Eläkekortti

Tahvo

Mikä se eläkekortti on millä edelletyksillä sen saa? Saako sen kun täyttää 65v ja jatkaa töissä käyntiä osaaikaeläkeläisenä? Saako sen jos jää eläkkeelle ja tekee sitten töitä lain salliman määrän?
Koitin katsoa Kelan sivulta asiasta mutta ei siellä ole mitään tietoa eläkekortista.

18

12577

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laritsa.M

Minulla on muovikortti, jossa toisella puolella lukee
      TYÖELÄKEKORTTI
      nimi
      syntymäaika
      Allekirjoituksena TAPIOLA eli vakuutusyhtiö, joka eläkettäni makselee.
      Toisella puolella lukee
      TÄMÄN KORTIN OMISTAJA ON TYÖELÄKKEELLÄ.
      Alennuksia voi saada esittämällä tämän kortin ja kuvallisen henkilökortin.
      Allekirjoittajina
      FINNAIR-VR-MATKAHUOLTO-AIR BOTNIA-VIKING LINE.

Kysele korttia vakuutusyhtiöltä, joka eläkkeesi maksaa.

• Myös

Kelalta saatava EU-kortti.
      Ei koske pelkästään eläkeläisiä!
      Itse olen työttömyyseläkkeellä ja haen Espanjasta ilmaiset lääkkeet 4 krt/vuosi säästäen KELAn maksukaton verran euroja.
      Kortin haltijaan sovelletaan kunkin maan omaa lainsäädäntöä eikä eläkeläisen EU-kansalaisen tarvitse Espanjassa käyttää missään vaiheessa rahaa kun kyseessä on terveyskeskuskäynti tai RESEPTILÄÄKKEET1
      Kirjoittavat vain kuukaudeksi kerrallaan, mutta käyn peräkkäisinä päivinä.
      Vaimo ei säästä yhtä paljon koska hänellä osa on kokonaan korvattavien piirissä.
      Kortti ei muuten maksa mitään.

• Abuela

olla residentti, vai käykö turistimatkallakin? Mulla kun on sellainen käsitys, että pitää asua Espanjassa saadakseen ilmaiset lääkärit ja lääkkeet.

• recidencia
        Abuela kirjoitti:

olla residentti, vai käykö turistimatkallakin? Mulla kun on sellainen käsitys, että pitää asua Espanjassa saadakseen ilmaiset lääkärit ja lääkkeet.

Ei meiltä ainakaan ole kysytty. Vaimon labroista johtuen teemme ainoastaan 2 - 3 viikon käyntejä.
        Ei mitään ongelmia sen jälkeen kun selvitimme eka kerran, ilman opastusta tai avustusta.
        Toisella käynnillä arvelutti jos lekuri rupeaa nipottamaan siitä, että pari päivää aiemmin haimme kuukauden tarpeisiin yhteensä kuusi reseptiä mutta ei.
        Tähän asti on antanut vaimolle 4 reseptiä mutta viimeeksi huomautti, että saisi vain kolme.
        Siis, kukaan ei ole kiinnostunut tippaakaan meidän käyntimme luonteesta tai kestosta.

• okkigaaam

Olenko pudonnut kyydistä.
      Kuvallinen KELA kortti jossa mainitaan - eläkkeellä ja alennukseen kuuluvat asat.
      Lääkkeitä ei onneksi ole tarvinnut kuin n 400€ /V
      Teatterit ym näkevät lippua ostaessa, eivätkä ovella kysy mitään koska olen pyörätuolissa.
      Vieläkö pitäisi hankkia jotain muuta.
      maagikko

• Hannele*

Ei minun kortissa lue muuta kuin työeläkekortti ja sillä olen saanut alennukset joka paikassa missä oikeus, esim. junassa ei ole kertaakaan edes kysytty korttia.

• äitemuori*

Mä kyl näytän sen kortin junas pyytämättä. Kerrran yks konduktööri vertas mun passia, et olenko se mä.
        Asemalla virkailija myy vaik 15 lastenlippua, mut se konduktööri leimatessan tarkistaa.
        Mä matkustan junall aika useesti, just lauantaina tulin kotiin reissusta.

• eläkeläislippu
        äitemuori* kirjoitti:

Mä kyl näytän sen kortin junas pyytämättä. Kerrran yks konduktööri vertas mun passia, et olenko se mä.
        Asemalla virkailija myy vaik 15 lastenlippua, mut se konduktööri leimatessan tarkistaa.
        Mä matkustan junall aika useesti, just lauantaina tulin kotiin reissusta.

Minä en ole näyttänyt junassa (lähijunassa). Olen vain pyytänyt esim. Helsinkiin ja eläkeläisen lippu. Ei koskaan ole pyydetty mitään näyttämään. Johan se naamasta näkyy. Kerran tuli tarkastajatkin junaan, näytin vain lipun, eivätkä mitään eläkeläiskorttia halunneet. Toisaalta olisi hieno kun pyydettäisiin, tuntisin itseni nuoremman näköiseksi. Vaan naama on yhtä vanha kuin ikäkin!

• Korjonen

Kuinka saa eläkeläisalennukset Trainline.eu:ssa?

• retaired

Hankkimalla asianmukaisen kortin Espanjasta,Italiasta,Saksasta tai Ranskasta.
        Suomalaista eläkekorttia ei tunnisteta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4899
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3840
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      188
      3611
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3279
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2979
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      2004
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1961
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      185
      1833
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1696
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1405
    Aihe