Tälläkin palstalla on monesti väitetty, että alle 30-vuotias mies voi olla hyvää seuraa 50-vuotiaalle naiselle. Tällaiset puheet saavat minut kainosti hymyilemään. Ymmärrykseni mukaan viisas ja henkisesti kypsä 50-vuotias nainen ei voi saada mitään tällaisesta suhteesta. Mies on kyllä tässä iässä vielä suhteellisen viriili, ja pippelikin seisoo hyvin, mutta ajatukset seisovat vielä paremmin.
Pitkän elämäni aikana olen huomannut, että mies on täydellinen lapsi vielä alle 30-vuotiaana. Vasta täytettyään 40 vuotta aikuistuminen alkaa selvemmin näkyä, ja mies on aikuisimmillaan 55 – 65 vuoden ikäisenä. Sen jälkeen ukkoutuminen alkaa nousta esiin.
Minulla on jo aikuinen poika, jonka kasvamisprosessia tuli tarkasti seurattua. Pidin pojalleni hyvän kotikurin, joten koulussa hän menestyi erinomaisesti ja suoriutui akateemisista opinnoistakin varsin mukavasti. Hyvän työpaikankin hän löysi jo opiskeluaikanaan, joten hänen taloudellinen tilanteensakin on ollut aina hyvä. Poikani on siis ahkera ja hyvin kasvatettu täysin kunnollinen mies.
Kun muistelen poikani taannoisia puheita, niin ensimmäiset aikuisuuteen viittaavat mielipiteet kuulin hänen suustaan vasta silloin, kun hän oli täyttänyt 30 vuotta. Vaikka hän ei koskaan ole hurahtanut mihinkään järjettömyyksiin, niin täydellinen kokemattomuus hänen mielipiteistään tuli aiemmin esiin.
Nyt poikani on reilusti yli 30 vuotta, ja aika miehekkäitä mielipiteitä hän jo esittää. Aikuistuminen on siis hyvässä alussa, mutta paljon työtä on vielä jäljellä. Hän ei ollenkaan haikaile 50-vuotiaiden naisten perään, vaan alle 30-vuotiasta simpsakkaa mimmiä hän nyt katselee.
Alle 30-vuotias on lapsi
48
2760
Vastaukset
- Loistava.polku
On jokaisen naisen hyvin tietämä totuus, että miehen henkinen kehitys pysähtyy viimeistään komekymppisenä.
Jos siis pitää valita, otatko nuoren ja viriilin vai vanhan ja rupsahtaneen (kun molemmat kuitenkin henkisesti samalla tasolla), valinta on yleensä aika helppo.
Kummaltakaan nainen ei saa älyllistä haastetta tai henkisesti tasaveroista kumppanuutta. Onhan siis hyvä että edes fyysinen nautinto on kunnossa.Väitit, että miehen henkinen kasvu pysähtyy 30-vuotiaana! Minä taas avauksessani sanoin, että miehen aikuistuminen eli henkinen kasvu alkaa vasta 30-vuotiaana. Tarkoititko mahdollisesti samaa asiaa kuin minä?
- Loistava.polku
Yleismies kirjoitti:
Väitit, että miehen henkinen kasvu pysähtyy 30-vuotiaana! Minä taas avauksessani sanoin, että miehen aikuistuminen eli henkinen kasvu alkaa vasta 30-vuotiaana. Tarkoititko mahdollisesti samaa asiaa kuin minä?
No en todellakaan.
Mutta toivossahan on hyvä elää..... >;) - heko heko
Onkohan jäänyt yksi asia huomioimatta?
Nimittäin, kun tuollaisella ennakkoasenteella alkaa "keskustelemaan", niin saat vain arvata millaisen keskustelukumppanin saat.
Saat juuri sellaisen, jonkalaisen ansaitset; samaa tasoa itsesi kanssa.
Siksi et koskaan pääse älykkäitten ja fiksujen miesten kanssa keskustelukontaktiin.
MOT. - Loistava.polku
heko heko kirjoitti:
Nimittäin, kun tuollaisella ennakkoasenteella alkaa "keskustelemaan", niin saat vain arvata millaisen keskustelukumppanin saat.
Siksi et koskaan pääse älykkäitten ja fiksujen miesten kanssa keskustelukontaktiin.
MOT.Olet ihan oikeassa. >;)
- sivustaseurannut hemmo
heko heko kirjoitti:
MOT.itse tuota älykkyyttä ?
- heko heko
sivustaseurannut hemmo kirjoitti:
itse tuota älykkyyttä ?
Älykkyys on suhteellista.
Mutta en lähde keskusteluun vastapuolta ennakkoon aliarvioimalla.
Lisäksi vankasti uskon, että kaikille meille löytyy tasokasta keskusteluseuraa, jos sitä vailla ollaan. Niin naisista, kuin miehistäkin.
Kummeksuin kyllä tuota yleistystä, että miesten henkinen kehitys jäisi kolmikymppisen tasolle. Itse olen 40 mies ja käsitykseni mukaan kolmikymppisenä kehitys on vasta oikeasti alkanut, kiitos siitä naisten.
Jostain kumman syystä olen saanut kunnian keskustella pitkiä juttutuokioita loistavien naisten kanssa ja kunnioitan heitä suuresti avarakatseisuudesta ja älykkyydestä.
Kolmikymppisenä olisin heitä arvostanut kovasti vain jos olisin saanut....
Ja oman ikäryhmäni miehet osaavat kyllä keskustella vaikka kuinka henkeviä, jos heillä on siihen mahdollisuus.
Kaunista syksyistä viikonvaihdetta. - heko heko
Loistava.polku kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. >;)
Haa, no mutta Sinullahan olikin ketunhäntä kainalossa. :-)))
Olisihan minun se pitänyt arvata.
Sienirikasta viikonvaihdetta.
Nyt ei voi olla sienimetsästä pois.
- Jermu
kehittynyt kenties muita hitaammin miehisiin mittoihin.Kyllä mieheksi varttuminen tapahtuu, myös henkisesti, jo aiemmin kuin n. 30 vuoden ikäisenä. Ehkä hyyssäsit poikaasi vähän liikaa etkä antanut hänelle kasvaa aikuiseksi omalla tavallaan, kenties pikku virheitä tehden.
Ihan normaalisti minä olen poikani kasvattanut, enkä ole häneltä mitään maailman asioita sen kummemmin salannut. Yhdessä me aina viinakaupassakin kävimme, kun poika oppi kävelemään, ja siinä matkalla tuli juteltua kukista ja mehiläisistäkin.
Kirjoitettuaan ylioppilaaksi poikani luonnollisesti meni armeijaan ja sen jälkeen opiskelemaan suureen kaupunkiin, joten ihan maaimalta hän on sen jälkeen oppinsa saanut. Hitaasti se edistymienen sielläkin näytti tapahtuneen, koska ensimmäiset aikuisuuteen viittaavat mielipiteet tulivat suusta ulos vasta 30-vuotiaana.
Olen myös seurannut tuttavieni samanikäisiä hyvin menestyneitä poikalapsia, eikä heistäkään ole juuri kummempaa kerrottavaa. Vasta yli 30-vuotiaana heissäkin on alkanut näkyä aikuistumisen merkkejä.- mieltä
yleismiehen kanssa. Itselläni on myös tavallinen poika-lapsilue ei korkealle koulutettu muuten kuin oppimaan elämänkoulun aakkoset. Hän on oikeasti paaaljon pentumaisempi kuin kaksivuotta vanhempi sisarensa. Siispä pojat on pentuja 30. senä ja eipä tulis pieneen mieleenkään suhdetta hänenikäiseen, hyi, lapsenraiskauksesta sais syyttää. Jermu nyt on aina osannut kaiken paremmin kuin me muut.
- aina pidä
paikkaansa kuten esimerkiksi Jermun tapauksessa;D
- vio-letti
Miten tämä asia toisten osalta heidän elämässään on, siitä minä en tiedä. Kukin elää omaa elämäänsä.
Mutta omalta kohdaltani voin sanoa että minulle 30-piset ovat jollainlailla "minun/meidän lapsia". Meidän nuoret - kaksi poikaa ja kaksi tyttöä - ovat nyt jo kaikki 30 molemmin puolin ja vävyjä ja miniöitä ja lapsenlapsiakin on jo ehtinyt kertymään. Heillä on myös paljon ystäviä, nyt kolmissakymmenissä kaikki. En mitenkään voisi kuvitella että itselläni olisi heidän ikäisensä *miesystävä*. Ystäviä he kyllä ovat kaikki ja minun roolini näyttää olevan sellainen vanhempi menttori, sen roolin nämä nuoret ovat itse minulle osoittaneet, eikä minulla ole mitään sitä vastaan.
Tämä siis siltä osin jolta minulla on,-ja voi olla mielipide. Siis vain omalta osaltani.- Angi ....
ikä ole ratkaiseva seikka miehen ja naisen välillä. Mies voi hyvin olla 3- kymppinen ja nainen 5- kymppinen, siinä ei oikeastaan ole mitään ihmeellistä. Voihan nainenkin olla mieleltään nuori vaikka numerot sanovat muuta.
Lapsia me olemme kaikki miehet sekä naiset ikä ei sitä ratkaise koska aikuistuu vaan kokemukset. Elämä opettaa jollei muuten niin kantapään kautta. Sinä joka aloitit ketjun kerroit kuinka poikasi katselee nuorempia. Se ei mitenkään tee hänestä kypsynyttä miestä. Jos sattuisi että tuo nuorempi tyttö jättää poikasi niin yhtäkkiä huomaat pojallasi olevan vanhemman naisen rinnallaan ja he näyttävät kovin rakastuneilta, mitä silloin tekisit? Näyttäisitkö ovea naiselle vai hyväksyisitkö hänet poikasi valintana. Tai yhtäkkiä poikasi löytääkin mies ystävän niin hyväksyisitkö hänet? Elämä on niin konstikas ettet sinäkään ole vielä aikuinen et niin että pystyisit näkemään pintaa syvemmälle. - Angi ....
Angi .... kirjoitti:
ikä ole ratkaiseva seikka miehen ja naisen välillä. Mies voi hyvin olla 3- kymppinen ja nainen 5- kymppinen, siinä ei oikeastaan ole mitään ihmeellistä. Voihan nainenkin olla mieleltään nuori vaikka numerot sanovat muuta.
Lapsia me olemme kaikki miehet sekä naiset ikä ei sitä ratkaise koska aikuistuu vaan kokemukset. Elämä opettaa jollei muuten niin kantapään kautta. Sinä joka aloitit ketjun kerroit kuinka poikasi katselee nuorempia. Se ei mitenkään tee hänestä kypsynyttä miestä. Jos sattuisi että tuo nuorempi tyttö jättää poikasi niin yhtäkkiä huomaat pojallasi olevan vanhemman naisen rinnallaan ja he näyttävät kovin rakastuneilta, mitä silloin tekisit? Näyttäisitkö ovea naiselle vai hyväksyisitkö hänet poikasi valintana. Tai yhtäkkiä poikasi löytääkin mies ystävän niin hyväksyisitkö hänet? Elämä on niin konstikas ettet sinäkään ole vielä aikuinen et niin että pystyisit näkemään pintaa syvemmälle.Totta minä ymmärrän sinun ylpeytesi hyvin menestynyttä poikaasi kohtaan ja tietysti haluat hänelle kaikkea hyvää. Mutta halusin herättää sinut ajattelemaan ettet sitten vain putoa tyhjiöön kun rupeaa tapahtumaan. Sinä et varmaan osaa vielä kuvitella mitä kaikkea elämä saattaa tuoda tullessaan, jos asiasi kaikki on tähän saakka menneet hyvin. En minä sinulle huonoa toivo vaan päinvastoin olen iloinen puolestasi. Mutta sinun itsesi kannattaa ajatella asioita hiukan pintaa syvemmältä eikä pidä yleistää asioita joita ei tunne.. Hyvää syksyn jatkoa sinulle ja perheellesi..
- Ulpukka
Kirjoitat että poikasi on nyt alkanut esittämään miehisiä mielipiteitä ja aikuistumaan.
Mitä tarkoitat tarkemmin miehisillä mielipiteillä ? Puhuu naisista vaiko lopettaa niistä puhumisen ? Kiroilee ?Entäpä se aikuistuminen. Yleensä se tarkoittaa , että ihminen alkaa tylsistymään ja jankuttamaan omia mielipitetitään kyllästymiseen asti. Jos nämä kaikki tarkoittavat kuitenkin omaisuuden hankkimista (asunto yms.) niin ei se silloin ole sama asia.
Itse en halua aikuistua koskaan.Elämääni kuuluvat samat asiat kuin nuorempanakin. Haluan pitää mieleni virkeänä ja avoimena kaikelle.- 3kappaletta
ovat hyvin eri tahdissa miehistyneet ja täytyy myöntaa,että yksi ei taida miehistyä ikinä.
Ukkoni on ollut vaari jo 26v jolloin viettelin hänet itselleni.
- yleismiehen poika
on nyt täällä sinulta lainaamassani TOYOTASSA nainen autossa , kysynkin nyt että joko soppii naida kun on jo 15 minuuttia juteltu ?
Isi on ollut viikonvaihteen vähän muissa maailmoissa, joten vastaus on pahasti myöhässä. Toivottavasti homma ei jäänyt hoitamatta, vaikka tarkempi ohjeistus puuttuikin.
Jos juttua on Sinulla riittänyt jo 15 minuutin ajaksi, eikä tyttö ole vielä läpsäissyt korville, niin kyllä se on jo tulkittava vilkkuvaksi keltaiseksi. Päämäärään voit lähteä kulkemaan varovaisin askelin, mutta liian hissuttelva käyntikään ei ole eduksi. Tietty päättäväisyys on tultava käytöksestäsi esiiin, niin onnistuminen on varmempaa.
- ja mitähän
ne ovatten?
Ettei vai faijan mielestä miehekästä ole naisilla ivailu? - lannenhunttari
Pidin pojalleni hyvän kotikurin, joten koulussa hän menestyi erinomaisesti ja suoriutui akateemisista opinnoistakin varsin mukavasti.////
uskaltaisin melkein vaittaa,etta kotikurin avulla
ei jokapojasta akateemisesti sivistynytta saa.
eikohan se ole enemmankin geeneissa,ja halussa opiskella?tottakai kotikuri silti taytyy olla..
terv,4 poikaa kasvattanut[ne kasvattaa myos minua]
lannenhunttari... - Pirre*
ovat aikuisia jo kolmekymppisinä, jos niin vaaditaan.
- yksilöitä..
Joku voi olla kakara vielä viisikymppisenä, joku taas henkisesti kypsä olento jo kaksikymppisenä. Molempiin esimerkkeihin olen törmännyt.
- utelias
Kolmekymppinen poikasi katselee "simpsakkaita alle 30-vuotiaita". Mikäs siinä, mutta mikäs henkisen kypsyyden osoitus tuo nyt on ? Siis ulkoisen "virheettömän" viehättävyyden pitäminen naisen haluttavuuden kriteerinä, onko sekin isältä opittua, eikö poika pysty itsenäisiin ajatuksiin ja ratkaisuihin ?
- näin on...
Olen 46-vuotias mies. Minua kiinnostavat vain alle 25-vuotiaat naiset.
- Remmari
...länsimaissa noin 25-vuoden iässä. Useimmiten avioituminen nopeuttaa aikuistumista. - Media ei nykyisin edesauta yhtään aikuistumista, vaan pikemminkin jarruttaa sitä.
Aikuisuus on jonkinlaista realistista asioiden hallintaa. Tietää, mikä ja kuka on. Ei enää haikaile turhia. Osaa panna asioita tärkeysjärjestykseen. Ei häpeä itseään, ei elä muiden ihmisten mielipiteiden armoilla. Ei käyttäydy penskamaisesti, mutta huomaa itse, jos on lapsellinen. Osaa esittää omia mielipteitä, joita ei ole kerätty iltapäivälehtien lööpestä.
Itselläni on ikää vaikka muillekin jakaa, mutta en ollenkaan häpeä sitä, että viikonloppuisin katson TV kakkosen Lasten Aamua. Sen juontaja Jari on ensimmäinen kunnollinen lasteohjelmien juontaja koko suomalaisen TV:n historiassa. - Olenkohan koskaan itse kasvanut aikaiseksi?ketjun kirjoituksista tämä kuvauksesi aikuiseksi kasvamisesta on lähinnä omaa käsitystäni.
Itsellä kaikkein suurin askel aikuisuuteen tuli esikoisen syntymän seurauksena.
Jahas,nyt on aika painua tuonne peiton ja vaimon seuraksi,joten hyvää illanjatkoa itsekullekin.
ps,Vaimon herätys 2:30,oma 4:30.- Remmari
emw34 kirjoitti:
ketjun kirjoituksista tämä kuvauksesi aikuiseksi kasvamisesta on lähinnä omaa käsitystäni.
Itsellä kaikkein suurin askel aikuisuuteen tuli esikoisen syntymän seurauksena.
Jahas,nyt on aika painua tuonne peiton ja vaimon seuraksi,joten hyvää illanjatkoa itsekullekin.
ps,Vaimon herätys 2:30,oma 4:30.Unohdin mainita tuon lapsen syntymisen. Se kasvattaa ihmistä, jos mikä.
PS: Tässä muutama päivä sitten oli lehdissä tieto, että lihavat naiset muka "pääsevät" helpommin naimisiin kuin laihat.
Se oli taas todellista tilastojen vääristelyä. Ensinnäkin aineisto oli kerätty v. 1994. Vanhastaan on tiedetty, että naimisiin meno tekee ihmisestä pyöreämmän, niin miehistä kuin naisistakin. Kysymys ei ole välttämättä lihomisesta, vaan siitä, että tasaantunut elämä rentouttaa kropan ja lihakset. - lannenhunttari
Remmari kirjoitti:
Unohdin mainita tuon lapsen syntymisen. Se kasvattaa ihmistä, jos mikä.
PS: Tässä muutama päivä sitten oli lehdissä tieto, että lihavat naiset muka "pääsevät" helpommin naimisiin kuin laihat.
Se oli taas todellista tilastojen vääristelyä. Ensinnäkin aineisto oli kerätty v. 1994. Vanhastaan on tiedetty, että naimisiin meno tekee ihmisestä pyöreämmän, niin miehistä kuin naisistakin. Kysymys ei ole välttämättä lihomisesta, vaan siitä, että tasaantunut elämä rentouttaa kropan ja lihakset.tasaantunut elämä rentouttaa kropan ja lihakset.////
meidan emannalla on ollunna hyvin rentouttava elama.
heko-heko-- - Setä
Remmari kirjoitti:
Unohdin mainita tuon lapsen syntymisen. Se kasvattaa ihmistä, jos mikä.
Se oli taas todellista tilastojen vääristelyä. Ensinnäkin aineisto oli kerätty v. 1994. Vanhastaan on tiedetty, että naimisiin meno tekee ihmisestä pyöreämmän, niin miehistä kuin naisistakin. Kysymys ei ole välttämättä lihomisesta, vaan siitä, että tasaantunut elämä rentouttaa kropan ja lihakset.Eiköhän juuri tuo ole tosiaisia eli lihovat juuri naimisiin "päästyään" (jouduttuaan?),moni nainen alkaa uudelleen kukoistamaan eron jälkeen!
nyt on vaan tullut julkisuudessa enemmän esille, että naiset(kin) voivat kiinnostua huomattavasti itseään nuoremmista kumppaneista. Ja hämmästyttävästi myös jotkut nuoret miehet havittelevat jopa mummojaan iäkkäämpien naisten seuralaisiksi.
Ennen hyvinkin hävettävinä ja sopimattomina pidettyjä käyttäytymismalleja esitellään avoimesti julkisuudessa. Näitkö sinä tällä viikolla tv-ohjelman ikänaisten seksielämästä? Intohimo ei koskaan kuole, oli sen englannin kielinen nimi. Kyllä siinä täti-ihmisellekin riitti ihmettelemistä.
Annetaan kaikkien täysikäisten tehdä keskenään mitä haluavat, elleivät vahingoita ketään. Kaikkien ihmisten ihanne ei ole tasa-arvoinen parisuhde. Joku haluaa jakaa vain vuoteensa, toinen koko elämänsä.
Eikös vaan, elämä on mielenkiintoista ja kaikenlaista tietoa on tyrkyllä kaikenlaisista asioista, joista ennen emme mitää tienneet.- lannenhunttari
vois olla se, kun poika tulee isalta kysymaan--
mita sina isa ajattelet--siita ja siita asiasta?
meilla sita tapahtuu jo vanhimman[28] pojan kohdalla..pidan sita myonteisena merkkina.... lannenhunttari kirjoitti:
vois olla se, kun poika tulee isalta kysymaan--
mita sina isa ajattelet--siita ja siita asiasta?
meilla sita tapahtuu jo vanhimman[28] pojan kohdalla..pidan sita myonteisena merkkina....Pojastasi on kasvanut ihan oikea aikuinen mies.
Murkkuikäisethän tietävät kaiken, eivätkä voi kuvitellakaan kysyvänsä omilta vanhemmiltaan, eivätkä varsinkaan arvostaa vanhempiensa mielipiteitä - useimmissa tapauksissa.
Onneksi olkoon, nyt poikasi (vihdoin) haluaa kohdata sinut aikuisena. Hän on siis itsekin aikuinen ;)
- sukupuolesta riippumatta
aikuistuu kun joutuu ottamaan vastuun omista tekemisistään. Aikainen muutto omaan talouteen, perheytyminen ja lapset nopeuttavat aikuistumista. Nykyisessä yhteiskunnassa pitkät opiskeluajat ja nuorille tarjottavat epätyypilliset työsuhteet hidastavat itsenäistymiselle tarpeellisen taloudellisen autonomian saavuttamista miehillä, joiden edelleenkin edellytetään pärjäävän taloudellisesti omillaan ja tarvittaessa niin hyvin että koko uusi ruokakunta tulee miehen tuloilla toimeen, naisille on sallitumpaa siirtyä vanhempiensa elatuksesta suoraan uuden asuinkumppaninsa elatukseen.
- Setä
Itse esimerkiksi muutin kotoa jo seitsemäntoistavuotiaana opiskelun vuoksi enkä enää sinne takaisin muutanut vaan hankin työn ja vuokrahuoneen opiskelupaikakunnalta
Onko työttömyyden seurausta juuri mainitsemasi tosiasia että nykyyän taas tytöt saavat lapsiaja muuttavat poikaystävän luo jo hyvin nuorina,suoraan koulunpenkiltä äideiksi
- renata1
niin 19 - vuotias on sitten vauva.
Ajattelin tässä vain sotilaita, jotka joutuvat sotaan jo alle 20 - vuotiaina.
Käsittääkseni varsinaiseen sotaan ei kelpuutettaisi enää 50 - vuotta täyttäneitä.
Karmaisevalta kuulostaa, että Suomenkin käymissä viime sodissamme kaatuneet olivat suurimmaksi osaksi ikähaarukassa 20 - 35.
Eli sinun teoriasi mukaan (alle 30 v on lapsi)
lapsia pannaan tykin ruoaksi.
Eräs tuntemani upseeri kertoikin, että taistelujoukkoihin ei sijoitetakaan yli 35 vuotiauta.
Minun mielestäni kaikki miehet ovat henkisesti epäkypsempiä ja lapsellisempia kuin naiset - ikään katsomatta.- pidä paikkaansa,
kyllä epäkypsiä yli 40wee naisiakin löytyy!
- renata1
pidä paikkaansa, kirjoitti:
kyllä epäkypsiä yli 40wee naisiakin löytyy!
meissä naisissakin ikuisen pikkutytön asteelle jääneitä.
Anteeksi yleistykseni! - 3+30000000000
renata1 kirjoitti:
meissä naisissakin ikuisen pikkutytön asteelle jääneitä.
Anteeksi yleistykseni!Oma viikonpäästä 18v täyttävä poikani kertoi mulle mitä haluaa elämältä,eikä ollut hourailua vaan asiaa.Ajokortin aikoo ajaa armeijassa ja haluaa rauhanturvaajiin.
Olen äiti,mutta pasifisti joka vihaa armeijaa ,sotaa ,rasismia ym.En silti asetu poikani eteen,kun jokainen käy läpi oman sotansa,
Poikani isä oli totaalikieltäytyjä ja istui vankilassa 9kk. - renata1
3+30000000000 kirjoitti:
Oma viikonpäästä 18v täyttävä poikani kertoi mulle mitä haluaa elämältä,eikä ollut hourailua vaan asiaa.Ajokortin aikoo ajaa armeijassa ja haluaa rauhanturvaajiin.
Olen äiti,mutta pasifisti joka vihaa armeijaa ,sotaa ,rasismia ym.En silti asetu poikani eteen,kun jokainen käy läpi oman sotansa,
Poikani isä oli totaalikieltäytyjä ja istui vankilassa 9kk.että on niilä nuorilla omia aatteita ja mielipiteitä.
Minunkin mielestäni nuori ihminen voi olla ajatusmaailmaltaan hyvinkin kypsä, mutta kuitenkin tytöt taitavat olla jotenkin vastuuntuntoisempia kuin pojat. Tuo tuli mieleeni koulunkäyntihalukkuutta ajatellesani. Itse,samoin kun tyttärenikin pitivät tärkeänä, että kouluasiat hoidetaan kunnolla, pojat taas miettivät miten pääsisi vähemmällä lukemisella ja lunttauskin taisi vilahdella puheissa. - elielli
renata1 kirjoitti:
että on niilä nuorilla omia aatteita ja mielipiteitä.
Minunkin mielestäni nuori ihminen voi olla ajatusmaailmaltaan hyvinkin kypsä, mutta kuitenkin tytöt taitavat olla jotenkin vastuuntuntoisempia kuin pojat. Tuo tuli mieleeni koulunkäyntihalukkuutta ajatellesani. Itse,samoin kun tyttärenikin pitivät tärkeänä, että kouluasiat hoidetaan kunnolla, pojat taas miettivät miten pääsisi vähemmällä lukemisella ja lunttauskin taisi vilahdella puheissa.olen 50 ja poikani poika kysyi tuleeko sinusta mummi ikinä aikuista ja vastasin ,että tulee jos luoja suo.
- huomannut
että naiset ovat henkisesti kypsempiä lapsina ja nuorina, keski-iässä osat vaihtuvat.
- renata1
huomannut kirjoitti:
että naiset ovat henkisesti kypsempiä lapsina ja nuorina, keski-iässä osat vaihtuvat.
Niin voi olla ja johtuisikohan se siitä, että nainen ulkoisista avuistaan kiinnostuneempi ja riippuvaisempi, hurahtaisi johonkin viidenkympin villityksen tapaiseen.
Sitten kun naiset ovat useimmiten tunteittensa kuljetettavia enemmän kuin miehet,
niin joskus kyllä näyttäisikin, että meneepä aikuisella naisella lujaa.
Olisikohan kysymyksessä viehätysvomansa menettämisen pelko ja sitten siitä jäljellä olevasta seksistä pitää ottaa kaikki irti.
Irtiotot vaikuttavat monasti sivullisesta täydelliseltä vastuuntunnottomudelta. - Remmari
3+30000000000 kirjoitti:
Oma viikonpäästä 18v täyttävä poikani kertoi mulle mitä haluaa elämältä,eikä ollut hourailua vaan asiaa.Ajokortin aikoo ajaa armeijassa ja haluaa rauhanturvaajiin.
Poikani isä oli totaalikieltäytyjä ja istui vankilassa 9kk....pasifisteja ainakin joksikin aikaa. Rauhanturvaajat ovat pasifisteja.
Monissa paikoissa arvostetaan meriittinä rauhanturvaajakokemusta. Rauhanturvaajaksi ei noin vain pääse jokainen, joten se on ihan hyvä ja kannustettava tavoite 18-vuotiaalle. - Remmari
huomannut kirjoitti:
...kehittyvät nopeammin kuin pojat kouluiässä, mutta sitten jo ennen aikuistumista pojat kirivät tytöt kiinni. Mistään ohittamisesta tutkimukset eivät kerro.
Aikuisen miehen ja naisen "kypsyydessä" ei minun nähdäksen ole eroa. Ennakkoluuloja asiasta tuntuu olevan sitäkin enemmän kummallakin sukupuolella.
Minä luulen, että kestävä avioliitto on sellainen, jossa ainakin toisella osapuolella on kykyä antaa periksi, mutta ei ole kynnysmatto. Kahden liian vahvan ihmisen liitto päätyy eroon varsin usein. Jos toinen on liian paljon vahvempi ja toinen nössö, niin vahvempi kyllästyy tahdottomaan siippaansa. Vaihtoehtoisesti se toinen kyllästyy määräilyyn.
- Pirre*
30 vuotiaskin on lapsi..minun lapsi...:)
- Risuparta
Lapsia ne ovat äitilleen vaikka ovat 60v sanoi 85v mummo tyttärestään.
- Pirre*
Risuparta kirjoitti:
Lapsia ne ovat äitilleen vaikka ovat 60v sanoi 85v mummo tyttärestään.
juuri..
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1461100- 511092
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601055Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu44807Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55788Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo69785Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54735Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54720KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71701- 32652