Ensi kesänä BA:an

Ekakerta

Jostain on iskenyt Bratislava-kuume! Ensi kesänä pitää päästä, ja jo etukäteen haaveilen Tonavan-risteilystä. Minkälaisia vaihtoehtoja mahtaa olla tarjolla, onko kellään tietoa?
Entä tietoa kohtuuhintaisista ok-hotelleista?
Muuta huomionarvoista kaupungista?
Kiitos!

5

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea

      Vanhankaupungin vieressa Kyjev niminen iso hotelli.Huoneet kuluneita mutta aamupala ok ja sijainniltaan hyvällä paikalla.Vieressä myös iso tavaratalo missä kaikkea kivaa.Hintataso maassa edullinen ,mm.junamatka Wieniin maksoi meno-paluu 7,20e henkilö,matka-aika n.1tunti.

    • Passanger 57

      Kyjev on vanha neuvostoajan hotelli mistä en ole hyvää kuullut. Vanhassa kaupungissa on Old City Hotel, myös kämpän vuokraamista kannattaa harkita. Kätevimmin BA:n pääsee bussilla suoraan Wienin lentokentältä. BA on kuin Tallinna, vanha kaupunki kunnostettu ja muuten enmmän tai vähemmän itäblokkia. Varsinaisia nähtävyyksiä ei juurikaan ole, ehkä linnassa kannattaa poiketa jos kiinnostaa. Kyjevin vieressä on Tesco, siis tavallinen supermarket. Obchodna on jonkinlainen ostoskatu, myös vanhassa kaupungissa on kauppoja. Joen toiselta puolelta löytyy suurehko ostari. Hintataso on edullinen, paitsi vaatteet on kotisuomen hinnoissa.

    • stary.byk

      Hotelleja voi haarukoida vaikkapa tuolta:
      http://www.bratislavahotels.com/
      (Nimim. Passanger57 moittii hotelli Kyjeviä ilman kokemusta asiasta. Itse todella pidin Kyjevistä kaikkine puutteineenkin.)

      Laivamatkoja Wien-Bratislava-Budapest voi tutkia vaikkapa osoittesta http://www.lod.sk.

      Muuta huomionarvoista: kaupunkia siistitään ja kunnostetaan vauhdilla, joten itäblokki siirtyy historiaan huomattavasti nopeammin kuin esim Tallinnassa (tai Helsingissä). Kaupunki on tosi vanha, ollut Unkarin pääkaupunki jotain ziljoona vuotta sitten eli silloin kun Helsingissä asui pelkästään villejä elukoita (kuten taas nykyäänkin lyhyen porvarillisen jakson jälkeen ...)

      Bratislavan nähtävyydet liittyvät enimmäkseen historiaan. Museoita pilvin pimein. Ei niissä juuri nähtävää, ellei joku tietty ala erityisesti kiinnosta. Kellomuseo on aika kuuluisa. Itse viihdyin mm. Bratislavan linnassa olevasta näyttelystä. Myös argeologinen museo oli aika mukava, mutta sitä en suosittele sellaselle jota ala ei kiinnosta.

      Bratislavasta tietoa löytyy esim. osoitteesta
      http://www.bratislava.sk/

      Englanninkielen taitoa slovakeilla ei aina ole, joten välillä voi olla hankala toimittaa asioita. Lähes poikkeuksetta palvelu on kuitenkin ystävällistä, joten kärsivällisyydellä ja käsimerkeillä pärjää jo mukavasti. Kunhan ei erehdy venäjää puhumaan.

      Mukavaa matkaa

    • joulukaloiksi

      pieni paikka nähty 2 päivässä ? Vanha kaupunkikin ei iso

    • onpi

      vanha linnake upealla kukkulalla, jossa kaksi jokea yhtyvät. Sinne menee paikallisbusseja, n.20 minsaa.
      Parasta arkkitehtuuri, ooppera ja baletti(liput istumapaikasta -ja ostajasta! riippuen parista pariinkytä euroon kipale)taide- ja valokuvanäyttelyt, halpa ruoka ja juoma (ei-turistimestoissa viinilasi/kaljatuoppi 0.20-0.50euroa)
      Linnan pihapiiri on upea ja näkymät monipuoliset (Tonavan toisella puolella Petrzalkan betoniviidakko) toisella suunnalla kaunis ja pikkuruinen vanha kaupunki. Itse linna on kuitenkin pettymys: tavallinen taidekokoelma, olisin kaivannut tietoa ja asettelua, miten linnassa on joskus eletty jne.
      Asuin itse Bratislavassa puolisen vuotta, joten hotelleista en juurikaan tiedä. Mutta jos otat pelkät lennot Wieniin ja saavut aamulla, löydät kyllä turisti-infon kautta myös huokeaa yksityismajoitusta.
      Ihanaa matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe