Onko tosiaan niin, ettei suomalainen vankeinhoitokoneisto pysty sen yhteen tärkeään tehtäväänsä, kouluttamaan rangaistuja yhteiskuntakelpoisiksi ihmisiksi?
Matti pieksi Mervin
4
922
Vastaukset
- se kiva
lisäbonus, jos vankeinhoito siihenkin pystyisi ja vieläpä kaikkien vankien kohdalla. Onneksi tärkein tehtävä onnistuu huomattavasti paremmin eli kyseisen ihmiskunnan kuona-aineksen eristäminen rangaistuksen ajaksi muusta yhteiskunnasta.
Onhan se aika kohtuuton vaatimus, että vankilasta kävelisi ulos yhteiskuntakelpoisia ihmisiä, kun sisään menee porukkaa, joista suurin osa ei täytä yhteiskuntakelpoisuuden eikä edes ihmisyyden kriteerejä.- vankiloissa
Taitanee vankiloiden "hoito" olla koppihoitoa. Se, että vain säilötään lukkojen taa selleihin ei kai täytä minkäänlaisen hoidon tunnusmerkkejä.
Vankilat ovat vankituotantolaitoksia. Vankiloissa tuotetaan vankeja liukuhihnalla.
Kun huligaani sitten tuomionsa suoritettuaan työnnetään portista kadulle rahattomana. Niin kai se normaaliin elämään ryhtyminen tuossa tilanteessa on kutakuinkin mahdotonta. Vankila on näille sälleille tuossa tilanteessa ihanteellinen paikka. Eli eikun takaisin poseen. On toimeentulo turvattu kun palaa vankilaan.
...jos siihen ei pysty vanhemmat ja koululaitos niin miten sitten vankilakaan?
Matin sekoilu menee ihan käsittämättömäksi. Mikä siinä onkin, ettei miehellä mene jakeluun, että alkoholi on hänelle se suurin ongelma? Vapauduttuaan mies julisti ensimmäisenä voivansa kyllä saunakaljat ottaa, mutta lääkkeet ovat kaiken pahan alku...
Mutta eipä tarvitse kaukaa hakea vastaavia tapauksia. Maassa on pilvin pimein miehiä ja naisia, joille elämä ilman alkoholia olisi silkka kauhistus. He kun osaavat kyllä ottaa kohtuudella. Mitä nyt aina välillä joku pitää kärrätä ambulanssilla sairaalaan. Juurihan uutisoitiin tutkimuksesta, jonka mukaan teho-osastojen suurin työllistäjä on alkoholi. Mitä se sitten mahtaa olla ensiapupolilla?- ..se..
..niin on, että Mattia ei enää yhteiskuntakelpoiseksi saa kukaan! Kaikki tuon otuksen auttamiseksi tehty on hukkaan heitettyä aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa964883Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen312721- 342469
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺252042- 1181540
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭121208Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351123En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101120Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa
Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina2021057- 781023