Helo Deco

Laudeuutuudesta kokemuksia ?

Katselin Habitaressa uutta Helo Deco laudesysteemiä. Oli kyllä vaikuttava kokonaisuus. Onko kenelläkään kokemusta tästä uutuudesta tai hintatietoa - onko paljonkin kalliimpi kuin esim. Sun Sauna ym....
Toimiikohan nuo irralliset tuolit käytännössä...

8

1413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinde

Itse katselin samaa helo deco-laudetyyliä ja ihastus iski välittömästi. Sauna oli pari kolme kertaa kalliimpi ku vastaavat messuilla olleet saunat-johtuen suunnittelijasta (Ratia) varmaankin.

Luulis, ettei kuitenkaan tule niin kalliiksi, jos osan rakentaisi itse. Siitä vaan suunnittelemaan, ainahan tarjouksia kannattaa pyytää!!! ja itse voi tehdä hyvinkin paljon.

• oli hyvä

nyt mutta mitä se on vaikka vuoden päästä kun "jakkaran" alla olevat tassut jättää kuitenkin jäljen kun vesi tiivistyy sen alle... eli jos jakkaroita siirtelee voi olla kauheeta kateltavaa... fiksun näkönen sauna mutta minkälainen istua yms

• Maukka

Ittellä oli tuommonen samanlainen sauna jo kolme vuotta sitten, itse tehtynä siis... Käytännössä erittäin toimiva ja muunneltava sauna. Helppo tehdä, kun teet vaan "laverin" ja siihen irrallisia tuoleja... Tiedän jopa etelän päässä kaverin joka tekee noita oman firman nimissä, nopeasti ja taidolla...

• Laudeuutuudesta

Okei ! eli ei tuo Helon sitten mikään ns. tuoteuutuus olekaan, jos sinulla jo noin kauan ollut itselläsi. Onko mitään huonoa mielestäsi verrattuna perinteisiin kiinteisiin lauteisiin.

Olisiko mahdollista saada yhteystiedot henkilöstä, joka niitä täällä etelän päässä tekee ? En ole vielä kysynyt Helolta tarjousta, mutta lienee kuitenkin perinteistä kalliinpi. Minkä kokoinen muuten saunasi on ja onko sinulla heti valmis kiuas esim. sauantonttu, joka on upotettu lauteisiin ?

• Maukka
        Laudeuutuudesta kirjoitti:

Okei ! eli ei tuo Helon sitten mikään ns. tuoteuutuus olekaan, jos sinulla jo noin kauan ollut itselläsi. Onko mitään huonoa mielestäsi verrattuna perinteisiin kiinteisiin lauteisiin.

Olisiko mahdollista saada yhteystiedot henkilöstä, joka niitä täällä etelän päässä tekee ? En ole vielä kysynyt Helolta tarjousta, mutta lienee kuitenkin perinteistä kalliinpi. Minkä kokoinen muuten saunasi on ja onko sinulla heti valmis kiuas esim. sauantonttu, joka on upotettu lauteisiin ?

Eli saunassa neliöitä 4,6 (2,2 * 2,1)...
        Sinne vaan pistettiin koko alan käsittävä taso ja oven eteen iso porras yhdellä askelmalla portaaksi. Kiukaana mondexin vuolukivi, eli ei upotettu, mutta saunan pohjasta johtuen tuokin oli helppo ratkaisu... Aiemmin lauteet oli U-mallia.

Penkit on hyvä ratkaisu. Pystyy muuntelemaan hyvin saunan tiloja, meidän saunassa paikkoja yhteensä kahdeksalle, sitten kun rouvan kanssa oli kahdestaan saunomassa, pystyi muttamaan penkit siten miten halusi... Vaikkapa vastatusten... Yksi penkki väliin ja toimi pöytänä, jossa pystyi vaikka lätkimään korttia...

Meillä oli lähtöideana semmonen hommeli, että saadaan paljon jalkatilaa, kun lapsi oli vielä punkkaiässä... Tuonne oli helppo nostaa punkka ja ei tarvinnut pelätä, että lattialta löytyy punkka ennenpitkää... Välillä nostelin penkkejä sitten taas pesuhuoneen puolelle istuimiksi. Taso tehtii kolmesta osasta, joten nekin oli helppo nostella pois saunan pesun aikana...

Asunto on minun osalta jo myyty, ostaja kyllä ihastui saunaan ja kuulemma sukulaiset ja kaverit on jo pitänyt saunottaa moneen kertaan "ihmeellisessä" saunassa...

Uuteen taloon tulee samantyyppinen sauna, joillakin parannuksilla...

• Laudeuutuudesta
        Maukka kirjoitti:

Eli saunassa neliöitä 4,6 (2,2 * 2,1)...
        Sinne vaan pistettiin koko alan käsittävä taso ja oven eteen iso porras yhdellä askelmalla portaaksi. Kiukaana mondexin vuolukivi, eli ei upotettu, mutta saunan pohjasta johtuen tuokin oli helppo ratkaisu... Aiemmin lauteet oli U-mallia.

Penkit on hyvä ratkaisu. Pystyy muuntelemaan hyvin saunan tiloja, meidän saunassa paikkoja yhteensä kahdeksalle, sitten kun rouvan kanssa oli kahdestaan saunomassa, pystyi muttamaan penkit siten miten halusi... Vaikkapa vastatusten... Yksi penkki väliin ja toimi pöytänä, jossa pystyi vaikka lätkimään korttia...

Meillä oli lähtöideana semmonen hommeli, että saadaan paljon jalkatilaa, kun lapsi oli vielä punkkaiässä... Tuonne oli helppo nostaa punkka ja ei tarvinnut pelätä, että lattialta löytyy punkka ennenpitkää... Välillä nostelin penkkejä sitten taas pesuhuoneen puolelle istuimiksi. Taso tehtii kolmesta osasta, joten nekin oli helppo nostella pois saunan pesun aikana...

Asunto on minun osalta jo myyty, ostaja kyllä ihastui saunaan ja kuulemma sukulaiset ja kaverit on jo pitänyt saunottaa moneen kertaan "ihmeellisessä" saunassa...

Uuteen taloon tulee samantyyppinen sauna, joillakin parannuksilla...

Hei !
        Kiva oli lukea saunakokemuksestasi. Alan kallistumaan tuohon saunatyyppiin ellei sitten hinta ole yhtäkuin rosvous...tai sitte tosiaan itse tehtävä. Saako vielä udella, että millä parannuksilla.....Kiitos

• Maukka
        Laudeuutuudesta kirjoitti:

Hei !
        Kiva oli lukea saunakokemuksestasi. Alan kallistumaan tuohon saunatyyppiin ellei sitten hinta ole yhtäkuin rosvous...tai sitte tosiaan itse tehtävä. Saako vielä udella, että millä parannuksilla.....Kiitos

Eli penkkejä ajattelin pikkasen muuttaa. Tehdä niistä pikkasen "sirompia" ja sekä yhden että kahden istuttavia penkkejä edelleen kuitenkin...
        Teimme niistä kaverin kanssa pikkasen liian jämäköitä viimeksi, mutta toisaalta sehän olikin meidän prototyyppi, joten ajatuksia on tullut 3 vuoden aikana vaikka ja mitä.

Lisäksi tuon selkänojan, joka oli minunkin saunassa tuossa seinäpanelissa kiinni, niin siitä myös teen "siromman"... Jotakin kevyttä rimaa siihen... Lisäksi ajateltiin pistää "varaus" riippukeinulle valmiiksi... =) Pääsee kunnolla nautiskelemaan...

Mutta perusjuttu on aikasta sama, eli koko alan kattava taso, jolle sopiva määrä erikokoisia penkkejä... Myös pöydän voisi tehdä erikseen, mutta toisaalta käyttämättömät penkit ajoivat saman asian...

Kiukaaksi minulle tulee uuteen saunaan IKI 7,5kW, tilasin sen viime viikolla, kun vaimo kävi katsastamassa sitä etelässä Habitaressa. Olin jo maininnut siitä aiemmin, mutta kiukaan nähtyään vaimo oli aikasta myyty... Sain siihen mukaan sen Helon ohjauskeskuksen, jonka voi johdottaa mihin/mistä haluaa ohjailla... Että semmoisia suunnitelmia...

• pääsuunnittelija

hei
      kävin myös habissa haistelemassa uusia tuulia. Hel Deco lauteet ovat kyllä vaikuttavan näköisiä mutta saunoessa tuppaa perse tarttumaan kiinni istuinosaan. Ilmeisesti liittyy anuksen hikoamiseen. Sun saunaa en ole nähnyt, liekö kutsu likellä kun neuvoinkin sinua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe