umpi

unikko

En tiedä kuuluuko tähän otsikon alle, mutta yritetään ;) .

Mulle on tullu viimevuosina semmonen "ongelma", että väsymys tulee kuin äkkikänni. Tarkemmin kuvattuna kun väsymys iskee, niin se iskee viimosen päälle yhtäkkiä ja kuntoni vastaa suuriinpiirtein korkeapromilleista niin motoriikan kuin ajatuksen kulun osalta, muistikin on aivan olematon silloin. En ole huomannut, että ihmiset näin reagoisivat normaalilla vuorokausirytmillä kun väsy tulee. Nukun kyllä tarpeeksi - unen laadusta tietysti on vaikea itse sanoa, mutta päivällä koen olevani ihan pirteä.
Eihän tämä mikään iso ongelma ole, mutta voi rajoittaa joskus tomintaa kun katselee mitä "normaalisti" ihmiset kykenenevät tavallisessa iltaväsymyksessään tekemään.
Työni ei ole rankkaa, syön normaalisti, ulkoilen jne. joten äkkinäinen "dementtinen" väsymystila tuntuu hiukan mielenkiintoiselta kun tätä ei ole ollut ennen kolmeekymppiä.
Olen kyllä tottunut, että illanvietoissa joko "sekoilen" väsyneenä tai häippäsen nopsaan lähimpään punkkaan koisaamaan ja tämä herättää kyllä kummastusta - suurinosa luulee että olen juonut vain itseni sammuksiin (vaikka tosiasiassa promillet ovat nollilla).
Olen joskus nuorempana parikymppisenä kyllä ihan sujuvasti valvonut parikin vuorokautta putkee, tehnyt yö- ja päiväduunia yhtä aikaa hetken ilman näin suuria väsyvaikeuksia, tosin parhaimmasta päästä en ole ollut koskaan putkivalvojana. Nuorempana olin illan virkku ja aamun torkku, nyt kolmeykkösenä on asia mennyt päälaelleen. Käsitin, että tämä vuorokausijärjestys tulee vasta eläkeiässä :D.
Ei tämä liian suurelta ongelmalta ole vielä tuntunut, mutta olen kyllä ollut huomaavinani että ei ihan niin "normaaliakaan" ole...

1

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syöppö....

Sokeri tauti? tai ahdistus/stressi laukeaa väsymyksenä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe