Mikä on mielestäsi kaunein syyslaulu/runo?
Itsellä ykkösenä Juha Vainion Syyslaulu:
Syys miksi saapuu ennen aikojaan
kun vasta hehkui toukokuu
Miks tummat varjot luovat taikojaan
ja pelko sieluun tunkeutuu
Mä juuri leijaa kanssas lennäti,
niin kauas pilveen hopeiseen
Sen nousun tuskin nähdä ennätin
ja nyt nään päivän lyhenneen
Syys miksi saapuu ruskaa loistaen
tuo outo kaapu harteillaan
Kun kukat hennoimmat se poistaen
niin kuitenkin käy täällä maan.
Syys surumielinen, vaan kukka rakkauden
väriloistossaan on kaikkein kaunein sen.
Syys miksi saapuu meille pohjoistuulineen
kun vasta kesään herättiin
Yö kylmin suutelee mua huulilleen
vaikk äsken syleilimme niin
Mä vasta juoksin koulukatuain
sun kanssas kilvan käsikkäin
Tuo kaikki mennyttä on satuain
vaikk tapahtui se äskettäin´
Syys miksi saapuu päiviin parhaisiin.
on kenties tarkoituskin niin.
Kun halla kukkasiin käy parhaimpiin
ne väreisiin saa kauneimpiin.
Syys surumilinen,vaan kukka rakkauden
väriloistossaan on kaunein sen.
Syksyn sävel
7
742
Vastaukset
- norMix evk
Syksyn SäVel
by Juice Leskinen
Katu täytyy askelista
elämä on kuolemista
pane käsi käteen ollaan hiljaa
pyydä minut aamuteelle
anna vettä kuihtuneelle
nyt on elokuu ja minä olen viljaa
En ilosta itke en surusta itke, jos itken
niin itken muuten vaan
ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan
Häntä rakastin paljon
sua rakastan joskus enemmän
ole mulle vähän aikaa hän
Ota minut sinun uniin
vaikka nousen toisiin juniin
nyt on lokakuu ja minusta näkee sen
Kun tulen kiinni sinuun
jumalatkin uskoo minuun
vaikka itse aina usko en
En ilosta itke en surusta itke, jos itken
niin itken muuten vaan
ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan
Häntä rakastin paljon
sua rakastan ehkä enemmän
ole mulle vähän aikaa hän- keskiyonkehraaja
Paras.
Kuuntelen sitä tossa ja mietin tätäkin sumuista aamua.
Tuntuu kuin kaikki pysähtyisi tähän hetkeen.. - on se
Se tuo paljon muistoja hyvin kaukaa ja vähemmän kaukaa mieleeni, sekä huonoja että hyviä. Koskettaa ja käy kipeää.
- rekattu
Erna Tauron,teksti ei nyt tule mieleen mutta sen lauloi ainakin Cumulus,menikö jotenkin : Kiirehdi rakkaani,rakkaus kutsuu ja varjot pitkiä lie,sinnepäin?
- Marion.T
Tykkään yleensäkin Junnun kaikista sanoituksista, niissä on aina sanomaa, eikä vain jotakin jatkuvaa toistoa mitä useissa iskelmissä on.
Tuo Syksyn sävel on Junnun parhaimmistoa - uskon että hän jotenkin aavisti kuolemansa, muistaakseni tuo oli Junnun viimeisiä sanoituksia.... - Anonyymi
Erkki syntyi ennen aikojaan vaivaisen luut jaloissaan, niihin Erkki siivet sai, Erkki tvistaa totta kai ja mites se taas meni?
- Anonyymi
Syysromanssi. Löytyy Youtubesta hakusanoilla: hukkaputki syysromanssi
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371782
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141461- 51453