Tossa pari iltaa sitten ostin Solifer TS mopon projektiksi. Kone on Tomos 4V. Mistä voisi kysellä osien perään? Onko joku halukas myymään minulle käynnistyspolkimen, etujousten jalat, kampiakselin ja Vasemman posken tai jonkun näistä?
Solifer TS
11
598
Vastaukset
- heeheee
mulla ois ts kone heeehhhee yli määräinen lähti
250E- Lepa
Paljos pyydät?
Ei tarvi olla käyntikunnossa, kunhan osat vaan löytyy. Missäpäin? - moottorin myyjä
Lepa kirjoitti:
Paljos pyydät?
Ei tarvi olla käyntikunnossa, kunhan osat vaan löytyy. Missäpäin?oulussa mutta en myysitä kun on solifer sm84
nii passaa varaosiksi!! - Lepa
moottorin myyjä kirjoitti:
oulussa mutta en myysitä kun on solifer sm84
nii passaa varaosiksi!!Joo vähän turhan kaukana on ja jos kerran itse tarvit sitä moottoria. Entä tiedätkö mistä vois noita osia hankkia? Ne etupumput on tosiaan jumissa. Voiko niitä purkaa ja puhdistaa? Kokemuksia ja ehdotuksia?
- purkaa
Lepa kirjoitti:
Joo vähän turhan kaukana on ja jos kerran itse tarvit sitä moottoria. Entä tiedätkö mistä vois noita osia hankkia? Ne etupumput on tosiaan jumissa. Voiko niitä purkaa ja puhdistaa? Kokemuksia ja ehdotuksia?
Etupumput voi purkaa ja puhdistaa, mutta jos ovat jumissa, niin ovat todennäköisesti myös kierot. Ne saa auki avaamalla pumpun sisällä (syvällä) olevan 10mm mutterin. Tarvitset hommaan n.50cm pitkän jatkovarren ja tuon 10mm hylsyn sen päähän. Noilla saa alaputket irti, mikäli eivät sitten ole aivan titaalisesti jumissa. Ensin pitää tietysti avata haarukan yläputkien päissä olevat isot mutterit ja poistaa niiden alla olevat jouset, muuten et saa ujutettua jatkovarsi/hylsy -yhdistelmää röörin sisään.
- Lepa
purkaa kirjoitti:
Etupumput voi purkaa ja puhdistaa, mutta jos ovat jumissa, niin ovat todennäköisesti myös kierot. Ne saa auki avaamalla pumpun sisällä (syvällä) olevan 10mm mutterin. Tarvitset hommaan n.50cm pitkän jatkovarren ja tuon 10mm hylsyn sen päähän. Noilla saa alaputket irti, mikäli eivät sitten ole aivan titaalisesti jumissa. Ensin pitää tietysti avata haarukan yläputkien päissä olevat isot mutterit ja poistaa niiden alla olevat jouset, muuten et saa ujutettua jatkovarsi/hylsy -yhdistelmää röörin sisään.
Liikuttelin irtonaisen vetoakselin vaiheensiirto rengasta. Sitten sieltä tuli 2 kuulaa ulos enkä saa kasattua sitä vaihteen siirrintä. (joo ei ois pitäny liikutella sitä!) Miten saisin kasattua vetoakseliin ne kuulat paikoilleen? Kuvia,linkkejä,ohjeita kaivataan. Konehan on Tomos 4V
- Vaikea selittää
Lepa kirjoitti:
Liikuttelin irtonaisen vetoakselin vaiheensiirto rengasta. Sitten sieltä tuli 2 kuulaa ulos enkä saa kasattua sitä vaihteen siirrintä. (joo ei ois pitäny liikutella sitä!) Miten saisin kasattua vetoakseliin ne kuulat paikoilleen? Kuvia,linkkejä,ohjeita kaivataan. Konehan on Tomos 4V
Kyllä ne sinne menee. Sopivasti hollille ne kuulat siihen ja menee paikalleen kuin itsestään. Voimaa ei kannata käyttää, sillä ne ei paikoilleen mene! Kun aikasi pyörittelet, niin onnistut kyllä. Mahdoton selittää tai piirtää, sorry.
- Lepa
Vaikea selittää kirjoitti:
Kyllä ne sinne menee. Sopivasti hollille ne kuulat siihen ja menee paikalleen kuin itsestään. Voimaa ei kannata käyttää, sillä ne ei paikoilleen mene! Kun aikasi pyörittelet, niin onnistut kyllä. Mahdoton selittää tai piirtää, sorry.
tietäs vaan miten. Täytyy kokeilla eri asennoissa. vaan vähä hankala ku täytys saaha molemmille puolil yhtäaikaa ne kuulat.
- Lepa
Lepa kirjoitti:
tietäs vaan miten. Täytyy kokeilla eri asennoissa. vaan vähä hankala ku täytys saaha molemmille puolil yhtäaikaa ne kuulat.
Vaati vain vähän kikkailua se vetarin kasaus. ei ollenkaan hankala.
- hankalaa
Lepa kirjoitti:
Vaati vain vähän kikkailua se vetarin kasaus. ei ollenkaan hankala.
Ei tosiaan ole hankalaa, kunhan sen kikan hoksaa. Aika hankala olisi selittää ekakertalaiselle, vai mitä?
- Lepa
hankalaa kirjoitti:
Ei tosiaan ole hankalaa, kunhan sen kikan hoksaa. Aika hankala olisi selittää ekakertalaiselle, vai mitä?
Jäis kyllä neuvottavalta laittamatta mun ohjeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482814Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632017- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351678Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua311393Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782