Onko kokemuksia metsästysrotuisista koirista agissa? Häiritseekö vietti radalla, siis ylipäätään oppiiko koira suorittamaan rataa kunniakkasti vaikka olisikin metsäläisen verta? Itselläni on pystykorva-saksanmetsästysterrieri-kettuterrieri ja jonkinlainen metsästysvietti toisinaan huomattavissa. Siis terhakkana kiinnostuu kaikesta ympärillä liikkuvasta ja rapisevasta, jää nohevana tarkkailemaan.
Metsästysvietti agilityssa?
4
201
Vastaukset
- ...
Metsästysviettiä käytetään agilityssa hyväksi ennenkaikkea palkitsemisessa. Metsästysviettinen koira oppii parhaiten kun se saa viettiään vastaavan palkinnon oikein suoritetusta esteestä, eli pallon jahtaamista tms. Olen nähnyt suomen ajokoran radalla ja muutamia niiden sekoituksia ja ihan hyvin menee, eli ovat oppineet. Itselläni on metsällä käyvä noutaja, mutta ei ole kyllä mitään yhtäläisyyttä nähtävissä noiden kahden harrastuksen välillä. Metsällä koira toimii noutajantaipumustensa varassa ja agiradalla makupalan innoittamana.
...säkäkorkeudesta. Onko totta että midin yläsäkäkorkeus on 42,9 cm??? Kun pentuni on nyt siinä vajaa 40 cm, eikä varmaan siitä paljoa kasvakaan, niin olisi älytöntä ajatella että tuo saattaisi joutua kisaamaan maxeissa! Se kun näyttää niin pikkuruiselta...
- snaku
Midit: säkäkorkeus vähintään 35 cm, mutta alle 43 cm
Meillä pidetään sääntönä vuoden ikää, jolloin vasta pääsee agilitytreeneihin mukaan...
- Mappe
ei ole meidän agi-treenejä pahemmin haitannut. Aloitin jo 6-vuotiaan riistaviettisen lintukoiran kanssa treenit tänä syksynä ja hienosti on mennyt. Nyt lintujen muuttopuuhien aikana on käynyt pari kertaa niin että suuri kaakattava sorsaparvi on lentänyt kentän yli kesken treenien. Hetkeksi aikaa on keskittyminen herpaantunut (niin koiralla kuin ohjaajallakin) kun ollaan jääty ihailemaan luonnon kulkua mutta sitten ollaan taas jatkettu entistä innokkaammin esteillä.
Kun kontakti koiran ja ohjaajan välillä on hyvä, ei metsästys-/riistavietistä ole mitään haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724968
- 1053535
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj403386- 502913
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262738Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52199- 242081
- 1991980
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4041605Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91498