Eläkekortti

Tahvo

Mikä se eläkekortti on millä edelletyksillä sen saa? Saako sen kun täyttää 65v ja jatkaa töissä käyntiä osaaikaeläkeläisenä? Saako sen jos jää eläkkeelle ja tekee sitten töitä lain salliman määrän?
Koitin katsoa Kelan sivulta asiasta mutta ei siellä ole mitään tietoa eläkekortista.

18

12776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laritsa.M

      Minulla on muovikortti, jossa toisella puolella lukee
      TYÖELÄKEKORTTI
      nimi
      syntymäaika
      Allekirjoituksena TAPIOLA eli vakuutusyhtiö, joka eläkettäni makselee.
      Toisella puolella lukee
      TÄMÄN KORTIN OMISTAJA ON TYÖELÄKKEELLÄ.
      Alennuksia voi saada esittämällä tämän kortin ja kuvallisen henkilökortin.
      Allekirjoittajina
      FINNAIR-VR-MATKAHUOLTO-AIR BOTNIA-VIKING LINE.

      Kysele korttia vakuutusyhtiöltä, joka eläkkeesi maksaa.

      • hau
        vaarivaari kirjoitti:

        Julkisen työnantajan kortin myöntää valtiokonttori
        Kaikki muut työelälekonttorit myöntävät omille asiakkailleen
        ohessa hajatietolinkkejä:
        http://www.vel.fi/nc/viewarticle.asp?node=1414&type=1&language=FI
        http://www.ilmarinen.fi/Production/fi/tietopankki/03_tietoa_elakkeensaajille/07_alennuskortti/index.jsp
        http://www.varma.fi/Varma/fi-FI/Left/Elakkeet/Elakkeella/Tyoelakekortti.htm
        http://www.keva.fi/YN_Body.asp?menu2_id=413&type_nr=0&cid=2&lang=fi

        Miksi Annat semosia linkkejä joita ei ole enään Sivuja, lukee vain että ei pääse sivulle tai
        ei enään ole voimassa


      • hei.haloo
        hau kirjoitti:

        Miksi Annat semosia linkkejä joita ei ole enään Sivuja, lukee vain että ei pääse sivulle tai
        ei enään ole voimassa

        Linkit on kirjoitettu 13 vuotta sitten....


    • Myös

      Kelalta saatava EU-kortti.
      Ei koske pelkästään eläkeläisiä!
      Itse olen työttömyyseläkkeellä ja haen Espanjasta ilmaiset lääkkeet 4 krt/vuosi säästäen KELAn maksukaton verran euroja.
      Kortin haltijaan sovelletaan kunkin maan omaa lainsäädäntöä eikä eläkeläisen EU-kansalaisen tarvitse Espanjassa käyttää missään vaiheessa rahaa kun kyseessä on terveyskeskuskäynti tai RESEPTILÄÄKKEET1
      Kirjoittavat vain kuukaudeksi kerrallaan, mutta käyn peräkkäisinä päivinä.
      Vaimo ei säästä yhtä paljon koska hänellä osa on kokonaan korvattavien piirissä.
      Kortti ei muuten maksa mitään.

      • Abuela

        olla residentti, vai käykö turistimatkallakin? Mulla kun on sellainen käsitys, että pitää asua Espanjassa saadakseen ilmaiset lääkärit ja lääkkeet.


      • recidencia
        Abuela kirjoitti:

        olla residentti, vai käykö turistimatkallakin? Mulla kun on sellainen käsitys, että pitää asua Espanjassa saadakseen ilmaiset lääkärit ja lääkkeet.

        Ei meiltä ainakaan ole kysytty. Vaimon labroista johtuen teemme ainoastaan 2 - 3 viikon käyntejä.
        Ei mitään ongelmia sen jälkeen kun selvitimme eka kerran, ilman opastusta tai avustusta.
        Toisella käynnillä arvelutti jos lekuri rupeaa nipottamaan siitä, että pari päivää aiemmin haimme kuukauden tarpeisiin yhteensä kuusi reseptiä mutta ei.
        Tähän asti on antanut vaimolle 4 reseptiä mutta viimeeksi huomautti, että saisi vain kolme.
        Siis, kukaan ei ole kiinnostunut tippaakaan meidän käyntimme luonteesta tai kestosta.


    • okkigaaam

      Olenko pudonnut kyydistä.
      Kuvallinen KELA kortti jossa mainitaan - eläkkeellä ja alennukseen kuuluvat asat.
      Lääkkeitä ei onneksi ole tarvinnut kuin n 400€ /V
      Teatterit ym näkevät lippua ostaessa, eivätkä ovella kysy mitään koska olen pyörätuolissa.
      Vieläkö pitäisi hankkia jotain muuta.
      maagikko

    • Hannele*

      Ei minun kortissa lue muuta kuin työeläkekortti ja sillä olen saanut alennukset joka paikassa missä oikeus, esim. junassa ei ole kertaakaan edes kysytty korttia.

      • äitemuori*

        Mä kyl näytän sen kortin junas pyytämättä. Kerrran yks konduktööri vertas mun passia, et olenko se mä.
        Asemalla virkailija myy vaik 15 lastenlippua, mut se konduktööri leimatessan tarkistaa.
        Mä matkustan junall aika useesti, just lauantaina tulin kotiin reissusta.


      • eläkeläislippu
        äitemuori* kirjoitti:

        Mä kyl näytän sen kortin junas pyytämättä. Kerrran yks konduktööri vertas mun passia, et olenko se mä.
        Asemalla virkailija myy vaik 15 lastenlippua, mut se konduktööri leimatessan tarkistaa.
        Mä matkustan junall aika useesti, just lauantaina tulin kotiin reissusta.

        Minä en ole näyttänyt junassa (lähijunassa). Olen vain pyytänyt esim. Helsinkiin ja eläkeläisen lippu. Ei koskaan ole pyydetty mitään näyttämään. Johan se naamasta näkyy. Kerran tuli tarkastajatkin junaan, näytin vain lipun, eivätkä mitään eläkeläiskorttia halunneet. Toisaalta olisi hieno kun pyydettäisiin, tuntisin itseni nuoremman näköiseksi. Vaan naama on yhtä vanha kuin ikäkin!


    • Korjonen

      Kuinka saa eläkeläisalennukset Trainline.eu:ssa?

      • retaired

        Hankkimalla asianmukaisen kortin Espanjasta,Italiasta,Saksasta tai Ranskasta.
        Suomalaista eläkekorttia ei tunnisteta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe