Steiner nukke

Kuka kieltää?

Oliskohan kellään tietoon ns. Steiner nukke valmistusohjeista siis linkistä josta löytyis em tiedot. Erityisesti haluaisin tiedon ns. värinuken teko-ohjeet. Kuka kieltää?

10

14395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Steinerkoululainen

      Niin, enpä tiedä olisiko kaavoja netissä, pikaisesti etsittynäen löytänyt. Mutta mikäli asut paikkakunnalla, jossa on steinerkoulu, kannattaa soittaa koululle ja kysyä onko nukkekurssia tiedossa. Sieltä ainakin meille ovat kaavat ja ohjeet löytyneet. Ja mikäli sellaisen isommankin nuken tekoon innostut, on se sen verran tarkka prosessi, että ohjaus oli itselleni ainakin enemmän kuin tervetullutta. Kurssin opettajalta oli ainakin aikoinaan myös mahdollista ostaa kaikki tarvikkeet, ne väritkin kun ovet "oikeaoppisessa" nukessa aika tarkalla silmällä valitut. Ehkä tästä ei ollut mitään apua, mutta intoa käsitöihin kuitenkin! :)

    • entajua

      Ei kai kukaan nyt nukentekoa kiellä, mitä se kenellekään kuuluu millaisia nukkeja joku valmistaa?

      • tästä

        Steinerin opit perustuvat antroposofiseen psykologiaan. Kristillisissä piireissä sitä pidetään antikristillisena oppina.


      • Nuket
        tästä kirjoitti:

        Steinerin opit perustuvat antroposofiseen psykologiaan. Kristillisissä piireissä sitä pidetään antikristillisena oppina.

        Niino kun kysyin Steineri-nuken mallia eli ohjetta niin en kylläkään ajatellut koko oppia pätkääkään. Sitäpaitsi kyllähän ny nuket on keksitty kauan ennen kun Mr. Steinerin esi-isistä oli edes pilkettäkään silmäkulmasta.

        Eikä se Steinerikään sitä nukkee ny ihan siitä vaan keksinyt, kyllä sille löytyy kansankeskuudesta esikuvansa ja mallinsa, Steineri vaan osas markkinoida sen niinkuin muutkin oppinsa hyvin.


      • entajua
        Nuket kirjoitti:

        Niino kun kysyin Steineri-nuken mallia eli ohjetta niin en kylläkään ajatellut koko oppia pätkääkään. Sitäpaitsi kyllähän ny nuket on keksitty kauan ennen kun Mr. Steinerin esi-isistä oli edes pilkettäkään silmäkulmasta.

        Eikä se Steinerikään sitä nukkee ny ihan siitä vaan keksinyt, kyllä sille löytyy kansankeskuudesta esikuvansa ja mallinsa, Steineri vaan osas markkinoida sen niinkuin muutkin oppinsa hyvin.

        hämää mua. Siis KIELTÄÄ - en todellakaan tajua koko asiayhteyttä.

        Onko sulla joku eri merkitys sille verbille kuin yleisesti sanakirjoissa?


      • nukkeja tehnyt
        tästä kirjoitti:

        Steinerin opit perustuvat antroposofiseen psykologiaan. Kristillisissä piireissä sitä pidetään antikristillisena oppina.

        antroposofialla ei ole mitään tekemistä nuken kanssa....

        steinernukke tai waldorfnukke kuten muualla maailmassa sanotaan, on luonnonmateriaaleista (villa täyttenä/ hiuksissa, puuvilla trikoota)tehty ,sopusuhtainen nukke. Nukesta on monia malleja, vauvaiän nukke. suosituin ehkä leikki-iän nukke. Minulla on koululais-nukenkin kavat..Nuken ilme on tärkeä koska se antaa tilaa lapsen mielkuvitukselle.

        olen tehnyt useita nukkeja ja ne on aina olleet erittäin suosittuja ja mieluisia saajalleen. teko on hidasta koska siinä on monia vaiheita.


        tarvikkeita saa kouluista ja kirjokannasta jotkut askartelualanpostimyyntiluettelotkin jo myyvät nukenteko paketteja. visakalusteesta saa ihon väristä trikoota. mielestäni kirjokannan trikoo on paremman värinen..

        steinerkoulujen kasvatusmenetelmä on rudolf steinerin perustama. suomessa on 21 koulua. vanhin täytti tänä vuonna 50 vuotta.
        antroposofia on myös steinerin kirjoittama ja erittäin vaikeaselkoista meille tavaimmeisille..
        eikä sillä ole nukkejen kanssa mitään tekemsitä.


      • tuutikki-takki
        nukkeja tehnyt kirjoitti:

        antroposofialla ei ole mitään tekemistä nuken kanssa....

        steinernukke tai waldorfnukke kuten muualla maailmassa sanotaan, on luonnonmateriaaleista (villa täyttenä/ hiuksissa, puuvilla trikoota)tehty ,sopusuhtainen nukke. Nukesta on monia malleja, vauvaiän nukke. suosituin ehkä leikki-iän nukke. Minulla on koululais-nukenkin kavat..Nuken ilme on tärkeä koska se antaa tilaa lapsen mielkuvitukselle.

        olen tehnyt useita nukkeja ja ne on aina olleet erittäin suosittuja ja mieluisia saajalleen. teko on hidasta koska siinä on monia vaiheita.


        tarvikkeita saa kouluista ja kirjokannasta jotkut askartelualanpostimyyntiluettelotkin jo myyvät nukenteko paketteja. visakalusteesta saa ihon väristä trikoota. mielestäni kirjokannan trikoo on paremman värinen..

        steinerkoulujen kasvatusmenetelmä on rudolf steinerin perustama. suomessa on 21 koulua. vanhin täytti tänä vuonna 50 vuotta.
        antroposofia on myös steinerin kirjoittama ja erittäin vaikeaselkoista meille tavaimmeisille..
        eikä sillä ole nukkejen kanssa mitään tekemsitä.

        .. on "mitään" tekemistä antroposofisen hengentieteen kanssa. Mutta ei se taustafilosofia - jos niin ajattelee - estä iloitsemasta ihanasta nukesta. Olen ihan puhtaaksiviljelty luterilainen kristitty ja tein nyt 30v tyttärelleni aikoinaan kurssilla nuken ja se oli todella rakas.


    • Anonyymi

      Kiitos Rosa olen aivopotilas ja hyväkuntoinen ja onnellista uutta vuotta kaikille ja positiivinen asia on stwinernykke

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe