FCI 2 ryhmä

molosser

Mikä rotu FCI2 ryhmästä sopisi ensimmäiseksi koiraksi?

Mitkä rodut ovat sellaisia kys. ryhmästä jotkat sopivat ihmiselle jolla on kokemusta esim. saksanpaimenkoirista?

Entäs mitä rotuja ette suosittelisi jollei henkilöllä ole 10 vuosien kokemusta koirista?

7

649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molosser
      • blackmagictiger

eiks tossakin ryhmässä oo useita rotuja mene näyttelyyn´ja valitse sieltä suosikkisi..

• Alvaro Banderoso

Vastaan nyt siihen rotujen sopimiseen.
        Ryhmitän nämä viiteen ryhmään vaikka kysyit kolmea. Kolme on liian karkea.
        Luokka 1 - Aloittelijoille
        Luokka 2 - Jonkinverran kokemusta
        Luokka 3 - Paljon kokemusta
        Luokka 4 - Erittäin kokeneelle
        Luokka 5 - Äärimmäisen vaikeita jostain syystä
        Jotkut rodut pitäisi laittaa useampaan luokkaan. Jos niilä ei ole työtä niin ovat hyvin vaikeita ja jos on työtä ei kovin vaikeita.
        Lisäksi jotkut kaupunki oloissa vaikeita maalla ei kovin vaikeita.
        Ajattelen luokituksessa niitä maalla ja töissä.
        Akbash 4. Alano 4. Alapaha 3. American B 3. Apenzeller 2. Bandogge 4-5. Berner Sennehund 2. Boerboel 3. Boston Terrier 1.Bouledogue F 1. Boxer 1. Branchiero S 3. Broholmer 2. Bucciriscu C 3. Buldogue Campeiro 4. Bull and terriers 3-4. Olde Bulldoge 4. Bullenbeisser (ei taida enää löytyä). Bullmastiff 2-3. Bully Kutta 4-5. Ca de Bestiar 3-4. Ca de Bou 3-4. Cane Corso 3. Cane di Mannera 3. Cane Garouf (en ole ikinä kuullut). Estrela 3. Castro Laboreiro 3-4. Fila Sao Miguel 4. Fila Terceira 4. Gado Transmontano (täysin outo). Catahoula Bulldog 3. Pyrenees 3-4. Chien Trait (täysin outo). Carpatini 4. Coban Köpegi 3-4. Cypro Kukur 4-5. Dalhohund (täysin outo). Dogo Argentino 3. Dogo Cubano 4. Dogo Guatemalteco 4. Dogue Brasileiro 3-4. Bordeaux 3. Tibetan Mastiff 3-4. Tyme Bulldogge 3-4. English Bulldog 2-3. Entlebucher 1-2. Fila Brasileiro 4-5 Gran Mastin de Borringuen 3.

En jaksanut käsitellä enempää. Tässä on puolet noista. Yksilöeroja on paljon ja olosuhteista johtuvia. Jotkut noista ei sovi lapsiperheisiin. Joistain voi olla Suomessa erilaista kantaa. Tänne tuodaan aina vähän lempeämpiä, koska täällä käytetään niitä näyttelyissä.

• Koirankarva
        Alvaro Banderoso kirjoitti:

Vastaan nyt siihen rotujen sopimiseen.
        Ryhmitän nämä viiteen ryhmään vaikka kysyit kolmea. Kolme on liian karkea.
        Luokka 1 - Aloittelijoille
        Luokka 2 - Jonkinverran kokemusta
        Luokka 3 - Paljon kokemusta
        Luokka 4 - Erittäin kokeneelle
        Luokka 5 - Äärimmäisen vaikeita jostain syystä
        Jotkut rodut pitäisi laittaa useampaan luokkaan. Jos niilä ei ole työtä niin ovat hyvin vaikeita ja jos on työtä ei kovin vaikeita.
        Lisäksi jotkut kaupunki oloissa vaikeita maalla ei kovin vaikeita.
        Ajattelen luokituksessa niitä maalla ja töissä.
        Akbash 4. Alano 4. Alapaha 3. American B 3. Apenzeller 2. Bandogge 4-5. Berner Sennehund 2. Boerboel 3. Boston Terrier 1.Bouledogue F 1. Boxer 1. Branchiero S 3. Broholmer 2. Bucciriscu C 3. Buldogue Campeiro 4. Bull and terriers 3-4. Olde Bulldoge 4. Bullenbeisser (ei taida enää löytyä). Bullmastiff 2-3. Bully Kutta 4-5. Ca de Bestiar 3-4. Ca de Bou 3-4. Cane Corso 3. Cane di Mannera 3. Cane Garouf (en ole ikinä kuullut). Estrela 3. Castro Laboreiro 3-4. Fila Sao Miguel 4. Fila Terceira 4. Gado Transmontano (täysin outo). Catahoula Bulldog 3. Pyrenees 3-4. Chien Trait (täysin outo). Carpatini 4. Coban Köpegi 3-4. Cypro Kukur 4-5. Dalhohund (täysin outo). Dogo Argentino 3. Dogo Cubano 4. Dogo Guatemalteco 4. Dogue Brasileiro 3-4. Bordeaux 3. Tibetan Mastiff 3-4. Tyme Bulldogge 3-4. English Bulldog 2-3. Entlebucher 1-2. Fila Brasileiro 4-5 Gran Mastin de Borringuen 3.

En jaksanut käsitellä enempää. Tässä on puolet noista. Yksilöeroja on paljon ja olosuhteista johtuvia. Jotkut noista ei sovi lapsiperheisiin. Joistain voi olla Suomessa erilaista kantaa. Tänne tuodaan aina vähän lempeämpiä, koska täällä käytetään niitä näyttelyissä.

Mikä valtava rotutuntemus- ja tietous. Itse katsoin tuon linkin rotuja ja hyvä jos kymmenen olin kuullut ennen. Sinä tiesit melkein kaikki ja vielä millaisia ne ovat. Vaikka käsittelit vain puolta luettelosta niin oli yli minun ymmärryksen käyvä sinun tietoutesi.
        Olen hyvin kiinnostunut missä ja miten olet tuon hankkinut. Tuo ulkomaalaisuutesi antoi jo jotain viitettä. Älä kuitenkaan paljasta itsestäsi enempää. Toivottavasti tuo nimimerkki ei ole oikea nimesi.
        Jotain tähän verrattavaa tietämystä on täällä osoittanut jo kauan poissa ollut nimimerkki Koiramainen joka itse kertoi alussa käyttäneensä nimeä Koiris. Joskus joku muukin on osoittanut tuntevansa eri rotuja, mutta ei siinä määrin kuin tämä Koiramainen ja Sinä.
        Pysy mukana äläkä välitä noista ilkeistä huomautuksista.

• blackmagictiger

AIKA IHANIA ROTUJA NÄKYI OLEVAN < NÖFFI.LEONBERGER JA BERNHARDILAINEN

• Alvaro Banderoso

Anteeksi vajaa suomi. Nyt työssä. Ilta kotona ja vaimo tarkstaa suomi. Tietoa nuo rotu paljon käytäntö melkein kaikki. Anteeksi tämä huono kirjoitus. Minä vastata sinua.

• Alvaro Banderoso

Haluko sinä minä laitta sinä tieto. haluko sinä koira itse haluko ystävä kuka halu.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2406
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82