Jumala herätti kuolleista

Joosua

Brasialaisen Jarbes de Almeidan elämäntarina kuolleista heräämisestä osoittaa, että Jumalalle on kaikki mahdollista.
Jarbes syntyi ei-toivottuna lapsena San Paolosissa keskelle köyhyyttä ja kurjuutta. Hänen vanhempansa vieroksuivat ja kirosivat häntä. Jarbesin isä harrasti okkultismia. Perheessä oli väkivaltaa, kurjuutta ym.
Kun Jarbes oli 8 vuotias, isä ajoi hänet pois kotoa. Jarbesista tuli katulapsi, joka hankki ruokansa varastamalla. Hän ajautui rikosjengeihin ja 13 vuotiaana hän ampui erään jengijohtajan. Hänet saatiin kiinni ja hän istui vankilassa 10 vuotta. Sieltä päästyään hän ajautui uudestaan rikosjengeihin. Tammikuussa 1982 poliisit yllättivät hänet ja kaksi hänen toveriaan rikoksentekopaikalta ja ampuivat heitä. Jarbesiin osui 11 luotia ja hän kuoli yhdessä tovereittensa kanssa.

Ennen tätä tapahtumaa, hänen uskova sisarensa, Virginia, oli Pyhän Hengen kehoituksesta aloittanut paaston ja rukoustaistelun Jarbesin puolesta. Myös seurakunnassa rukoiltiin. Kun kuolinsanoma tuli viikon kuluttua, se oli Virginialle valtava isku. Hirvittävässä sielun tuskassa hän huusi Jumalan puoleen. Hän ei antanut periksi, vaan jatkoi rukoustaistelua. Jumala kuuli Virginian huudot ja Jarbes heräsi henkiin oltuaan kuolleena 16 tuntia. Kun sairaalan työntekijät näkivät vainajan sormien liikkuvan ja syljen tulevan ulos Jarbesin suusta he juoksivat pakoon.
Kuolleena ollessaan Jarbes sai nähdä helvetin. "Se oli helvetti, ja se oli niin hirveä paikka, että sitä en voi kuvata mitenkään. Sitä on inhimillisesti täysin mahdoton selittää." -
"Olin tehnyt niin hirveän paljon pahaa, mutta Hän, joka on täynnä armoa ja anteeksiantoa, Hän kaikesta huolimatta armahti minutkin, paatuneen rikollisen, sillä Hänen sydämensä on erilainen. Hänen sydämensä on täynnä rakkautta ja myötätuntoa."

Jarbesin herääminen kuolleista sai aikoinaan runsaasti huomiota Brasilian tiedotusvälineissä.
Tänään Jarbes de Almeida kiertää vaimonsa Rosangelan kanssa ympäri maailmaa julistaen Sanaa ja kertoen Jumalan ihmetöistä.

Yksityiskohtaisempi kuvaus Jarbesin elämästä valokuvineen löytyy yhteiskristillisestä Uusi Elämä -lehdestä 1/2005.

19

1075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otusolento

      Sisko sai kuolinsanoman viikon kuluttua ja huusi Jumalan puoleen ja ihme tapahtui: siis tosi IHME. Viikon kuluttua kuolinsanomasta velipoika heräsi oltuaan 16 tuntia kuolleena!!!!!

      Tosta helvetistä muuten: oletko lukenut koskaan niitä tutkimuksia, joita on tehty oikeasti kliinisesti kuolleena käyneidin kokemuksista? Yllättävää,mutta se kirja joka niistä kokemuksista kirjoitettiin on nimeltään Kuolemaa ei ole. Helvettikokemuksia ei ollút yhdelläkään.

      • Joosua

        otusolennolle

        Sisko, Virginia, oli aloittanut rukoustaistelun Jarbesin puolesta viikon ENNEN Jarbesin kuolemaa. Viikon kuluttua siitä, kun hän oli aloittanut rukoustaistelun, hän sai tiedon veljensä kuolemasta. Mitään ristiriitaa ei siis ole.
        Muistan lukeneeni mainitsemasi kirjan joskus hyvin kauan sitten. Kyseessä olevat "kuolemantapaukset" olivat muistaakseni sellaisia, joissa henkilö oli käynyt vain tajuttomuustilassa, LÄHELLÄ kuolemaa, mutta eivät ole olleet "kuolleena" niin pitkää, että voitaisiin saada todellista tietoa, siitä mitä kuoleman takana on. Ainoastaan Jumala pystyy herättämään todellisesti kuolleen ihmisen eloon. Lääketiede ei voi sitä tehdä millään tutkimuksella tai hoidolla.


