Powerin vaikutus...

Powermän

Varmaan tyhmä kysymys, mut paljonko virtalähde vaikuttaa koneen suorituskykyyn. Tarkoitan sitä, että jos on koneen kokoonpanoon nähden liian pienitehoinen virtalähde, niin hidastaako se konetta?

Ja sit vielä, että onko 300W poweri liian hepponen, jos kone on esim. athlonXP 3000, 2x512mt ddr400 muistia, näytönohjaimelle ja kotelotuulettimelle virta virtalähteestä, ja 80gt kovalevy ja dvd-polttava asema? Ja vielä normaalia tylympi prossun tuuletin?

8

1067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jam

Kyllähän se poweri on kaiken takan myös.

Prossa näytönohjain vie paljon virtaa.

Jos poweri on liian pieni, niin kyllä voi savut jossain vaiheessa pöllähtää.

Riippuu sun näytönohjaimesta, mutta kyllä noilla sun vehkeillä olis varmaan syytä ostaa isompi poweri.

Esim. GeForce 6600 Sarjan korteille suositellaan minimissään 350W Tai paremman. Ja jos laitat "SLI" kaksi korttia rinnakain tarttee 400W tai paremman.

Ja ATI Radeon X800 Sarjan kortit myös 350W

• Höpö

Ei kone toimi silleen että poveri antaisi hitaampaa tehoa. Virtaa tulee tarpeeksi paitsi sitten kun ei tule, ja jos ei tule niin virta katkeaa. Se taas on sama kun jos ottaisi töpselin pois seinästä.

• Jam

Vai et virta katkeaa jos ei riitä powerista tehoa?? No ei se ihan niinkään ole.

Kellotappas sun Prossaa ja Näytönohjainta, esim. 300w powerilla ja GeForce6800.

Veikkaampas et saat huonommat pojot 3DMark05 kun vakio kelloilla. Ja powerista ei virrat katkea.

• Höpö
        Jam kirjoitti:

Vai et virta katkeaa jos ei riitä powerista tehoa?? No ei se ihan niinkään ole.

Kellotappas sun Prossaa ja Näytönohjainta, esim. 300w powerilla ja GeForce6800.

Veikkaampas et saat huonommat pojot 3DMark05 kun vakio kelloilla. Ja powerista ei virrat katkea.

Ei se virta katkea mutta jännite saattaa laskea alle kynnysarvon. Lopputuloksena kone saattaa kuitenkin sammua.

• Jam
        Höpö kirjoitti:

Ei se virta katkea mutta jännite saattaa laskea alle kynnysarvon. Lopputuloksena kone saattaa kuitenkin sammua.

Mä olen vieläkin sun kans toista mieltä. Eli, kyllä mä saan koneen päälle. Vaikka olis 200w poweri, mut kone menee tosi hitaaks. Prossa ja näyttis ei saa kaikkii tehoja irti koneesta.

• Höpö
        Jam kirjoitti:

Mä olen vieläkin sun kans toista mieltä. Eli, kyllä mä saan koneen päälle. Vaikka olis 200w poweri, mut kone menee tosi hitaaks. Prossa ja näyttis ei saa kaikkii tehoja irti koneesta.

Minen ala tästä isommin kinastelemaan koska tämä nyt ei varsinaisesti ole alaani.

Eli jos noin on niin kai se sitten on niin.

• Höpö
        Höpö kirjoitti:

Minen ala tästä isommin kinastelemaan koska tämä nyt ei varsinaisesti ole alaani.

Eli jos noin on niin kai se sitten on niin.

Oli miten oli niin joka tapauksessa olen sitä mieltä että pöytäkoneen powerin tehon kanssa on aivan turha kitsastella. Ei ne tehokkaammat nyt kauhean oleellisesti kalliimpia ole.

Sitten kun aletaan melutasoista ja vastaavista puhumaan niin alkaa hintaa tulemaan ja silloin voi miettiä miten paljon on valmis maksamaan mistäkin ominaisuudesta.

• Udox
        Höpö kirjoitti:

Oli miten oli niin joka tapauksessa olen sitä mieltä että pöytäkoneen powerin tehon kanssa on aivan turha kitsastella. Ei ne tehokkaammat nyt kauhean oleellisesti kalliimpia ole.

Sitten kun aletaan melutasoista ja vastaavista puhumaan niin alkaa hintaa tulemaan ja silloin voi miettiä miten paljon on valmis maksamaan mistäkin ominaisuudesta.

Kyllä se tuo Jam tietää asioita... Mä olen samaa mieltä...Hyvä Jam, jatka tolla tiellä, sinä taidat tietää paljon koneista, uskoisin sinulla olevan vankka kokemus alalta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      139
      7687
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      28
      2952
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      333
      1863
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      271
      1514
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      121
      1319
    6. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1179
    7. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1082
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      986
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      21
      962
    10. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      941
    Aihe