo on? Ihan kyl uusi mulle.
Hormooninäpyt eivät liity millään tavalla äitiin tai imetykseen koska niitä tulee myös korvikelapsilla. Miten siis selität tämän?
En siis usko et äidin hormooni tuotanto millään tavalla vaikuttaa lapsen näppyjen tuloon. Lähinnä allergia tai esim. myös hikinäpyt voivat olla moisia.
Noihin kipuihin vielä et aika usealla on ekat menkat kivuliaat mut niihin voi vaikuttaa synnytys ja muut gynegologiset asiat, sori vaan.
- ikää n 1kk
Jos vauvasi ikä on n 1kk, niin silloinhan se vauvan naama kukkii kuin murrosikäisellä. Silloin vauvan elimistöstä poistuu ne äidin hormonet. Sama se onko vauva tyttö vaiko poika, ne hormonit on raskauden aikana vauvaan jäänneet ja poistuvat n 1 kk syntymästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1613271EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403032- 1121565
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1551304- 731139
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661077Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 47963
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne24938