Dalmatiankoira

Tietoa tarvitsevaXD

kannattaako hankkii dalmatiankoira talvella? jos sen hankkii talvella pitääkö sillä olla vaatteita? minkälaisia? myydäänkö dalmatiankoirille vaatteita iha tavallisissa eläin kaupoissa? onko kenellä tietoo myydäänkö itä suomessa paljonkin dalmatiankoiria? mielellään lähellä savonlinnaa? vastailkaa, tarviin tietoo!!!!

9

1996

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaisi esittää Dalmisten kasvattajille. Käy dalmisten omilla yhdistyksen sivuilla ja klikkaa auki sieltä kasvattaja tiedot. Sitten voit katsoa kasvatajan tietoja joka on sinua lähinnä ja soittaa hänelle ja tilata pentu.

• Minä vain

Koiran vaatteita löydät ainakin näillä hakusanoilla: Kaarinan eläinpukimo-Bestis ja Janutex! Kivoja vaatteita kaikenlaisille koirille joka lähtöön!!

• Yks vaan täällä

Ei se dalmiksen talvipukeutuminen mikään välttämättömyys ole. Se riippuu tietysti siitä miten innokkaita olette kovimmilla talvipakkasilla ulkoilemaan ja siitä miten se oma dalmiksenne kokee pakkasen. Talvella pentuakin pidetään niin vähän ulkona että en usko senkään tarvitsevan talviasusteita.

Eläinkaupoista saa vaatteita kaikille koirille. Netistäkin löytyy vaatteita.

Tosiaan kysy kasvattajista rotuyhdistyksestä tai etsi niitä rotuyhdistyksen verkkosivuilta.

http://www.findal.fi

Vaikutat nuorelta ja siksi en voi olla kehottamatta tutustumaan dalmiksen luonteeseen rehellisesti ja huolellisesti. Se voi yllättää että dalmis on itseasiassa aika vaativa rotu.

• Yasmin

minä otin oman dalmatialaiseni joulua vasten, täällä Lapissa oli ja on edelleen välillä kamalat pakkaset ja huoletti miten pentu tarkenee mutta tosihan on ettei sen pienenä niin kauoa ulkona tarvinut olla että kylmä ehtisi tulla.Tosin kun se omia aikojaa irrallaan ulkoili piti välillä seurata sen touhuja ja vähemmälläkin pakkasella tahtoia se sisälle 'lämmittelemään' välillä.
      Koirani on nyt yli 6 vuotias ja olen hankkinut sille toppahaalarin, toppaviitan ja tietysti syksyn ja keväänrapakeleille kurapuvun, nämä ostin koiran ollessa iakuisen kokoinen. Tassujen suojiksi ostin töppöset ennen kuin älysin / sain kuulla että koiran tassut pysyvät liikkumalla parhaiten lämpiminä. Tosin silloin kävelyn on oltava REIPASTA. Talvella meillä on ollut pakkasrajana -15 että vaatteet puetaan / tai vähempikin pakkanen mutta kova tuuli. Viitta riittää -20, haalarit on sitä kylmemmille keleille.
      Tosin koirani pikku hiljaa ikääntyessä on ulkoilu kylmillä keleillä vähentynyt ihan siitä syystä ettei koiraa huvita enää lähteä ulos pakkaseen yhtä innokkaasti kuin nuoruusvuosina.

• Dalmis fani

minkä ikänen sun pikku dalmis oli kun sie sen sait? mistä sen sait? oliko se sieltä pohjoissuomesta vai täältä alempaa? tiiätkö paikkoja itä suomesta missä olisi jouluksi saatavia pieniä dalmiksia? paljon maksaa rekkarissa oleva hauva? vastaile jos tiiät!

• Tonttu

Moikka! Meille on ainakin tulossa nyt talvella pentu. Sille on pari vaatetta valmiina.;)Pipsa dalmikseni ainakin paleli heti jos ei ollut vaatetta päällä. T:Maiju

• Anonyymi
        Dalmis fani kirjoitti:

minkä ikänen sun pikku dalmis oli kun sie sen sait? mistä sen sait? oliko se sieltä pohjoissuomesta vai täältä alempaa? tiiätkö paikkoja itä suomesta missä olisi jouluksi saatavia pieniä dalmiksia? paljon maksaa rekkarissa oleva hauva? vastaile jos tiiät!

Ei niitä noin vaan tilata tai oteta.

• Anonyymi
        Dalmis fani kirjoitti:

Yhdistyksen sivuilta näet pentusuunnitelmat ja kasvattajat. Kasvattajat kyselee aika paljon sinusta ja kodista minkä pennulle tarjoat. Dalmis on vaativa rotu. Tuntuu että nyt ollaan aika hukassa kun etsitään pentua tiettyyn aikaan tietyltä alueelta.

• Anonyymi

Tarvitseeko dalmaattialainen takkia talvella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      60
      1598
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      27
      1229
    3. 85
      1078
    4. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      42
      897
    5. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      66
      838
    6. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      92
      814
    7. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      15
      789
    8. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      735
    9. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      735
    10. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      701
    11. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      634
    12. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      625
    13. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      622
    14. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      76
      603
    15. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      601
    16. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      580
    17. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      566
    18. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      558
    19. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      25
      551
    20. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      19
      512
    Aihe