Kuten otsikossa.

BilMan

Paljon on käyty keskusteluja eri ikäryhmien keskustelupaikoista ja minkälaista "kieltä" kussakin huoneessa voi tuoda julki.

Nämä keskusteluhuoneethan ryhmittyvät eri ikäluokille.

Tämä huone on ryhmitetty 70 ikäisille.

Toki tänne voi eri ikäisetkin viestittää ja mielipiteitään tuoda esiin.

Jokaisessa ikäryhmässä kuitenkin on huonekohtainen nimike.

Tässä 70 huoneessa se on:
70-vuotiaiden leppoisa kahvipöytä. Liity rohkeasti mukaan keskustelemaan!

Tuon nimikkeen alla siis keskustelemme ja vaihdamme mielipiteitä.

Kirjoittelemisiin.

7

1214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiiuliN

Ainoastaan leppoisaa jutustelua ei voi millään saada aikaikseksi tällä palstalla.
      Tuuli puhaltaa leppoisasti, mutta joskus senkin täytyy kehittyä myrskyksi jotta ilmat selkenisivät.

Tuulen lailla tämän ikäisillä ihmisilläkin on muitakin mielipiteitä kuin vain leppoisia.
      Haluamme tuoda esille myöskin vastoikäymisiä, ja ne ovat luultavasti tällä hetkellä useamman mielessä lähempänä myrskyistä ajattelukantaa.

Joku mainitsi ettemme tällä palstalla mahda mitään vaikeille asioille.
      Jollakin tavalla kuitenkin voimme edes yrittää tuoda näitä vaikeuksiamme esille.
      Mistä sen tietää jos vaikka joku vaikutusvaltainen henkilökin näitä palstoja joskus lukisi.

• pesun taas istahdin,mikähän on kun istumaan vain jalka vaatii.

Vaikeuksista voi puhua ja pitääkin,ainahan joku voi lohtua antaa,jopa ongelmien ratkaisuja.
        Olet varmaan samaa mieltä, vaikeuksia ei ole puskasta huudellut tokaisut.
        Erimieltäkin voimme olla, mutta asian voi esittää niin ettei toinen loukkaannu, vaan keskustelu jatkuu.
        Ymmärtämistähän sellainen viestittely vaatii, sitä voisimme opetella, ainakin minun pitäisi.

Tasinpa olla minä, joka sanoin ettei voida asioille mitään, uskon edelleen ettei "isokenkäiset" tänne ehdi, mutta kukas estää meitä heille tavatessamme kertomasta näitäkin keskusteluja, minä olen kyllä yrittänytkin ja "pääkallon" paikalle on viestini lentänyt, se saako se aikaan mitään, on jo toinen juttu.

• Periaatteessa iältäni olen lähellä v.70 ikäisiä.

Ovatko 70v. täyttäneet - 1935 syntyneet tai pelkästään hyväntuulisia hymistelijöitä?
      Eivät mielestäni.

Kaikkihan olemme sota-ajan lapsia. Sen ajan traumoista vain viikate vilma armahtaa.

Ihmisen persoonallisuus on kerroksellinen. Ellei näitä traumoja voi purkaa
      ikä-ihmisten palstoilla; turhautuminenhan on segertvarma juttu.

Täällä pitäisi vain hymistellä? Olla samaa pataa asiassa kuin asiassa!

• Sinikynä

Olen capt.cöpenicin kanssa samaa mieltä siinä, että ihmisen persoonallisuus on kerroksellinen juttu.
        Elämään kuuluu nousuja ja laskuja haluttiin niin tai ei. Se on se segertvarma juttu.
        Yhtenä päivänä, kun elämä tuntuu kepeämmältä, voi hymyillä ja otta rennommin.
        Mutta sitten kun turhautuminen pukkaa esiin, niin silloin on tottavie jopa kiroiltava, perkele.
        Silloin ei hymistellä, vaan annetaan palaa täysillä.
        Näin se vaan on.
        Antakaa meille yksinäisille ratsastajille mahdollisuus purkaa paineita, silloin, kun pää höyryää ja kupla on otsassa.

• sanaseni

Voi hyvät hyssykät Sinunkin capteenin kanssa!! Osaat - kun niin tahdot - ajatella asioita laajemminkin, uskon.
        Onko Sinullekin leppoisa kanssakäyminen pelkkää hymistelyä!? Voimmehan toki olla eri mieltä asioista, mutta leppoisissa merkeissä, eikä riitaisesti toisiamme nimitellen. - Öitä!

Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      74
      8367
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2825
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      2028
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      157
      2001
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      20
      1949
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1861
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      30
      1720
    8. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      43
      1495
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1487
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1246
    Aihe