täytän

kuusikymmentä

vielä tänä vuonna. Ajattelin käväistä vähän katsomassa tätäkin palstaa. Noin heti ensinäkemältä- ja lukemalta olette vähän vanhanaikaista porukkaa. Itse tunnen olevani mieleltäni nuorempi. Mutta olkaa vaan, pysyn tuolla yleisillä palstoilla. Sen verran fiksua porukkaa olette kuitenkin, että osaatte kirjoittaa netissä. Vai lapsenlapsetko ne kirjoittaa?

23

1418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso

Mene ja katso 70 palstalta Kahvipirttiä, siellä on varmaankin sinulle sopivaa lapsenmielistä porukkaa.

60 palstalla kirjoittavat aikuiset henkilöt.

• Muija

Mene tuonne viiskyt- vuotiaitten palstalle, siellä taitavat kansakoulun ekaluokkalaiset, kirjoittajien lasten lapset olla asialla. Sen tyylistä on teksti usein ;DDD

Oikeassa olit, fiksuja ollaan. Meillä ei riidellä ja haukuta toisiamme, kuten olet huomannutkin.
      Tervetuloa sitten muutaman vuoden kulutta katsahtamaan uudestaan!
      Saattaa olla että tyylikin on iän myötä muuttunut, mutta nyt viihdymme hyvin.

• Angi *

Niin että pöytä tärisi..

• Angi *

myksestä? Voi sinua raasua.. No kyllä ikä sinutkin opettaa hiljaa kulkemaan. Usko pois?!

• Toivoton

Elä unta näe. Kyseessä on toivoton tapaus.
        Asennevamma on sitä luokkaa, ettei älyllinen taso jäljellä olevan ajan puitteissa riitä sitä parantamaan, saati korjaamaan!

• kuusviisnainen

...kesällä ja olen ollut eläkkeellä jo viisi vuotta. Ennätin sentään opettaa tietokoneen käytön muutamalle ikäluokalle ennen eläköitymistäni. Haluaisitko saada lisäoppia? Siinä tapauksessa tervetuloa palstallemme:) !

• Eipä ole muistikuvia kesästä -39. Kuitenkin jo kävelyikäinen sodan alkaessa.
        Syksyllä -45 ekaluokalle!

Hirmuista uskoa - se oli 60v sitten!

• Laritsa Marmeladova

Nykyisin yhä nuoremmat täyttävät 60 v. Sen takia ensivaikutelmasi ovat mitä ovat.

• ani_liini

Että lapsenlapset kirjoittaa?
      On sinulla huono käsitys omasta ikäluokastasi.
      Mikä on vanhanaikaista?
      Moni asia menee vanhanaikaiseksi aika nopeasti.
      Videolaitteet ovat jo antiikkia, puhumattakaan kasetti- radionauhurista.
      Nyt pitää olla DIGI-tv.
      Jos olet kuusikymppinen muistat jopa ajan ennen telkkaria.
      Kuusikymppinen on kuusikymppinen vaikka olisi mieleltään miten nuori hyvänsä.
      Oletko kysynyt 20-vuotta nuoremmilta mitä mieltä he ovat nuorekkaasta elämänasenteestasi.
      Pärjään hyvin nuorempien kanssa, mutta en ole edes mieleltäni enää nelikymppinen, eikä onneksi tarvitse.

• lenasalo

Taidat häpeillä ikääsi, kun noin tarvitsee todistella nuorekkuutta.

• lenasalo

edellinen kommentti oli tietysti tarkoitettu vastaukseksi "täytän ....". Anteeksi ani liini

• Muija

olleemme nuorempia, sekä tiedämme myöskin, että vanhenemme tästä vieläkin päivä päivältä jos elon päiviä suodaan.
        Pikkuinen vanhanaikaisuus on kyllä itselleni ominaista, ainakin tuon tekniikan suhteen.
        Minulla on levysoitin,ja vanhoja Olavi Virran, Eino Gröhnin ynm. musiikkia.
        Samassa yhdistelmässä on kyllä myöskin CD - ja kasettinauhuri, sekä radio.
        Kuuntelen hyvin mielelläni noita nuoruuteni tangoja, mutta nyt levysoittimesta meni neula. Vanha vinyylilevy oli jäänyt pyörimään "samaa rataa" ja neula mennyt lyttyyn - varmaan levykin vahingoittunut.
        Kun sanoin vävylleni, että mistähän saisin uuden neulan soittimeen, sanoi nuori insinööri kyllästynyttä halveksuntaa äänessään. ."Kuka tuollaista p....a viitsii kuunnella. "

Onhan se kuilu sukupolvien välillä - on ollut aina ja tulee olemaa, mutta niin se varmaan kuuluu ollakin.
        Kaikilla ikäkausilla on hyvätkin puolensa, enkä minä tahtoisikaan olla Aira Samulin tyyppinen tekopirteä. Putoaminen saattaisi olla sitten aikoinaan aika rankka kokemus kun se tulee ,ja kaikille tulee. Karmeinta olisi jos 100 - vuotiaana pitäisi värjätä tukka punaiseksi ja meikata räikeästi vaikuttaakseen nuorelta, tai ainakin norekkaalta.

• inssis
        Muija kirjoitti:

olleemme nuorempia, sekä tiedämme myöskin, että vanhenemme tästä vieläkin päivä päivältä jos elon päiviä suodaan.
        Pikkuinen vanhanaikaisuus on kyllä itselleni ominaista, ainakin tuon tekniikan suhteen.
        Minulla on levysoitin,ja vanhoja Olavi Virran, Eino Gröhnin ynm. musiikkia.
        Samassa yhdistelmässä on kyllä myöskin CD - ja kasettinauhuri, sekä radio.
        Kuuntelen hyvin mielelläni noita nuoruuteni tangoja, mutta nyt levysoittimesta meni neula. Vanha vinyylilevy oli jäänyt pyörimään "samaa rataa" ja neula mennyt lyttyyn - varmaan levykin vahingoittunut.
        Kun sanoin vävylleni, että mistähän saisin uuden neulan soittimeen, sanoi nuori insinööri kyllästynyttä halveksuntaa äänessään. ."Kuka tuollaista p....a viitsii kuunnella. "

Onhan se kuilu sukupolvien välillä - on ollut aina ja tulee olemaa, mutta niin se varmaan kuuluu ollakin.
        Kaikilla ikäkausilla on hyvätkin puolensa, enkä minä tahtoisikaan olla Aira Samulin tyyppinen tekopirteä. Putoaminen saattaisi olla sitten aikoinaan aika rankka kokemus kun se tulee ,ja kaikille tulee. Karmeinta olisi jos 100 - vuotiaana pitäisi värjätä tukka punaiseksi ja meikata räikeästi vaikuttaakseen nuorelta, tai ainakin norekkaalta.

törkeä sanoissaan! Voisit etsiä sitä levysoittimen neulaa esim divarista. www.äänilevydivari... tai jostain sellaisesta. Hakusanoja vaan Googleen.
        Toivottavasti löydät! :)
        Toisaalta, voisit yrittää suoristaa sitä neulaa itse. Niin olen itsekin tehnyt vielä 80-luvulla, ei se vaikeeta ole.
        -minä vaan-

• Muija
        inssis kirjoitti:

törkeä sanoissaan! Voisit etsiä sitä levysoittimen neulaa esim divarista. www.äänilevydivari... tai jostain sellaisesta. Hakusanoja vaan Googleen.
        Toivottavasti löydät! :)
        Toisaalta, voisit yrittää suoristaa sitä neulaa itse. Niin olen itsekin tehnyt vielä 80-luvulla, ei se vaikeeta ole.
        -minä vaan-

Minähän menin aamuisella kauppamatkallani erääseen paikkakuntamme osto ja myyntiliikkeeseen.
        Olen kerran aikaisemmin käynyt siellä ja totesin sillä käynnilläni,että onpa kamala haju.
        Tietenkin kaikki vanha roina haisee pahalta.
        Enkös vaan kuitenkin löytänyt "grammarin" neulan.
        Pikkuisen hupaisana yksityiskohtana voin kertoa, että minulla oli se levysoitin mukanani ja muutama tuttava katsoi vähän hitaasti kun kuskasin levysoitinta divariin.
        En voi mainostaa, mutta se paikka on sellainen, että sieltä löytää melkein mitä vaan ja jos ei löydy, niin omistaja hieroskelee käsiään yhteen ja sanoo "hommataan, hommataan!"
        Nyt meillä soi taas Olavi Virta.
        Häntä parempaa laulajaa ei ole Suomessa koskaan ollut, minun mielestäni.

• Hintriika

Voi kuule - etkö vielä tiedä, että meillä kaikilla on haamukirjoittaja?!

• kirjoittelen

Olen 60 v.Onneksi olen sen verran utelias että uskalsin koskea tietokoneeseen jo viime vuosituhannella.Työssäni en paljon tarvinnut,kuin viivakoodeja peilata.
      Tämän palstan käyn katsomassa joka päivä.Tunnen olevani ikäiseni.Myös 70 v palstalla on paljon järkeviä asioita.50 v kirjoittavat"ryöttiä".

• Magdolna

Kerro sen sijaan oma nuorekas mielipiteesi näillä palstoilla käytäviin keskusteluihin!
      Vai eikö Sinulla ihan oikeasti niitä olekaan...

• Suvi2

Pelkäätkö, että aivosi putoavat silloin kun täytät kuusikymmentä? Älä ole huolissasi. Eivät kuusikymppiset ole sen ihmeempiä kuin viisikymppisetkään, no ehkä tietämys ja osaaminen lisääntyy, joten odottele vaan iän karttumista rauhassa.
      Tarkoititko kirjoituksesi ehkä vitsiksi? Loukkaus se oli.

• Hintriika

Ei noista kannata loukkaantua. Mies se tulee räkänokastakin vaan ei tyhjän naurajasta. Ja mieshän tuo on ilmiselvästi, hieman kompleksinen ikänsä suhteen. Nauru ja pilkka - lähellä oma nilkka...

• mummeliini
        Hintriika kirjoitti:

Ei noista kannata loukkaantua. Mies se tulee räkänokastakin vaan ei tyhjän naurajasta. Ja mieshän tuo on ilmiselvästi, hieman kompleksinen ikänsä suhteen. Nauru ja pilkka - lähellä oma nilkka...

koko aloitusjuttu. Kirjoittaja halusi vain kokeilla sitä mummeleiden ärsytyskynnystä. Liekö itse edes neljääkymmentä täyttänyt. Tokko hän meitä aivan fossiileiksi todella luulee.

• Muija
        mummeliini kirjoitti:

koko aloitusjuttu. Kirjoittaja halusi vain kokeilla sitä mummeleiden ärsytyskynnystä. Liekö itse edes neljääkymmentä täyttänyt. Tokko hän meitä aivan fossiileiksi todella luulee.

ja käsialasta olin tunnistavinani erään vanhan tutun.
        Terkkuja vaan!
        Hän narrasi meitä, sillä ensin täytyy täyttää kolme, neljä ja viisikymmentä, ennenkuin voi täyttää tämän meidän mukavan, monesta asiasta vapauttavan kymmenemme.

• mummeliini
        Muija kirjoitti:

ja käsialasta olin tunnistavinani erään vanhan tutun.
        Terkkuja vaan!
        Hän narrasi meitä, sillä ensin täytyy täyttää kolme, neljä ja viisikymmentä, ennenkuin voi täyttää tämän meidän mukavan, monesta asiasta vapauttavan kymmenemme.

tänne silloin tällöin. Eihän se mitään. Nämä tällaiset jutut saa aina mukavasti vastakaikua.
        Siitähän sitä taas juttua syntyy.

Myöhään sinäkin, Muija, sukkuloit täällä palstoilla.

Pari iltaa on mennyt, etten ole ehtinyt silmäilemään ketjuja ollenkaan.
        Nyt "juokentelin" läpi joitakin ja ihan tosi väittelyitakin näyttää syntyneen.

Mutta nyt on aika mennä levolle. Silmät ovat jo
        aivan ristissä.
        Hyvää Yötä, nukkukaa hyvin ja nähkää kauniita unia.

• uzma

Kylla minuakin aikoinaan kauhistutti tuo 60v. syntymapaiva,vaan tiedas mita,on ollut niin paljon mielenkiintoista tekemista,olen matkustellut paljon USA:ssaEuroopassa ja Aasiassa,moniin paikkoihin olen saanut seniori alennuksen,ja oli mukava tunne kun piti todistaa ikani,no nyt 9 vuoden jalkeen uskovat jo, joten on kai tullut muutama ryppy lisaa.
      Onnellisin ja mielenkiintoisin elaman jakosoni on ollut kuuskymppisena,seuraava synttari onkin 70v. ja kivalta tuntuu,, mukavia ihmisia tuolla 70

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      32
      2881
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      172
      2255
    3. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      62
      2234
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1968
    5. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1326
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1323
    7. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      13
      1308
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10