Mikä on mielestäsi kaunein syyslaulu/runo?
Itsellä ykkösenä Juha Vainion Syyslaulu:
Syys miksi saapuu ennen aikojaan
kun vasta hehkui toukokuu
Miks tummat varjot luovat taikojaan
ja pelko sieluun tunkeutuu
Mä juuri leijaa kanssas lennäti,
niin kauas pilveen hopeiseen
Sen nousun tuskin nähdä ennätin
ja nyt nään päivän lyhenneen
Syys miksi saapuu ruskaa loistaen
tuo outo kaapu harteillaan
Kun kukat hennoimmat se poistaen
niin kuitenkin käy täällä maan.
Syys surumielinen, vaan kukka rakkauden
väriloistossaan on kaikkein kaunein sen.
Syys miksi saapuu meille pohjoistuulineen
kun vasta kesään herättiin
Yö kylmin suutelee mua huulilleen
vaikk äsken syleilimme niin
Mä vasta juoksin koulukatuain
sun kanssas kilvan käsikkäin
Tuo kaikki mennyttä on satuain
vaikk tapahtui se äskettäin´
Syys miksi saapuu päiviin parhaisiin.
on kenties tarkoituskin niin.
Kun halla kukkasiin käy parhaimpiin
ne väreisiin saa kauneimpiin.
Syys surumilinen,vaan kukka rakkauden
väriloistossaan on kaunein sen.
Syksyn sävel
7
676
Vastaukset
- norMix evk
Syksyn SäVel
by Juice Leskinen
Katu täytyy askelista
elämä on kuolemista
pane käsi käteen ollaan hiljaa
pyydä minut aamuteelle
anna vettä kuihtuneelle
nyt on elokuu ja minä olen viljaa
En ilosta itke en surusta itke, jos itken
niin itken muuten vaan
ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan
Häntä rakastin paljon
sua rakastan joskus enemmän
ole mulle vähän aikaa hän
Ota minut sinun uniin
vaikka nousen toisiin juniin
nyt on lokakuu ja minusta näkee sen
Kun tulen kiinni sinuun
jumalatkin uskoo minuun
vaikka itse aina usko en
En ilosta itke en surusta itke, jos itken
niin itken muuten vaan
ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan
Häntä rakastin paljon
sua rakastan ehkä enemmän
ole mulle vähän aikaa hän- keskiyonkehraaja
Paras.
Kuuntelen sitä tossa ja mietin tätäkin sumuista aamua.
Tuntuu kuin kaikki pysähtyisi tähän hetkeen.. - on se
Se tuo paljon muistoja hyvin kaukaa ja vähemmän kaukaa mieleeni, sekä huonoja että hyviä. Koskettaa ja käy kipeää.
- rekattu
Erna Tauron,teksti ei nyt tule mieleen mutta sen lauloi ainakin Cumulus,menikö jotenkin : Kiirehdi rakkaani,rakkaus kutsuu ja varjot pitkiä lie,sinnepäin?
- Marion.T
Tykkään yleensäkin Junnun kaikista sanoituksista, niissä on aina sanomaa, eikä vain jotakin jatkuvaa toistoa mitä useissa iskelmissä on.
Tuo Syksyn sävel on Junnun parhaimmistoa - uskon että hän jotenkin aavisti kuolemansa, muistaakseni tuo oli Junnun viimeisiä sanoituksia.... - Anonyymi
Erkki syntyi ennen aikojaan vaivaisen luut jaloissaan, niihin Erkki siivet sai, Erkki tvistaa totta kai ja mites se taas meni?
- Anonyymi
Syysromanssi. Löytyy Youtubesta hakusanoilla: hukkaputki syysromanssi
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot26318241Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss8910434Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3817008Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai625456Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki394626Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.833384"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1172983Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972515Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit302154MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä261926