Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

levitaatio?

ABCD

Levitaatiota eli ihminen leijuu ilmassa. Esiintyy kuulemma pakanauskonnoissa ja myös karismaattisessa kristillisyydessä?

Kenelle kunnia tulisi antaa tuosta ihmeestä?

5

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gospel

      ...Ja sanoi että Pietarikin siihen kykenee, kunhan vain uskoo.

      >>
      Levitaatiota eli ihminen leijuu ilmassa. Esiintyy kuulemma pakanauskonnoissa ja myös karismaattisessa kristillisyydessä?

      Kenelle kunnia tulisi antaa tuosta ihmeestä
      >>

      Riippunee motivaatiosta. Jeesus sanoi "Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo" (Mark. 9:23)

      Ja lisää:

      Markus 3
      "23 Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
      24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
      25 Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."

      Jeesuksen kävelyn vetten päällä voisi mielestäni rinnastaa levitaatioon.

      Matteus 14
      25 Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä.
      26 Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.
      27 Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö".
      28 Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten".
      29 Hän sanoi: "Tule". Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
      30 Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua".
      31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?

      En malta olla ottamatta tähän buddhalaista tarinaa levitaatiosta. Kerran eräs oppilas oli kiinnostunut opettelemaan levitoimaan. Hän meditoi ja harjoitteli 20 vuotta ja viimein onnistui hankkeessaan. Hän innosta soikeana näytti mestarilleen kuinka levitoi pienen joen poikki toiselle puolelle. Mestari otti veneen ja souti perässä joen toiselle puolelle.
      - Mitäs nyt sanot mestari? 20 vuotta olen harjoitellut ja nyt kykenen levitoimaan ilmassa yli joen.
      - Niin, totesi mertari. Sinulta meni 20 vuotta tuon joen ylittämiseen. Minä soudin sen poikki viidessä minuutissa...

      • Buddhisti

        ... mieleen toinen buddhalainen tositarina, nykypäiviltä. Amerikkalainen pariskunta oli jäljittänyt maineikkaan tiibetiläisen laman, jonka kerrottiin osaavan myös levitoida. Pariskunta pääsi haastattelemaan lamaa. Pariskunnan poistuttua lama oli ihmetellyt: " Miksi he kyselivät vain levitoimisesta - miksi he eivät kysyneet mistään tärkeästä?"


      • Buddhisti kirjoitti:

        ... mieleen toinen buddhalainen tositarina, nykypäiviltä. Amerikkalainen pariskunta oli jäljittänyt maineikkaan tiibetiläisen laman, jonka kerrottiin osaavan myös levitoida. Pariskunta pääsi haastattelemaan lamaa. Pariskunnan poistuttua lama oli ihmetellyt: " Miksi he kyselivät vain levitoimisesta - miksi he eivät kysyneet mistään tärkeästä?"

        Kerroitpa hauskasti tärkeän asian.

        Ihmeet ovat mielen tuotetta, elämä on mielen tuotetta, kehomme, jopa sairautemme ovat mielentuotetta, ympäristömme on mielen tuotetta.
        Mielenkiintoista sitä on elää, eipä silti. Ja mitä enemmän unessa sitä mielenkiintoisempaa, ainakin sivusta seuraavana. Kuin Rubikin kuutio jota ratkomme. Emmekä edes tiedä ratkovamme. Me kuvittelemme niin paljon ja tiedämme niin vähän. Ja otamme itsemme (elämämme) aivan liian vakavasti.

        Vaan kuinka opettaa suvaitsevaisuutta ihmisten kesken? Kun emme itseämme hyväksy?


    • acimlaine

      Tässä on Manual for Teachers:in puolelta siitä pitäisikö ihmeitä tavoitella. Esille tässä tulee se että kaikkea ja kaikkia kykyjä voidaan käyttää Pyhän Hengen tarkoituksiin. Mistä kyvyt tulevat on epäolennaista, merkitystä on vain sillä mihin niitä käytetään. Minusta tämä kappale selvittää hyvin sen miten ihmeisiin pitäisi suhtautua.

      http://acim.home.att.net/manual_25.html

    • Mirka... ....

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe