Dominikaaninen

pettymys!

Dominikaaninen Tasavalta ei ole lomakohteena mistään kotoisin.Epävarmat sääolosuhteet ja KALLISTA!Pelkkä turistirysä koko maa ja kuva joka maasta annetaan on aivan väärä.Eksotiikka jne on kaukana.Aivan kuin olisi mennyt johonkin Kanarian saarille.Ja venäläisiä huoria sekä saksalaisia limaniska turisteja täynnä kuin myös englantilaisia sikailijoita ja ruotsalaisia.Kaikesta saa maksaa moninkertaisen hinnan.Pelkkää huijausta ja turistien naruttamista.Lomapaikkana 100% teennäinen,likainen ja sivistymätön maa.Hetken rauhaa ei saa,vaan koko ajan joku on nykymässä hihasta ja hokee:"Money,money,money...."Ja mitä vielä...jopa huonosuomi kielellä paikalliset jankuttavat:"Osta,ana raha,ana raha...."Voi perkele sanon minä!

Jos suunnittelet eksoottista lomamatkaa niin matkusta Costa Ricaan,Mexicoon,Ecuadoriin....aivan mahtavia upeita paikkoja.Ystävällisiä.turvallisia,puhtaita,edullisia...mahtava luonto jne jne.....

12

4391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pösilö3

      Kiitti vinkistä ! Mutta vaimokkeen sieltä takuuvarmasti saa ja komean !
      Just dommareista tuntuu olevan maastapako kun
      netistä katsoo.
      Joo taitaa olla rahanpersoa sakkia ja mikä inflaatio. Huhhuh.

      • Dommarista?

        No hyi helvetti (anteeksi kiroilu) mutta en edes sormellakaan koskisi Dommarin naisiin.Aivan kuvottavan näköisiä ja vastenmielisen yksinkertaisia kaakattajia...mikä lienee kai johtuu heikosta koulutustasosta ja köyhyydestä.Tuntui että siellä jokainen nainen oli ns. "lutka"...todellisia itsenäisiä vahvoja naisia ei siinä maassa ole.Kuvottava matkakohde KAIKESSA suhteessa,mutta tulipa käytyä ja en mene vaikka ilmaiseksi pääsisi.Kyseinen valtio on JOKA suhteessa täysin mädäntynyt.


    • ei olisi

      Niitä Venäläisiä, Saksalaisia tai Englantilaisia???
      Kerro minulle se lomapaikka. Ja vielä sekin, että missäköhän lomakohteessa ei olisi niitä hiasta vetäjöitä??? Pysy kotona!!

    • noora-dominicanaa

      itse asun taal dommareis, tottakai ne huorat ja rahankeraajat siel tyhmien turistien riesana pyorii mut taalla naguassa missa asun nii en oo kylla kyseiseen ilmioon tormanny..enka capitalissakaan. mut joo. ma tykkaan tast paikasta iha sairaasti,tosi harmi etta sulla on menny loma pilalle.

      • käynyt useasti...

        Olen lukenut sun kirjoituksia eri matkailu-foorumissa ja on hienoa että sä kirjoitat suoraan asiat niinkuin ne ovat. Usein suomalaiset olettavat että kaikki on matkakohteessa kuin täällä perä-pohjolassa. On totta että suurin osa paikallisista elää turistien varassa, ja toki bisnestä hekin tekee ja elantonsa yrittävät hankkia, ja se ettei Dominicaaneilla ole sosiaalipalveluja niin kuin täällä, joten raha on tiukassa usealla perheellä. Joskus mietin että onkohan kuinka moni suomalainen huomannut sen, että vaikka paikallisilla ei ole juurikaan rahaa, niin he jaksavat hymyillä ja iloita elämästä, eivätkä olla jurota niinkuin me täällä. Tässä kohdassa meillä olisi opittavaa paljonkin. Ehkä meillä on vaan liian hyvin asiat kun joka pikku asiasta jaksetaan valittaa. Itse olen tutustunut paikallisiin matkoillani ja kuinka vieraanvaraista kohtelu on kun esim käy Dominicaani perheessä, siellä tarjotaan ruokaa jne, vaikka perheellä itsellään ei juuri ole rahaa. Ja aina he jaksaa iloita kun siellä uudelleen käy tervehtimässä heitä matkallaan. Mä rakastuin maahan jo ensimmäisellä reissullani ja nyt olen lähdössä kuudetta kertaa sinne 3 viikoksi. Aina tuntuu että tulen kotiin kun sinne saavun. Suunnitelmissa mullakin on että olisin joskus vuoden siellä, toivottavasti suunnitelma tulee onnistumaan. Mutta oikein hyvää jatkoa sinulle sinne ja nauti!


      • noora-dominicana
        käynyt useasti... kirjoitti:

        Olen lukenut sun kirjoituksia eri matkailu-foorumissa ja on hienoa että sä kirjoitat suoraan asiat niinkuin ne ovat. Usein suomalaiset olettavat että kaikki on matkakohteessa kuin täällä perä-pohjolassa. On totta että suurin osa paikallisista elää turistien varassa, ja toki bisnestä hekin tekee ja elantonsa yrittävät hankkia, ja se ettei Dominicaaneilla ole sosiaalipalveluja niin kuin täällä, joten raha on tiukassa usealla perheellä. Joskus mietin että onkohan kuinka moni suomalainen huomannut sen, että vaikka paikallisilla ei ole juurikaan rahaa, niin he jaksavat hymyillä ja iloita elämästä, eivätkä olla jurota niinkuin me täällä. Tässä kohdassa meillä olisi opittavaa paljonkin. Ehkä meillä on vaan liian hyvin asiat kun joka pikku asiasta jaksetaan valittaa. Itse olen tutustunut paikallisiin matkoillani ja kuinka vieraanvaraista kohtelu on kun esim käy Dominicaani perheessä, siellä tarjotaan ruokaa jne, vaikka perheellä itsellään ei juuri ole rahaa. Ja aina he jaksaa iloita kun siellä uudelleen käy tervehtimässä heitä matkallaan. Mä rakastuin maahan jo ensimmäisellä reissullani ja nyt olen lähdössä kuudetta kertaa sinne 3 viikoksi. Aina tuntuu että tulen kotiin kun sinne saavun. Suunnitelmissa mullakin on että olisin joskus vuoden siellä, toivottavasti suunnitelma tulee onnistumaan. Mutta oikein hyvää jatkoa sinulle sinne ja nauti!

        kiitos kannustavista sanoista. ottaa vaan pahasti valilla paahan ihmeellinen valittaminen joka asiasta. suomessa kaikki on vahan liiankin hyvin ja kaikista pidetaan huolta, taalla koyhatkin ihmiset iloitsee siita mita heilla on. dominikaanit haluavat jakaa omastaan. ihmiset ovat avoimia,iloisia,positiivisia,lampimia ja aitoja ihmisia. tottakai jotkut motoconchot ottaa valilla paahan mutta ei niista tarvitse valittaa ;) ma olen ainakin nauttinut mun olosta taalla ja ilman mitaan ongelmia mista nama ihmiset talla keskustelupalstalla puhuvat. ja mina olen 18 vuotias blonditytto!!omalla asenteella paasee pitkalle :>
        ja multa saa kysella mita mieleen tulee,koetan vastata parhaimpani mukaan :D


      • käynyt useasti
        noora-dominicana kirjoitti:

        kiitos kannustavista sanoista. ottaa vaan pahasti valilla paahan ihmeellinen valittaminen joka asiasta. suomessa kaikki on vahan liiankin hyvin ja kaikista pidetaan huolta, taalla koyhatkin ihmiset iloitsee siita mita heilla on. dominikaanit haluavat jakaa omastaan. ihmiset ovat avoimia,iloisia,positiivisia,lampimia ja aitoja ihmisia. tottakai jotkut motoconchot ottaa valilla paahan mutta ei niista tarvitse valittaa ;) ma olen ainakin nauttinut mun olosta taalla ja ilman mitaan ongelmia mista nama ihmiset talla keskustelupalstalla puhuvat. ja mina olen 18 vuotias blonditytto!!omalla asenteella paasee pitkalle :>
        ja multa saa kysella mita mieleen tulee,koetan vastata parhaimpani mukaan :D

        Aivan, omalla asenteella voi vaikuttaa pitkälti asioihin ja omalla suhtaantumisella. Joo niin kuin täällä kotimaassakin vaikeista ihmissitä pääsee eroon, jos haluaa, niinkuin sielläkin, jos joku alkaa olla rasittava, kuten mainitsemasi motoconchot välillä tosiaan. Joskus he luulevat että olen ummikko-turisti, mutta huomaavat pian ettei multa voi pyytää kyydistä enempää kuin paikallisilta... ; ) "Konjo..." Ja kiitos tosiaan vastauksesta, kun tossa toisessa kohtaa kyselin joulukalentereista.
        Sellaista ihan alustavasti kyselisin sulta, että onko siellä miten vapaaehtoistyö-paikkoja? Ajattelin, että voisin hyvin tehdä jotain tollaista 1-2x/viikossa, olen hoitoalalla (nainen). Espanjankielen taidossa tosin on paljon opittavaa, osaan vaan ns perus-setin....
        Aivan mahtavaa, että pääsee täältä pian sinne lämpimään ja iloisten ihmisten sekaan. Ja tanssii bachataa ja merengueta...nam! Ai-ai-ai-ai.... : ))


    • domskuissa asunut

      Jos osaa kielen ja kävelee turistialueelta muutaman korttelin sivummalle, niin kyllä taksin saa halvalla ja kaupoissa on edullista. Itse matkustin paikallisten seassa ja kävin ostoksilla ei turisti paikoissa, ostin muotivaatteita tosi paljon, tosi edullisesti.

    • olevan

      oikea nevari eli nevis eli negatiivisesti ajatteleva persoona, joka on lellitty itkupilli. Oikea matkailija joooh.........

    • Tytsy81

      En nyt ihan noin pahasti paikkaa haukkuisi, mutta samaa mieltä olen siinä että domi oli suuri pettymys ja en itsekään pitänyt koko paikasta. Ruoka oli hyvää ja minun kohdalleni ainakin sattui hyvät ilmat.
      Hintataso oli todellakin p:stä tai ainakin hankalaa oli tinkiä kun kukaan ei siihen suostunut. Sinne lähtiessä todellakin luulin että halpaa on. Toinen mikä sai huomioni oli se että dominikaanit olivat hirveän jenkkikeskeisiä ja niitä tosiaan suosittiin siellä enemmän kuin muita ja se ärsytti suunnattomasti.
      Noh, tulipahan nähtyä sekin maa, enää ei tarvitse mennä. Seuraavaksi suunnistan Barcelonaan. ;)

      • jäi

        elävästi mieleen tapaus joka kuvaa koko paikkaa. tulimme lentokentälle bussilla ja aloin ottaan matkalaukkua bussin ruumasta niin tää bussi kuski otti laukusta kiinni ja sanoi mulle murtaen suomeksi "anna raha". silloin multa pääsi nauru. ps. myös aurinko alkoi paistamaan samalla oltuaan viikon pilvessä. ei ikinä enään sinne.


    • greta

      Hotelli oli täynnä idioottimaisesti käyttäytyviä päänsä täyteen (ilmaiseksi) juoneita saksalaisia, jenkkejä ja kanadalaisia. Samaa turistikamaa myynnissä kuin missä tahansa turistirysässä. Ruoka oli ok ja ilmat. Muuten jäi huono maku.

      Tosin, jos oikeasti haluaa matkoiltaan elämyksiä, seikkailuja ja paikallista väriä, kannattaa ilman muuta välttää noita pakettimatkoja matkusti sitten mihin tahansa.

      Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä seuramatkalle mihinkään turistihelvettiin. vuosia sitten on jo siirrytty omatoimimatkailuun ja koluamaan maailman syrjäisempiä kolkkia. Saa rahoilleen kyllä vastinetta ihan eri tavalla ja maailmankuvakin avartuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1486
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      177
      987
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      34
      950
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      57
      786
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      675
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      632
    Aihe