Onko tietoa edullisista hirsikehikko toimittajista. 5-6" pyöröhirsikehikko olisi kyseessä ja neliöitä n. 30. Tämmöinen perinteinen saunamökki pohja on hakusessa.
Edulliset hirsikehikko toimittajat?
20
35616
Vastaukset
- rakentaja
Kokeileppa finntree.fi. kaveri otti sieltä kaikkki tarpeet ja tyytyväinen oli.
- jap
Hauska firma tuo finntree; koskaan en ole kuullut kenenkään tilanneen sieltä mitään mutta aina löytyy nettifoorumilla "joku" suosittelija tälle firmalle...
Itse suosittelen tekemään 4 - 6 paikalliselle pienelle ja keskisuurelle hirsifirmalle tarkasti eritellyn tarjouspyynnön. Sillä selviää parhaiten oikea hintataso. - Elmeri
jap kirjoitti:
Hauska firma tuo finntree; koskaan en ole kuullut kenenkään tilanneen sieltä mitään mutta aina löytyy nettifoorumilla "joku" suosittelija tälle firmalle...
Itse suosittelen tekemään 4 - 6 paikalliselle pienelle ja keskisuurelle hirsifirmalle tarkasti eritellyn tarjouspyynnön. Sillä selviää parhaiten oikea hintataso.On paras kohde. Kas kun hän saa palkan työstään,hän ei laske puilleen mitään hintaa. Ne vain kaataa metästään siinä ohessa,että saa työtä.Eikä tarvi maksaa veroja,eikä mitään muitakaan sivukuluja niinkun yrittäjät joutuvat tekemään. Halvimmalla parasta laatua saat kylätimpurilta,joita on joka kylässä. On pidetty runsaasti hirsikursseja jo kymmeniä vuosia,taitajia on paljon.
- iivari
Elmeri kirjoitti:
On paras kohde. Kas kun hän saa palkan työstään,hän ei laske puilleen mitään hintaa. Ne vain kaataa metästään siinä ohessa,että saa työtä.Eikä tarvi maksaa veroja,eikä mitään muitakaan sivukuluja niinkun yrittäjät joutuvat tekemään. Halvimmalla parasta laatua saat kylätimpurilta,joita on joka kylässä. On pidetty runsaasti hirsikursseja jo kymmeniä vuosia,taitajia on paljon.
Makuja on monia. Minä kun rakennan hirrestä niin käytän 6"-8" höylä-, tai lamellihirttä. Kylätimpurit harvoin pystyvät kilpailemaan näissä tuotteissa.
- Elmeri
iivari kirjoitti:
Makuja on monia. Minä kun rakennan hirrestä niin käytän 6"-8" höylä-, tai lamellihirttä. Kylätimpurit harvoin pystyvät kilpailemaan näissä tuotteissa.
ovat kamalan näköisiä luonnon keskellä. Ainakin,jos ne rantaan sijoitetaan. On vähän sama asia kun pystyttäis muovista tehdyn teollisen tönön luontoon.Mutta eihän nykyihmiset muusta tiedäkään kun teollisesta sarjatuotantokamasta....
- jusa
Elmeri kirjoitti:
ovat kamalan näköisiä luonnon keskellä. Ainakin,jos ne rantaan sijoitetaan. On vähän sama asia kun pystyttäis muovista tehdyn teollisen tönön luontoon.Mutta eihän nykyihmiset muusta tiedäkään kun teollisesta sarjatuotantokamasta....
Ja edelleen tämäkin on makuasia. Itse en muuta huolisikaan kuin arvonsa säilyttävää lamellihirttä rantaani.
- käsintehtyrules
jusa kirjoitti:
Ja edelleen tämäkin on makuasia. Itse en muuta huolisikaan kuin arvonsa säilyttävää lamellihirttä rantaani.
Kyllä se taitaa niin olla että käsinveistetyssä yksilöllisessä (siis jokainen mökki on yksilö vaikka samoilla piirustuksilla tehtäisiin) arvo säilyy paremmin kuin teollisessa massatuotteessa. Yleinen harhaluulo on että käsinveistetty maksaa maltaita ja niin se näkyy myös mökkien hintapyynnöissä ja välittäjien hypessä. Kun tekee käsinvesitetyn niin kiinteistön arvo pompsahtaa enemmän verrattuna teollisiin massatuotteisiin. Rahaa projektiin kuitenkin laitetaan sama määrä.
- Niilo
jusa kirjoitti:
50 vuoden päästä on lamellikautojesi välistä liima hapertunut ja tontillasi on läjä päreitä. Perinteinen kaunis käsin veistetty pitää kutinsa.Niitä on nytkin käytössä 300 vuotta vanhoja taloja,jotka ovat erittäin hyvässä kunnossa. Luonnollinen puu on paras materiaali aikaa vastaan.
Höylähirsikin on aidon hirren korvike,mutta pakkohan sitä on teollisesti tehdä,koska todellisia osaajia on niin vähän. Nykyihminen ei viitsi opetella veistotaitoa,vaan mökit pitää voida tehdä istumalla ja nappulaa painamalla. - koksi
käsintehtyrules kirjoitti:
Kyllä se taitaa niin olla että käsinveistetyssä yksilöllisessä (siis jokainen mökki on yksilö vaikka samoilla piirustuksilla tehtäisiin) arvo säilyy paremmin kuin teollisessa massatuotteessa. Yleinen harhaluulo on että käsinveistetty maksaa maltaita ja niin se näkyy myös mökkien hintapyynnöissä ja välittäjien hypessä. Kun tekee käsinvesitetyn niin kiinteistön arvo pompsahtaa enemmän verrattuna teollisiin massatuotteisiin. Rahaa projektiin kuitenkin laitetaan sama määrä.
Itsellä on kyllä aivan toisenlainen kuva eri tyyppisten hirsimökkien arvon säilymisestä. Ja jostain syystä ne kymmenen käsinveistettyä mökkiä joita olen käynyt katsomassa ovat olleet kautta linjan työjäljeltään ja viimeistelyn laadultaan hieman jäljessä vastaavan kokoluokan lamellihirsi mökkejä. Tämäkin voi tietysti myös olla jälleen kerran tyyli-, ja makuseikka. Itse en vaan pidä sahalaudasta ikkunoiden sisäpuolisena karmilautana...
- koksi
Niilo kirjoitti:
50 vuoden päästä on lamellikautojesi välistä liima hapertunut ja tontillasi on läjä päreitä. Perinteinen kaunis käsin veistetty pitää kutinsa.Niitä on nytkin käytössä 300 vuotta vanhoja taloja,jotka ovat erittäin hyvässä kunnossa. Luonnollinen puu on paras materiaali aikaa vastaan.
Höylähirsikin on aidon hirren korvike,mutta pakkohan sitä on teollisesti tehdä,koska todellisia osaajia on niin vähän. Nykyihminen ei viitsi opetella veistotaitoa,vaan mökit pitää voida tehdä istumalla ja nappulaa painamalla.Jos lamellihirret ovat todistettavasti kestäneet 35 vuotta 70-luvun alun liimoilla ja menetelmillä, niin en epäile pätkääkään ettei nykyiset lamellihirret kestäisi esim. 100-200 vuotta. Yhtään päreiksi hajonnuta lamellihirsirakennusta en ole kuullut olevat, mutta pilalle kieroutuneita ja nurkista päivänpaistamia käsinveistettyjä kyllä.
- olis
Ostin itse täältä www.hirsituote.com 4900€ kehikko tykötarpeineen.
- Kamaa
kun kaikilla muillakin. Vain pienemmästä rännistä työntyy tulemaan.
- yykaakoo
Tässä osoite mistä saat kehikon www.denelopservices.com
- rakota
ois huvilan osto 35m3 parvi
- sauna+kamari
rakota kirjoitti:
ois huvilan osto 35m3 parvi
sekä mökki
- peijoona88
pukkaa kirjoitti:
saunatupaa (sauna ja pieni tupa) sekä mökkiä ILMAN SAUNAA. saunan on OLTAVA erillään.!
- Asian kanssa paininut
peijoona88 kirjoitti:
saunatupaa (sauna ja pieni tupa) sekä mökkiä ILMAN SAUNAA. saunan on OLTAVA erillään.!
Päättää ja päätellä itse tilasimme noin 35m2 saunamökin ilman saunaa ja isonnetuilla ikkuna-aukoilla ja lisähirsikerralla (korkeutta sisätilaan) ja saunamökki on ihan perinteinen 24m2 josta muunneltiin sauna ja pesuhuonne ja tupa pukuhuoneeksi / takkatilaksi, eihän kukaan sauno ja peseydy samassa kopissa vaikka näitä markkinoidaan että ovat hyviä.
Käyttäkää sitä järkeä kun nuo kuvat joita hirsitoimittajat antavat niin eihän niihin edes mahdu norm tiilipiippu koska paloetäisyydet ovat mitä ovat ja myyjällähän niihin ei ole mitään vastuuta eli mittakaava ja kuva mietittäväksi onko todellisuudessa mahdollista itse veimme koko hormin takkatuvan puolelle saunamökissä koska olisi tullut ahdasta muuten.
Pientä mietittävää koska moisia ei ole valmiina mutta soveltaa aina voi. - saunoja88iioo
Asian kanssa paininut kirjoitti:
Päättää ja päätellä itse tilasimme noin 35m2 saunamökin ilman saunaa ja isonnetuilla ikkuna-aukoilla ja lisähirsikerralla (korkeutta sisätilaan) ja saunamökki on ihan perinteinen 24m2 josta muunneltiin sauna ja pesuhuonne ja tupa pukuhuoneeksi / takkatilaksi, eihän kukaan sauno ja peseydy samassa kopissa vaikka näitä markkinoidaan että ovat hyviä.
Käyttäkää sitä järkeä kun nuo kuvat joita hirsitoimittajat antavat niin eihän niihin edes mahdu norm tiilipiippu koska paloetäisyydet ovat mitä ovat ja myyjällähän niihin ei ole mitään vastuuta eli mittakaava ja kuva mietittäväksi onko todellisuudessa mahdollista itse veimme koko hormin takkatuvan puolelle saunamökissä koska olisi tullut ahdasta muuten.
Pientä mietittävää koska moisia ei ole valmiina mutta soveltaa aina voi.http://www.nettimarkkina.com/pihasaunan-hirsikehikoita/737151
- ..
saunoja88iioo kirjoitti:
http://www.nettimarkkina.com/pihasaunan-hirsikehikoita/737151
kunhan hinnasta sovitaan. Tosin käsintehty on aina kauniimpi ja myöskin kalliimpi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809