Hitsataanko pystsuoraa saumaa ylhäältä alspäin vai toisteperin? Entä loivaa kallistusta, onko sama suunta? Oman kokemuksen mukaan pystsaumassa ylhäältä alspäin tulee nätti sauma mutta onko se oikein?
Sitten miks joskus kuonaa saa hakata irti tosi lujaa ja joskus se irtoaa itsestään? Onko hitsausvirhe kyseessä jos ei irtoo kunnolla? Voiko kuona jäädä sauman alle ja sauma päälle hyvä mut alta pilalla?
Tämmöstä
Puikkohitsaus
7
4956
Vastaukset
- aloitan
Onko puikon asennolla suurta merkitystä, siis kallistuksella? Entä puikon etäisyys metallin pinnasta?
juuh - opaskirja
aiheesta, löytyneekö netistä ohjeita, etsi puikkovalmistajien sivuilta.
Oikea hitsaustapa riippuu mitä hitsaat ja mihin tarkoitukseen. Rappaatko auton puskuria vai painesäiliötä. - ei koskaan ylhäältä
aina puikko hitsataan alhaalta ylös,oli kallistus miten vaan, mig ylhäältä alas. migin voi hitsata tavallisissa esim, autohommissa tarvittaessa miten vaan,luokissa sit tarkemmin suunnata.puikkoja on 100 eri laatuisia ja hitsattavia teräslaatuja 1000 sia, kuonan irtoaminen on paljon oikeista laaduista kiinni ja hitsaus taidosta.kuonahan jää mihin vaan jos puikon siirtonopeus hitausasento on väärä.n 10v aloitin hitsaushommat,ammattikoulussa sit opiskelinkin sitä 2v nykyään 40v on jo enin hitsausinto kadonnu,koska ei ole ammatti minulla.monet tekniset hitsauskirjat ovat varsin teoreettisia hyvä hitsaustaitoinen kaveri on parempi neuvoja. koulussa ,tuli ammattitekniikan tunnilla nukuttua aina välillä.
Tuota nuin miksi alhjaalta ylös? Ainakin mulla alhaalta ylös jos hitsaan niin sula metalli vaan valuu alaspäin ja on kauheina klöntteinä. Ylhäältä alas taas sauma täysin sieleä, ja ainakin lasin läpi näyttäis kuonakin tippuvan nätisti lattialle alta pois. tiedä sitten mitä siinä loppuvioimeks tapahtuu ja kuinka pityäviä saumoja tulee
- Japaman
ylös kirjoitti:
Tuota nuin miksi alhjaalta ylös? Ainakin mulla alhaalta ylös jos hitsaan niin sula metalli vaan valuu alaspäin ja on kauheina klöntteinä. Ylhäältä alas taas sauma täysin sieleä, ja ainakin lasin läpi näyttäis kuonakin tippuvan nätisti lattialle alta pois. tiedä sitten mitä siinä loppuvioimeks tapahtuu ja kuinka pityäviä saumoja tulee
Ei siitä kuonasta lattialla oo mitään hyötyä, sen tehtävä on suojata hitsisulaa ja hehkuvaa saumaa hapettumiselta. Ja alla jo olikin että on sauma vikasuuntaan vedettynä täynnä kuonaa.
Ylöspäin ei vetä suoraan, vaan tehdään pientä siksakkia. Tällön sulalla on pieni porras tukena. tai jotenkin sinnepäin vaikee seilittää, kun ei voi näyttää tai edes piirtää.
- ..................
Puikolla hitsataan aina alhaalta ylöspäin, muuten kuona valahtaa hitsisulaan ja aiheuttaa kuonasulkeumia. Ylhäältä alaspäin hitsattu sauma saattaa näyttää hyvältä mutta olla todellisuudessa jotakin ihan muuta...
Migillä hitsatessa alle 3mm aineet hitsataan ylhäältä alas ja paksummat alhaalta ylös.- tätä epoäili
ok. Thanks
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 55758
- 101731
- 33702
- 60699