hakkasi hännän verille

mixeri85

kun toissapäivänä tulin kotiin meillä oli kaikki seinät ja ovet aivan veressä.

Amstaffimme oli hakannut häntänsä verille. Mitä pitäisi tehdä?

ei arista häntää mitenkään mutta aina kun se alkaa heiluttaa häntää ja se osuu johonkin niin se alkaa vaas vuotamaan.. :/

haava on aivan hännänpäässä.

27

5935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ja puhdista

      Puhdista hännänpää ensin ja sitten ensiaputaitojen mukaan sidot siihen siteen päällee että pääsee paranemaan ilman uusia aukenemisia.
      Jos kotoasi löytyy kaktus nimeltään aloevera voit sen lehtimehulla voidella haavan, puhdistaa sekä nopeuttaa paranemista, ja nyt voi sitoa jo hännän koska ei olla enää mätäkuussa.
      Jos sidokset vaan häviävät niin sitten suosittelen kauluria.

      • mixeri85

        sitten vaan :)

        ei noi sidokset oikeen halua pysyä siinä missä pitäis. Löytyy aina sohvalta.. :)


      • kuin sinne ..

        hyvät ihmiset laittako koriste aloeta haavoihin.Harvalla on rohtoaloeta kotona.Sen tuonti kun on suomeen kielletty.Ennen basibactia,saa reseptittä.


    • suuttuvat, ja tästä mielipiteestäni ei ole sinulle mitään apua, mutta tämä on juuri yksi syy miksi niitä häntiä typistettiin. Tämä sinun tapauksesi on valitettavan yleinen.
      Jospa menisit eläinlääkärille, ettei häntä tulehdu.

      • koirien takia.

        Niinhän se oli. Koiralle tuotettiin hirveää kärsimystä, että jonkun kieroutunut esteettinen haavekuva olisi ollut lähempänä.
        Kauheaa. On todella onni, että typistämisestä ollaan päästy.


      • koirien takia. kirjoitti:

        Niinhän se oli. Koiralle tuotettiin hirveää kärsimystä, että jonkun kieroutunut esteettinen haavekuva olisi ollut lähempänä.
        Kauheaa. On todella onni, että typistämisestä ollaan päästy.

        nämä onnettomuudet häntien suhteen ovat todellisia, samoin monille muille. Toiset todella loukkaavat häntänsä hyvin helposti koti oloissakin kuten aloittajan viestistä näkyy. Ne jotka eivät tiedä kaikkia faktoja, ovat kaikkein innoikkaimpia hurskastelemaan. Mutta kielto on ja tyydytään siihen.


      • niinniin
        umalehtinen kirjoitti:

        nämä onnettomuudet häntien suhteen ovat todellisia, samoin monille muille. Toiset todella loukkaavat häntänsä hyvin helposti koti oloissakin kuten aloittajan viestistä näkyy. Ne jotka eivät tiedä kaikkia faktoja, ovat kaikkein innoikkaimpia hurskastelemaan. Mutta kielto on ja tyydytään siihen.

        Aika harva koira kuitenkin kokonaisvaltaisesti teloo häntäänsä, joten siinä ei ole varmaan syy, miksi koiria on alettu typistelemään.

        Mielipiteeni on, että koirat on mahtavan näköisiä häntineen ja korvineen!


      • niinniin kirjoitti:

        Aika harva koira kuitenkin kokonaisvaltaisesti teloo häntäänsä, joten siinä ei ole varmaan syy, miksi koiria on alettu typistelemään.

        Mielipiteeni on, että koirat on mahtavan näköisiä häntineen ja korvineen!

        pitkälti silloin työkoirien historiassa vaikutti häntien ja korvien typistämiseen, varsinkin petoja vastaan taistelevat koirat. Pedoilla ei ollu mahdollisuuksia saada otetta koiran hännästä tai korvista. samoin oli monilla rottakoira roduilla.


      • Sari-PETS
        umalehtinen kirjoitti:

        pitkälti silloin työkoirien historiassa vaikutti häntien ja korvien typistämiseen, varsinkin petoja vastaan taistelevat koirat. Pedoilla ei ollu mahdollisuuksia saada otetta koiran hännästä tai korvista. samoin oli monilla rottakoira roduilla.

        Kyllä se korvien ja häntien typistäminen alkujaan johtui ihan muusta kuin ulkonäkö kysymyksistä :)

        Se on tämä nuori sukupolvi joka vaahtoaa asioista tietämättä edes asioitten todellista laitaa.

        Työkoirien korvat ja hännät typistettiin juuri noitten petojen takia. Tosin niitä petoja ei ehkä ihan meidän kaduilla vastaan kulje..

        Ymmärrän typistämiskiellon korvien kohdalla ja hännänkin esim. keskarilla ja sen tyyppisillä koirilla, mutta joillekin roduille, "piiskahännille" ehkä typistäminen olisi vieläkin ihan suotavaa. Mutta kielletty mikä kielletty.


      • Interaktio
        Sari-PETS kirjoitti:

        Kyllä se korvien ja häntien typistäminen alkujaan johtui ihan muusta kuin ulkonäkö kysymyksistä :)

        Se on tämä nuori sukupolvi joka vaahtoaa asioista tietämättä edes asioitten todellista laitaa.

        Työkoirien korvat ja hännät typistettiin juuri noitten petojen takia. Tosin niitä petoja ei ehkä ihan meidän kaduilla vastaan kulje..

        Ymmärrän typistämiskiellon korvien kohdalla ja hännänkin esim. keskarilla ja sen tyyppisillä koirilla, mutta joillekin roduille, "piiskahännille" ehkä typistäminen olisi vieläkin ihan suotavaa. Mutta kielletty mikä kielletty.

        Springerspanieleilla kanssa typistettiin hännät aiemmin. Luojan kiitos ei enää, niillä se häntä on niin tärkeä osa koiran persoonaa. Nyt kun on nähnyt vanhoja hännättömiä koiria, ne näyttävät aika rujoilta.

        Ja en tiedä yhtään ihmistä, joka olisi edes kuullut springereiden teloneen häntiään, vaikka ne työskentelevät esim. tiheissä risukoissa häntä jatkuvasti vispaten.

        Muitten rotujen typistystarpeista en osaa sanoa.


      • in.na

        Jos typistämiset olisi aina tehty juuri hännän telomisen ehkäisemiseksi, niin johan tuo hännän telominen olisi yhtä yleistä muissakin roduissa kuin vain niissä joita on aijemmin typistetty.

        Hei, tiedätkö mun on pakko sanoa, että enpä juuri ole törmännyt häntäänsä loukanneisiin koiriin, on niitä ollu varmaan, mutta nyt en muista yhtään. Sen sijaan tassuissa on haavaa ja revähtymää vähän väliä.

        Sen sijaan jouduin omakohtaisesti kokemaan typistyksen harmit. -94 meille tuli dobermannin pentu, siihen aikaan hännät typistettiin. Hännän päässä oli laaja, mutta matala patin alku, joka hissuksiin kasvoi. Kun huomasimme patin aristavan, niin rekku lääkäriin. Lääkäri epäili hännän typistetyn epästeriileissä olosuhteissa, koska patti sisälsi silkkaa mätää. Tulehdus oli hännän päässä edennyt niin pitkälle, että häntä piti typistää uudelleen seuraavasta nikamasta.

        Kasvattaja myöhemmin myönsikin, että pennut oli typistetty hevostallilla "hevoslääkäri-kengittäjän" toimesta hevosten kengityksen yhteydessä kun pieneläinlääkärin klinikalla toimenpide maksaa kohtuuttomasti. Kyllä mä silloin päätin, että ikinä enää en suosi rotua ja edistä sen kaltaista rodun"jalostusta" jossa koiria silvotaan mistään, saatika selkärangasta. Häntähän on selkärankaa ja koira pitää sillä tasapainoa.

        Koska jos se typistäminen on jo kuluna toisille kasvattajille huomattava, niin en voi millään uskoa, etteikö monet muutkin kasvattajat koittaneet päästä halvalla typistämisen kustannuksista. Siksi luulen, että häntien typistämisen ongelmat olivat tuolloin yleisempiä mitä typistämättä jättämisestä johtuvat ongelmat tänä päivänä.


      • Jaakko
        in.na kirjoitti:

        Jos typistämiset olisi aina tehty juuri hännän telomisen ehkäisemiseksi, niin johan tuo hännän telominen olisi yhtä yleistä muissakin roduissa kuin vain niissä joita on aijemmin typistetty.

        Hei, tiedätkö mun on pakko sanoa, että enpä juuri ole törmännyt häntäänsä loukanneisiin koiriin, on niitä ollu varmaan, mutta nyt en muista yhtään. Sen sijaan tassuissa on haavaa ja revähtymää vähän väliä.

        Sen sijaan jouduin omakohtaisesti kokemaan typistyksen harmit. -94 meille tuli dobermannin pentu, siihen aikaan hännät typistettiin. Hännän päässä oli laaja, mutta matala patin alku, joka hissuksiin kasvoi. Kun huomasimme patin aristavan, niin rekku lääkäriin. Lääkäri epäili hännän typistetyn epästeriileissä olosuhteissa, koska patti sisälsi silkkaa mätää. Tulehdus oli hännän päässä edennyt niin pitkälle, että häntä piti typistää uudelleen seuraavasta nikamasta.

        Kasvattaja myöhemmin myönsikin, että pennut oli typistetty hevostallilla "hevoslääkäri-kengittäjän" toimesta hevosten kengityksen yhteydessä kun pieneläinlääkärin klinikalla toimenpide maksaa kohtuuttomasti. Kyllä mä silloin päätin, että ikinä enää en suosi rotua ja edistä sen kaltaista rodun"jalostusta" jossa koiria silvotaan mistään, saatika selkärangasta. Häntähän on selkärankaa ja koira pitää sillä tasapainoa.

        Koska jos se typistäminen on jo kuluna toisille kasvattajille huomattava, niin en voi millään uskoa, etteikö monet muutkin kasvattajat koittaneet päästä halvalla typistämisen kustannuksista. Siksi luulen, että häntien typistämisen ongelmat olivat tuolloin yleisempiä mitä typistämättä jättämisestä johtuvat ongelmat tänä päivänä.

        Typistämisestä oli kyllä aikoinaan enemmän haittaa kuin hyötyä. Siis koiralle. Ja niin se on edelleen siellä missä typistäminen on sallittua. Ei ole totta että aikoinaan typistäminen olisi ollut perusteltavissa terveydellisillä syillä, ei todellakaan. Suurimmaksi osaksi se oli ihmisen idioottiutta. Ja sitä se on edelleen.

        Koiralle typistetty häntä merkitsee suurta terveydellistä riskiä ja monesti myös elinikäistä vammaa ja elinikäistä kipua.

        Se on kyllä totta että hännästä voi olla koiralle haittaakin. Sitä vaan ei voi etukäteen tietää mikä koira hännästään kärsii eli terveydellisen haitan perusteella typistämistä ei voida edes osittain vapauttaa. Ei voida ryhtyä typistämään kaikkia tai suurta osaa koirista vain sen vuoksi että muutama koira saattaa kärsiä hännästään. Se hännästään kärsivä on hoidettava muilla keinoin, vaikka sitten leikkaamalla häntä myöhemmin mikäli muuta ei ole tehtävissä.


      • tosion2
        niinniin kirjoitti:

        Aika harva koira kuitenkin kokonaisvaltaisesti teloo häntäänsä, joten siinä ei ole varmaan syy, miksi koiria on alettu typistelemään.

        Mielipiteeni on, että koirat on mahtavan näköisiä häntineen ja korvineen!

        olet aivan oikeassa! Koira on koirannäköinen kun sillä on korvat ja häntä alkuperäisessä muodossaan eikä leikelty. Molemmat ruumiinosat ovat myös tärkeät koirien välisessä kommunikoinnissa ja typistäminen on vain ihmisen keksintö muuttaa koiran ulkonäkö ihmisen haluamaksi. Täysin turhaa ja ONNEKSI nyt kiellettyä!


      • Jaakko kirjoitti:

        Typistämisestä oli kyllä aikoinaan enemmän haittaa kuin hyötyä. Siis koiralle. Ja niin se on edelleen siellä missä typistäminen on sallittua. Ei ole totta että aikoinaan typistäminen olisi ollut perusteltavissa terveydellisillä syillä, ei todellakaan. Suurimmaksi osaksi se oli ihmisen idioottiutta. Ja sitä se on edelleen.

        Koiralle typistetty häntä merkitsee suurta terveydellistä riskiä ja monesti myös elinikäistä vammaa ja elinikäistä kipua.

        Se on kyllä totta että hännästä voi olla koiralle haittaakin. Sitä vaan ei voi etukäteen tietää mikä koira hännästään kärsii eli terveydellisen haitan perusteella typistämistä ei voida edes osittain vapauttaa. Ei voida ryhtyä typistämään kaikkia tai suurta osaa koirista vain sen vuoksi että muutama koira saattaa kärsiä hännästään. Se hännästään kärsivä on hoidettava muilla keinoin, vaikka sitten leikkaamalla häntä myöhemmin mikäli muuta ei ole tehtävissä.

        mitäköhän haitaa siitä on ollut. Itse olen harrastanut ja harrastan edelleen rotua jolta on typätty häntä kuin korvatkin. Monet pentueet kasvattaneena ja aina samaa rotua olleena uskon tietäväni mistä puhun. Minkäänlaista kipua ei ole ollut havaittavissa typättyjen häntien kanssa. Tuo keskustelu varsinaisten asiantuntijoiden joiden uskallan sanoa olleet niin eläinlääkärit kuin pitkän linjan kasvattajatkin, eivät ole tuollaista väittämää suustaan päästäneet. Eläinlääkärit typistivät oikeaan aikaan, eli meilläkin tuli lääkäri kotiin saman vuorokauden aikana kun pennut syntyivät, pieni napsaisu ja se oli siinä. Ei tulehduksen tulehdusta, eikä muutakaan ongelma.
        Korvia ei omilla koirillani ole koskaan typätty.

        Itse olen iloinen, että tuli laki, mutta tuollainen paska puhe risoo. Itse olin rodussani ensimmäisten joukossa jättämään hännät pitkiksi, jo ennen lakia.


      • Jaakko
        umalehtinen kirjoitti:

        mitäköhän haitaa siitä on ollut. Itse olen harrastanut ja harrastan edelleen rotua jolta on typätty häntä kuin korvatkin. Monet pentueet kasvattaneena ja aina samaa rotua olleena uskon tietäväni mistä puhun. Minkäänlaista kipua ei ole ollut havaittavissa typättyjen häntien kanssa. Tuo keskustelu varsinaisten asiantuntijoiden joiden uskallan sanoa olleet niin eläinlääkärit kuin pitkän linjan kasvattajatkin, eivät ole tuollaista väittämää suustaan päästäneet. Eläinlääkärit typistivät oikeaan aikaan, eli meilläkin tuli lääkäri kotiin saman vuorokauden aikana kun pennut syntyivät, pieni napsaisu ja se oli siinä. Ei tulehduksen tulehdusta, eikä muutakaan ongelma.
        Korvia ei omilla koirillani ole koskaan typätty.

        Itse olen iloinen, että tuli laki, mutta tuollainen paska puhe risoo. Itse olin rodussani ensimmäisten joukossa jättämään hännät pitkiksi, jo ennen lakia.

        Se on kyllä ennen tätäkin selväksi käynyt että se mitä sinä et tiedä tai et ole kokenut tai olet muuten eri mieltä on pelkkää paskaa..


      • mixeri85
        umalehtinen kirjoitti:

        nämä onnettomuudet häntien suhteen ovat todellisia, samoin monille muille. Toiset todella loukkaavat häntänsä hyvin helposti koti oloissakin kuten aloittajan viestistä näkyy. Ne jotka eivät tiedä kaikkia faktoja, ovat kaikkein innoikkaimpia hurskastelemaan. Mutta kielto on ja tyydytään siihen.

        ASIAA. avoni isä kävi metsällä niitten saksanseisojien kanssa. Toiselta häntä typistetty toiselta ei, hännällisellä enemmän ongelmia hännän kanssa kun hännättömällä. Hännällisen häntä jouduttiin sitten amputoimaan. Meni poikki tai jotain. En tiedä oikeen mitä sille tapahtui.

        Itse en kannata typistämistä, mutta kyllä vähän surettaa toi et moni ruoskahäntäinen hauva hakkaa häntänsä verille ihan niin kuin meidän...


      • zuzuna
        niinniin kirjoitti:

        Aika harva koira kuitenkin kokonaisvaltaisesti teloo häntäänsä, joten siinä ei ole varmaan syy, miksi koiria on alettu typistelemään.

        Mielipiteeni on, että koirat on mahtavan näköisiä häntineen ja korvineen!

        alun alkaen monilla roduilla KÄYTTÖ puolelta.Toisilla roduilla metsästyksestä tai muusta syystä,ei ulkomuoto seikoista.Moni rotu kun on ollut aikoinaan käytössä,vaikkei tänä päivänä uskoisi.


      • in.na
        umalehtinen kirjoitti:

        mitäköhän haitaa siitä on ollut. Itse olen harrastanut ja harrastan edelleen rotua jolta on typätty häntä kuin korvatkin. Monet pentueet kasvattaneena ja aina samaa rotua olleena uskon tietäväni mistä puhun. Minkäänlaista kipua ei ole ollut havaittavissa typättyjen häntien kanssa. Tuo keskustelu varsinaisten asiantuntijoiden joiden uskallan sanoa olleet niin eläinlääkärit kuin pitkän linjan kasvattajatkin, eivät ole tuollaista väittämää suustaan päästäneet. Eläinlääkärit typistivät oikeaan aikaan, eli meilläkin tuli lääkäri kotiin saman vuorokauden aikana kun pennut syntyivät, pieni napsaisu ja se oli siinä. Ei tulehduksen tulehdusta, eikä muutakaan ongelma.
        Korvia ei omilla koirillani ole koskaan typätty.

        Itse olen iloinen, että tuli laki, mutta tuollainen paska puhe risoo. Itse olin rodussani ensimmäisten joukossa jättämään hännät pitkiksi, jo ennen lakia.

        Se on kanssa vähän niin, että jollei ole samaa mieltä, niin helppo se on leimata toisen eriävä mielipide pelkäksi paskapuheeksi. Fiksuna keskustelijana voisit sen sijaan argumentoida, kuin mennä yli siitä mistä aita on matalin ja alentua hiekkalaatikkotasolle viskelemään hiekkaa tyhmien silmiin.

        Minun kirjoiteuksessani ei ollut paskapuhetta tavuakaan.

        Sen sijaan rohkenen olla kanssasi eri mieltä siitä, että "pieni napsaisu ja se oli siinä".

        a) napsaisu voi olla sinun mielestäsi pieni, mutta eläimeltä siinä katkaistaan selkärankaan verrattavissa oleva jäsen. ILMAN PUUDUTUSTA. Puistattaa, miten joku voi pitää tuollaista asiaa pienenä.

        b) voit puhua vain omasta puolestasi siitä miten kaikki tapahtuu oikeaan aikaan ilman ongelmia. Maailma on pullollaan kasvattajia jotka eivät tee asioita oikein, mukaanlukien häntien typistys. Kaltaisiasi vastuullisia kasvattajia toki on, mutta yhtä lailla on vastuuttomia. Ja yksikin vastuuton kasvattaja on liikaa, joten laki todellakin oli paikallaan.

        Joku syytti meitä, jotka puollamme häntien typistyskieltoa, hurkastelijoiksi. Sanoisin kyllä, että ennemmin se, joka väittää, että häntien typistys on kivutonta ja ongelmatonta ja kaikki menee aina niin ookoo ja koirat ovat onnellisessa asemassa päästessään eroon hännästään, niin kyllä väittäisin tällaista asian kaunistelua hurskastelemiseksi.


      • Anonyymi
        niinniin kirjoitti:

        Aika harva koira kuitenkin kokonaisvaltaisesti teloo häntäänsä, joten siinä ei ole varmaan syy, miksi koiria on alettu typistelemään.

        Mielipiteeni on, että koirat on mahtavan näköisiä häntineen ja korvineen!

        Moni jopa puree häntäänsä yksinäisyyttä kokiessaan ero ahdistukseen..


      • Anonyymi
        tosion2 kirjoitti:

        olet aivan oikeassa! Koira on koirannäköinen kun sillä on korvat ja häntä alkuperäisessä muodossaan eikä leikelty. Molemmat ruumiinosat ovat myös tärkeät koirien välisessä kommunikoinnissa ja typistäminen on vain ihmisen keksintö muuttaa koiran ulkonäkö ihmisen haluamaksi. Täysin turhaa ja ONNEKSI nyt kiellettyä!

        Sä et nyt ymmärrä tästä mitään, ei niitä ulkonäön perusteella typistetä. Mulla on kaksi seisojaa saksanseisoja metsässä ollessa hakkaa aina hännän hajalle mutta sen kanssa pärjää jotenkin, mutta italianseisoja on kuin veri pensseli kun lyö johonkin kaapin reunaan niin veti lentää joka paikkaan eikä se parane kun koira on iloinen ja heiluttaa häntää. Aikaisemmin oli typistetty saksanseisoja se oli kyllä hyvä ei ongelmia.


    • in.na

      Vie hyvä ihminen se koiras lääkäriin ennemmin kuin netistä tuollaisia kyselet. Äläkä nyt vaan ala millään kasveilla sitä päätä sivelemään, niitä aloe verojakin on useita eri laijkkeita.

      Lääkäriltä saat oikeat hoito-ohjeet ja aineet, lisäksi lääkäri on se joka tilanteen näkee ja tietää josko hännälle pitää suorittaa jotain lisätoimenpiteitä kuin pelkkä puhdistus ja sitominen.

      • Jaakko

        Kannattaa käydä eläinlääkärissä. Itse kun rupeaa häntää hoitamaan niin voi tehdä monta asiaa väärin. Mm puhdistamisen voi tehdä väärin, voi käyttää sellaisia aineita mistä on vain paranemiselle haittaa. Tosiaan aaloetakin niin monenlaista että sitä en suosittelisi sivelemään minnekään.


      • mixeri85
        Jaakko kirjoitti:

        Kannattaa käydä eläinlääkärissä. Itse kun rupeaa häntää hoitamaan niin voi tehdä monta asiaa väärin. Mm puhdistamisen voi tehdä väärin, voi käyttää sellaisia aineita mistä on vain paranemiselle haittaa. Tosiaan aaloetakin niin monenlaista että sitä en suosittelisi sivelemään minnekään.

        en ole laittanut kaktusta koirani hännänpäähän.

        kaipa pitää käydä sielä eläinlääkärissä ne varmasti tietää miten tuon haavan saisi paranemaan silleen ettei se aukeaisi joka kerta kun hauva heiluttaa häntää.

        puhdistin kyllä hännän septidinillä (tehnyt niin joka päivä, aina ku tulee kotiin seinil on veri roiskeita ja häntä on taas auki) voiko se sitten jotenkin vaikuttaa siihen ettei haava parane?


      • mixeri85 kirjoitti:

        en ole laittanut kaktusta koirani hännänpäähän.

        kaipa pitää käydä sielä eläinlääkärissä ne varmasti tietää miten tuon haavan saisi paranemaan silleen ettei se aukeaisi joka kerta kun hauva heiluttaa häntää.

        puhdistin kyllä hännän septidinillä (tehnyt niin joka päivä, aina ku tulee kotiin seinil on veri roiskeita ja häntä on taas auki) voiko se sitten jotenkin vaikuttaa siihen ettei haava parane?

        betadineä Itse olen sitä salvana käyttänyt ja side päälle. Aika nopeasti meillä parantunut. Mutta tilanteenne vaatii kyllä eläinlääkärin hoidon ja niksit, jotta paraneminen lähtisi käyntiin.


      • omistamaan aloesta lääke
        Jaakko kirjoitti:

        Kannattaa käydä eläinlääkärissä. Itse kun rupeaa häntää hoitamaan niin voi tehdä monta asiaa väärin. Mm puhdistamisen voi tehdä väärin, voi käyttää sellaisia aineita mistä on vain paranemiselle haittaa. Tosiaan aaloetakin niin monenlaista että sitä en suosittelisi sivelemään minnekään.

        Niin aloeverasta kerta montaa eir mieltä ihmiset, itse olen huomannut itsellä sekä koirilla että jos itse poltan itseni esim uunin luukkuun, ja tulee toisen asteen palohaava, niin aloen avulla parissa päivässä kunnossa samoin kuin haavat menevät itsekseen nopeammin umpeen kuin ilman aloeta.

        Aloe mm helpottaa koirilla jos on hotspotti niin selän paranemista ja nopeuttaa sitä.
        MM paikallinen eläinlääkäri suosittelee aloeta puhdistuksessa ja pienissä haavaumissa sen takia että desifio sekä nopeuttaa paranemista.

        Aloita on kuitenkin se 1000 eri lajiketta, niin täyttyy tietää minkä lajikkeen kanssa tekemisissä.

        Itselläni mm tälläkin hetkellä emo aloe tekee paljon poikasia joita pitäisi taas istutella, mutta kun ei ole tilaa...ja omani on ainakin lääkealoe.

        Samalla vaikka aloe desifio ja nopeuttaa paranemisia niin on myös luonnon vahvin lakstatiivi.

        Yksi koira oppi sen karvaasti, oli mennyt syömään pienen taimen ja oli pari päivää ihan kuralla, eipä ole sen jälkeen koskenut enää kasveihin.

        Toimi sen jälkeen kaikkiin kaukosäätimiinmitä koira rakasti jyrsiä ihan kiusallaan, niissä kun haisi aloe niin ei enää koskenutkaan.

        Saa toki tiudustella taimiakin minulta tai sähköpostista [email protected]
        Aloet sijaitsevat helsingissä.

        Tänne en uskalla antaa vielä soneran sähköpostia jossa koko nimeni, koska sitten saisi kuiteskin kaiken maailman spämmejä.


      • Molossi
        omistamaan aloesta lääke kirjoitti:

        Niin aloeverasta kerta montaa eir mieltä ihmiset, itse olen huomannut itsellä sekä koirilla että jos itse poltan itseni esim uunin luukkuun, ja tulee toisen asteen palohaava, niin aloen avulla parissa päivässä kunnossa samoin kuin haavat menevät itsekseen nopeammin umpeen kuin ilman aloeta.

        Aloe mm helpottaa koirilla jos on hotspotti niin selän paranemista ja nopeuttaa sitä.
        MM paikallinen eläinlääkäri suosittelee aloeta puhdistuksessa ja pienissä haavaumissa sen takia että desifio sekä nopeuttaa paranemista.

        Aloita on kuitenkin se 1000 eri lajiketta, niin täyttyy tietää minkä lajikkeen kanssa tekemisissä.

        Itselläni mm tälläkin hetkellä emo aloe tekee paljon poikasia joita pitäisi taas istutella, mutta kun ei ole tilaa...ja omani on ainakin lääkealoe.

        Samalla vaikka aloe desifio ja nopeuttaa paranemisia niin on myös luonnon vahvin lakstatiivi.

        Yksi koira oppi sen karvaasti, oli mennyt syömään pienen taimen ja oli pari päivää ihan kuralla, eipä ole sen jälkeen koskenut enää kasveihin.

        Toimi sen jälkeen kaikkiin kaukosäätimiinmitä koira rakasti jyrsiä ihan kiusallaan, niissä kun haisi aloe niin ei enää koskenutkaan.

        Saa toki tiudustella taimiakin minulta tai sähköpostista [email protected]
        Aloet sijaitsevat helsingissä.

        Tänne en uskalla antaa vielä soneran sähköpostia jossa koko nimeni, koska sitten saisi kuiteskin kaiken maailman spämmejä.

        Ensinnäkin olen sitä mieltä , että ehdottomasti lääkäriin.JOS itse ei ole kokemusta ja " ammattitaitoa" parannella tai arvioida ,niin ehdottomasti lääkäriin.Vaihtoehtona tai ohella voi myös olla apua homeopaatista. Mutta ehdottomasti kannattaa jonkun ammattilaisen ottaa yhteyttä. Hännän pitäisi pystyä paranemaan kunnolla,muuten se aukeaa aina pienestäkin iskusta.Häntä olisi hyvä myös tutkia kunnolla,jos se helposti aina vaurioituu.

        Aloesta sen verran, että Aloe Vera lääkekasvi, on erinomainen apu moneen, kuin myös muitakin vaihtoehtojuttuja löytyy moneen .
        " Jos sattuu" jo kirjoittikin Aloen hyötykäytöstä paljonkin.
        Tosin täytyy muistaa,että jos noita vaihto-ehtoja perinteisille betadineille sun muille alkaa käyttämään (kuten itse teen), niin tietoa pitää tarkoin olla.

        Niin ja typistyksestä, jos hännän kanssa on usein jostain syystä johtuvaa vahingoittumista, niin olen myös typistyksen kannalla.
        Muuten olen aina ollut vastaan. Paitsi ainoastaan tietyillä koirilla, kuten laumanvartioilla tosi työssä.
        Muuten en ymmärrä.Samantyyppisillä roduilla on hännät, toisilla ei.Hännät ei ole vaurioituneet sen enempää .
        Aikoinaan joillain roduilla oli todellakin tarkoitus typistämisessä( siis muun kuin ulkomuodon vuoksi ) ja se oli OK.Mutta ajat on muuttuneet, ja jos sitä ei TODELLA tarvita enään,niin katson typistämisen olevan ihan puhtaasti ihmisten esteettistä mielihalua.

        Häntä on koiralle ERITTÄIN tärkeä kommunikointiväline,ja mahdollisesti siitä on myös apua tasapainoa vaativissa tilanteissa.
        Riittävästi on muutenkin ongelmia koirilla pelkästään ymmärtää toisiaan " erikoisten" ulkonäköjen vuoksi.
        Itse uskon myös jo pikkupennun tuntevan kipua.Eli siis en ymmärrä miksi typistys ei tuottaisi kipua pennulle...


    • Anonyymi

      Rakit ovat yhtä tyhmiä kuin omistajansa :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3330
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2720
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1833
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe