Tahtoisin tietää, minkä ikäisinä aloitte uskoa luonnonhenkiin ja voimiin ja minkä ikäisiä olette nyt. Itse olen 14 vuotta ja olen 11 vuotiaasta asti tuntenut luonnon vahvana.
Onko uskojilla ikäraja
5
556
Vastaukset
- Lucifer
Valitettavasti millään uskonnolla ei ole ikärajaa.
- Säde
Mitähän toi mahto tarkottaa???
- elisant
Viestiketjun aloittajan tarkoitus on varmasti kysyä minkä ikäisiä palstan käyttäjät ovat ja minkä ikäisenä syntyi se yhteys luontoon, luonnonhenkiin ja sen voimiin, joka on muuttanut maailmankäsitystä.
Eli minä itse olen juuri täyttänyt 29 vuotta. Ja se yhteys luontoon, sen voimiin ja kunnioitus sitä kohtaan kokonaisuudessaan on kasvanut minussa pikkuhiljaa vahvemmaksi. Varsinaista ikää, jossa olisin saanut jonkinlaisen oivalluksen tai "herätyksen" en voi sanoa, koska uskoni on pitkän henkisen ja maallisen vaelluksen tulos.
Joku on viestiketjussa kommentoinut, ettei uskonnoissa ole "valitettavasti" ikärajaa. Tähän minä haluaisin kommentoida, että monasti uskonasiat lähtevät kotoa, oli kyse sitten perinteisestä kristinuskosta, wiccalaisuudesta tai mistä muusta tahansa. Lapset seuraavat vanhempiensa esimerkkiä ennen omaa etsikkoaikaansa, jolloin toisille oman identiteetin löytyminen tarkoittaa myös uskonasioiden pohtimista. Tämä on minusta vain hyvä, sillä lapsen mieli on vielä puhdas ja viaton ja vanhemmille jää suunnaton vastuu istuttaa sinne siemen suvaitsevaisuudelle ja terveelle uteliaisuudelle ympäröivästä maailmastamme. Puhumattakaan muista asioista, joita haluamme jälkipolvillemme siirtää, painottaa ja pitää tärkeinä. Tässä kulttuurissa lapset ovat usein paremmin yhteydessä luonnonhenkiin kuin aikuiset. Yleensä se yhteys katkeaa silloin kun ne menevät kouluun.
Minun päähäni alettiin puoli vuosisataa sitten takoa sitä Ruuben-Simeon-Leevi-Juudaa, mitähän nykyajan koululaisille?
Se taas on ihan oma loputon juttunsa, miten taas löysin sen animistisen tulkintatavan, samoin se, miten todellisina ne henget voi kokea ja samalla pitää tiukan luonnontieteellisen maailmankuvan.
Mihinkään ei kannata uskoa uskovaisen tavalla. Luonnontieteissäkin on aivan viime vuosina tapahtunut uskomattomia mullistuksia (vaikkapa pimeän energian löytyminen 1998), enkä ole kuullut yhdenkään fyysikon tai astronomin sen takia tehneen itsaria tai joutuneen lataamoon.- AROSUSI-09
alkaen aloin viihtyä enemmän luonnossa,metsissä ja näin,enemmän kuin "tavallisessa" elämässä.Luonto tuntui "puhuvan" mulle.Vähän myöhemmin aloin kiinnostua kaikenlaisesta "yliluonnollisesta"...ja siitähän se lähti.Olin about sun ikäinen.Eli ei muuta kuin voimia matkalle:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .674057Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503055Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631322990Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882074Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101186Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291004- 59986
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954