Keskikokoinen Villakoira? ja nimiehtotuksia.

nanna_

Heij...
Me aiotaan ostaa keskari villis ja oisin sit kiinnostunu et missä hinnoissa ne pyörii papereilla suurin piirtein?
Ja NIMI ehotuksia?
tyttö meinattais ottaa ja mä oon miettiny Cindyä tai Candyä... Geriä, Dellaa tai lumikkia.
Musta se varmaan on...
Ollaan lähössä helmikuussa 2,5 vk:ksi ulkomaille, uskaltaako sen jättää hoitoon vai kannattaisko ottaa koira vasta loman jälkeen? :)

6

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -T-

      Kyllä ne rekisteröidyn hinnat pyörivät siinä 800-1200€ Useimmiten 1000€. Nuo nimethän olivat ihan kivoja, joita mainitsit :)Candy varsinkin. Muita voisi olla esim. Mindi, Sunny (Sani), Fani, Rhonda tai vaikka Juuli.
      Tuo hoito kysymys riippuu ihan siitäkin, että milloin olette ottamassa koiran. Jos se tulee jo nyt melko pian eli puhutaan viikoista, niin kyllä sen sitten oikeastaan voisi jättää hoitoon (mieluiten kyllä johonkin muualle kun koirahoitolaan esim. sukulaiselle jos mahdollista). Mutta jos se tulee vaikka vasta joulun jälkeen, niin sitten on varmaankin liian aikaista laittaa heti hoitoon...Siinä tapauksessa ottakaa vasta matkan jälkeen...

      • Jos ja kun otat villakoiranpennun niin voitko kysyä kasvattajalta jotta voitko tuoda pennun hoitoon sinne siksi ajaksi kun olet matkoilla. Kyllä minä ainaki ottaisin koirani pennun hoitoon. Varsinkin tuota kannattaa ajatella jos pentu ei oo ollu luonasi viä kovin kauaa.


      • kitty
        iidamilla kirjoitti:

        Jos ja kun otat villakoiranpennun niin voitko kysyä kasvattajalta jotta voitko tuoda pennun hoitoon sinne siksi ajaksi kun olet matkoilla. Kyllä minä ainaki ottaisin koirani pennun hoitoon. Varsinkin tuota kannattaa ajatella jos pentu ei oo ollu luonasi viä kovin kauaa.

        Ennen kuin pennun voi jättää minnekään hoitoon, sillä pitäis olla rokotukset ym. kunnossa. Eikä sellainen muutenkaan kuulosta kovin hyvältä, että pentu jätettäisiin melkein samantien jonnekin hoitoon, kun se on vasta tullut uuteen kotiin :/ Silloinhan se vasta alkaa kiintyä uuteen kotiin ja uuteen perheeseen. Tämä riippuu tosin siitä, miten nopeasti saatte pennun, eli minkä ikäinen se sitten olisi silloin helmikuussa. Joskus sopivaa pentua joutuu odottelemaan aika kauan, eikä sitä saa heti kotiin. Mutta suosittelisin, että menisit Suomen villakoirakerhon kotisivuille osoitteeseen http://personal.inet.fi/kerho/svk/ekasivusuom.htm Sieltä löytyy villisten kasvattajia. Eiköhän se oma pentu tuota kautta löydy :) Kannattaa ottaa vaan rohkeasti yhteyttä kasvattajiin ja kysellä mahdollisista pennuista, sivuilla taitaa olla myös pentusivusto, joilla on tietoa syntyneistä pentueista.


      • nanna_
        kitty kirjoitti:

        Ennen kuin pennun voi jättää minnekään hoitoon, sillä pitäis olla rokotukset ym. kunnossa. Eikä sellainen muutenkaan kuulosta kovin hyvältä, että pentu jätettäisiin melkein samantien jonnekin hoitoon, kun se on vasta tullut uuteen kotiin :/ Silloinhan se vasta alkaa kiintyä uuteen kotiin ja uuteen perheeseen. Tämä riippuu tosin siitä, miten nopeasti saatte pennun, eli minkä ikäinen se sitten olisi silloin helmikuussa. Joskus sopivaa pentua joutuu odottelemaan aika kauan, eikä sitä saa heti kotiin. Mutta suosittelisin, että menisit Suomen villakoirakerhon kotisivuille osoitteeseen http://personal.inet.fi/kerho/svk/ekasivusuom.htm Sieltä löytyy villisten kasvattajia. Eiköhän se oma pentu tuota kautta löydy :) Kannattaa ottaa vaan rohkeasti yhteyttä kasvattajiin ja kysellä mahdollisista pennuista, sivuilla taitaa olla myös pentusivusto, joilla on tietoa syntyneistä pentueista.

        Minäpä mietin myös sitä et siltä kasvattajalta vois kysyä, mutta luultavasti otetaan koira vasta keväällä... :)
        Mutta kiitos.
        Ja sen nimeksi tulee luultavasti Nelli... :)
        Eli 1000 euroa... KIITOS! :D
        Heipat...!


      • kitty
        nanna_ kirjoitti:

        Minäpä mietin myös sitä et siltä kasvattajalta vois kysyä, mutta luultavasti otetaan koira vasta keväällä... :)
        Mutta kiitos.
        Ja sen nimeksi tulee luultavasti Nelli... :)
        Eli 1000 euroa... KIITOS! :D
        Heipat...!

        Joo tottakai kasvattajalta voi kysyä tuollaisissa asioissa apua, ja todennäköisesti apua saakin :)


    • kertokaa!

      kumpi olis keskikokoiseks villakoiraks parempi, uros vai narttu? oon nähny ja kuullu uroksista, jotka on TODELLA kilttejä ja ihania, kun taas nartuista en mitään. joskus jotain että nartut ois keskari villiksenä joteski huonompia.. haukkuherkkiä ja tommosta...

      en vaa jostai syystä oikee pidä kaikista uroksista, koska niillä hyvin usein on ollut mm. koulutus vaikeuksia ja nylkytystä. kaikilla tuttavïllani on uros(ei villakoiraa siis)... ei mistään parhaimmasta päästä
      EN siis väitä, että urokset on huonompia!! ällöjä kokemuksia on vaan paljon!

      ELI OLISKO KESKIKOKOISISTA VILLAKOIRA NARTUISTA NS. HYVÄÄ KOKEMUSTA???????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe