KAATAMISEN KARMEA TOTUUS

TEUVO SUNI

"Jeesus ei tullut maailmaan ketään kaatamaan, vaan nostamaan kaadettuja ja sorrettuja ylös"

Tämä oli ensimmäinen asia, kun Pyhä Henki tämän saatanallisen rituaalin saloja alkoi 90-luvun alussa paljastaa. Kaatajat eivät ole Raamatusta löytäneet tälle muuta selitystä kuin tämän:

"Niinpä Juudas otti mukaansa sotilasosaston sekä ja fariseuksilta saamiaan muutamia miehiä, ja he menivät puutarhaan lyhdyt, soihdut ja aseet käsissään.
Jeesus tiesi, mikä häntä odotti. Hän meni miehiä vastaan ja kysyi: "Ketä te etsitte?"
"Jeesusta, sitä naseretilaista", vastasivat miehet. Jeesus sanoi: "Minä se olen." Miesten joukossa oli myös Juudas, Jeesuksen kavaltaja.
Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan."

Jeesus ei tässä kaatanut maahan yhtään häntä elämäänsä kaipaava ihmistä, vaan Saatanan joukkoa. Koska Saatana kaikessa matkii Jumalan tekoja, niin tästä se omi itselleen erittäin hyvän ihmisten pettämismenetelmän.
Ja tottahan tämä on ihmisille erittäin ihana kokemus, koska Saatanan valhehengen antamat tuntemukset ovat aina olleet sellaisia (synti on aina ihanaa). Se oli sitä jo paratiisissa, jonne Saatana saapui pitämään ihmiskunnan ensimmäistä herätyskokoustaan, ja se tuotti hyvän hedelmän:

"Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja döi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi."

Jumala koetteli Saatanaa hyväksikäyttäen myös omaa Poikaansa, ja samoin hän koettelee kaikkia niitä, joita omikseen on kutsumassa. Tämän koetusmenetelmän periaatteen Jumala paljasti myös Moosekselle:

"Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä, jotka minä annan teille. Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään. Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.
Teidän tulee vain seurata Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan."

Jeesus ei tätä kumonnut, vaan antoi siihen vielä pari selventävää asiaa lisää:

"Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama", ja: "Simon, Simon! Saatana on saanut luvan seuloa teitä niin kuin viljaa."

Siksi näihin Saatanan antamiin ihaniin tuntemuksiin liityy usein myös sähköistä latausta, kun hän omansa alttareilleen kaataa.

Se ei siis ole mikään ihme, kun Saatana omiansa kaataa, vaan se on ihme, että vielä on ihmisiä, jotka Jumala varjelee tältä Saatanan kaatajahengeltä - he eivät kaadu.

Mikäli tämä kirjoitus saa tälle palstalle jäädä, tulen myöhemmin kertomaan, mitä kulissien takana tapahtui, ja miten tämä kaatajahenki lopulta pääsi myös luterilaisen kirkon sisälle.

52

4780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käki

      Eikö paholainen kuljettanut Jeesusta eri paikkoihin ja pyysi tätä kumartamaan tai kaatumaan hänen edessään.

    • Yljän ystävä

      Olisihan se aika kroisia, jos oikea ylkä kävisi kaatamassa morsiamensa selälleen hikisen pallohallin lattialle juuri ennen suuren hääjuhlan aattoa.

      Vieras "ylkähän" se silloin täytyy olla asialla temppujaan tekemässä, jos niin on päässyt käymään?

    • Qadesha

      En minäkään mitään ihmisten kaatelua diggaile. Mutta:

      >(synti on aina ihanaa).

      Ei todellakaan ole AINA. Sinulla on aika ankea kuva ihmisistä jos luulet että kaikki tykkäävät esim. raiskata, tappaa, valehdella, varastella, sytytellä taloja tulee etc.

      • acimlaine

        Onko kaikki mikä on ihanaa syntiä?
        Eräässä virressä sanotaan ainakin että "On ihanata ylistää sinua Jumalamme"


    • Kaatamiset eivät suoranaisesti liity Ihmeiden oppikurssiin ja IOK:hon ei kuulu kaatamisia, joten tämä aihe ei siten kyllä liity palstan aihepiiriin. Netiketin mukaista olisi myös ollut jatkaa keskustelua alemmassa avauksessa, joka käsitteli samaa aihetta...

      En kuitenkaan poistanut alempaakaan avausta, koska kaatajapappien toiminnan voi joku kokea ihmeeksi ja sitä kautta sen voi ajatella kuuluvan palstan aihepiiriin. Lisäksi monia aiheita voi pohtia IOK:n näkökulmasta ja tämä aihe näytti herättävän keskustelua.

      Annan näiden parin avauksen nyt siis olla, vaikka perusteita poistamisellekin olisi. Jatkossa tulen kuitenkin poistamaan tai siirtämään kaatamisavaukset ainakin niin kauan kun nämä pari avausta, joihin voi aiheesta kommentoida, etusivulla vaikuttavat.

      • acimlaine

        ..tämä aihe on silti sellainen että siitä on hyvä lähestyä IOK:ta.

        "kaatajapappien toiminnan voi joku kokea ihmeeksi"

        Juuri tästä syystä kirjoituksen on saatava jäädä palstalle. Haluan tutkia perin pohjin kaikki tällaiset mystiset jutut ja niiden motiivit ja alkuperät IOK:n valossa joka antaa mielestäni raitista ja järkevää opetusta ihmeistä.

        Edes Jumalalta tulevat ihmeet eivät ole sama asia kuin Jumala itse ja tämän vuoksi niihinkään ei saa juuttua tai lopullisesti tyytyä. Uskovaisen tavoite ja päämäärä on - ei yhtään vähempää kuin juuri itse Jumala.

        Olet kyllä oikeassa siinä että kaatumisesta ei tule tehdä uusia avauksia.


      • SITTEN
        acimlaine kirjoitti:

        ..tämä aihe on silti sellainen että siitä on hyvä lähestyä IOK:ta.

        "kaatajapappien toiminnan voi joku kokea ihmeeksi"

        Juuri tästä syystä kirjoituksen on saatava jäädä palstalle. Haluan tutkia perin pohjin kaikki tällaiset mystiset jutut ja niiden motiivit ja alkuperät IOK:n valossa joka antaa mielestäni raitista ja järkevää opetusta ihmeistä.

        Edes Jumalalta tulevat ihmeet eivät ole sama asia kuin Jumala itse ja tämän vuoksi niihinkään ei saa juuttua tai lopullisesti tyytyä. Uskovaisen tavoite ja päämäärä on - ei yhtään vähempää kuin juuri itse Jumala.

        Olet kyllä oikeassa siinä että kaatumisesta ei tule tehdä uusia avauksia.

        PAAVALI....hänhän kaatui muös....näki samalla ilmestyksen JEESUKSESTA....ja hänestä tuli tämän seurauksena pakanain apostoli....

        toki Paavalikin vainosi Jeesusta kun vainosi hänen seurakuntaansa....mutta kuitenkin sen kaatumisen vaikutti PYHÄ HENKI..KUTEN getsemaanessakin...

        en epäile etteikö saatana osaa matkia Jeesusta....mutta mikä on Jeesuksesta milloinkin...????????

        en kyllä tuollaista kaatumiskokemusta ole milloinkaan hakenut enkä etsinyt.....haluaisin vain tuntea elämässäni enemmän Jeesuksen kaltaista luopumista omista puuhasteluista...(omasta lihallisesta elämästä)...


      • acimlaine
        SITTEN kirjoitti:

        PAAVALI....hänhän kaatui muös....näki samalla ilmestyksen JEESUKSESTA....ja hänestä tuli tämän seurauksena pakanain apostoli....

        toki Paavalikin vainosi Jeesusta kun vainosi hänen seurakuntaansa....mutta kuitenkin sen kaatumisen vaikutti PYHÄ HENKI..KUTEN getsemaanessakin...

        en epäile etteikö saatana osaa matkia Jeesusta....mutta mikä on Jeesuksesta milloinkin...????????

        en kyllä tuollaista kaatumiskokemusta ole milloinkaan hakenut enkä etsinyt.....haluaisin vain tuntea elämässäni enemmän Jeesuksen kaltaista luopumista omista puuhasteluista...(omasta lihallisesta elämästä)...

        ..todellakin tuon kohdan jossa Paavali kaatui kun väitti jotain muuta kohtaa ainoaksi esimerkiksi. Toivoisin muuten että avaaja tulisi tänne keskustelemaanKIN. Näillä uskontopalstoilla esiintyy toistuvasti näitä saarnamiehiä jotka heittelevät palstoille suurikirjaimisin otsikoin varustettuja saarnojaan mutta kun pitäisi keskustella ja ottaa kantaa vähän toistenkin näkemyksiin niin hävitään kuin pieru saharaan.

        Mikä on Jeesuksesta millloinkin? Uskon että jokainen rehellinen etsijä saa tämän selväksi. Näinhän Jeesus on Raamatun mukaan luvannut.


    • acimlaine

      Kiinnitin huomiota seuraaviin:

      1. "kun Pyhä Henki tämän saatanallisen rituaalin saloja alkoi 90-luvun alussa paljastaa."

      Kuinka niin juuri 90-luvun alussa? Eikö PH toimikaan jatkuvasti tällaisia saloja paljastaen?


      2." tulen myöhemmin kertomaan, mitä kulissien takana tapahtui,"

      No tule ihmeessä, jos Admata suo ;) Aihe on mielenkiintoinen. Se on minusta mielenkiintoinen siksi että haluan penkoa ja tarkentaa näissä keskusteluissa PH:lta tulevien, Jumalan Tahdon mukaisten ihmeiden ja ihmisten omien kotkotusten välistä rajapintaa. Admata: älä vain poista tätä please. Sen verran kytkentää palstan aiheeseen saadaan väännetyksi, vaikka sitten tikusta. :)

      ja vielä:

      Onko sinulla jotain tekemistä näiden kanssa?

      http://www.jeesuksenopetuslapsetry.net

    • toret

      kuulkaa tätä Pyhän Hengen lahjan omaavaa, ja totuutta jakavaa miestä, jonka kirjoituksissa en ole väärää henkeä huomannut, eikä väärää oppia ole hänen kirjoituksistaan löytynyt.

      totta on, ettei Jumalan Pyhä Henki kaatele ja tuo epäjärjestystä, vaan se vahvistaa ihmistä enemminkin ja pitää pystyssä ahdistustenkin keskellä, ja tuo järjestystä sinne, jossa Jumalan lapset kokoontuvat, eikä tällaista hekumaa ja hurmosta, joka ei rakenna, eikä käännytä ihmisiä pois pahoilta teiltään, vaan päinvastoin.

      uskokaa ja kääntykää pois näiltä petollisilta opeilta ja opettajista, jotka tätä oppia pitävät kunniassa ja verhoavat vääryyttä totuuden verhoon ja eksyttävät ihmisiä totuudesta, tekemällä ihmeitä ja ihmetekoja, jotka eivät tuo synnintuntoa, eivätkä opeta ihmisiä karttamaan pahuutta ja vääryyttä, vaan seuraamaan sokeina ja kuuroina turmioon ja syvyyksien kaivoon.

      siunausta

    • entinen kaatuja

      Olen ollut pienestä mukana noissa kaatumatilaisuuksissa ja ajattelin sen olevan oikein. Vanhempana aloin kysellä ihmisiltä,että kaatuivatko he Jumalan voimasta? Jotkut vastasivat rehellisesti, että ei kehdannut jäädä seisomaan, kun muutkin kaatui. Itse jäin seisomaan. Uskon, että jossain tilanteessa Jumalan voima "vie meiltä voimat" ja vaivumme sen alla, muttei Jumala tarvitse siihen meidän avustusta. Samoin olen huomannut, ettei pyhällä hengellä täyttyminen useinkaan tapahdu raamatun osoittamalla mallilla vaan tuputtamalla.."kiitä, kiitä".. Ei pyhähenki tarvitse tässäkään asiassa meidän avustusta.. En ollenkaan epäile Jumalaa, vaan meidän toimintatapojamme.. Ilmankos liityinkin takaisin Ev.Lut. Kirkkoon :o)

      • admata.

        Sanoit todella hyvin:
        >>
        Uskon, että jossain tilanteessa Jumalan voima "vie meiltä voimat" ja vaivumme sen alla, muttei Jumala tarvitse siihen meidän avustusta. Samoin olen huomannut, ettei pyhällä hengellä täyttyminen useinkaan tapahdu raamatun osoittamalla mallilla vaan tuputtamalla.."kiitä, kiitä".. Ei pyhähenki tarvitse tässäkään asiassa meidän avustusta.. En ollenkaan epäile Jumalaa, vaan meidän toimintatapojamme..
        >>

        Täysin samaa mieltä:)

        Kaatamisissa voi todellakin olla mukana show-meininkiä ja silloin on hyvä kysyä että tuleeko se Jumalalta? Tosin uskon että ihminen voi myös kaatua Pyhän hengen voimasta, mutta silloin siihen ei kyllä tarvita ihmisen omaa apua.

        Itse olen käynyt kerran sanan ja rukouksen illassa, jossa monet kaatuivat kun heidän puolestaan rukoiltiin. Itse en kaatunut, mutta kokonaisuutena jäi positiivinen lataus tapahtumasta. Kaatuminen ei tällä kaverilla ole myöskään ollut pääasia ja hän on kertonut että niin on vain monille alkanut käymään kun hän on heidän puolestaan rukoillut...

        http://www.rukouspalvelu.fi/


    • TEUVO SUNI

      Kun tämän tehtävän olen osakseni saanut:

      "Sinun tulee puhua minun sanani heille, kuulkoot tai olkoot kuulematta - he ovat uppiniskaisia."

      Aluksi pyydän seriffiltä anteeksi, kun uutena tulokkaana en tämän piirikunnan lakeja täysin tuntenut, kun karkasin uuteen yläkerran selliin, vaikka minulle oli annettu jo oma selli täältä alakerrasta.
      Nyt kun minut kiltisti tänne takaisin ohjattiin, jatkan siitä mitä tulin luvanneeksi. Toivon, etten jälleen tee uutta rikosta, jos ensin vastaan
      hänelle, joka ihmetteli, miksi Pyhä Henki vasta 90-luvulla alkoi kaatamisesta minulle puhua.

      Pyhä Henki ei ole tämän Saatanan vallassa olevan maailman henki, vaan se Henki, jonka Jumala aina antaa taivaasta vain niiden sydämiin, jotka häntä tottelevat, niin kuin Kristus sen lupasi:

      "Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, koska maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.
      En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne."

      "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

      Siksi minäkään en voinut Totuudesta mitään tietää, ennen kuin hän itsensä minulle ilmaisi, Henkensä lahjoitti ja lähetti, kuten kutsui ja lähetti Paavalinkin. Hänelle Jeesuksen ensimmäiset sanat olivat: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat", ja minulle: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi."
      Siksi minäkään ennen tätä tapahtumaa voinut hänestä totuutta tietää, koska sitä yksikään pappi ei ole osannut minulle kertoa. Ei sitä tiennyt Sauluskaan, joka ylipappien kirjallinen lupa kainalossa oli lähtenyt Damaskosken kristittyjä vangitsemaan. Kyllä minä tämän
      silloin vielä Saatanaa palvelevan ihmisen kaatamisen tiesin. Otin esille vain tuon Jeesuksen vangitsijain kaatumisen, koskapa kaatajat ovat sen ensimmäisenä ottaneet esille, kun tätä saatanallista touhuaan ovat puolustaneet. Kaiketi siksi, koska siinä kaatui kerralla paljon ihmisiä.

      Nyt sitten Saatanan kaatajahengen luikertelemisen tapahtumat luuterilaisen kirkkoon, vaikka jo eräs ehtikin lähteä sitä karkuun ja liittyä uudelleen tähän yhteen suureen eksytykseen. Kyllä kaatajat ovat sielläkin. Parhaillaankin on pastori Juntunen täällä Oulun alueen kirkoissa kaadettavilta kolehtirahoja keräämässä.
      Arkkipiispa Martti Simojoki sai vielä pidettyä nämä henget kirkon ulkopuolella, kun ei päästänyt Niilo Yli-Vainiota niitä sinne tuomaan, vaikka häneltä pilkan ja ivan palkkioksi saikin.
      Mutta Saatana ei koskaan jätä työtänsä kesken. Lähti etsimään, ja lopulta löysi luterilaisen papin, Seppo Juntusen, ja niin kirkkojen ovet aukenivat. Alppilan seurakunnasta tuli tämän hengen synnytyslaitos luterilaisen kirkon tarpeita tyydyttämään.
      Kun tämän hengen saatanallisesta alkuperästä tämän kirkon herralle kirjoitin, ja häntä varoitin, hän vastasi: Juntusta ja Jalovaaraa tarkoittaen: "He tekevät todella hyvää työtä. Jos joku ei pidä siitä, antakoon heidän olla." Tottakai jokaisen antikristuksen (erilaisten ihmisoppien opettajien) mielestä kaikki Antikristuksen teot ovat hyviä tekoja. Jos näin ei alusta alkaen olisi ollut, ei Ilmestyskirjan aikaa 1900 vuotta sitten olisi alkanutkaan.

      Kun sitten tälle kaatajaparille tästä kirjoitin ja heitä varoitin, he kyllä tunsivat piston sydämessään, kun yhteyttä ottivat, mutta kun kansan suosio oli jo saavutettu, ei kääntyminen enää ollut mahdollista. Siksi ekonomi Jalovaara purki tuon piston minun korvilleni kahden puhelun aikana, kun luuri molemmilla kerroilla läimäytettiin suoraan korvaan. Tämä siksi, koska en suostunut heidän pyyntöönsä olla kertomasta tästä saatanallisesta salaisuudesta kenellekään.

      Jokainen piispa sai tästä tiedon, samoin jokainen lääninrovasti. Ja kahden vuoden ajan tiedotin myös kaikkia niitä kirkkoherroja, jotka olivat kirkkojensa ovat näille hengille avanneet. Eikä julkinen sanakaan jäänyt tästä osattomaksi.
      Kuitenkin kaikki vaikenivat, ja eksytys sai lisää pontta, kun Nokian Koivistokin sai tuon saman hengen erään uudestikastetun helluntailaisen voitelun ja käsien päällepanemisen kautta.

      Kun piispat ja papit, vailla Totuuden Henkeä, eivät totuudesta mitään tiedä, eikä heillä siksi voi olla edes alkeellisintakaan lahjaa erottaa eri henkiä toisistaan, niin siksi heidän on pakko vaieta, ettei vain tulisi asetettua itse Jumalaa vastaan.
      Kun Saatana on näin kauan maailmaa saanut hallita, niin kaikki sen lähettämät huuhaa-henget otetaan iloiten vastaan, koska luullaan niiden olevan lähtöisin Jumalasta. Monet muistanevat vielä Toronton kirouksenkin, jota valheen henki tietenkin siunaukseksi kutsui, mitä kaikkea se ihmisillä teetti, kun he kuola suupielistä valuen
      pitkin lattioita konttailivat. Näin he edelleen sitä tekevät, kun Jumala Saatanalle tällaisen osan antoi:

      "Sinun on madeltava vatsallaan ja syötävä maan tomua niin kauan kuin elät."

      Ja tätä samaa ruokaa se nyt tarjoilee kaikille niille, jotka sen tarjoamaa ihanaa tunnelatausta elämäänsä kaipaavat.

      • acimlaine

        Aiheesi on todella mielenkiintoinen. Haluan olla rehellinen totuuden etsijä ja vaikka en vielä tiedä oletko täysin oikeassa vai vähän väärässä niin kirjoituksesi herättävät ainakin ajattelemaan.

        Koska itse uskon että ACIM = IOK opettaa oikein ja koska tämän palstan aihe on ACIM/IOK niin tarkastelen kirjoituksiasi sen valossa.

        Mutta minusta sinun asenteessasi jotain outoa.


        "Aluksi pyydän seriffiltä anteeksi, kun uutena tulokkaana en tämän piirikunnan lakeja täysin tuntenut, kun karkasin uuteen yläkerran selliin, vaikka minulle oli annettu jo oma selli täältä alakerrasta.
        Nyt kun minut kiltisti tänne takaisin ohjattiin, jatkan siitä mitä tulin luvanneeksi. Toivon, etten jälleen tee uutta rikosta, jos ensin vastaan
        hänelle, joka ihmetteli, miksi Pyhä Henki vasta 90-luvulla alkoi kaatamisesta minulle puhua. "



        "Aluksi pyydän seriffiltä anteeksi, kun uutena tulokkaana en tämän piirikunnan lakeja täysin tuntenut"

        Aivan varmasti antaa sheriffimme sinulle anteeksi, jokainen tekee virheitä alussa. Tämä siis OK.

        "kun uutena tulokkaana en tämän piirikunnan lakeja täysin tuntenut,"

        Tämän "piirikunnan lait" ovat aivan normaaleja, sovittuja tai jo omalla järjelläänkin ymmärrettävissä olevia, joskus tosin kirjoittamattomiakin sääntöjä TOISTEN HUOMIOON OTTAMISEKSI ja JOTTA KESKUSTELU SUJUISI joustavasti. Sanavalintasi saa minut haistamaan loukatun egon kiukuttelua.

        "karkasin uuteen yläkerran selliin, vaikka minulle oli annettu jo oma selli täältä alakerrasta. "

        Hyvän palstaetiketin mukaan samasta asiasta ei tehdä uusia avauksia vaan keskustelut viedän loppuun entisessä ketjussa. Tämä koskee meitä kaikkia. Sinulle ei tätä "selliä" ANNETTU vaan ITSE SINÄ TÄMÄN KETJUN OLIT ALOITTANUT.

        "Toivon, etten jälleen tee uutta rikosta"

        Rikos-sana ilman lainausmerkkejä on liian voimakas käytettäväksi tässä yhteydessä. Odotamme vain sinulta, samoin kuten muiltakin keskustelijoilta ja itseltämmekin normaalia, hyvän palstaetiketin mukaista käytöstä. Ei sinua ole rikoksista tässä syytetty.

        Minusta sinulla on aivan turhia ennakkoluuloja. Tällä palstalla jos millä ollaan periaatteessa avoimia kaikelle ja ennenkaikkea totuudelle. Sinä tulet tänne jo sillä asenteella että sinun mielipiteitäsi ei otettaisi vakavasti tai tekstejäsi poistettaisiin niiden sisältämän totuuden vuoksi. Minusta sellainen asenne voisi olla oire jonkinlaisesta marttyyrinsädekehänkiillotusneuroosista.


      • TEUVO SUNI

        Montako kertaa minun pyydettävä anteeksi, kun en sääntöjä ollut tarkkaan tutkinut, ihanko seitsemän kertaa?
        Yläkerran sellillä tarkoitin sitä huonetta, jonka
        ovessa lukee: Aloita uusi keskustelu, ja alakerran sellillä sitä huonetta, jonka ovessa lukee: Kirjoita viesti.


      • a ci m la i nen
        TEUVO SUNI kirjoitti:

        Montako kertaa minun pyydettävä anteeksi, kun en sääntöjä ollut tarkkaan tutkinut, ihanko seitsemän kertaa?
        Yläkerran sellillä tarkoitin sitä huonetta, jonka
        ovessa lukee: Aloita uusi keskustelu, ja alakerran sellillä sitä huonetta, jonka ovessa lukee: Kirjoita viesti.

        Asia on loppuun käsitelty ainakin minun osaltani.


      • TEUVO SUNI kirjoitti:

        Montako kertaa minun pyydettävä anteeksi, kun en sääntöjä ollut tarkkaan tutkinut, ihanko seitsemän kertaa?
        Yläkerran sellillä tarkoitin sitä huonetta, jonka
        ovessa lukee: Aloita uusi keskustelu, ja alakerran sellillä sitä huonetta, jonka ovessa lukee: Kirjoita viesti.

        >>
        Montako kertaa minun pyydettävä anteeksi, kun en sääntöjä ollut tarkkaan tutkinut, ihanko seitsemän kertaa?
        >>

        Riippunee siitä montako kertaa tunnet piston sydämessäsi että olet tehnyt väärin?
        Ellet tunne pistoa sydämessäsi tai ole mielestäsi tehnyt mitään väärin, niin silloin käytät anteeksipyyntöä väärin ja naljailuun, jonka kuvan käyttämästäsi kielikuvasta, "sellistä", saa.

        >>
        Yläkerran sellillä tarkoitin sitä huonetta, jonka
        ovessa lukee: Aloita uusi keskustelu, ja alakerran sellillä sitä huonetta, jonka ovessa lukee: Kirjoita viesti
        >>

        Et ole missään "sellissä" ollut tai sinne osoitettu alunperinkään. Pyrin siihen että tämän palstan keskustelu pysyisi jotenkuten palstan aiheessa, mikä on Ihmeiden oppikurssi, joka puolestaan on gnostilainen tulkinta kristinuskosta ja perustuu Helen Schucman kirjoittamaan kuulemaansa Jeesuksen saneluun.

        Kaataminen ei liity IOK:hon ja ei myöskään ole fiksua tai netin etiketin mukaista avata uutta avausta aiheesta mistä palstalla jo keskustellaan. Siksi näin järkeväksi rajoittaa keskustelua siitä aiheesta, mutta sana on vapaa näiden jo olemassa olevien avausten alla. Tämä on lisäksi sama sääntö kaikille.

        Voit vapaasti avauta uuden avauksenkin KUNHAN teet sen tämän palstan AIHEESEEN LIITTYEN. Tässäpä linkki, josta voit tutustua siihen, mistä tällä palstalla olisi tarkoitus keskustella:

        http://www.miraclestudies.net/Finnish.html

        Mitä "anteeksipyyntöösi" tulee, niin sanoisin että ole rauhassa, äläkä enää "syntiä" tee:)


    • acimlai nen

      ACIM:n voidaan ajatella olevan samalla kannalla kuin Suni kaatamisen suhteen.

      Koska ACIM:n mukaan vain anteeksiantamus = Jeesus on ainut tosiasia joka yhdistää ihmisiä toisiinsa täällä maanpäällä niin kaikki muu häviää epätodellisena tämän tosiasian edessä. Konkreettisesti tämä asianlaita voisi manifestoitua juuri fyysisenä ruumiin kellahtamisena. Se joka identifioituu joksikin muuksi kun Anteeksiantamukseksi kaatuu. Jos on Jeesuksen = Anteeksantamuksen puolella niin pysyy pystyssä.

      Jeesuksen edessä tulee paljastetuksi mikä se sydämen tila todella on.

      • admata.

        Ensiksi täytyy todeta ettei itselläni ole vahvaa mielipidettä kaatamisista puoleen eikä toiseen.

        >>
        ACIM:n voidaan ajatella olevan samalla kannalla kuin Suni kaatamisen suhteen.
        >>

        Ei kai nyt sentään. Sunihan totesi että kaatamisen takana olisi paholainen, joka kaataa omiansa... Käsittääkseni ACIM ei tällaiseen persoonaan usko?

        Tämä laittamasi perustelu on kuitenkin sinänsä hyvä, mutta siitä voisi vetää erilaistakin tulkintaa:
        >>
        Jeesus on ainut tosiasia joka yhdistää ihmisiä toisiinsa täällä maanpäällä niin kaikki muu häviää epätodellisena tämän tosiasian edessä. Konkreettisesti tämä asianlaita voisi manifestoitua juuri fyysisenä ruumiin kellahtamisena.
        >>

        Tällöinhän kuitenkin tunnustetaan että asialla on Jeesus?
        Jos ajatellaan kaatamista ja siinä tapahtuvaa fyysistä paranemista, niin tämänhän voisi nähdä myös Jeesuksen kutsuksi tehdä se todellinen henkinen parannus. Koska Jeesus tai Jumala eivät halua pakottaa ketään, niin jokaisen on kuitenkin tehtävä valinta itse. Tällöin tajunnan menetys ja fyysinen paraneminen voitaisiin nähdä kutsuksi...

        >>
        Jos on Jeesuksen = Anteeksantamuksen puolella niin pysyy pystyssä.
        >>

        Entäpä jos on päättänyt että ei halua minkäänlaista Jeesuksen kosketusta itseensä? Mielestäni silloinkin on mahdollista pysyä pystyssä ja toisaalta jos haluaa kokea Jeesuksen kutsun sekä voiman kohdallaan, niin eikö tuolloin ole Jeesuksen puolella?


      • a ci mlai nen
        admata. kirjoitti:

        Ensiksi täytyy todeta ettei itselläni ole vahvaa mielipidettä kaatamisista puoleen eikä toiseen.

        >>
        ACIM:n voidaan ajatella olevan samalla kannalla kuin Suni kaatamisen suhteen.
        >>

        Ei kai nyt sentään. Sunihan totesi että kaatamisen takana olisi paholainen, joka kaataa omiansa... Käsittääkseni ACIM ei tällaiseen persoonaan usko?

        Tämä laittamasi perustelu on kuitenkin sinänsä hyvä, mutta siitä voisi vetää erilaistakin tulkintaa:
        >>
        Jeesus on ainut tosiasia joka yhdistää ihmisiä toisiinsa täällä maanpäällä niin kaikki muu häviää epätodellisena tämän tosiasian edessä. Konkreettisesti tämä asianlaita voisi manifestoitua juuri fyysisenä ruumiin kellahtamisena.
        >>

        Tällöinhän kuitenkin tunnustetaan että asialla on Jeesus?
        Jos ajatellaan kaatamista ja siinä tapahtuvaa fyysistä paranemista, niin tämänhän voisi nähdä myös Jeesuksen kutsuksi tehdä se todellinen henkinen parannus. Koska Jeesus tai Jumala eivät halua pakottaa ketään, niin jokaisen on kuitenkin tehtävä valinta itse. Tällöin tajunnan menetys ja fyysinen paraneminen voitaisiin nähdä kutsuksi...

        >>
        Jos on Jeesuksen = Anteeksantamuksen puolella niin pysyy pystyssä.
        >>

        Entäpä jos on päättänyt että ei halua minkäänlaista Jeesuksen kosketusta itseensä? Mielestäni silloinkin on mahdollista pysyä pystyssä ja toisaalta jos haluaa kokea Jeesuksen kutsun sekä voiman kohdallaan, niin eikö tuolloin ole Jeesuksen puolella?

        Pidän tyylistäsi kun pohdit asioita, perustelet etkä heittele saarnoja.

        ACIM ei usko paholaiseen ainakaan samalla tavalla kuin kristinuskossa yleensä. Mutta ne opettavat minusta silti samalla tavalla. Kristinuskossa piru nähdään jotenkin ulkopuolelta tulevana, ACIM :n mukaan se on tässä tapauksessa sisältä päin ulos projisoitu eikä siitä ole otettu vastuuta. ACIM:n mukaanhan ei ole mitään muuta pirua kuin ihmisen omat harhaisuudet.
        Kummassakin tapauksessa Jeesus edustaa silti vastakohtaa pirulle.

        Muuten yks juttu vielä. Eikös se eräs enkeli heitetty maanpäälle kun se rupesi ryppyilemään? Tämä olisi juuri sitä sisäisen pirun projisointia. Kaikki fyysinen maailmahan on sisäisen projektiota.
        Olen miettinyt sitäkin että miksiköhän Jeesus vartavasten pysyisi poissa tilaisuuksista joissa Saatana häntä matkii? Eikö hänen juuri silloin olisi erityisesti tarpeellista olla paikalla? Tai jos ihmiset etsivät Jeesusta näistä tilaisuuksista niin miksi hän ei menisi juuri sinne - etsijöiden tähden? Siksikö että jos siellä on piru niin tilaisuus ole Jumalan Pojalle tarpeeksi hieno? :)) Tuskin.


      • acimaaltonen
        a ci mlai nen kirjoitti:

        Pidän tyylistäsi kun pohdit asioita, perustelet etkä heittele saarnoja.

        ACIM ei usko paholaiseen ainakaan samalla tavalla kuin kristinuskossa yleensä. Mutta ne opettavat minusta silti samalla tavalla. Kristinuskossa piru nähdään jotenkin ulkopuolelta tulevana, ACIM :n mukaan se on tässä tapauksessa sisältä päin ulos projisoitu eikä siitä ole otettu vastuuta. ACIM:n mukaanhan ei ole mitään muuta pirua kuin ihmisen omat harhaisuudet.
        Kummassakin tapauksessa Jeesus edustaa silti vastakohtaa pirulle.

        Muuten yks juttu vielä. Eikös se eräs enkeli heitetty maanpäälle kun se rupesi ryppyilemään? Tämä olisi juuri sitä sisäisen pirun projisointia. Kaikki fyysinen maailmahan on sisäisen projektiota.
        Olen miettinyt sitäkin että miksiköhän Jeesus vartavasten pysyisi poissa tilaisuuksista joissa Saatana häntä matkii? Eikö hänen juuri silloin olisi erityisesti tarpeellista olla paikalla? Tai jos ihmiset etsivät Jeesusta näistä tilaisuuksista niin miksi hän ei menisi juuri sinne - etsijöiden tähden? Siksikö että jos siellä on piru niin tilaisuus ole Jumalan Pojalle tarpeeksi hieno? :)) Tuskin.

        Syitä siihen on monia, tässä sinulle pari sellaista:

        Tit.3:10-11
        Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

        2.Joh.7-11
        Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
        Katsokaa, että ette hukkaa sitä, minkä me olemme työllämme saaneet kokoon, vaan saatte täyden palkan.
        Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika.
        Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
        Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.

        Hänen, joka näiden ohjeiden mukaan toimii, on ensin täytynyt saada selvyys siitä, mitkä opit ovat harhaoppeja.


      • admata.
        acimaaltonen kirjoitti:

        Syitä siihen on monia, tässä sinulle pari sellaista:

        Tit.3:10-11
        Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

        2.Joh.7-11
        Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
        Katsokaa, että ette hukkaa sitä, minkä me olemme työllämme saaneet kokoon, vaan saatte täyden palkan.
        Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika.
        Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
        Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.

        Hänen, joka näiden ohjeiden mukaan toimii, on ensin täytynyt saada selvyys siitä, mitkä opit ovat harhaoppeja.

        ...Olla läsnä kaikkialla, missä Hänen nimeensä kokoonnutaan:)

        Matt. 18:20
        "Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        >>
        2.Joh.7-11
        Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
        >>

        En tiedä ainuttakaan kaatajapappia, joka ei tunnustaisi Jeesusta lihaan tulleeksi;)

        Käsittääkseni ACIM:kin uskoo että Jeesus tuli keskuuteemme ja vaikutti todellisen ihmisen kehossa, vaikka kaikki liha onkin harhaa.


      • acimlaine
        admata. kirjoitti:

        ...Olla läsnä kaikkialla, missä Hänen nimeensä kokoonnutaan:)

        Matt. 18:20
        "Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        >>
        2.Joh.7-11
        Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
        >>

        En tiedä ainuttakaan kaatajapappia, joka ei tunnustaisi Jeesusta lihaan tulleeksi;)

        Käsittääkseni ACIM:kin uskoo että Jeesus tuli keskuuteemme ja vaikutti todellisen ihmisen kehossa, vaikka kaikki liha onkin harhaa.

        Jeesuksen nimmeen kokoontuminen voi tarkoittaa kahta asiaa:

        1)Jeesuksen lihallisen ruumiin nimeen, siis sanaan Jeesus. Tässä tapauksessa Jeesuksen nimeen voivat kokoontua nekin joilla ei ole aavistustakaan siitä kuka Jeesus hengellisessä mielessä oli/edelleen on. Ihmisethän voivat ajatella mielessään että Jeesus on vaikka joulupukki joka antaa auton kun tarpeeksi rukoilee

        2) Jeesuksen hengellisen olemuksen nimeen. Tässä mielessä Jeesus = Sovitus. Ja tähän kuuluu myös se että synti tunnustetaan ja saadaan anteeksi.


      • a ci m la i nen
        acimaaltonen kirjoitti:

        Syitä siihen on monia, tässä sinulle pari sellaista:

        Tit.3:10-11
        Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

        2.Joh.7-11
        Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
        Katsokaa, että ette hukkaa sitä, minkä me olemme työllämme saaneet kokoon, vaan saatte täyden palkan.
        Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika.
        Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
        Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.

        Hänen, joka näiden ohjeiden mukaan toimii, on ensin täytynyt saada selvyys siitä, mitkä opit ovat harhaoppeja.

        Voisitko vaihtaa nimimerkkisi johonkin vähän sinulle sopivampaan - siis jos et varsinkaan ole ACIM-kirjan opiskelija jotta kukaan ei sekoittaisi minua ja sinua keskenään? Minusta se on liian lähellä minun nimimerkkiäni. Ihan vitsikästähän tuo oli vääntää nikkini noin mutta toivomukseni on että keksit jonkun muun.


      • admata.
        acimlaine kirjoitti:

        Jeesuksen nimmeen kokoontuminen voi tarkoittaa kahta asiaa:

        1)Jeesuksen lihallisen ruumiin nimeen, siis sanaan Jeesus. Tässä tapauksessa Jeesuksen nimeen voivat kokoontua nekin joilla ei ole aavistustakaan siitä kuka Jeesus hengellisessä mielessä oli/edelleen on. Ihmisethän voivat ajatella mielessään että Jeesus on vaikka joulupukki joka antaa auton kun tarpeeksi rukoilee

        2) Jeesuksen hengellisen olemuksen nimeen. Tässä mielessä Jeesus = Sovitus. Ja tähän kuuluu myös se että synti tunnustetaan ja saadaan anteeksi.

        >>
        Jeesuksen nimeen voivat kokoontua nekin joilla ei ole aavistustakaan siitä kuka Jeesus hengellisessä mielessä oli/edelleen on.
        >>

        Tuo on totta, mutta tällöin ei voitane tarkoittaa sitä Jeesusta, josta kerrotaan IOK:ssa ja Raamatussa;) Olen kuullut että ihan suomessakin joku olisi onnistunut vaihtamaan etunimekseen Jeesus, joka on yleinen nimi espanjankielisillä alueilla muodossa Hesus;)

        Asia erikseen on sitten nämä alkuperäiskielen tutkijat, joista osa on sitä mieltä että Jeesus on täysin väärin tulkittu nimi ja oikea nimi olisikin Yoshua...

        Lienee kuitenkin merkitystä vain sillä että Jumalan poika sanoi Raamatussa "missä kaksi tai kolme on koolla MINUN nimessäni", eli tällöin on merkityksellistä nimenomaan se, että sanalla tarkoitetaan Jumalan poikaa mistä IOK ja Raamattu meille kertovat. Tämä jättää jäljelle vain vaihtoehdon nro 2:

        >>
        2) Jeesuksen hengellisen olemuksen nimeen. Tässä mielessä Jeesus = Sovitus. Ja tähän kuuluu myös se että synti tunnustetaan ja saadaan anteeksi.
        >>


      • acimlai nen
        admata. kirjoitti:

        >>
        Jeesuksen nimeen voivat kokoontua nekin joilla ei ole aavistustakaan siitä kuka Jeesus hengellisessä mielessä oli/edelleen on.
        >>

        Tuo on totta, mutta tällöin ei voitane tarkoittaa sitä Jeesusta, josta kerrotaan IOK:ssa ja Raamatussa;) Olen kuullut että ihan suomessakin joku olisi onnistunut vaihtamaan etunimekseen Jeesus, joka on yleinen nimi espanjankielisillä alueilla muodossa Hesus;)

        Asia erikseen on sitten nämä alkuperäiskielen tutkijat, joista osa on sitä mieltä että Jeesus on täysin väärin tulkittu nimi ja oikea nimi olisikin Yoshua...

        Lienee kuitenkin merkitystä vain sillä että Jumalan poika sanoi Raamatussa "missä kaksi tai kolme on koolla MINUN nimessäni", eli tällöin on merkityksellistä nimenomaan se, että sanalla tarkoitetaan Jumalan poikaa mistä IOK ja Raamattu meille kertovat. Tämä jättää jäljelle vain vaihtoehdon nro 2:

        >>
        2) Jeesuksen hengellisen olemuksen nimeen. Tässä mielessä Jeesus = Sovitus. Ja tähän kuuluu myös se että synti tunnustetaan ja saadaan anteeksi.
        >>

        Okei. :)


      • ipk
        a ci m la i nen kirjoitti:

        Voisitko vaihtaa nimimerkkisi johonkin vähän sinulle sopivampaan - siis jos et varsinkaan ole ACIM-kirjan opiskelija jotta kukaan ei sekoittaisi minua ja sinua keskenään? Minusta se on liian lähellä minun nimimerkkiäni. Ihan vitsikästähän tuo oli vääntää nikkini noin mutta toivomukseni on että keksit jonkun muun.

        On tämä merkillinen osasto. Teuvo Suni kirjoitti omalla nimellään, ja hänet savustettiin ulos. Minä olen kirjoittanut acimaaltosena, ja nyt minutkin ajetaan ulos. Hyvä on, vaihdan nimimerkkiä, olkoon se tästä lähtien ipk=ihan pieni kirjoittaja.

        Sitten aiheeseen, miksi Jeesus ei ole kaikkialla siellä, missä hänen nimessään toimitaan. Ensiksi hän varoitti siitä, että monet tulevat esiintymään hänen nimellään, ja sitten kertoi tällaisten petturien tulevasta kohtalosta:

        Matt.7:21-23
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Monet sanovat minulle sinä päivänä: *Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen:

        'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Ennen kuin mämä vääryydentekijät pystyy tunnistamaan, täytyy omista se armolahja, jolla nämä henget tunnistetaan.
        Teuvo Sunilla tuo lahja on, ja toimii se vähän minullakin.


      • armolahja
        ipk kirjoitti:

        On tämä merkillinen osasto. Teuvo Suni kirjoitti omalla nimellään, ja hänet savustettiin ulos. Minä olen kirjoittanut acimaaltosena, ja nyt minutkin ajetaan ulos. Hyvä on, vaihdan nimimerkkiä, olkoon se tästä lähtien ipk=ihan pieni kirjoittaja.

        Sitten aiheeseen, miksi Jeesus ei ole kaikkialla siellä, missä hänen nimessään toimitaan. Ensiksi hän varoitti siitä, että monet tulevat esiintymään hänen nimellään, ja sitten kertoi tällaisten petturien tulevasta kohtalosta:

        Matt.7:21-23
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Monet sanovat minulle sinä päivänä: *Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen:

        'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Ennen kuin mämä vääryydentekijät pystyy tunnistamaan, täytyy omista se armolahja, jolla nämä henget tunnistetaan.
        Teuvo Sunilla tuo lahja on, ja toimii se vähän minullakin.

        Henkien erottajat tietävät, että kaatajilla on noitien henkiä käytössään. Päällepäin kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä. Eksytys on täydellinen.


      • admata.
        armolahja kirjoitti:

        Henkien erottajat tietävät, että kaatajilla on noitien henkiä käytössään. Päällepäin kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä. Eksytys on täydellinen.

        >>
        Henkien erottajat tietävät, että kaatajilla on noitien henkiä käytössään. Päällepäin kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä. Eksytys on täydellinen.
        >>

        Entäpä ketkä sitten erottavat oikeat ja väärät "hekien erottajat", sillä voihan antikristus markkinoida itseään "henkien erottajaksikin" ja tuomita oikeita Jeesuksen seuraajia;)

        Eiköhän kannattaisi keskittyä vaan pohtimaan sitä, mikä on oikein ja väärin, sekä miettimään perusteita ihan tapauskohtaisesti, eikä alkaa nuijimaan yleistä kaatumisilmiötä antikristukseksi, kun siihen ei oikeesti eväät riitä;)


      • ipk
        armolahja kirjoitti:

        Henkien erottajat tietävät, että kaatajilla on noitien henkiä käytössään. Päällepäin kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä. Eksytys on täydellinen.

        Siksi heitä Antikristuksen hengessä toimivat eivät siedäkään kuulla. Sen on saanut jokainen näillä palstoilla käynyt havainnut, vaikka ei ehkä ole tietänytkään tuon vihan syytä, mutta nyt ainakin tietävät.
        Jos näin ei tänäkää päivänä olisi, ei tästä olisi Jeesuksen useassa Raamatun tapahtumassa tarvinnut toistaa:

        Matt.10:22
        KAIKKI tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.


      • ipk
        admata. kirjoitti:

        >>
        Henkien erottajat tietävät, että kaatajilla on noitien henkiä käytössään. Päällepäin kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä. Eksytys on täydellinen.
        >>

        Entäpä ketkä sitten erottavat oikeat ja väärät "hekien erottajat", sillä voihan antikristus markkinoida itseään "henkien erottajaksikin" ja tuomita oikeita Jeesuksen seuraajia;)

        Eiköhän kannattaisi keskittyä vaan pohtimaan sitä, mikä on oikein ja väärin, sekä miettimään perusteita ihan tapauskohtaisesti, eikä alkaa nuijimaan yleistä kaatumisilmiötä antikristukseksi, kun siihen ei oikeesti eväät riitä;)

        Niinhän antikristuksen henget toimivatkin, kun ne tunnistavat Totuuden Hengen omaavan ihmisen, niin kimppuun vaan, koska se henki ei ole heidän henki.


      • admata.
        ipk kirjoitti:

        Niinhän antikristuksen henget toimivatkin, kun ne tunnistavat Totuuden Hengen omaavan ihmisen, niin kimppuun vaan, koska se henki ei ole heidän henki.

        >>
        Niinhän antikristuksen henget toimivatkin, kun ne tunnistavat Totuuden Hengen omaavan ihmisen, niin kimppuun vaan, koska se henki ei ole heidän henki.
        >>

        Noh, jos on kaksi Jeesuksen nimeen uskovaa ja molemmat kertovat omaavansa henkien erottamisen lahjan, jonka perusteella he kertovat toisen olevan antikristus, niin millä perusteella tavallinen uskovainen sitten erottaa kumpaa heistä uskoisi?

        Raamatusta löydämme tähän neuvoja:
        "Hedelmistään puu tunnetaan.", sanoo Jeesus:)

        Jos siis kaatajapapit tekevät hyvää, parantavat ja antavat siitä kunnian Jeesukselle, niin hedelmät ovat hyvät:) Millaiset hedelmät on sitten näillä huutelijoilla, jotka herjaavat Jeesuksen nimeen tehtyä hyvää antikristukseksi ja saatanaksi? Missä heidän rakkautensa on?

        Samanlaiset on hedelmät kuin fariseuksilla kun he herjasivat että Jeesus parantaa Saatanan voimilla;) Tällöin Jeesus totesi, ettei saatana voi tehdä hyvää;)...

        Markus 3:
        "22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa."
        23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan?
        24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää,
        25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat.
        26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut."

        Tämä aihe on nähdäkseni jo keskusteltu pitkälti loppuun. Ei jauheta samaa mikä on jo käsitelty;)


      • palstoilla
        admata. kirjoitti:

        >>
        Niinhän antikristuksen henget toimivatkin, kun ne tunnistavat Totuuden Hengen omaavan ihmisen, niin kimppuun vaan, koska se henki ei ole heidän henki.
        >>

        Noh, jos on kaksi Jeesuksen nimeen uskovaa ja molemmat kertovat omaavansa henkien erottamisen lahjan, jonka perusteella he kertovat toisen olevan antikristus, niin millä perusteella tavallinen uskovainen sitten erottaa kumpaa heistä uskoisi?

        Raamatusta löydämme tähän neuvoja:
        "Hedelmistään puu tunnetaan.", sanoo Jeesus:)

        Jos siis kaatajapapit tekevät hyvää, parantavat ja antavat siitä kunnian Jeesukselle, niin hedelmät ovat hyvät:) Millaiset hedelmät on sitten näillä huutelijoilla, jotka herjaavat Jeesuksen nimeen tehtyä hyvää antikristukseksi ja saatanaksi? Missä heidän rakkautensa on?

        Samanlaiset on hedelmät kuin fariseuksilla kun he herjasivat että Jeesus parantaa Saatanan voimilla;) Tällöin Jeesus totesi, ettei saatana voi tehdä hyvää;)...

        Markus 3:
        "22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa."
        23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan?
        24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää,
        25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat.
        26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut."

        Tämä aihe on nähdäkseni jo keskusteltu pitkälti loppuun. Ei jauheta samaa mikä on jo käsitelty;)

        Täällä oli jollakin palstalla jokin aika sitten kirjoitus, jossa eri henkien erottamisen armolahjan omaava henkilö oli kysynyt miespuoliselta kaataja/parantajalta (ent.helari/nyt lut.) Jalasjärven kirkossa tunnustaako kaatajassa oleva henki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi. Henki oli vastannut sanomalla ääneen "ei täällä, eikä tänään".


      • admata.
        palstoilla kirjoitti:

        Täällä oli jollakin palstalla jokin aika sitten kirjoitus, jossa eri henkien erottamisen armolahjan omaava henkilö oli kysynyt miespuoliselta kaataja/parantajalta (ent.helari/nyt lut.) Jalasjärven kirkossa tunnustaako kaatajassa oleva henki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi. Henki oli vastannut sanomalla ääneen "ei täällä, eikä tänään".

        >>
        henkilö oli kysynyt miespuoliselta kaataja/parantajalta (ent.helari/nyt lut.) Jalasjärven kirkossa tunnustaako kaatajassa oleva henki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi. Henki oli vastannut sanomalla ääneen "ei täällä, eikä tänään".
        >>

        Jokaisen meistä kannattaa toki seurata sitä totuutta, minkä oikeaksi kokee. Kaatajiakin on varmasti moneen junaan. Jos vaikka huomaa että yksittäinen valkoisella mersulla ajava pappi onkin täysin jumalaton ja tekopyhä, niin voiko siitä vetää johtopäätöksen että kaikki valkoisilla mersuilla ajavat papit olisivat tekopyhiä ja jumalattomia?

        Mielestäni jokaisen julistajan kohdalla voi miettiä ja rukoilla kysymyksellä että onko tämä Jumalasta...


      • ipk
        admata. kirjoitti:

        >>
        Niinhän antikristuksen henget toimivatkin, kun ne tunnistavat Totuuden Hengen omaavan ihmisen, niin kimppuun vaan, koska se henki ei ole heidän henki.
        >>

        Noh, jos on kaksi Jeesuksen nimeen uskovaa ja molemmat kertovat omaavansa henkien erottamisen lahjan, jonka perusteella he kertovat toisen olevan antikristus, niin millä perusteella tavallinen uskovainen sitten erottaa kumpaa heistä uskoisi?

        Raamatusta löydämme tähän neuvoja:
        "Hedelmistään puu tunnetaan.", sanoo Jeesus:)

        Jos siis kaatajapapit tekevät hyvää, parantavat ja antavat siitä kunnian Jeesukselle, niin hedelmät ovat hyvät:) Millaiset hedelmät on sitten näillä huutelijoilla, jotka herjaavat Jeesuksen nimeen tehtyä hyvää antikristukseksi ja saatanaksi? Missä heidän rakkautensa on?

        Samanlaiset on hedelmät kuin fariseuksilla kun he herjasivat että Jeesus parantaa Saatanan voimilla;) Tällöin Jeesus totesi, ettei saatana voi tehdä hyvää;)...

        Markus 3:
        "22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa."
        23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan?
        24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää,
        25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat.
        26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut."

        Tämä aihe on nähdäkseni jo keskusteltu pitkälti loppuun. Ei jauheta samaa mikä on jo käsitelty;)

        Näin on jarlaurikin joutunut aloittamaltaan palstalta jo monta kertaa poistumaan, kun ei ole voinut totuutta omalla harhaopillaan kumota.
        Mitä sanoikaan Saarnaaja oikeuden toteutumisesta jo aikoja aikoja sitten:

        Saarnaaja 8:10-14
        Sitten minä näin, miten jumalattomat tulivat ja tunkeutuivat pyhäkköön. Palatessaan he kerskuivat kaupungilla teostaan.

        Milloin pahaa tekoa ei pian seuraa rangaistus, ihmiset rohkaistuvat pahan tekoon: moni syntinen tekee pahaa sata kertaa ja elää silti kauan. Tiedän kuitenkin, että Jumalaa pelkäävälle käy hyvin hänen jumalanpelkonsa johdosta, ja tiedän myös, että jumalattomalle ei käy hyvin: koska hän ei pelkää Jumalaa, hänen elinpäivänsä häipyvät kuin pakeneva varjo.

        Turhuutta on maan päällä tämäkin: on hurskaita, joiden käy niin kuin he olisivat tehneet vääryyttä, ja on jumalattomia, joiden käy niin kuin he olisivat tehneet oikein. Minä sanon: se on turhuutta.

        Niin sanon minäkin, ja poistun. Lopullisestiko, sen aika näyttää.


      • linkki,
        admata. kirjoitti:

        >>
        henkilö oli kysynyt miespuoliselta kaataja/parantajalta (ent.helari/nyt lut.) Jalasjärven kirkossa tunnustaako kaatajassa oleva henki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi. Henki oli vastannut sanomalla ääneen "ei täällä, eikä tänään".
        >>

        Jokaisen meistä kannattaa toki seurata sitä totuutta, minkä oikeaksi kokee. Kaatajiakin on varmasti moneen junaan. Jos vaikka huomaa että yksittäinen valkoisella mersulla ajava pappi onkin täysin jumalaton ja tekopyhä, niin voiko siitä vetää johtopäätöksen että kaikki valkoisilla mersuilla ajavat papit olisivat tekopyhiä ja jumalattomia?

        Mielestäni jokaisen julistajan kohdalla voi miettiä ja rukoilla kysymyksellä että onko tämä Jumalasta...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000059&posting=22000000004091217#22000000004091217


      • TEUVO SUNI
        ipk kirjoitti:

        Siksi heitä Antikristuksen hengessä toimivat eivät siedäkään kuulla. Sen on saanut jokainen näillä palstoilla käynyt havainnut, vaikka ei ehkä ole tietänytkään tuon vihan syytä, mutta nyt ainakin tietävät.
        Jos näin ei tänäkää päivänä olisi, ei tästä olisi Jeesuksen useassa Raamatun tapahtumassa tarvinnut toistaa:

        Matt.10:22
        KAIKKI tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.

        Sanomaan omasta puolestani päätössanat tälle kaatamiselle, sillä niin tämä kuin kaikki muutkin Saatanan eksytykset tulevat jatkumaan ihmiskunnan tuhoon saakka, ja päättyvät vasta sitten kun Saatana kaikkine joukkoineen lopullisesti tuhotaan, kuten kirjoitettu on:

        "Nyt kun sinä makaat maassa, ei kukaan tule tänne meitä kaatamaan.

        Tuonela tuolla alhaalla on kiihdyksissä, siellä odotetaan sinun tuloasi. Sinun vuoksesi on ajettu liikkeelle kuolleitten henget: kaikki, jotka kerran olivat maan mahtavia ja kaikki, jotka olivat kansojen kuninkaita, kaikki ovat nousseet istuimiltaan.

        Kaikki he puhkeavat puhumaan ja lausuvat sinulle: "Nyt siis sinäkin olet VOIMASI kadottanut niin kuin me, olet yksi meistä. Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi, sinun harppujesi helkytys.
        Sinun allasi on vuoteena madot, sinun ylläsi peitteenä toukat. Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja."

        Etkö juuri sinä sydämessäsi sanonut: "Minä tahdon nousta taivaisiin! Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, minä tahdon istua jumalten vuorella kaukana pohjoisessa, minä nousen pilviä ylemmäksi, olen korottava itseni Korkeimman vertaiseksi."

        Mutta tuonelaan sinut on syösty, sen pohjimmaiseen kuiluun. Jokainen, joka sinut näkee, jää katsomaan, tuijottaa sinua ihmetellen:

        "Tämäkö on se maailman järkyttäjä, valtakuntien vapisuttaja, joka hävitti maanpiirin autioksi ja murskasi sen kaupungit eikä päästänyt vankeja koskaan kotiin?"


      • admata.
        TEUVO SUNI kirjoitti:

        Sanomaan omasta puolestani päätössanat tälle kaatamiselle, sillä niin tämä kuin kaikki muutkin Saatanan eksytykset tulevat jatkumaan ihmiskunnan tuhoon saakka, ja päättyvät vasta sitten kun Saatana kaikkine joukkoineen lopullisesti tuhotaan, kuten kirjoitettu on:

        "Nyt kun sinä makaat maassa, ei kukaan tule tänne meitä kaatamaan.

        Tuonela tuolla alhaalla on kiihdyksissä, siellä odotetaan sinun tuloasi. Sinun vuoksesi on ajettu liikkeelle kuolleitten henget: kaikki, jotka kerran olivat maan mahtavia ja kaikki, jotka olivat kansojen kuninkaita, kaikki ovat nousseet istuimiltaan.

        Kaikki he puhkeavat puhumaan ja lausuvat sinulle: "Nyt siis sinäkin olet VOIMASI kadottanut niin kuin me, olet yksi meistä. Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi, sinun harppujesi helkytys.
        Sinun allasi on vuoteena madot, sinun ylläsi peitteenä toukat. Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja."

        Etkö juuri sinä sydämessäsi sanonut: "Minä tahdon nousta taivaisiin! Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, minä tahdon istua jumalten vuorella kaukana pohjoisessa, minä nousen pilviä ylemmäksi, olen korottava itseni Korkeimman vertaiseksi."

        Mutta tuonelaan sinut on syösty, sen pohjimmaiseen kuiluun. Jokainen, joka sinut näkee, jää katsomaan, tuijottaa sinua ihmetellen:

        "Tämäkö on se maailman järkyttäjä, valtakuntien vapisuttaja, joka hävitti maanpiirin autioksi ja murskasi sen kaupungit eikä päästänyt vankeja koskaan kotiin?"

        ...Jotka sinulle on esitetty!

        Pelkkä saarnaaminen, jossa toistat vaan itseäsi täällä antaa sinusta melkoisen huonon kuvan.
        Huomautan tässä samalla jälleen että nämä palstat ovat tarkoitettu keskusteluun, ei lähetyssaarnaamiseen!

        ps. Kylläpä tulit sopivasti juuri kun toisetkin(?) avauksessasi aiheesta keskustelevat;)


      • TEUVO SUNI
        admata. kirjoitti:

        ...Jotka sinulle on esitetty!

        Pelkkä saarnaaminen, jossa toistat vaan itseäsi täällä antaa sinusta melkoisen huonon kuvan.
        Huomautan tässä samalla jälleen että nämä palstat ovat tarkoitettu keskusteluun, ei lähetyssaarnaamiseen!

        ps. Kylläpä tulit sopivasti juuri kun toisetkin(?) avauksessasi aiheesta keskustelevat;)

        Silloin kun tältä palstalta poistuin, en ole siellä huomannut juuri minulle esitettyjä kysymyksiä, vaan keskustelu on jatkunut muiden kesken. Olen iloinen siitä, että heidänkin joukossa on totuuden tuntijoita, vaikka eivät ole omalla nimellään kirjoittaneetkaan.

        Taisi siellä olla yksi kysymys, johon en vastannut, joten teen sen nyt: en ole sellaisen maallisen järjestön kuin Jeesuksen opetuslapset ry:n jäsen, enkä edes tiedä missä tuo järjestö päämajaansa pitää.

        Tuohon minulle esitettyyn kysymyksen: Onko IOK valhehengestä? jo vastasin, jos ei sitä ymmärretty, niin jatkan siitä vielä.

        Se ei ole Totuuden Hengestä syntynyt. Ja kun se ei ole siitä, on sen synnyttänyt Totuuden Hengen vastustaja, Antikristus, ja hänen valheen henkensä.

        Tämä on se Ilmestyskirjan ensimmäinen Peto, joka nousee merestä, aivan kuin upotuskastealtaasta, puhtaaksi pestynä ja viattomana, päässään jo valmiina tekopyhyyden kruunut. Tämä on se Peto, jota koko ihmiskunta on jo 1900 vuotta seurannut, juuri niin kuin kirjoitettu on:

        "Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
        Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä - KAIKKI NE, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN."

        Tästä Pedosta on Pyhä Henki käyttänyt myös nimitystä; valkoinen Saatana ja Saatanan poika, koska se kaikessa matkii Jumalaa, niin myös kolminaisuutta myöten. Kun Jumalan henki on Totuuden Henki, niin Saatanan henki on valheen henki.

        Sitten se toinen Peto, tuo musta Saatana, nousee maan uumenista, ja sillä on päässään sarvet vain tappamista varten:

        "Sitten näin, kuinka toinen Peto nousi maan uumenista. Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme.
        Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä Petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.

        Huomatkaa, miten tarkkaan Antikristus matkii Kristusta, silläkin oli kuolinhaava, joka oli parantunut.

        Näiden kahden Pedon saumatonta yhteistyötä kuvastaa parhaiten WTC:n tornien sortuminen. Silloinhan koko maailma sai lähes suorana lähetyksenä nähdä, miten Saatana iski taivaalta kuin salama ja sai tulen lankeamaan taivaasta maahan ihmisten nähden.

        Kun tuho oli tapahtunut, niin sen jälkeen ihmiset kaikkialla maailmassa menivät temppeleihinsä palvelemaan tuota ensimmäistä Petoa, jopa täällä Suomessakin.

        Kun näin pitkälle nyt kahden Pedon salaisuuden sain paljastaa, paljastettakoon myös tuo Pedon luku. Sehän muodostuu juuri näiden kahden Pedon saumattomasta yhteistyöstä uudestisyntymättömän ihmisen lihassa. Siitä joku jo kirjoitti, että se on kuin lihantarkastajan leima eläimen ruhossa.
        Ja sellainen se todella on, ei sitä tarvitse kenenkään erikseen ottaa, vaan se mukana jokaisen ihmisen omassa lihassa, suorauksena tuosta paratiisin ensimmäisestä herätyskokouksesta.

        Kun Raamatun käyttämä luku ihmisestä on 6, niin tällainen ihminen seisoo kuin palkintokorokkeen korkeimmalla askelmalla, ja siinä hänen kummallakin puolella seisoo Peto, joista se toinen panee hänet palvelemaan sitä ensimmäistä Petoa: lihallinen ihminen on siis tuo 666.

        Tämän enempää en tällä osastolla enää jatka, koska
        viime yönä on Raamattu-osastolle tullut joku Raimo vaatimaan minua tilille kirjassani olevista asioista. Ja mielelläni juuri tuolle osastolle menenkin, koska se näky Lappeenrannassa, Sanna-myrskyn päivänä alkoi siitä, että Lappeenrannan kirkon alttariseinä meni silmissäni täysin mustaksi. Siihen ilmestyi sitten isoin kultakirjaimin sanat: RAAMATTU ON TOTTA, ja sen jälkeen minulle kävi aivan samoin kuin Paavalillekin, joka kokemuksestaan kirjoitti:

        "Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        Ja tästä miehestä minä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani."

        Paavali oli ensimmäinen ihminen, jonka Kristus taivaasta Pyhän Henkensä välityksellä työhönsä kutsui, esimerkiksi siitä, miten Pyhä Henki jatkossakin tulee omiaan maailmasta pois kutsumaan:

        "Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.
        Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus Jeesus juuri minussa osoittaisi, kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on.
        Näin olisin myös vastedes esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän."

        Minun kutsumiseni noudatti täsmälleen tuota samaa kaavaa, jolla Paavalikin kutsuttiin, sillä erotuksella, ettei minua sen jälkeen ohjattu uudelleen kastettavaksi, koska minut oli jo kerran lapsena kastettu. Ja tämä kaste olikin ainoa, joka minulle luterilaisesta kirkosta jäljelle jäi, kun kaikki muu sen opetus on osoittautunut valheeksi.

        Siitä, miksi totuus koetaan saarnaamiseksi tai peräti Raamatulla lyömiseksi, jatkan tuolla toisella osastolla. Tutkikaa sitä ennen, minkälainen keskustelu Herätysliike-osastolla syntyi siitä, kun siellä jarlauri alkoi ylistää
        Martti ja Elleniä, hänen jumalapariskuntaansa, ja eräs toinen samanhenkinen ylisti ikuista sapattiaan, vaikka Jumala Golgatalla poisti paljon muutakin kuin vain sapatin:

        "Tytär Siionin minä tuhoan, suloisen ja hemmotellun kaupungin.
        Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta."

        Ja näitä ahmijoita on ollut, kun erään tilaston mukaan maailmassa on jo 5000 erihenkistä uskonlahkoa, ja uusia tulee lähes joka päivä.

        Ja viimeiseksi lopuksi, lukekaa Herätysliike-osastolta myö se kirjoitus, jossa minusta tehtiin Stalinin jälkeen toiseksi suurin Antikristus, joka on päihittänyt jopa Hiltlerinkin.
        Taitaa Saatanalla olla suuri hätä, koska nyt näyttää vihdoin koittaneen se hetki ihmiskunnan historiassa, jolloin tuon Pedon työt tulevat julkisuuteen.


      • aci m la i nen
        ipk kirjoitti:

        On tämä merkillinen osasto. Teuvo Suni kirjoitti omalla nimellään, ja hänet savustettiin ulos. Minä olen kirjoittanut acimaaltosena, ja nyt minutkin ajetaan ulos. Hyvä on, vaihdan nimimerkkiä, olkoon se tästä lähtien ipk=ihan pieni kirjoittaja.

        Sitten aiheeseen, miksi Jeesus ei ole kaikkialla siellä, missä hänen nimessään toimitaan. Ensiksi hän varoitti siitä, että monet tulevat esiintymään hänen nimellään, ja sitten kertoi tällaisten petturien tulevasta kohtalosta:

        Matt.7:21-23
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Monet sanovat minulle sinä päivänä: *Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen:

        'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Ennen kuin mämä vääryydentekijät pystyy tunnistamaan, täytyy omista se armolahja, jolla nämä henget tunnistetaan.
        Teuvo Sunilla tuo lahja on, ja toimii se vähän minullakin.

        Jos pyydän sinua vaihtamaan nimimerkkiä niin eihän se tarkoita sitä että sinua kiellettäisiin kirjoittamasta tai ajettaisiin ulos.


      • lpk
        ipk kirjoitti:

        Niinhän antikristuksen henget toimivatkin, kun ne tunnistavat Totuuden Hengen omaavan ihmisen, niin kimppuun vaan, koska se henki ei ole heidän henki.

        Voi voi teitä kaikkia!


      • niinkö?
        ipk kirjoitti:

        Siksi heitä Antikristuksen hengessä toimivat eivät siedäkään kuulla. Sen on saanut jokainen näillä palstoilla käynyt havainnut, vaikka ei ehkä ole tietänytkään tuon vihan syytä, mutta nyt ainakin tietävät.
        Jos näin ei tänäkää päivänä olisi, ei tästä olisi Jeesuksen useassa Raamatun tapahtumassa tarvinnut toistaa:

        Matt.10:22
        KAIKKI tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.

        Kirjotit:"Matt.10:22
        KAIKKI tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.

        Tämän mukaan myös Teuvo ja sinä vihaatte toinen toistanne - Jeesuksen nimen tähden. Kovaa on peli.


      • aci m la i nen
        TEUVO SUNI kirjoitti:

        Silloin kun tältä palstalta poistuin, en ole siellä huomannut juuri minulle esitettyjä kysymyksiä, vaan keskustelu on jatkunut muiden kesken. Olen iloinen siitä, että heidänkin joukossa on totuuden tuntijoita, vaikka eivät ole omalla nimellään kirjoittaneetkaan.

        Taisi siellä olla yksi kysymys, johon en vastannut, joten teen sen nyt: en ole sellaisen maallisen järjestön kuin Jeesuksen opetuslapset ry:n jäsen, enkä edes tiedä missä tuo järjestö päämajaansa pitää.

        Tuohon minulle esitettyyn kysymyksen: Onko IOK valhehengestä? jo vastasin, jos ei sitä ymmärretty, niin jatkan siitä vielä.

        Se ei ole Totuuden Hengestä syntynyt. Ja kun se ei ole siitä, on sen synnyttänyt Totuuden Hengen vastustaja, Antikristus, ja hänen valheen henkensä.

        Tämä on se Ilmestyskirjan ensimmäinen Peto, joka nousee merestä, aivan kuin upotuskastealtaasta, puhtaaksi pestynä ja viattomana, päässään jo valmiina tekopyhyyden kruunut. Tämä on se Peto, jota koko ihmiskunta on jo 1900 vuotta seurannut, juuri niin kuin kirjoitettu on:

        "Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
        Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä - KAIKKI NE, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN."

        Tästä Pedosta on Pyhä Henki käyttänyt myös nimitystä; valkoinen Saatana ja Saatanan poika, koska se kaikessa matkii Jumalaa, niin myös kolminaisuutta myöten. Kun Jumalan henki on Totuuden Henki, niin Saatanan henki on valheen henki.

        Sitten se toinen Peto, tuo musta Saatana, nousee maan uumenista, ja sillä on päässään sarvet vain tappamista varten:

        "Sitten näin, kuinka toinen Peto nousi maan uumenista. Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme.
        Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä Petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.

        Huomatkaa, miten tarkkaan Antikristus matkii Kristusta, silläkin oli kuolinhaava, joka oli parantunut.

        Näiden kahden Pedon saumatonta yhteistyötä kuvastaa parhaiten WTC:n tornien sortuminen. Silloinhan koko maailma sai lähes suorana lähetyksenä nähdä, miten Saatana iski taivaalta kuin salama ja sai tulen lankeamaan taivaasta maahan ihmisten nähden.

        Kun tuho oli tapahtunut, niin sen jälkeen ihmiset kaikkialla maailmassa menivät temppeleihinsä palvelemaan tuota ensimmäistä Petoa, jopa täällä Suomessakin.

        Kun näin pitkälle nyt kahden Pedon salaisuuden sain paljastaa, paljastettakoon myös tuo Pedon luku. Sehän muodostuu juuri näiden kahden Pedon saumattomasta yhteistyöstä uudestisyntymättömän ihmisen lihassa. Siitä joku jo kirjoitti, että se on kuin lihantarkastajan leima eläimen ruhossa.
        Ja sellainen se todella on, ei sitä tarvitse kenenkään erikseen ottaa, vaan se mukana jokaisen ihmisen omassa lihassa, suorauksena tuosta paratiisin ensimmäisestä herätyskokouksesta.

        Kun Raamatun käyttämä luku ihmisestä on 6, niin tällainen ihminen seisoo kuin palkintokorokkeen korkeimmalla askelmalla, ja siinä hänen kummallakin puolella seisoo Peto, joista se toinen panee hänet palvelemaan sitä ensimmäistä Petoa: lihallinen ihminen on siis tuo 666.

        Tämän enempää en tällä osastolla enää jatka, koska
        viime yönä on Raamattu-osastolle tullut joku Raimo vaatimaan minua tilille kirjassani olevista asioista. Ja mielelläni juuri tuolle osastolle menenkin, koska se näky Lappeenrannassa, Sanna-myrskyn päivänä alkoi siitä, että Lappeenrannan kirkon alttariseinä meni silmissäni täysin mustaksi. Siihen ilmestyi sitten isoin kultakirjaimin sanat: RAAMATTU ON TOTTA, ja sen jälkeen minulle kävi aivan samoin kuin Paavalillekin, joka kokemuksestaan kirjoitti:

        "Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        Ja tästä miehestä minä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani."

        Paavali oli ensimmäinen ihminen, jonka Kristus taivaasta Pyhän Henkensä välityksellä työhönsä kutsui, esimerkiksi siitä, miten Pyhä Henki jatkossakin tulee omiaan maailmasta pois kutsumaan:

        "Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.
        Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus Jeesus juuri minussa osoittaisi, kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on.
        Näin olisin myös vastedes esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän."

        Minun kutsumiseni noudatti täsmälleen tuota samaa kaavaa, jolla Paavalikin kutsuttiin, sillä erotuksella, ettei minua sen jälkeen ohjattu uudelleen kastettavaksi, koska minut oli jo kerran lapsena kastettu. Ja tämä kaste olikin ainoa, joka minulle luterilaisesta kirkosta jäljelle jäi, kun kaikki muu sen opetus on osoittautunut valheeksi.

        Siitä, miksi totuus koetaan saarnaamiseksi tai peräti Raamatulla lyömiseksi, jatkan tuolla toisella osastolla. Tutkikaa sitä ennen, minkälainen keskustelu Herätysliike-osastolla syntyi siitä, kun siellä jarlauri alkoi ylistää
        Martti ja Elleniä, hänen jumalapariskuntaansa, ja eräs toinen samanhenkinen ylisti ikuista sapattiaan, vaikka Jumala Golgatalla poisti paljon muutakin kuin vain sapatin:

        "Tytär Siionin minä tuhoan, suloisen ja hemmotellun kaupungin.
        Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta."

        Ja näitä ahmijoita on ollut, kun erään tilaston mukaan maailmassa on jo 5000 erihenkistä uskonlahkoa, ja uusia tulee lähes joka päivä.

        Ja viimeiseksi lopuksi, lukekaa Herätysliike-osastolta myö se kirjoitus, jossa minusta tehtiin Stalinin jälkeen toiseksi suurin Antikristus, joka on päihittänyt jopa Hiltlerinkin.
        Taitaa Saatanalla olla suuri hätä, koska nyt näyttää vihdoin koittaneen se hetki ihmiskunnan historiassa, jolloin tuon Pedon työt tulevat julkisuuteen.

        Ensinnäkin sain tässä mieleeni seuraavan Raamatunkohdan:

        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.." (1Kol.13:1)


        Opetuksesi on kieleltään ja sisällöltään erittäin samanlaista kuin Jeesuksenopetuslapset ry:n sivulla on.Sen vuoksi kysyin. Nyt tuo aiemmin laittamani linkki sinne tosin ei taida enää toimia.


        Mitä tulee IOK:n niin sisältö on siinä suurelta osin, syvemmältä katsottuna, sama kuin sinun opetuksessasi mutta tyyli on taas aivan erilainen.


      • acimlaine
        TEUVO SUNI kirjoitti:

        Silloin kun tältä palstalta poistuin, en ole siellä huomannut juuri minulle esitettyjä kysymyksiä, vaan keskustelu on jatkunut muiden kesken. Olen iloinen siitä, että heidänkin joukossa on totuuden tuntijoita, vaikka eivät ole omalla nimellään kirjoittaneetkaan.

        Taisi siellä olla yksi kysymys, johon en vastannut, joten teen sen nyt: en ole sellaisen maallisen järjestön kuin Jeesuksen opetuslapset ry:n jäsen, enkä edes tiedä missä tuo järjestö päämajaansa pitää.

        Tuohon minulle esitettyyn kysymyksen: Onko IOK valhehengestä? jo vastasin, jos ei sitä ymmärretty, niin jatkan siitä vielä.

        Se ei ole Totuuden Hengestä syntynyt. Ja kun se ei ole siitä, on sen synnyttänyt Totuuden Hengen vastustaja, Antikristus, ja hänen valheen henkensä.

        Tämä on se Ilmestyskirjan ensimmäinen Peto, joka nousee merestä, aivan kuin upotuskastealtaasta, puhtaaksi pestynä ja viattomana, päässään jo valmiina tekopyhyyden kruunut. Tämä on se Peto, jota koko ihmiskunta on jo 1900 vuotta seurannut, juuri niin kuin kirjoitettu on:

        "Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
        Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä - KAIKKI NE, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN."

        Tästä Pedosta on Pyhä Henki käyttänyt myös nimitystä; valkoinen Saatana ja Saatanan poika, koska se kaikessa matkii Jumalaa, niin myös kolminaisuutta myöten. Kun Jumalan henki on Totuuden Henki, niin Saatanan henki on valheen henki.

        Sitten se toinen Peto, tuo musta Saatana, nousee maan uumenista, ja sillä on päässään sarvet vain tappamista varten:

        "Sitten näin, kuinka toinen Peto nousi maan uumenista. Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme.
        Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä Petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.

        Huomatkaa, miten tarkkaan Antikristus matkii Kristusta, silläkin oli kuolinhaava, joka oli parantunut.

        Näiden kahden Pedon saumatonta yhteistyötä kuvastaa parhaiten WTC:n tornien sortuminen. Silloinhan koko maailma sai lähes suorana lähetyksenä nähdä, miten Saatana iski taivaalta kuin salama ja sai tulen lankeamaan taivaasta maahan ihmisten nähden.

        Kun tuho oli tapahtunut, niin sen jälkeen ihmiset kaikkialla maailmassa menivät temppeleihinsä palvelemaan tuota ensimmäistä Petoa, jopa täällä Suomessakin.

        Kun näin pitkälle nyt kahden Pedon salaisuuden sain paljastaa, paljastettakoon myös tuo Pedon luku. Sehän muodostuu juuri näiden kahden Pedon saumattomasta yhteistyöstä uudestisyntymättömän ihmisen lihassa. Siitä joku jo kirjoitti, että se on kuin lihantarkastajan leima eläimen ruhossa.
        Ja sellainen se todella on, ei sitä tarvitse kenenkään erikseen ottaa, vaan se mukana jokaisen ihmisen omassa lihassa, suorauksena tuosta paratiisin ensimmäisestä herätyskokouksesta.

        Kun Raamatun käyttämä luku ihmisestä on 6, niin tällainen ihminen seisoo kuin palkintokorokkeen korkeimmalla askelmalla, ja siinä hänen kummallakin puolella seisoo Peto, joista se toinen panee hänet palvelemaan sitä ensimmäistä Petoa: lihallinen ihminen on siis tuo 666.

        Tämän enempää en tällä osastolla enää jatka, koska
        viime yönä on Raamattu-osastolle tullut joku Raimo vaatimaan minua tilille kirjassani olevista asioista. Ja mielelläni juuri tuolle osastolle menenkin, koska se näky Lappeenrannassa, Sanna-myrskyn päivänä alkoi siitä, että Lappeenrannan kirkon alttariseinä meni silmissäni täysin mustaksi. Siihen ilmestyi sitten isoin kultakirjaimin sanat: RAAMATTU ON TOTTA, ja sen jälkeen minulle kävi aivan samoin kuin Paavalillekin, joka kokemuksestaan kirjoitti:

        "Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        Ja tästä miehestä minä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani."

        Paavali oli ensimmäinen ihminen, jonka Kristus taivaasta Pyhän Henkensä välityksellä työhönsä kutsui, esimerkiksi siitä, miten Pyhä Henki jatkossakin tulee omiaan maailmasta pois kutsumaan:

        "Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.
        Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus Jeesus juuri minussa osoittaisi, kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on.
        Näin olisin myös vastedes esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän."

        Minun kutsumiseni noudatti täsmälleen tuota samaa kaavaa, jolla Paavalikin kutsuttiin, sillä erotuksella, ettei minua sen jälkeen ohjattu uudelleen kastettavaksi, koska minut oli jo kerran lapsena kastettu. Ja tämä kaste olikin ainoa, joka minulle luterilaisesta kirkosta jäljelle jäi, kun kaikki muu sen opetus on osoittautunut valheeksi.

        Siitä, miksi totuus koetaan saarnaamiseksi tai peräti Raamatulla lyömiseksi, jatkan tuolla toisella osastolla. Tutkikaa sitä ennen, minkälainen keskustelu Herätysliike-osastolla syntyi siitä, kun siellä jarlauri alkoi ylistää
        Martti ja Elleniä, hänen jumalapariskuntaansa, ja eräs toinen samanhenkinen ylisti ikuista sapattiaan, vaikka Jumala Golgatalla poisti paljon muutakin kuin vain sapatin:

        "Tytär Siionin minä tuhoan, suloisen ja hemmotellun kaupungin.
        Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta."

        Ja näitä ahmijoita on ollut, kun erään tilaston mukaan maailmassa on jo 5000 erihenkistä uskonlahkoa, ja uusia tulee lähes joka päivä.

        Ja viimeiseksi lopuksi, lukekaa Herätysliike-osastolta myö se kirjoitus, jossa minusta tehtiin Stalinin jälkeen toiseksi suurin Antikristus, joka on päihittänyt jopa Hiltlerinkin.
        Taitaa Saatanalla olla suuri hätä, koska nyt näyttää vihdoin koittaneen se hetki ihmiskunnan historiassa, jolloin tuon Pedon työt tulevat julkisuuteen.

        Viestisi luettuani ja asiaa ajateltuani ymmärrän nyt että käsityksesi ACIM:sta/IOK:sta on se että IOK/ACIM ei voi olla Totuuden Hengestä koska sen opetus on syvemmältä sisällöltään Jeesuksen opetusten mukainen. Joten sen täytyy olla kotoisin Jeesusta/Jumalaa/PH:ta alati matkivasta valhehengestä. Erittäin loogista. ;)


      • lpk
        ipk kirjoitti:

        Näin on jarlaurikin joutunut aloittamaltaan palstalta jo monta kertaa poistumaan, kun ei ole voinut totuutta omalla harhaopillaan kumota.
        Mitä sanoikaan Saarnaaja oikeuden toteutumisesta jo aikoja aikoja sitten:

        Saarnaaja 8:10-14
        Sitten minä näin, miten jumalattomat tulivat ja tunkeutuivat pyhäkköön. Palatessaan he kerskuivat kaupungilla teostaan.

        Milloin pahaa tekoa ei pian seuraa rangaistus, ihmiset rohkaistuvat pahan tekoon: moni syntinen tekee pahaa sata kertaa ja elää silti kauan. Tiedän kuitenkin, että Jumalaa pelkäävälle käy hyvin hänen jumalanpelkonsa johdosta, ja tiedän myös, että jumalattomalle ei käy hyvin: koska hän ei pelkää Jumalaa, hänen elinpäivänsä häipyvät kuin pakeneva varjo.

        Turhuutta on maan päällä tämäkin: on hurskaita, joiden käy niin kuin he olisivat tehneet vääryyttä, ja on jumalattomia, joiden käy niin kuin he olisivat tehneet oikein. Minä sanon: se on turhuutta.

        Niin sanon minäkin, ja poistun. Lopullisestiko, sen aika näyttää.

        voi sinua! voi voi voi!
        turhuuttapa hyvinkin, voi sinua vielä kerran


      • Korkekoulujakin käynyt
        TEUVO SUNI kirjoitti:

        Silloin kun tältä palstalta poistuin, en ole siellä huomannut juuri minulle esitettyjä kysymyksiä, vaan keskustelu on jatkunut muiden kesken. Olen iloinen siitä, että heidänkin joukossa on totuuden tuntijoita, vaikka eivät ole omalla nimellään kirjoittaneetkaan.

        Taisi siellä olla yksi kysymys, johon en vastannut, joten teen sen nyt: en ole sellaisen maallisen järjestön kuin Jeesuksen opetuslapset ry:n jäsen, enkä edes tiedä missä tuo järjestö päämajaansa pitää.

        Tuohon minulle esitettyyn kysymyksen: Onko IOK valhehengestä? jo vastasin, jos ei sitä ymmärretty, niin jatkan siitä vielä.

        Se ei ole Totuuden Hengestä syntynyt. Ja kun se ei ole siitä, on sen synnyttänyt Totuuden Hengen vastustaja, Antikristus, ja hänen valheen henkensä.

        Tämä on se Ilmestyskirjan ensimmäinen Peto, joka nousee merestä, aivan kuin upotuskastealtaasta, puhtaaksi pestynä ja viattomana, päässään jo valmiina tekopyhyyden kruunut. Tämä on se Peto, jota koko ihmiskunta on jo 1900 vuotta seurannut, juuri niin kuin kirjoitettu on:

        "Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
        Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä - KAIKKI NE, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN."

        Tästä Pedosta on Pyhä Henki käyttänyt myös nimitystä; valkoinen Saatana ja Saatanan poika, koska se kaikessa matkii Jumalaa, niin myös kolminaisuutta myöten. Kun Jumalan henki on Totuuden Henki, niin Saatanan henki on valheen henki.

        Sitten se toinen Peto, tuo musta Saatana, nousee maan uumenista, ja sillä on päässään sarvet vain tappamista varten:

        "Sitten näin, kuinka toinen Peto nousi maan uumenista. Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme.
        Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä Petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.

        Huomatkaa, miten tarkkaan Antikristus matkii Kristusta, silläkin oli kuolinhaava, joka oli parantunut.

        Näiden kahden Pedon saumatonta yhteistyötä kuvastaa parhaiten WTC:n tornien sortuminen. Silloinhan koko maailma sai lähes suorana lähetyksenä nähdä, miten Saatana iski taivaalta kuin salama ja sai tulen lankeamaan taivaasta maahan ihmisten nähden.

        Kun tuho oli tapahtunut, niin sen jälkeen ihmiset kaikkialla maailmassa menivät temppeleihinsä palvelemaan tuota ensimmäistä Petoa, jopa täällä Suomessakin.

        Kun näin pitkälle nyt kahden Pedon salaisuuden sain paljastaa, paljastettakoon myös tuo Pedon luku. Sehän muodostuu juuri näiden kahden Pedon saumattomasta yhteistyöstä uudestisyntymättömän ihmisen lihassa. Siitä joku jo kirjoitti, että se on kuin lihantarkastajan leima eläimen ruhossa.
        Ja sellainen se todella on, ei sitä tarvitse kenenkään erikseen ottaa, vaan se mukana jokaisen ihmisen omassa lihassa, suorauksena tuosta paratiisin ensimmäisestä herätyskokouksesta.

        Kun Raamatun käyttämä luku ihmisestä on 6, niin tällainen ihminen seisoo kuin palkintokorokkeen korkeimmalla askelmalla, ja siinä hänen kummallakin puolella seisoo Peto, joista se toinen panee hänet palvelemaan sitä ensimmäistä Petoa: lihallinen ihminen on siis tuo 666.

        Tämän enempää en tällä osastolla enää jatka, koska
        viime yönä on Raamattu-osastolle tullut joku Raimo vaatimaan minua tilille kirjassani olevista asioista. Ja mielelläni juuri tuolle osastolle menenkin, koska se näky Lappeenrannassa, Sanna-myrskyn päivänä alkoi siitä, että Lappeenrannan kirkon alttariseinä meni silmissäni täysin mustaksi. Siihen ilmestyi sitten isoin kultakirjaimin sanat: RAAMATTU ON TOTTA, ja sen jälkeen minulle kävi aivan samoin kuin Paavalillekin, joka kokemuksestaan kirjoitti:

        "Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        Ja tästä miehestä minä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani."

        Paavali oli ensimmäinen ihminen, jonka Kristus taivaasta Pyhän Henkensä välityksellä työhönsä kutsui, esimerkiksi siitä, miten Pyhä Henki jatkossakin tulee omiaan maailmasta pois kutsumaan:

        "Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.
        Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus Jeesus juuri minussa osoittaisi, kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on.
        Näin olisin myös vastedes esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän."

        Minun kutsumiseni noudatti täsmälleen tuota samaa kaavaa, jolla Paavalikin kutsuttiin, sillä erotuksella, ettei minua sen jälkeen ohjattu uudelleen kastettavaksi, koska minut oli jo kerran lapsena kastettu. Ja tämä kaste olikin ainoa, joka minulle luterilaisesta kirkosta jäljelle jäi, kun kaikki muu sen opetus on osoittautunut valheeksi.

        Siitä, miksi totuus koetaan saarnaamiseksi tai peräti Raamatulla lyömiseksi, jatkan tuolla toisella osastolla. Tutkikaa sitä ennen, minkälainen keskustelu Herätysliike-osastolla syntyi siitä, kun siellä jarlauri alkoi ylistää
        Martti ja Elleniä, hänen jumalapariskuntaansa, ja eräs toinen samanhenkinen ylisti ikuista sapattiaan, vaikka Jumala Golgatalla poisti paljon muutakin kuin vain sapatin:

        "Tytär Siionin minä tuhoan, suloisen ja hemmotellun kaupungin.
        Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta."

        Ja näitä ahmijoita on ollut, kun erään tilaston mukaan maailmassa on jo 5000 erihenkistä uskonlahkoa, ja uusia tulee lähes joka päivä.

        Ja viimeiseksi lopuksi, lukekaa Herätysliike-osastolta myö se kirjoitus, jossa minusta tehtiin Stalinin jälkeen toiseksi suurin Antikristus, joka on päihittänyt jopa Hiltlerinkin.
        Taitaa Saatanalla olla suuri hätä, koska nyt näyttää vihdoin koittaneen se hetki ihmiskunnan historiassa, jolloin tuon Pedon työt tulevat julkisuuteen.

        Hei, kuules Teuvo! Ne olivat LENTOKONEITA Teuvo, ne sinun "saatanasi" jotka WTC:n torneihin törmäsivät. :)) Ja mitä tuleen tulee niin ei niitä singonnut saatana mistään taivaasta vaan tulipalot saivat alkunsa törmäyksiä seuranneista räjähdyksistä kun koneiden polttonainevarastot syttyivät palamaan.

        Sanoit ettet häpeä sitä että olet käynyt vain kansakoulun mutta en häpeä minäkään akateemisia opintojani. Ne pitävät järjen ja mielikuvituksen terveellisessä tasapainossa. ;))


      • acimlaine
        ipk kirjoitti:

        On tämä merkillinen osasto. Teuvo Suni kirjoitti omalla nimellään, ja hänet savustettiin ulos. Minä olen kirjoittanut acimaaltosena, ja nyt minutkin ajetaan ulos. Hyvä on, vaihdan nimimerkkiä, olkoon se tästä lähtien ipk=ihan pieni kirjoittaja.

        Sitten aiheeseen, miksi Jeesus ei ole kaikkialla siellä, missä hänen nimessään toimitaan. Ensiksi hän varoitti siitä, että monet tulevat esiintymään hänen nimellään, ja sitten kertoi tällaisten petturien tulevasta kohtalosta:

        Matt.7:21-23
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Monet sanovat minulle sinä päivänä: *Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen:

        'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Ennen kuin mämä vääryydentekijät pystyy tunnistamaan, täytyy omista se armolahja, jolla nämä henget tunnistetaan.
        Teuvo Sunilla tuo lahja on, ja toimii se vähän minullakin.

        ..Teuvo Sunin "sivupersoona". ;)


    • Peljästynyt

      Kuka sinä olet? Sinä puhut salattuja viisauksia niin kuin se, jolla on VALTA etkä niin kuin kirjanoppineet!

      • TEUVO SUNI

        Vaikka lopullisesti täältä maallisia ihmeitä etsivien palstalta poistun, niin sinulle tahdon vielä vastata: Älä pelkää ketään muuta kuin Jumalaa.

        Tänä iltana siirryn Raamattu-osastolle, kunhan saan kaikkiin siellä esitettyihin kysymyksiin antamani vastaukset tungettua sisälle tästä pienestä ruudusta.

        Kyllä sinä minusta paljon tietoa saat, kun Googlelta kysyt. Itsekin koin melkoisen yllätyksen muutama päivä sitten, kun sinne ensimmäisen kerran menin. Sehän on melkein kuin Pyhä Henki, joka tietää tarkoin, mitä sinne on kirjoitettu. Hyvä on, että näin on. Kun tuon kirjoitusten paljouden siellä näin, selvisi heti, miksi Pyhä Henki alusta alkaen käski kirjoittaa rehellisesti omalla nimellä.


      • Jumalan Poika
        TEUVO SUNI kirjoitti:

        Vaikka lopullisesti täältä maallisia ihmeitä etsivien palstalta poistun, niin sinulle tahdon vielä vastata: Älä pelkää ketään muuta kuin Jumalaa.

        Tänä iltana siirryn Raamattu-osastolle, kunhan saan kaikkiin siellä esitettyihin kysymyksiin antamani vastaukset tungettua sisälle tästä pienestä ruudusta.

        Kyllä sinä minusta paljon tietoa saat, kun Googlelta kysyt. Itsekin koin melkoisen yllätyksen muutama päivä sitten, kun sinne ensimmäisen kerran menin. Sehän on melkein kuin Pyhä Henki, joka tietää tarkoin, mitä sinne on kirjoitettu. Hyvä on, että näin on. Kun tuon kirjoitusten paljouden siellä näin, selvisi heti, miksi Pyhä Henki alusta alkaen käski kirjoittaa rehellisesti omalla nimellä.

        lukeko Raamattua sillä se jos mikä on ihmisten pelosta käsin kirjoittama kirja!
        Kirjoitustyöt papisto aloitti 300 vuotta Jeesuksen syntymän jälkeen ja se osuu vain harvoina hyvinä hetkinään Totuuteen.

        Miten Jeesus joka opetti TÄYDELLISESTI täydellistä rakkautta olisi voinut sanoa; pelkää Jumalaa?
        Sehän on pähkähullua! Jumala Elämä ja Rakkaus ovat synonyymejä niin mkiten rakkautta tai elämää pitäisi pelätä!?
        Jumala ei missään olosuhteissa rankaise eikä Helvettiä ole olemassa, muutakuin maanpäälisenä mielentilana. Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että joku ihminen on hyväksynyt synnin ajatuksen mieleensä, eli uskoo olevansa syntinen. Jeesus opetti anteeksi antoa... anteeksiantoa itselle jotta antaisit anteeksi rakastamattomat ja syntiset ajatukset itsestäsi, lue ja usko vihdoin minua; sinä et ole tehny syntiä eikä sinua tuomitse kukaan muu kuin sinä itse. Tie ylösnousemukseen löytyy itsensä rakastamisesta ja sitä kautta kaikkien veljien ja siskojen rakastamisesta, mutta ensin täytyy antaa itselle anteeksi ja opetella hyväksymään ja rakastamaan itseä, tätä veljemme Jeesus meiltä odottaa.

        Mikään muu asia ei koskaan tässä maailmassa ole aiheuttanut yhtäpoaljon pelkoa kuin kristinusko!
        Jeesus ei olisi halunnut perustaa mitään uskontoa, mutta ihmiset tekivät sen hänen jälkeensä ja vieläpä kirjoittivat kirjan jossa pistivät sanoja hänen suuhunsa.
        Ihmisten kirjoittama muinainen satu-kirja Raamattu: katso sitä! Sehän on kuin hitchokin kootut kertomukset täynnä kauhua! Mitä tekemistä sillä on rakkauden kanssa? Antaisit terveen järjen puhua mielellesi ja hylkäisit pelkoon perustuvat ajatukset ja palaisit Taivaan kotiin jossa Jumala sinun toivoo olevan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2244
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1341
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1230
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1215
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1140
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1081
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1035
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe