flanelli-ja raappahousuja/paitoja??

pian tarvitaan

Hei, taas tulee kelit jolloin pitää pukeutua kunnolla. Minulla on aina kylmällä kelillä aidot vanhanajan flanellikerrastot ja raappahousut, ei siksi että ei niille jo korvaavaa vaatetta olisi löytynyt mutta nyt on vaan niin että en pidä muuta ainakaan keinokuitua. Puuvilla on ainoa jota voin pitää. Toki raappahousu on osaksi keinokuitua mutta on siellä flanellihousut alla.
Olen iso mies ja tarvitsen isoja kokoja.
Minulla on tätä vaatetta toki paljon varastossa mutta liian pientä. Olen sitä vuosien saatossa "mummonmökkien" vinteiltä löydellyt mutta nyt alkaa omat koot loppua. Josko kenelläkään olisi tietoa missä vinteillä tai komeron perukoilla niitä vielä olisi tai mikä parasta niin aitoa vanhanajan flanellia kangaspakkojen loppuja niin eukko voisi ommella uusia kerrastoja ,niin ottakaa ihmeessä yhteys.
Maksaakin voin mutta kohtuuhintoja.
Niin ja toki voin keskustella flanellialusvaatekeskuselua muutenkin kaltaisteni ihmisten kanssa. Terv kylmästä tykkäävä ukonketale. Voi suoraankin vastata; email: [email protected]

42

5128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muija

      Tottahan se on, ettei nykyään saa enää joitakin mukavia vanhanajan vaatteita ja muitakin tarvikkeita.
      Minäkään en voi auttaa sinua saamaan niitä lämpimiä raappahousuja, mutta flanellia kyllä myydään kangaskaupoissa, niin että kankaita vain ostelemaan vaimon kanssa ja ompelukone surraamaan. Pyydä tekemään oikein sellaiset kunnon housut, joissa on nauhat lahkeen suissa. Minun vaarillani oli sellaisia.

      Sitten olisi sekin mahdollisuus, että kun kerroit pulskistuneesi ja entiset raappa ja flanellialusasut ovat jääneet pieniksi, että laihduttaisit muutaman kilon.
      Minäkin aion tämän syksyn aikana laihduttaa, niin että entiset vaatteet eivät kiristäisi.Olen aika pyöreä tyttö (rouva kylläkin), mutta minulla on upeita alusvaatteita,sellaisia pitsisiä, seksikkäitä. Kompensoivat minun omaa, vähemmän seksikästä ulkoista olemustani.

      • ei kaupoissa

        Niin mutta ei sitä aitoa "vaarin flanellia" paksua raitasta, sitä ei ole saanut varmaankaan kaupoista enää 60 luvun jälkeen.
        No, katsotaan jos ei keneltäkään löydy niin uskon pärjääväni mutta kiinnostavaa kokeilla josko jonkun vintillä olisi pakanloppuja säilytetty "pahanpäivän" varalle.
        Löysin 15 vuotta sitten Turun läheltä 10m sitä aitoa punaraitasta tuhtia flanellia ja niisät tehdyt uudet kerrastot oli kuin pumpulipilvessä olisi ollut ja vielä kun ajelen talvella moottorikelkalla niin ai että oli se hyvä kerrasto, juuri semmonen aito jossa nauhat lahkeissa, halkio takana ja napit edessä. Semmonen sen kuuluu olla, mistä sitten johtuu että tykkään vain ja ainoastaan semmosista.
        Niiden seksikkyydestä en tiedä mutta muija ei ole koskaan maininnut onko ne seksikkät vai ei, taitaa olla.

        Laihduttamisesta: Joo kaikki varmaan tietää miten tulisi laihduttaa mutta kun ruoka maittaa, ja oikeastaan en ole kovin lihava, olen vaan muuten ison kokoinen rohjo.
        Ei muuta kun hyvää syksyn jatkoa Sinullekin.


      • Pääsky64

        myytävänä valmiita niihin voisi tehdä levennyksen, minäpä annan laihdutus ehdon ei mitään leivän päälle vähän bebegolia,
        meillä ei ollut raappahousuja ,tulivat sitten serkkutytön jalkaan,niillä se leuhki olivat vaalean punaiset, niin minun piti saaha sellaiset ei ollut koko maakunnassa,veljeni lähti ouluun silmälääkäriin,sen pitää tuoda,mutta ei se muista ,no viikon kävelin sen perässä ja lauloin joka välissä että aurinkolasit ja raappahousut,ja se toi mutta sinertävänharmaat rumat, en ollut muka sanonut väriä,


      • Muija
        ei kaupoissa kirjoitti:

        Niin mutta ei sitä aitoa "vaarin flanellia" paksua raitasta, sitä ei ole saanut varmaankaan kaupoista enää 60 luvun jälkeen.
        No, katsotaan jos ei keneltäkään löydy niin uskon pärjääväni mutta kiinnostavaa kokeilla josko jonkun vintillä olisi pakanloppuja säilytetty "pahanpäivän" varalle.
        Löysin 15 vuotta sitten Turun läheltä 10m sitä aitoa punaraitasta tuhtia flanellia ja niisät tehdyt uudet kerrastot oli kuin pumpulipilvessä olisi ollut ja vielä kun ajelen talvella moottorikelkalla niin ai että oli se hyvä kerrasto, juuri semmonen aito jossa nauhat lahkeissa, halkio takana ja napit edessä. Semmonen sen kuuluu olla, mistä sitten johtuu että tykkään vain ja ainoastaan semmosista.
        Niiden seksikkyydestä en tiedä mutta muija ei ole koskaan maininnut onko ne seksikkät vai ei, taitaa olla.

        Laihduttamisesta: Joo kaikki varmaan tietää miten tulisi laihduttaa mutta kun ruoka maittaa, ja oikeastaan en ole kovin lihava, olen vaan muuten ison kokoinen rohjo.
        Ei muuta kun hyvää syksyn jatkoa Sinullekin.

        viisas mies kun huolehdit ajoissa perhekalleuksiesi hyvinvoinnista.
        Tarkoitan, että vaikka ilmat ovat olleet vuoden aiaan nähden lämpimät - päivät sekä yöt,niin ajattelet jo talven pakkasia ,tuiskuja sekä hyistä viimaa joka tunkeutuu todellakin stringien läpi ja saa kikkelinkin palelemaan ja kutistumaan.
        Toivottavasti kukaan - joka mahdollisesti lukee tämän - ei loukkaannu ja pidä tätä mitenkään seksistisenä kirjoituksena, sillä siitähän ei ole kysymys, vaan käytännöllisyydestä, joka on sinulle ominaista, piirre jota miehessä ihailen.
        Vaikka kyllä minun vaarini näyti varmaan mummin mielestä seksikkäältäkin flanellihousuissaan kun kömpi aamupissille koplaillen flanellihousujensa tököttävää etuhalkiota. Mummilla oli mielestäni silmissään sellainen utuinen, hellä katse.
        Toivon sinulle onnea housuhommissasi ja oikein hyvää - kuitenkin lämmintä syksyn jatkoa!


      • flanelli-setä
        Muija kirjoitti:

        viisas mies kun huolehdit ajoissa perhekalleuksiesi hyvinvoinnista.
        Tarkoitan, että vaikka ilmat ovat olleet vuoden aiaan nähden lämpimät - päivät sekä yöt,niin ajattelet jo talven pakkasia ,tuiskuja sekä hyistä viimaa joka tunkeutuu todellakin stringien läpi ja saa kikkelinkin palelemaan ja kutistumaan.
        Toivottavasti kukaan - joka mahdollisesti lukee tämän - ei loukkaannu ja pidä tätä mitenkään seksistisenä kirjoituksena, sillä siitähän ei ole kysymys, vaan käytännöllisyydestä, joka on sinulle ominaista, piirre jota miehessä ihailen.
        Vaikka kyllä minun vaarini näyti varmaan mummin mielestä seksikkäältäkin flanellihousuissaan kun kömpi aamupissille koplaillen flanellihousujensa tököttävää etuhalkiota. Mummilla oli mielestäni silmissään sellainen utuinen, hellä katse.
        Toivon sinulle onnea housuhommissasi ja oikein hyvää - kuitenkin lämmintä syksyn jatkoa!

        Niin, olenkin usein ajatellut että miksi pidän niin kovasti flanellikerrastoista. Olen niitä aina käyttänyt. toki on tilanteita joihin en voi pukea alle niitä. Mutta kun menemme esim naapuriin kylään ja isäntä on kutsunut saunaan, olen se oma itseni ja kun saunan pukuhuoneessa vedän puhtaita pehmeitä flanellialushousuja jalkaan niin se on aivan luontaista. Ei siitä kukaan mitään huomauta tuttavapiirini on jo niin tottunut siihen, jotkut jopa joskus uskaltaa ajatella ääneen että olisi kiva kun olis ittelläkin tommoset..
        Käyn uimahallissa melko aktiivisesti ja sinne otan mukaan ns tavallisen kerraston joka on kotimainen Juhan valkoinen tai beesvärinen puuvillakerrasto kokoa 64. No ei sellaisiakaan enää siellä kenelläkään näe ja joku saattaa katsoa että tuo on joku vanhainkodista tai laitoksesta karannut. Semmosta tämä maailma on.


      • Muija
        flanelli-setä kirjoitti:

        Niin, olenkin usein ajatellut että miksi pidän niin kovasti flanellikerrastoista. Olen niitä aina käyttänyt. toki on tilanteita joihin en voi pukea alle niitä. Mutta kun menemme esim naapuriin kylään ja isäntä on kutsunut saunaan, olen se oma itseni ja kun saunan pukuhuoneessa vedän puhtaita pehmeitä flanellialushousuja jalkaan niin se on aivan luontaista. Ei siitä kukaan mitään huomauta tuttavapiirini on jo niin tottunut siihen, jotkut jopa joskus uskaltaa ajatella ääneen että olisi kiva kun olis ittelläkin tommoset..
        Käyn uimahallissa melko aktiivisesti ja sinne otan mukaan ns tavallisen kerraston joka on kotimainen Juhan valkoinen tai beesvärinen puuvillakerrasto kokoa 64. No ei sellaisiakaan enää siellä kenelläkään näe ja joku saattaa katsoa että tuo on joku vanhainkodista tai laitoksesta karannut. Semmosta tämä maailma on.

        Kuule, sinun tyyliisi sopii se beesvärinen puvillakerrasto silloin kun käyt uimahallissa.
        Ihan totta!
        Älä välitä muotitietoisista trendikkäistä ikätovereistasi stringeissään!
        ...Minä tuota sinun kokoasi ajattelin (64) ;))
        Luontevammalta näytät lempparialusasussasi.

        Sinulla on varmaan päällysvaatteena toppatakki, tai verkkaripuku.
        Farkut eivät mielestäni sopisi tyyliisi,vai onko sinulla sellaiset haalarifarkut, niinkuin miehelläni kun hän tekee remonttihommia kotona? Paljon naulataskuja, paikka vasaralle ja meisselille jne.


      • flanelli-setä
        Muija kirjoitti:

        Kuule, sinun tyyliisi sopii se beesvärinen puvillakerrasto silloin kun käyt uimahallissa.
        Ihan totta!
        Älä välitä muotitietoisista trendikkäistä ikätovereistasi stringeissään!
        ...Minä tuota sinun kokoasi ajattelin (64) ;))
        Luontevammalta näytät lempparialusasussasi.

        Sinulla on varmaan päällysvaatteena toppatakki, tai verkkaripuku.
        Farkut eivät mielestäni sopisi tyyliisi,vai onko sinulla sellaiset haalarifarkut, niinkuin miehelläni kun hän tekee remonttihommia kotona? Paljon naulataskuja, paikka vasaralle ja meisselille jne.

        Ei ole milloinkaan farkkuja ollut. Pääasiassa viihdy sellaisissa sinisissä enstex-lappu-olkainhaarareissa, perinteinen "vanhanajan" malli. Ei näitä nykyaikaisia snickers-riipputaskuhousuja.
        Tuo koko 64 on toki hiukan reilu koko alusvaatteelle mutta en ole koskaan tykännyt piukoiosta alusvaatteista. Mutta esim kotimainen juha kerrasto 64 kokoinen kutistuu ekassa 60asteen pesussa juuri sopivaksi, samoin raappahousut, jos ostaisin esim 58 koon raappahousut jotka olisivat ehkä normaalisti minun kokoa niin ekassa pesussa niistä tulisi poika-housut.
        Verkkareissa viihdyn ja nekin saa olla väljät.
        Löysin kerran edään vanhainkodin kellarivarastosta aika kasan flanellialusvaatetta mutta pientä pääasiassa mutta tuossa samassa vaate-erässä oli pari paksua sinistä puuvilla-velvetoni-verkkapukua. Semmosia kun ne oli 60 luvulla, ai että ne on olleet "rakkaat" ja usko tai älä niin niitäkin on moni kysynyt että myynkö.
        Kyllä joskus uimahallin pukuhuoneessa, kun näkee ikätoverillani ylipiukat pikkuhousut niin tulee paha olo, luulisi palelevan paikat. No jokainen tyylillään, olen omaan tyyliini tyytyväinen ja mikä samalla tulee on säästö. Vaikka sitä en nyt tässä ole ajatellutkaan koskaan.
        Nytkin istun tätä kirjoittaessa alusvaatteina punaraitainen flanellikerrasto ja raappahousut, villasukat ja reino-tossut ja on tyytyväinen olo, kohta mennään saunaan.


      • vaarinpaita
        ei kaupoissa kirjoitti:

        Niin mutta ei sitä aitoa "vaarin flanellia" paksua raitasta, sitä ei ole saanut varmaankaan kaupoista enää 60 luvun jälkeen.
        No, katsotaan jos ei keneltäkään löydy niin uskon pärjääväni mutta kiinnostavaa kokeilla josko jonkun vintillä olisi pakanloppuja säilytetty "pahanpäivän" varalle.
        Löysin 15 vuotta sitten Turun läheltä 10m sitä aitoa punaraitasta tuhtia flanellia ja niisät tehdyt uudet kerrastot oli kuin pumpulipilvessä olisi ollut ja vielä kun ajelen talvella moottorikelkalla niin ai että oli se hyvä kerrasto, juuri semmonen aito jossa nauhat lahkeissa, halkio takana ja napit edessä. Semmonen sen kuuluu olla, mistä sitten johtuu että tykkään vain ja ainoastaan semmosista.
        Niiden seksikkyydestä en tiedä mutta muija ei ole koskaan maininnut onko ne seksikkät vai ei, taitaa olla.

        Laihduttamisesta: Joo kaikki varmaan tietää miten tulisi laihduttaa mutta kun ruoka maittaa, ja oikeastaan en ole kovin lihava, olen vaan muuten ison kokoinen rohjo.
        Ei muuta kun hyvää syksyn jatkoa Sinullekin.

        ainaki lahen torilla on vieläkin pappa myymässä näitä flanellisia kerrastoja missä paitaa kutsutaan vaarin paidaksi...ite ostin just semmosen ...niin ihana oloasu


    • Pääsky64

      juttu että ei mahdu kaupan flanellihousut,minäkin aikoinaan ompelin miehille sellaisia,ja paitoja olivat muodissa,minun ukilla ja mummilla oli samanlaiset ukkoflnellikerrastot,ne olivat vahingossa saunan jälkeen panneet toistensa vaatteet päälle ja istua käpöttivät pirtipenkillä ja valittelivat ukko ,että kitistyneet on huosut muori keittäny liikaa ja mummu että on niin ison tuntoiset eikä pysy jalassa kunnes joku keksi että teillä on vaihtuneet kerrastot,toivottavasti löydät flanellia ,

    • Tyynentyttö

      Tuli tuosta flanellista ihan lapsuus mieleen raitaflanellista.Äiti ompeli meille siitä liivit ja lämpsähousut oikein nappien kanssa.Lahkeensuissa oli kuminauhat ja sukkanauhat ja napit sukissa.Muistatteko.Niitä kyllä sitten häpesi kun alkoi toisilla olla kaupasta ostettuja vaaleanpunaisia pumpulikerrastoja.Pojillakin koulussa oli tapana nostella ohimennen hameenhelmoja tai lsittoivat taskupeilin kengän päälle ja kurkkivat siitä millaiset pöksyt tytöillä oli.

      • Muija

        harmaat sukkanauhat, venyvää kuminauhaa.
        Tarkkaan en muista minkälainen rakennelma se liivit/sukkanauhayhdistelmä oli, mutta joskus talvella alushousun puntin ja "pässinpökkimien" väliin jäi paljasta ihoa.

        Hyvinhän äiti yritti pukea, mutta aika oli sellainen kun oli ja modernimpia vaatteita ei saanut.

        Pitkiä housujakaan ei ollut, muita kuin hiihtoousuja.

        Flanelli - setä onkin tahtonut jäädä niihin vanhoihin kunnon materiaaleihin ja varmaan saamme pian kuulla, että hänen vaimollaankin on krimplenemekko.


      • Tyynentyttö
        Muija kirjoitti:

        harmaat sukkanauhat, venyvää kuminauhaa.
        Tarkkaan en muista minkälainen rakennelma se liivit/sukkanauhayhdistelmä oli, mutta joskus talvella alushousun puntin ja "pässinpökkimien" väliin jäi paljasta ihoa.

        Hyvinhän äiti yritti pukea, mutta aika oli sellainen kun oli ja modernimpia vaatteita ei saanut.

        Pitkiä housujakaan ei ollut, muita kuin hiihtoousuja.

        Flanelli - setä onkin tahtonut jäädä niihin vanhoihin kunnon materiaaleihin ja varmaan saamme pian kuulla, että hänen vaimollaankin on krimplenemekko.

        Ei ollut pitkiä housuja-mekontylkkänä vain talvellakin-taisi olla flanellia sekin.Hangessa kahlatessa lumi raapi reidet punaisiksi ja pakkanen nipisteli.Miten ne sukatkin oli niin lyhyet.Pässinpökkimätkin oli.


      • Muija
        Tyynentyttö kirjoitti:

        Ei ollut pitkiä housuja-mekontylkkänä vain talvellakin-taisi olla flanellia sekin.Hangessa kahlatessa lumi raapi reidet punaisiksi ja pakkanen nipisteli.Miten ne sukatkin oli niin lyhyet.Pässinpökkimätkin oli.

        samaa ikäluokkaa. Minä täytän tämän vuoden lopussa 64.
        On muuten erittäin vapauttavaa kun voi sanoa ikänsä ja olla ikäisensä oloinen, vaikkakin sitten vähän vanhanaikainen, niinkuin meistä tuolla toisaalla sanottiin.


      • uzma
        Tyynentyttö kirjoitti:

        Ei ollut pitkiä housuja-mekontylkkänä vain talvellakin-taisi olla flanellia sekin.Hangessa kahlatessa lumi raapi reidet punaisiksi ja pakkanen nipisteli.Miten ne sukatkin oli niin lyhyet.Pässinpökkimätkin oli.

        sellaiset pitkapulttiset oli villahousujen alla ja ne flanellihousujen pultit laitettiin passinpuskemien sukkien sisaan ja paallimaiseksi villahousut.Ajoissa piti huussiin menna etta sai kaikki ajoissa alas,varsinkin jos flaneli housut oli napeilla kiinni liivissa.


    • hauska juttu

      Flanut on tuttu ostos seuralaiselleni, joka Luojan kerta kun menemme Tallinnaan niitä pirun flanuja pitää käydä ostamassa Mustamäen torilta. Onneksi ei aina löydy raappahousuja. Reinot sill on paksujen villasukkien päällä, tietty ostettu sukatkin Tallinnasta.

      Kyllä tässä elämässä on romantiikka kaukana niissä flanuissa ja reinoissa. On maar niin paleleva ettei seksihommissakaan muuta kun näplää niitä nappeja auki ja siitä rakosesta vaan kyntöhommiin poimuihin.

      Sitten lopuks pyyhkii flanupaidan helmaan ja eikun se laite naamaan ja nukkumaan, on näet uniapnea. On tämä elämä hassunkurista, kun hän nukahtaa hiiviin omaan kotiini 500m päähän, otan oikein kunnon tömpsyt, kun huomaan että puolihulluhan olen kun tommosen flanu ukon kanssa viihdyn.

      Kyllä tässä on mielessä seuralaisen vaihto sellainen joka on nyky tyylin puettu alusvaatteita myöden. Saa jäädä pihi ukko laskemaan rahojaan ja uniapneansa pärjäilemään. Pankoon sitten vaikka kahdet flanut päällensä.

    • Ebba

      Flanu pappoja vielä riittää, ihmettelen mikse ne tulevat niin kauhean viluisiksi kun 65v tulee mittariin. Ei riitä untuvapeitot ja villasukat jalassa, aina vaan palelee.

      Perheessä se on tosi ongelma, en enää tiedä mitä tekisin sille palelemiselle.

      • Muija

        vaikka ei ole flanuvaatteitakaan. Meidän pappa on aina kulkenut vähissä vaatteissa ja saan aina huomautella vilustumisriskistä kun hän lähtee pilkkikalalle, tai metsätöihin.
        Eihän työnteossa tosin voi kylmä tullakaa, tai sitten on liikkeet sen verran loivat, että eipä saa paljoa työmaalla aikaisiksikaan.
        Ehkä tuo viluisuus on verenkiertojuttu. Itselläni on kyllä useimmiten kylmät jalat ja käytän sisällä aina villasukkia - oikein sellaisia itse kudottuja "pässinpökkimiä."


      • Pääsky64
        Muija kirjoitti:

        vaikka ei ole flanuvaatteitakaan. Meidän pappa on aina kulkenut vähissä vaatteissa ja saan aina huomautella vilustumisriskistä kun hän lähtee pilkkikalalle, tai metsätöihin.
        Eihän työnteossa tosin voi kylmä tullakaa, tai sitten on liikkeet sen verran loivat, että eipä saa paljoa työmaalla aikaisiksikaan.
        Ehkä tuo viluisuus on verenkiertojuttu. Itselläni on kyllä useimmiten kylmät jalat ja käytän sisällä aina villasukkia - oikein sellaisia itse kudottuja "pässinpökkimiä."

        joskus jalkoja mutta aloin kävellä pihalla paljain jaloin alkoi kuumottaa jalkoja,tänä syksynäkin koetan kävellä vaikka vähän palelisikkin,saa jalat lämpimiksi,
        muuten minäkään en vähättele ikääni,aina sanon että 64,ja tykkään samanikäisistä ja kahta puolta, mutta nuoremmat tuntuu nuorilta,


      • Muija
        Pääsky64 kirjoitti:

        joskus jalkoja mutta aloin kävellä pihalla paljain jaloin alkoi kuumottaa jalkoja,tänä syksynäkin koetan kävellä vaikka vähän palelisikkin,saa jalat lämpimiksi,
        muuten minäkään en vähättele ikääni,aina sanon että 64,ja tykkään samanikäisistä ja kahta puolta, mutta nuoremmat tuntuu nuorilta,

        nuorempana kuin on?
        Sitä paitsi, tämä ikä ei ole yhtään hassumpi, eikä vielä kymmenen vuoden kuluttuakaan saata tuntua elämä iän takia kurjalta, jos saa olla terve - ainakin suhteellisen. Täysin tervettähän meidän ikäluokassamme harvemmin on, mutta hierojat, fysioterapeutit ja lääkkeet on keksitty.Laadukasta elämää voi hyvinkin elää myöhäiseen vanhuuteenkin asti.
        Nuoret puhuvat omaa kieltään ja joskus täytyy kysyä, että mitä joku asia tarkoittaa heidän kielenkäytössään. Olen ollut huomaavinani, että nuoret hymyilevät vähän yimielisesti meikäläisen ikäiselle joissain tilanteissa ja itse en voi välttää jonkinlaista ymmärtävän, hyväksyvän, säälin tapaista asenteessani.
        Monien on kuljettava se kantapään kautta tie, ennenkuin oppivat näitä elämän realiteettejä.


      • Pääsky64
        Muija kirjoitti:

        nuorempana kuin on?
        Sitä paitsi, tämä ikä ei ole yhtään hassumpi, eikä vielä kymmenen vuoden kuluttuakaan saata tuntua elämä iän takia kurjalta, jos saa olla terve - ainakin suhteellisen. Täysin tervettähän meidän ikäluokassamme harvemmin on, mutta hierojat, fysioterapeutit ja lääkkeet on keksitty.Laadukasta elämää voi hyvinkin elää myöhäiseen vanhuuteenkin asti.
        Nuoret puhuvat omaa kieltään ja joskus täytyy kysyä, että mitä joku asia tarkoittaa heidän kielenkäytössään. Olen ollut huomaavinani, että nuoret hymyilevät vähän yimielisesti meikäläisen ikäiselle joissain tilanteissa ja itse en voi välttää jonkinlaista ymmärtävän, hyväksyvän, säälin tapaista asenteessani.
        Monien on kuljettava se kantapään kautta tie, ennenkuin oppivat näitä elämän realiteettejä.

        tämä elämä on että tultais viisaimmiksi ,ja aina vain muuttuu asenteet myöteisimmiksi,ikääntyviä kohtaan,minä vaikka 50,ppisenä luulin ei tämä ollenkaan ole samanlaista,jos mieliala pysyy tällaisena en parempaa toivo,saa tuntea joskus mielenrauhaakin, eikä ainaista kaipausta ,,,jos katsoi merelle tai tunturissa kauas ja laajasti äärettömyyksiin kaipaus sai ylivoimaisen vallan tai jokin muu,,, mutta kirjoittelemiseen sai purkaa tunteitaan ,,nyt pystyy pitämään itsensä ruodussa paremmin, tajuaa että elämä on myös olemista ,


    • mökin muori

      Hei!

      Liminka, Lumijoki, Tyrnävä alueella kiertää torimyyjä joka myy oikeita flanellialusvaatteita, villahousuja ja muuta kunnon vaate tavaraa. Noin pari viikkoa takaperin viimeksi oli torilla.

      T. Mökin muori

      • yläkerran

        raitafalanellit ja raappahousut


    • vahnahyväaika

      Minulla olisi toistakymmentä paria aitoja paksuja siniharmaita isoja raappahousuja vissiin 10 paria käytettynä mutta siistinä ja puhtaina ja uusiakin muutama.
      Sitten flanellialushousuja ja paitaa on kans muutama kerrastollinen, oikeita suomalaisa paksuja, ehjiä ja puhtaita.
      Niitä voin myydä halukkaille sopuhintaan.
      kyksellä voi: [email protected]

    • vahnahyväaika

      Minulla olisi toistakymmentä paria aitoja paksuja siniharmaita isoja raappahousuja vissiin 10 paria käytettynä mutta siistinä ja puhtaina ja uusiakin muutama.
      Sitten flanellialushousuja ja paitaa on kans muutama kerrastollinen, oikeita suomalaisa paksuja, ehjiä ja puhtaita.
      Niitä voin myydä halukkaille sopuhintaan.
      kyksellä voi: [email protected]

      • hyvävanhaaika

        kaksi kertaa pukkasi tuohon, no kai sitä sitten painettiin jotain nappulaa toistamiseen
        Hyvää uuttavuotta sitten vaan kaikille


      • ?????????
        hyvävanhaaika kirjoitti:

        kaksi kertaa pukkasi tuohon, no kai sitä sitten painettiin jotain nappulaa toistamiseen
        Hyvää uuttavuotta sitten vaan kaikille

        Ketju on 5 vuotta vanha. Olisihan tuon uudelleenkin voinut aloittaa.


      • Raappahousuissa
        ????????? kirjoitti:

        Ketju on 5 vuotta vanha. Olisihan tuon uudelleenkin voinut aloittaa.

        Uusiakin raappahousuja löytyy kyllä vaikka Halpa-Halleista


    • LLLLLLLLLLLLLLLLL

      kurppaa raappahousus, ja ole hiljaa.

      Kukahan älypää näitä tänne nostelee?

      • 1943

        missä lie papparainen muijineen? Näitä arkistojen aarteita putkahtelee esiin. Itse suosin hyvin ohuita villavaatteita.


      • 1943 kirjoitti:

        missä lie papparainen muijineen? Näitä arkistojen aarteita putkahtelee esiin. Itse suosin hyvin ohuita villavaatteita.

        ja nykyään vissiin fleece on kevyt ja yhtä lämmin kuin raappapöksyt. Pitäis vaan tehdä vaatteet fleece puoli, ihoa vasten ja silee puoli, päälle, että sais päällis vaatteet vedettyä yllensä.


    • saapashousu

      Ehdottoasti vanhanajan paksusta raitaflanellista valmistettu flanellikerrasto nappsealuksineen kaikkein paras ja komein aikuisen miehen päällä.siinä näkee että on muutakin kun pelkkä housu. ;

    • lejanna*

      Ranellihousuista muistuu aina mieleen Otto-vaan, ja suopursut.
      Jokohan hänen pönttönsä on paikoillaan.

      Niin monen monta palstaystävää on hiljaa, hänen lisäkseen.
      Ikävä, monia iloisia ja mukavia ihmisiä :/
      Sinimarjaset ja Jartsevit, kaipaan.

      Ja, huomasin kyllä, että aloitus on iänikuinen.

      .

      • Onhan ne flannelli housut hyvät mutta kesällä ne nilkka narut tulee ikävästi esille kun käyttää sandaaleja.
        Otto vaan on hyvä tyyppi missähän touhuilee ,jotain ikävää olin lukevinani kun viimeks kirjotti.


      • lejanna*
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Onhan ne flannelli housut hyvät mutta kesällä ne nilkka narut tulee ikävästi esille kun käyttää sandaaleja.
        Otto vaan on hyvä tyyppi missähän touhuilee ,jotain ikävää olin lukevinani kun viimeks kirjotti.

        Mummuni mun, toinen siis heistä, ommella päräytti kaikille 9 pojalleen flanellikerrastoja Singerillään.
        Tyttöjäkin oli, useampi.

        Eikö Otulla ollut käynnissä kylppäriremppa, vai oliko jotain syvällisempää kyseessä?

        Oletko kuin beduiini, nilkkanaruissa ja sandaaleissa, ja ratsastat Kallella, kantakirjakamelilla katsomaan Fatimaa, telttaan, seeprannahkataljallaan?

        .


      • flanellihousut
        lejanna* kirjoitti:

        Mummuni mun, toinen siis heistä, ommella päräytti kaikille 9 pojalleen flanellikerrastoja Singerillään.
        Tyttöjäkin oli, useampi.

        Eikö Otulla ollut käynnissä kylppäriremppa, vai oliko jotain syvällisempää kyseessä?

        Oletko kuin beduiini, nilkkanaruissa ja sandaaleissa, ja ratsastat Kallella, kantakirjakamelilla katsomaan Fatimaa, telttaan, seeprannahkataljallaan?

        .

        Juu, kyllä niitä pehmeitä flanellikerrastoja on vielä olemassa.
        Ei niitä missään enää tehdä ainakaan teollisesti.
        Jos jostain kangasta löytyy niin minä kyllä otan vastaan ja korvaankin, vaikka enempikin löytyisi, siis aitoa fanhanajan raita-flanellia.

        Olen flanellikerrastoja käyttänyt aina, siis näinäkin päivinä, toki kesä kun tulee niin silloin vähän keveämpää.

        Mutta jos jollain on mieliteko kunnon flanellikerrastoon niin yhteyksiä sitten vain ottamaan, tulee nyt kylmät taas, viimeistään loka-marraskuulla.

        Vanha hyvä aika: [email protected]


      • bessie*
        flanellihousut kirjoitti:

        Juu, kyllä niitä pehmeitä flanellikerrastoja on vielä olemassa.
        Ei niitä missään enää tehdä ainakaan teollisesti.
        Jos jostain kangasta löytyy niin minä kyllä otan vastaan ja korvaankin, vaikka enempikin löytyisi, siis aitoa fanhanajan raita-flanellia.

        Olen flanellikerrastoja käyttänyt aina, siis näinäkin päivinä, toki kesä kun tulee niin silloin vähän keveämpää.

        Mutta jos jollain on mieliteko kunnon flanellikerrastoon niin yhteyksiä sitten vain ottamaan, tulee nyt kylmät taas, viimeistään loka-marraskuulla.

        Vanha hyvä aika: [email protected]

        Mikä tämä flanellijuttu nyt oikein on? Fetissi?

        Itselläni on par aikaa päällä raidalliset flanellihousut. Kuminauha JA satiininauha vyötäröllä, nauhakujan ulkopuolella nauha levenee niin, että saa ison kauniin rusetin. Hyvät taskut. Ranskalaisen muotitalon tuote, samalla raitakuosilla on myös flanellilakanoita ja satiinilakanoita, jälkimmäisiä myös nostalgisella kukkakuviolla, samassa värimaailmassa.
        Kyllä flanellista valmistetaan teollisesti monenlaisia tuotteita edelleen, eikä raitaflanellikankaan löytäminenkään ole temppu eikä mikään, jos kangaskaupan löytää. Vaikeampi taitaa olla löytää vanhanaikaisten, tukalien flanellisten alusvaatteiden käyttäjiä ja ostajia?


    • RosaLiiin

      Vanhanajan flanellikerrasto, viirullisesta kankaasta kangas-tai peltinapein, on oiva vaate saunan jälkeen, jos silloin jotain haluaa pukea päälle, ei kiristä ei purista eikä hiosta. Unikin niissä maittaa.

      Kalle Päätalon maisemista Taivalkoskelta sellaisia flanelleja saa, saa sieltä kaikkea muutakin sellaista, minkä on jo luullut kadonneen maailmasta.
      Mukava vierailukohde, sellaisia olivat kaupat ennen.

      http://www.jalavankauppa.net/

    • miemsl

      Kokkolassa Penttilä, by Redi tekee flanellisia vaatteita ja erilaisia perinneasuja. Osoite tonne on Vasarakuja 3 ja puhelimella saa kiinni 06 8223457

    • eipä.muuta

      Sitä näköjänsä ennenvanhaan on osattu keskustellakin.

    • Anonyymi

      Hakanim4n halli flanellikerrastoja vaarille..
      Viime syksynä ostin Hakaniemen maalaismarkkinoilta msutan marinovillaisen
      Nuutisen Kutomo Oy
      Luhtatie 12, 17500 Padasjoki
      040-5400379
      [email protected]
      Tehtaanmyymälämme
      Ilmoilantie 1, 17500 Padasjoki
      Avoinna: maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10-13 ja lauantaisin klo 10-13
      miesten kerraston-on muuten iahanan lämmin, nyt jo.
      . Tallinnan Keskturgnk rappakerrastoja harmaa !
      Ostettu jo 10 vuottaa... ei kärsi viluttaa

    • Anonyymi

      Ei ainakaan täällä Etelä-Suomessa enää niin kylmää ole, että edes villasukkia tarvitsisi. Sisällä tietty on 20-22 astetta. Mulle välttäis vähempikin.

      Ostin 10kunta vuotta sitten pari hyvin ohutta villakerrastoa. Käyttämättömiä ovat. Keli kuin keli, niin mitään sukkahousua tai välihousua en ole käyttänyt sitten 1970-luvun.

      Villapaidoistakin tykkään, ja muutaman olen kutonut. Vaan milloin on keli, jolloin niitä vois käyttää. Muistaakseni 60-70 luvuilla oli kylmiäkin talvia ja vielä 1980-luvullakin. Ei enää.

    • Anonyymi

      Kerran googlasin
      raappahousut

      niitä saa vielä ostaa ja on miehille ja naisille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe