Syksyn sävel

o.olavi

Mikä on mielestäsi kaunein syyslaulu/runo?
Itsellä ykkösenä Juha Vainion Syyslaulu:

Syys miksi saapuu ennen aikojaan
kun vasta hehkui toukokuu
Miks tummat varjot luovat taikojaan
ja pelko sieluun tunkeutuu

Mä juuri leijaa kanssas lennäti,
niin kauas pilveen hopeiseen
Sen nousun tuskin nähdä ennätin
ja nyt nään päivän lyhenneen

Syys miksi saapuu ruskaa loistaen
tuo outo kaapu harteillaan
Kun kukat hennoimmat se poistaen
niin kuitenkin käy täällä maan.

Syys surumielinen, vaan kukka rakkauden
väriloistossaan on kaikkein kaunein sen.

Syys miksi saapuu meille pohjoistuulineen
kun vasta kesään herättiin
Yö kylmin suutelee mua huulilleen
vaikk äsken syleilimme niin

Mä vasta juoksin koulukatuain
sun kanssas kilvan käsikkäin
Tuo kaikki mennyttä on satuain
vaikk tapahtui se äskettäin´

Syys miksi saapuu päiviin parhaisiin.
on kenties tarkoituskin niin.
Kun halla kukkasiin käy parhaimpiin
ne väreisiin saa kauneimpiin.

Syys surumilinen,vaan kukka rakkauden
väriloistossaan on kaunein sen.

7

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norMix evk

      Syksyn SäVel
      by Juice Leskinen

      Katu täytyy askelista
      elämä on kuolemista
      pane käsi käteen ollaan hiljaa
      pyydä minut aamuteelle
      anna vettä kuihtuneelle
      nyt on elokuu ja minä olen viljaa

      En ilosta itke en surusta itke, jos itken
      niin itken muuten vaan
      ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan

      Häntä rakastin paljon
      sua rakastan joskus enemmän
      ole mulle vähän aikaa hän

      Ota minut sinun uniin
      vaikka nousen toisiin juniin
      nyt on lokakuu ja minusta näkee sen
      Kun tulen kiinni sinuun
      jumalatkin uskoo minuun
      vaikka itse aina usko en

      En ilosta itke en surusta itke, jos itken
      niin itken muuten vaan
      ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan

      Häntä rakastin paljon
      sua rakastan ehkä enemmän
      ole mulle vähän aikaa hän

      • keskiyonkehraaja

        Paras.
        Kuuntelen sitä tossa ja mietin tätäkin sumuista aamua.
        Tuntuu kuin kaikki pysähtyisi tähän hetkeen..


      • on se

        Se tuo paljon muistoja hyvin kaukaa ja vähemmän kaukaa mieleeni, sekä huonoja että hyviä. Koskettaa ja käy kipeää.


    • rekattu

      Erna Tauron,teksti ei nyt tule mieleen mutta sen lauloi ainakin Cumulus,menikö jotenkin : Kiirehdi rakkaani,rakkaus kutsuu ja varjot pitkiä lie,sinnepäin?

    • Marion.T

      Tykkään yleensäkin Junnun kaikista sanoituksista, niissä on aina sanomaa, eikä vain jotakin jatkuvaa toistoa mitä useissa iskelmissä on.

      Tuo Syksyn sävel on Junnun parhaimmistoa - uskon että hän jotenkin aavisti kuolemansa, muistaakseni tuo oli Junnun viimeisiä sanoituksia....

    • Anonyymi

      Erkki syntyi ennen aikojaan vaivaisen luut jaloissaan, niihin Erkki siivet sai, Erkki tvistaa totta kai ja mites se taas meni?

    • Anonyymi

      Syysromanssi. Löytyy Youtubesta hakusanoilla: hukkaputki syysromanssi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe