Onko jollain kokemusta Rastorin koulutuksesta? Esim teknikon tutkinto kiinnostaa. Hyvät ja huonot puolet?
Rastor
15
19354
Vastaukset
- rahoitus
Tämä on erikoisoppilaitos ja opiskelu on kalliinpaa kuin valtion/kuntien järjestämä koulutus. Tarkoittanet työteknikon koulutusta.
Itse oppilaitos on hyvämaineinen ja työnantajien
arvostama. Olen käynyt liikealanerikoisoppilaitoksen (markkinointi-instituutti) enkä ole katunut, mutta tuota tekniikan alan Rastor-Collegea en tunne riittävästi. Molemmat oppilaitokset järjestävät
koulutuksen etäopintoina joten voi olla töissä
kaiken aikaa. Ammatinvalinnan ohjaaja osaa kertoa
enemmän. Uskon ettei ko. koulutuspaikassa ole mitään turhia oppiaineita vaan täyttä asiaa. - Shelby
Itse aloitan koulun 10.3 Ma päivänä, eli voin kertoa, jonkin ajan päästä lisää. Mutta sanotaan, että koulun voi myös suorittaa oppisopimus pohjalta, niin säästää sen 5 tuhatta ekee. Miinusta varmasti tulee siitä, että itsekkin käyn töissä, niin varmasti on vaikeampi keskittyä siihen niin paljon kuin vertaa normaali opiskelijoihin.
- mikki
Olen menossa Helsingin alku-infoon. Mikä ala sulla on? Mulla on tekniikan tutkinto
- Shelby
mikki kirjoitti:
Olen menossa Helsingin alku-infoon. Mikä ala sulla on? Mulla on tekniikan tutkinto
Niin aloitan tutkinnon Vammalassa, se kaupungi tampereelta eteläänpäin 60km.. Kone- ja metalli ala..
- mikki
Shelby kirjoitti:
Niin aloitan tutkinnon Vammalassa, se kaupungi tampereelta eteläänpäin 60km.. Kone- ja metalli ala..
Tiedän paikan. Lapsuuteni kesät olen viettänyt Äetsässä. Onnea vaan sinullekin opiskeluun.
- et ehkä voi jatkaa
mikki kirjoitti:
Tiedän paikan. Lapsuuteni kesät olen viettänyt Äetsässä. Onnea vaan sinullekin opiskeluun.
ylempiin tutkintoihin koska suomen koulutusluokitus ei luokittele tätä tutkintoa.
Eli, saatat joutua aloittamaan "alusta" jos jatkat AMK:ssa. Minulla on ruotsalainen koulutus
ja siellä ei voisi edes ajatella että tulisi
umpikuja vastaan, sillä siellä ei ole "tsaarin-
virastoja" estämässä opintoja. Erikoista on se
että ruotsin koulutusjärjestelmä hyvitttää
suomalaisia opintoja mutta toisinpäin systeemi
ei toimi lainkaa. Mutta en nyt maalaa enenpää
piruja seinille mutta todellakin suomalainen koulutusjärjestelmä on sarvikuono. - Shelby
et ehkä voi jatkaa kirjoitti:
ylempiin tutkintoihin koska suomen koulutusluokitus ei luokittele tätä tutkintoa.
Eli, saatat joutua aloittamaan "alusta" jos jatkat AMK:ssa. Minulla on ruotsalainen koulutus
ja siellä ei voisi edes ajatella että tulisi
umpikuja vastaan, sillä siellä ei ole "tsaarin-
virastoja" estämässä opintoja. Erikoista on se
että ruotsin koulutusjärjestelmä hyvitttää
suomalaisia opintoja mutta toisinpäin systeemi
ei toimi lainkaa. Mutta en nyt maalaa enenpää
piruja seinille mutta todellakin suomalainen koulutusjärjestelmä on sarvikuono.Rastor college on valtakunnallinen erikoisoppilaitos, joka toimii opetushallituksen valvonnan alaisena. Oppilaitos on perustettu 1946, rastor college jälkeen voi jatkaa ammattikorkea koulussa, ja työteknikko koulutus hyvittää 20-80 opintoviikkoa ammattikorkeakoulu opinnoista, riippuen tapauksesta. Ja tämä on 100% varmaa tietoa.
- Make
Shelby kirjoitti:
Rastor college on valtakunnallinen erikoisoppilaitos, joka toimii opetushallituksen valvonnan alaisena. Oppilaitos on perustettu 1946, rastor college jälkeen voi jatkaa ammattikorkea koulussa, ja työteknikko koulutus hyvittää 20-80 opintoviikkoa ammattikorkeakoulu opinnoista, riippuen tapauksesta. Ja tämä on 100% varmaa tietoa.
Mistä sait noin varmaa tietoa että amk:ssa hyvitettäisiin jopa 80 opintoviikkoa.
Itse olen käynyt Rastorin koulutuksen ja mulla on tekniikan erikoisammattitutkinto taskussa sekä työteknikon paperit.Koulutus on ihan hyväongelmana vain on että työnantajat eivät tunnu olevan perillä ko koulutuksesta. Johtuu varmaan huonosta informaatiosta Rastorin puolelta. - Shelby
Make kirjoitti:
Mistä sait noin varmaa tietoa että amk:ssa hyvitettäisiin jopa 80 opintoviikkoa.
Itse olen käynyt Rastorin koulutuksen ja mulla on tekniikan erikoisammattitutkinto taskussa sekä työteknikon paperit.Koulutus on ihan hyväongelmana vain on että työnantajat eivät tunnu olevan perillä ko koulutuksesta. Johtuu varmaan huonosta informaatiosta Rastorin puolelta.Rastor Collegen koulutusjohtajalta Palovaaran Petriltä tieto on peräisin, joka on saanut sen niiltä ihmisiltä, jotka ovat AMK:n hakeutunut työteknikko koulun jälkeen. Itsekkin tunnen yhden sellaisen kaverin, ja näin se todellakin on. eli 20-80 opintoviikkoa saa hyvitystä.
- sanamuoto: "voi"
Shelby kirjoitti:
Rastor Collegen koulutusjohtajalta Palovaaran Petriltä tieto on peräisin, joka on saanut sen niiltä ihmisiltä, jotka ovat AMK:n hakeutunut työteknikko koulun jälkeen. Itsekkin tunnen yhden sellaisen kaverin, ja näin se todellakin on. eli 20-80 opintoviikkoa saa hyvitystä.
VOI hyvittää - mutta niiden ei ole pakko!
Tulkaa nyt vaan jo ruotsiin. Täällä pääsee nopeimmin etenemään kunhan vaan unohtaa rannikko-
ruotsin ja alkaa ääntämään riksvenkaksi. - Shelby
sanamuoto: "voi" kirjoitti:
VOI hyvittää - mutta niiden ei ole pakko!
Tulkaa nyt vaan jo ruotsiin. Täällä pääsee nopeimmin etenemään kunhan vaan unohtaa rannikko-
ruotsin ja alkaa ääntämään riksvenkaksi.Niin sana voita ei siellä ole, vaan kaikki AMK hyvittää sen 20-80 opintoviikkoa, suurimmassa osassa kouluja se on 40 opintoviikkoa. Ja theadin tarkoituksena oli puhua Rastor Collegesta, eikä mistään ruotsista, luultavasti, jos itse lähtisin, johonkin niin menisin samalla vauhdilla norjaan asti.
- heikki
terse! on toinen vuosi menossa. kunnossapitotekniikan erikoistutkinto siis päällä.
on minusta erittäin joustava ja hyvä koulutusohjelma. työnohessa opiskeluun varmaan yksi parhaista!tahti mielestäni aika kova ensimmäisellä vuodella(yleisaineet) ja sitämyötä vaatii paikalla oloa ja aktiivisuutta jatkuvasti.pidin myös aika vaikeana vaikeustasoa "lukio plus".
suosittelen kyllä lämpimästi! niin ja maksaja olisi hyvä löytää myös.......- parsti
Rastorista vielä sen verran joka ei asiasta tiedä, nyt valmistuneena voin lämpimästi suositella teille koulutus paikkaa. Käyttävät ammattitaitoisia ulkopuolisia konsultteja joiden tietotaito on aivan huippu tasolla.
Työelämän arvostama koulu! - v -65
parsti kirjoitti:
Rastorista vielä sen verran joka ei asiasta tiedä, nyt valmistuneena voin lämpimästi suositella teille koulutus paikkaa. Käyttävät ammattitaitoisia ulkopuolisia konsultteja joiden tietotaito on aivan huippu tasolla.
Työelämän arvostama koulu!Olen alottamassa opiskelut Rastorissa syksyllä. Te, jotka olette käyneet, onko opiskelu vaikeata. Taukoa on tullut pidettyä 20 vuotta. Jos ensimmäisestä vuodesta selviää, millainen on toinen vuosi? Kertokaa kokemuksia...
- Shelby
v -65 kirjoitti:
Olen alottamassa opiskelut Rastorissa syksyllä. Te, jotka olette käyneet, onko opiskelu vaikeata. Taukoa on tullut pidettyä 20 vuotta. Jos ensimmäisestä vuodesta selviää, millainen on toinen vuosi? Kertokaa kokemuksia...
Koulusta kyllä selviää ihan normaali järjellä, matematiikka pää pitää olla kunnossa, koska joudut oppimaan melko nopeella tahdilla aina uutta.
Itse kulutin aikaa opiskeluun 2 ja puol vuotta, paljon vapaa-aikaa kuluu erilaisten tehtävien tekoon.
Ja suurin työmaa on varmasti lopputyön tekeminen. ATK-taidot pitää kanssa olla kunnossa. Itse tein ns. diplomityön powerpointilla, silloin se on helppo esitellä näytössä.
Itselle koulusta jäi hyvä maku, esim. koulussa saa oikeasti oppia johtamiseen jne.. mitä ei monessa muussa koulussa ole. Ei ainakaan insinööri opiskelijoilla. Kaiken kaikkiaan voin suositella kaikille, ja itsestä se on kiinni mitä koulusta saa irti.
Asenne on kanssa hyvä olla kunnossa, kun koulun aloittaa, ei ole mikään läpi huuto juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965