      • otusolento
        Joosua kirjoitti:

        otusolennolle

        Sisko, Virginia, oli aloittanut rukoustaistelun Jarbesin puolesta viikon ENNEN Jarbesin kuolemaa. Viikon kuluttua siitä, kun hän oli aloittanut rukoustaistelun, hän sai tiedon veljensä kuolemasta. Mitään ristiriitaa ei siis ole.
        Muistan lukeneeni mainitsemasi kirjan joskus hyvin kauan sitten. Kyseessä olevat "kuolemantapaukset" olivat muistaakseni sellaisia, joissa henkilö oli käynyt vain tajuttomuustilassa, LÄHELLÄ kuolemaa, mutta eivät ole olleet "kuolleena" niin pitkää, että voitaisiin saada todellista tietoa, siitä mitä kuoleman takana on. Ainoastaan Jumala pystyy herättämään todellisesti kuolleen ihmisen eloon. Lääketiede ei voi sitä tehdä millään tutkimuksella tai hoidolla.

        Henkisyyttä saa olla vaan ei typeryyttä.


    • mies nimeltään

      James Randi. Hän on luvannut maksaa miljoona dollaria todistettavasti tapahtuneesta ihmeestä. Tähän mennessä ei perijää tuolle miljoonalle ole löytynyt.

      Kokeile onneasi tuon tarinan kanssa, hurskaana miehenä voit lahjoittaa sen miljoonan vaikkapa hyväntekeväisyyteen. Tosin Randille tarina taitaa jo olla tuttu...

      • Gospel

        ...Motiivien puhtaudesta, eli rakkaudesta.

        Julkisuus tai rahan teko ovat huonoja motiiveja Pyhälle hengelle ja Jumalalle.

        >>
        Hän on luvannut maksaa miljoona dollaria todistettavasti tapahtuneesta ihmeestä
        >>

        Olen jonkinverran kuullut juttua tuosta Randin tempauksesta. Hän vaatii ihmeille niin mahdottomat olosuhteet ja niin pilkuntarkan toistamisen (kertaalleen tapahtunut ihme ei riitä), ettei ole mikään ihme että Randi voi pitää rahansa...

        Veikkaisin kuitenkin että vaikkapa David Copperfield voisi laittaa Randin lujille. Tämä todennäköisesti kuitenkin kariutuisi siihen, että Randi vaatisi niin alastoman taikurin ettei temput onnistuisi ja eihän David ole koskaan väittänytkään temppuja todellisiksi ihmeiksi, vaan taikatempuiksi.

        Kuitenkin maailmasta löytyy miljoonia ihmisiä, jotka voivat todistaa että ovat kokeneet elämässään ihmeen...


      • Joosua

        nimim. mies nimeltään.

        James Randi joutuisi konkurssiin jos hän olisi rehellinen. Tietääkseni tapauksia, joissa Jumala on herättänyt kuolleista on kirjattu yli 50 maassa.
        Yksi tunnetuimpia tapauksia on nigerialainen pastori Daniel Ekechukwu, joka oli muistaakseni vajaa 3 vrk kuolleena auto-onnettomuuden seurauksena. Kolme eri lääkäriä tutki häntä ja todisti hänet kuolleeksi.
        Herättyään kuolleista, hän on kiertänyt ympäri maailmaa julistamassa Taivaan ja helvetin todellisuudesta. Suomessakin hän vieraillut pari kertaa. Ensin Tampereella Metro-Auto Areenalla ja toisella kertaa Seinäjoella Areena hallissa.


      • öööööööö

        vaatii olla paikalla kun tämä ihme tapahtuu, hänelle ei kelpaa todistus aineisto.


    • pahkapää

      Kumpi on helpompaa, tehdä "ihme" vai koko maailmankaikkeus??
      Ihmeen pitäminen todisteena Jumalasta on samaa kokosuhdetta!!
      Jumalalle ei ole olemassakaan ihmeitä.
      Kaikki on samaa "ihmettä".

    • Gospel

      Minäkin olen lukenut kokemuksia kuolemasta ja mielenkiintoista näissä erilaisissa kliinisesti todetuissa kuolemankokemuksissa todellakin on, ettei yksikään ole käynyt helvetissä.

      Sitten on näitä perinteisen kristillisyyden levittämiä ihmeitä, jotka nimenomaan käyvät helvetissä ja palaavat varoittamaan siitä. Näille tarinoille on aina yhteistä se, että ne tapahtuvat kolmansissa maissa missä usein epäpätevät lääkärit tai poliisit toteavat jonkun kuolleeksi. Samoissa maissa on tapahtunut lukuisia läheltä piti elävältä hautaamisia...

    • jalat maassa

      niitä Nigerian kirjeitä?
      uskonasioissakin kannattaisi pitää jalat maassa ja sydän taivaassa

      Matt. 24:24
         
      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      • uskon ihmeisiin

        aivan käsittämätöntä joku kristitty puhuu näistä. Kristikunnassa on kahtalaista porukkaa nimittäin karismaattisiin jotka uskovat ihmeisiin ja jälkimäiseen eivät usko ihmeisiin, luulen sinä kuulut siihen tai sitten pukeudut valkeuden vaatteisiin mutta sisältä on SUSI.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        10:2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
        10:3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
        10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
        10:5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
        10:6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
        10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.


      • minä taas
        uskon ihmeisiin kirjoitti:

        aivan käsittämätöntä joku kristitty puhuu näistä. Kristikunnassa on kahtalaista porukkaa nimittäin karismaattisiin jotka uskovat ihmeisiin ja jälkimäiseen eivät usko ihmeisiin, luulen sinä kuulut siihen tai sitten pukeudut valkeuden vaatteisiin mutta sisältä on SUSI.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        10:2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
        10:3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
        10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
        10:5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
        10:6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
        10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

        Minä taas uskon lihaksi tulleeseen Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen.
        1.Joh.4
        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        Tunnustiko tuo ihmeen tehnyt henki ääneen Jeesuksen Kristuksen lihaksi tulleeksi Jumalan Pojaksi? Koetteliko edes kukaan tuota henkeä? Ilmeisesti ei.


      • acim lai nen
        minä taas kirjoitti:

        Minä taas uskon lihaksi tulleeseen Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen.
        1.Joh.4
        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        Tunnustiko tuo ihmeen tehnyt henki ääneen Jeesuksen Kristuksen lihaksi tulleeksi Jumalan Pojaksi? Koetteliko edes kukaan tuota henkeä? Ilmeisesti ei.

        ..muuten Jeesuksen Jumalan pojaksi, ilmaisee sen vain hiukan eri sanoin.


      • saman,
        acim lai nen kirjoitti:

        ..muuten Jeesuksen Jumalan pojaksi, ilmaisee sen vain hiukan eri sanoin.

        Luuk. 8:28

        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Ap. t. 16:17
           
        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien"

        Jaak. 2:19
           
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat


      • saman, kirjoitti:

        Luuk. 8:28

        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Ap. t. 16:17
           
        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien"

        Jaak. 2:19
           
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat

        ...Miten laittamasi Raamatunkohdat liittyvät IOK:hon, eli ACIM:iin?

        IOK ei pelkästään usko Jeesusta todeksi, vaan neuvoo tien Jeesuksen luokse ja painottaa käytännön harjoituksia, ettei usko jäisi vain todeksi uskomiseksi josta uupuvat uskon hedelmät, kuten rakkaus ja anteeksianto;)

        ps. Pelkästään Raamattua lainaavat kommentit ovat vaarassa poistua, ellei niissä ole omaa kommentointia ja perusteluita mukana mikä liittää kirjoituksen palstan aiheeseen tai edeltävään kommenttiin...


      • utelias
        saman, kirjoitti:

        Luuk. 8:28

        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Ap. t. 16:17
           
        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien"

        Jaak. 2:19
           
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat

        Niinhän nämä fariasealaiset pilkkas Jeesusta kun hän teki ihmeitä. Jeesus sanoi heille: pyhän Hengen pilkkaamista ei anneta ikinä anteeksi, oletko sinä tehnyt?


    • -oho-

      Ei tämä Jarpessi sitten ollut ehtinyt tarpeeksi kärsiä elämänsä aikana vai että piti vielä jatkoaikaakin saada kitumiseen?

      Mutta varsinaisesti se kumma juttu on se että olen tämän saman tarinan kuullut aiemminkin, mutta nimet olivat erilaiset. Tämä lukemani tarina oli uskovaisten väkertämässä sarjakuvassa jossa "kuollut" näki helvetin ja palasi elämään kauhua täynnä. Merkillistä on että uskovaiset löytävät nimenomaan näitä kauhukertomuksia NDE-tilasta (near death experiment), kun kuitenkin määrällinen enemmistö NDE-kokemuksista taitaa olla positiivista (näkyy valo, kuolleita lähiomaisia, valo-olentoja yms.) Tuossa em. sarjakuvassa Jeesuksen suuhun oli laitettu jotain sellaista kuinka hän vihaa homoja ja avionrikkojia yms.

      Vihaa täynnä oleva Jeesus? Hyi, ajatuskin etoo.

      • Anonyymi

        Jos Jeesusta/jumalaa/pyhää henkeä ei ole niin kertokaa miksi, niin moni ihminen pystyy tekemään täyskäännöksen elämässään hänet kohdattuaan. Itse olen saanut tämän armon ja parantunut sairauksista tämän johdosta, ja koko elämä on muuttunut vain paremmaksi jumalan armosta. Stereotypia hihhuli uskovasta saattaisi monellakin murtua... elän täysin normaalia elämää harrastuksineen perheineen yms eikä tämä päällepäin näy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe