Syksyn sävel

o.olavi

Mikä on mielestäsi kaunein syyslaulu/runo?
Itsellä ykkösenä Juha Vainion Syyslaulu:

Syys miksi saapuu ennen aikojaan
kun vasta hehkui toukokuu
Miks tummat varjot luovat taikojaan
ja pelko sieluun tunkeutuu

Mä juuri leijaa kanssas lennäti,
niin kauas pilveen hopeiseen
Sen nousun tuskin nähdä ennätin
ja nyt nään päivän lyhenneen

Syys miksi saapuu ruskaa loistaen
tuo outo kaapu harteillaan
Kun kukat hennoimmat se poistaen
niin kuitenkin käy täällä maan.

Syys surumielinen, vaan kukka rakkauden
väriloistossaan on kaikkein kaunein sen.

Syys miksi saapuu meille pohjoistuulineen
kun vasta kesään herättiin
Yö kylmin suutelee mua huulilleen
vaikk äsken syleilimme niin

Mä vasta juoksin koulukatuain
sun kanssas kilvan käsikkäin
Tuo kaikki mennyttä on satuain
vaikk tapahtui se äskettäin´

Syys miksi saapuu päiviin parhaisiin.
on kenties tarkoituskin niin.
Kun halla kukkasiin käy parhaimpiin
ne väreisiin saa kauneimpiin.

Syys surumilinen,vaan kukka rakkauden
väriloistossaan on kaunein sen.

7

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norMix evk

      Syksyn SäVel
      by Juice Leskinen

      Katu täytyy askelista
      elämä on kuolemista
      pane käsi käteen ollaan hiljaa
      pyydä minut aamuteelle
      anna vettä kuihtuneelle
      nyt on elokuu ja minä olen viljaa

      En ilosta itke en surusta itke, jos itken
      niin itken muuten vaan
      ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan

      Häntä rakastin paljon
      sua rakastan joskus enemmän
      ole mulle vähän aikaa hän

      Ota minut sinun uniin
      vaikka nousen toisiin juniin
      nyt on lokakuu ja minusta näkee sen
      Kun tulen kiinni sinuun
      jumalatkin uskoo minuun
      vaikka itse aina usko en

      En ilosta itke en surusta itke, jos itken
      niin itken muuten vaan
      ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan

      Häntä rakastin paljon
      sua rakastan ehkä enemmän
      ole mulle vähän aikaa hän

      • keskiyonkehraaja

        Paras.
        Kuuntelen sitä tossa ja mietin tätäkin sumuista aamua.
        Tuntuu kuin kaikki pysähtyisi tähän hetkeen..


      • on se

        Se tuo paljon muistoja hyvin kaukaa ja vähemmän kaukaa mieleeni, sekä huonoja että hyviä. Koskettaa ja käy kipeää.


    • rekattu

      Erna Tauron,teksti ei nyt tule mieleen mutta sen lauloi ainakin Cumulus,menikö jotenkin : Kiirehdi rakkaani,rakkaus kutsuu ja varjot pitkiä lie,sinnepäin?

    • Marion.T

      Tykkään yleensäkin Junnun kaikista sanoituksista, niissä on aina sanomaa, eikä vain jotakin jatkuvaa toistoa mitä useissa iskelmissä on.

      Tuo Syksyn sävel on Junnun parhaimmistoa - uskon että hän jotenkin aavisti kuolemansa, muistaakseni tuo oli Junnun viimeisiä sanoituksia....

    • Anonyymi

      Erkki syntyi ennen aikojaan vaivaisen luut jaloissaan, niihin Erkki siivet sai, Erkki tvistaa totta kai ja mites se taas meni?

    • Anonyymi

      Syysromanssi. Löytyy Youtubesta hakusanoilla: hukkaputki syysromanssi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1782
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      461
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe