Marokkoon lautalla?

tipsu15

olen menossa espanjaan ensi kuussa ja mietin että onko turvallista mennä lautalla marokkoon? jos jollakulla on omakohtaisia kokemuksia niin olisi kiva saada tietää.. :)

2

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Itse olen mennyt algecirasin kautta tangeriin. Lippu kannattaa ostaa satamasta. Siellä eri firmoja ja eri hintoja, joten kannattaa vertailla. (nopeita ja hitaita) Kun minä menin (2005), lautat olivat aina myöhässä, joten varaa aikaa ja odota. Samoin turvatarkastukseen ja passintark. Lautat ihan ok, mut älä ota painavia laukkuja mukaan, joudut todennäköisesti meneen rappuja, autokannen kautta ulos. Tanger on taas asia erikseen, heti satamassa on niin sanottuja kyttääjiä, mut älä jää juttelee, mene kuin tietäisit minne menet, niin kaikki ok! Päivämatkat jne. onnistuu yleensä hyvin, mut varaa rahaa tarpeeks, jos lautta ei "tänään" lähdekään, niin voit yöpyä jossain. Kannattaa kokeilla, ehkä menen itsekin toiste. Katso myös googlesta fast ferry, comanit, transmediterranea jne...

• Laika

Ainakin isommilla lautoilla passi leimataan jo lautalla ja tullimiehet tarkistaa laivasta poistuessasi vain että olet saanut leimasi.
        Tanger on mimmeille ok, miehet on todella tuttavallisia, itse olen huomannut että parhaiten selviää kun kohteliaasti PYYTÄÄ jättämään rauhaan. Töykeydellä ei pääse kovin pitkälle. Jos et ole kovin ennakkoluuloinen tsekkaa www.hospitalityclub.org

Bon voyage!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2443
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1723
    3. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      284
      974
    4. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      974
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      253
      964
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      844
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      749
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      725
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      718
    Aihe