Voiko kissan ruokaan sekottaa vähän puuroa? Äiti väittää että voi, koska se on hyväksi kissoille sillä ne saavat siitä kuituja.. pitääkö paikkansa? Itse en ole oikein innokas ajatuksen kannalta..
Puuro?
11
6415
Vastaukset
vilja ei kuulu kissan ruokavalioon, eihän se sitä luonnossakaan syö. Tai näin minä olen ymmärtänyt. Eläinlääkäri käski kuitenkin keittää meidän kissalle puuroa, kun se onnistui syömään pehmolelultamme nappisilmän, jotta niiden napinkappaleiden ympärille tulisi kuitumassaa.
Tuskinpa pieni määrä puuroa kissalle vahingoksi on, ovathan ne maalla kautta aikojen eläneet samalla ruualla kuin ihmisetkin. Pääasialliseksi ruuaksi se ei sovi.- Sae
Puuro tulee lähes kokonaan sulamattomana toisesta päästä ulos, joten turhaa lisäillä. Kissa on lihansyöjä eikä pysty hyödyntämään kasvisperäisiä aineksia. Jos vielä tarkoitat ruualla purkkimössöä, kissa saa jo pelkästään siitä yliannoksen viljaa. Eri asia, jos kissa syö pelkästään raakaa lihaa (ei siis raksuja, märkäruokia). Silloin voi laittaa pienen ripun (tl pari kertaa viikossa) veteen keitettyä puuroa lisäämään ulosteen määrää.
- tyttönen_91
minäkin. Selitä tuo nyt vielä äidille:/.
- KissiMirri
tyttönen_91 kirjoitti:
minäkin. Selitä tuo nyt vielä äidille:/.
Pää asia ettei se siihen kummiskaan kuole,
ja ihan herkuttelu mielessähän se on hyvää maidon kanssa...
kuten sanontakin sanoo että kiertää kuin kissa kuumaa puuroa, mistä lie sanonta tullu jos se olis epä terveellistä. - joo
KissiMirri kirjoitti:
kuten sanontakin sanoo että kiertää kuin kissa kuumaa puuroa, mistä lie sanonta tullu jos se olis epä terveellistä.Jos kissalle haluaa antaa herkkua on parempi antaa vaikka raakaa sydäntä. Puuro on viljaa ja aiheuttaa pahimmillaan kissalle allergiaa. Maito taas on kissalle ruokaa, ei juomaa ja aiheuttaa suurelle osalle ruoansulatusongelmia, koska useimmat kissat ovat laktoosi-intolerantteja.
Tulee mieleen monta muutakin kissoihin liittyvää sanontaa, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä... mustat kissat, kissan 9 elämää, jaloilleen putoaminen... - sip-su
KissiMirri kirjoitti:
kuten sanontakin sanoo että kiertää kuin kissa kuumaa puuroa, mistä lie sanonta tullu jos se olis epä terveellistä.Se kissa kiertää siinä voisilmää. Sitäpaitsi sananlasku on voinut lähteä maitoon keitetystä puurosta. Ei kissoja yleensä kasvikunnan tuotteet kiinnosta ja ihan hyvä niin. Jätetään sananlaskut omaan arvoonsa, eihän vanha viisaus siitäkään, että kissan pitäisi saada yhdet pennut ennen leikkausta, pidä paikkaansa. Tai että ruohoko poistaisi sisäloisia! Hah.
- Anonyymi
KissiMirri kirjoitti:
kuten sanontakin sanoo että kiertää kuin kissa kuumaa puuroa, mistä lie sanonta tullu jos se olis epä terveellistä.Minun kissa oikein odottaa, että saa " annoksensa kaurapuuroa, tänään yllätin jo hellan ääressä haistelemassa, kun puuro hautui 😱
- Susku25
Kyllä mä keitän aina välillä mun kissalle puuroa. Tekee vatsalle hyvää silloin tällöin. Seitipuuro on ihan sen herkkua. Keitä vettä ja laita pakastesei sekaan. Sit vähän kaurahiutaleita ja herne-maissi-paprikaa. Kyllä maistuu! Ja siis niitä kaurahiutaleita paljon vähemmän ku mitä normaalisti laittaisit puuroon.
- ---
Mikähän tarkoitus tuolla herne-maissi-paprikalla on?
- sip-su
Kissa on täyslihansyöjä. Hernemaissipaprikasi menevät harakoille.
- Anonyymi
Kissan ruokaan ei ole hyvä sekoittaa puuroa, vaikka ei se siihen heti kuole. Kissa on lihansyöjä, lihaa sen on saatava pysyäkseen kunnossa.
Useimmat kissat rakastavat raakaa possunsydäntä, sitä voi antaa pari kertaa viikossa. Muuten hyvälaatuista kaupasta saatavaa märkä- ja kuivaruokaa. Kissa valitsee mieluisat maut, mikä vain ei ainakaan meillä kelpaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.495161- 783556
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212148Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651875Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151719Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2871161