Naapuri omii kissani..

Yasmin

Mitä ootte mieltä, kun ollaan ihmetelty missä ihmeessä meitin kissa välillä on 3-4:kin päivää käymättä kotona lainkaan.. Selvis, että naapuri tien toisella puolella syöttelee sille herkkuja ja rapsuttelee ja ottaa sisälle!!!
Oon hiukan täynnä raivoa..
Me kuljeskellaan iltaisin etsimässä kissaamme ja se nukkuu naapurin kainalossa tien toisella puolella!
Eikä ole kyse siitä, että kissalla ois huonot olot kotonakaan, päinvastoin!

18

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Remppu

vaikka pitäisit killis kotosalla etkä päästäs kylille irti...

Saattaa joku syöttää sille vaikka asperiinia :-|

• L.R

KUN ME OTETTIIN KISSA, MÄ PELKÄSIN ETTÄ NAAPURIT JOKO KIDUTTAA KISSAANI TAI SITTEN OTTAVAT SEN SISÄLLE JA HELLIVÄT SEN OMAKSEEN! SE OLISI HIRVEÄ TUNNE, VÄRISYTTÄÄ JO AJATELLA ETTÄ KISSANI OLISI ÄRSYTTÄVILLÄ LÄHIÖN NAAPUTEILLANI!SINUN, TAI VANHEMPIESI PITÄISI KÄYDÄ SANOMASSA SUORAT SANAT, MINUN VANHEMPANI PITÄVÄT KISSASTANI, JOS NAAPURIT TEKSISVÄT VASTAAVASTI, TULISI NAAPUREILLE KUNNON HUUDOT, JA TIES MITÄ...(JOS SINÄ OLET LAPSI, JOS OLET AIKUINEN VOITHAN ITSE KÄYDÄ HUUTAMASSA SUORAT SANAT, VAI MITÄ?

• Heidi

kissasi sisällä ja ulkoiluta sitä vain valvotusti. Kissasi on luullakseni seurallista sorttia ja voi uteliaisuudestaan joutua vaaraan. Kissanvihaajiahan riittää. Se voi myös kiintyä liikaa naapuriisi ja unohtaa oikean kotinsa kokonaan. Eli eläpä päästä sitä enää omille teilleen ja voit puhua myös naapurisi kanssa jos hän pitää kissoista niin paljon, miksei ota omaa kissaa.

• Aatu

Niin... no voinen myöntää että itsekin
      syötän toisten kissoja. Tosin se syötti
      on loukussa ja kun kissa tulee loukkuun
      syömään syöttiä on se samalla sen kissan
      viimeinen ateria.

Olisit tyytyväinen että kissasi tulee vielä
      hengissä takaisin!!!

On todellä tyhmää pitää kissa vapaana ja
      ihmetellä missä se nyt on.

Vieraan kissan lopettaminen ei ole laitonta
      mutta oman kissan vapaanapito on laitonta.

Mieti sitä!

• Heidi

Vieraan kissan lopettaminen on laitonta, mikäli kissan omistaja on laittanut lemmikilleen pannan.

Jos joku ahdasmielinen kissanvihaaja lopettaa lemmikkini, siitä seuraa oikeusjuttu, jonka voittajasta ei ole epäilystäkään!

Pistä pikkunen kärpäslätkä heilumaan, jos on pakko listiä jotakin.

• kissaasiantuntija

naapurille täytyy sanoo että se on teidän kissanne, ja te ootte aina etiskellyt sitä illalla, mullakin on kissa ja se on iltaisin noin.kello 11. ulkona mutta en usko että se on missään muuaalla kuin pihalla se on näät.16 tuntia yhteen soittoon pihalla. niin sun kannattaa vaan sanoo sille naapurille jos ootte sanonut niin tehkää joku muu juttu että kissa ei löydy naapurin kainalosta!

• Laura

Ihmettelen miksi tuossa tilanteessa ei tule mieleen kissan pitäminen sisällä tai ulkoiluttaminen vain valvotusti, valjaissa tai tarhassa. Onni kävi, että naapurisi on kissaystävällinen jos kissasi on luonteeltaan rohkea, utelias ja ihmisystävällinen, sille voi käydä pian kalpaten. Muistutetaan vielä, että kissanhan ei kuulu kulkea ulkona vapaana sen enempää, kuin koirankaan ja tuo juuri lisää kissavihaa, kun kissoista ei oteta vastuuta.

• Yasmin
        Laura kirjoitti:

Ihmettelen miksi tuossa tilanteessa ei tule mieleen kissan pitäminen sisällä tai ulkoiluttaminen vain valvotusti, valjaissa tai tarhassa. Onni kävi, että naapurisi on kissaystävällinen jos kissasi on luonteeltaan rohkea, utelias ja ihmisystävällinen, sille voi käydä pian kalpaten. Muistutetaan vielä, että kissanhan ei kuulu kulkea ulkona vapaana sen enempää, kuin koirankaan ja tuo juuri lisää kissavihaa, kun kissoista ei oteta vastuuta.

Lisäisin vielä tuohon kirjoitukseeni, että asumme pienessä maaseutumaisessa taajamassa, jossa lähes joka talossa on kissa/kissoja!
        Enkä onneksi ole kuullut täällä olevan ns. kissanvihaajia...
        Meitin kissa EI esimerkiksi ole öisin ulkona, vaan otetaan iltaisin aina sisälle. Öisinhän kissat enempi saalismielessä ulkosalla liikkuvat. Toki päivälläkin saalistavat mikäli kohdalle osuu..
        Sitten lopuksi kyllä ihmettelen Aatu sun ajatusmaailmaasi, mutta sehän onkin onneksi oman pääsi sisällä...:) En viitsi siihen muuta kommentoida.

• Toffo
        Yasmin kirjoitti:

Lisäisin vielä tuohon kirjoitukseeni, että asumme pienessä maaseutumaisessa taajamassa, jossa lähes joka talossa on kissa/kissoja!
        Meitin kissa EI esimerkiksi ole öisin ulkona, vaan otetaan iltaisin aina sisälle. Öisinhän kissat enempi saalismielessä ulkosalla liikkuvat. Toki päivälläkin saalistavat mikäli kohdalle osuu..
        Sitten lopuksi kyllä ihmettelen Aatu sun ajatusmaailmaasi, mutta sehän onkin onneksi oman pääsi sisällä...:) En viitsi siihen muuta kommentoida.

Ehdottaisin että päästäisitte kissanne yöllä ulos ja ottaisitte aamulla sisään... näin olisi naapurikin nukkumassa kun kissa tulisi mouruamaan ovelle...
        siten sinulle jäisi päivällä enemmän aikaa seurustella ja puuhailla kissasi kanssa..=)

• Ronaldo
        Yasmin kirjoitti:

"maaseutumaisessa taajamassa"; mitä *ittua kissa tekee irrallaan "maaseutumaisessa taajamassa"?
        Piippua pitkin vaan ja hoitoon "yläkertaan"...

Jos sinun mielestä kissan luonto vaatii liikkua vapaasti niin minun puolestani taas minun luontoni vaatii katsella irto-killeja pitkin haulikon piippua...

Vai miksi pidät kissaasi irti? Eikö ulkoiluttaminen huvita?? Et hankkis kissaa jos et sitä osaa pitää...

• Yasmin
        Ronaldo kirjoitti:

"maaseutumaisessa taajamassa"; mitä *ittua kissa tekee irrallaan "maaseutumaisessa taajamassa"?
        Piippua pitkin vaan ja hoitoon "yläkertaan"...

Jos sinun mielestä kissan luonto vaatii liikkua vapaasti niin minun puolestani taas minun luontoni vaatii katsella irto-killeja pitkin haulikon piippua...

Vai miksi pidät kissaasi irti? Eikö ulkoiluttaminen huvita?? Et hankkis kissaa jos et sitä osaa pitää...

Onkohan tää edes IHMISEN kirjottama kirjotus... Kyllä mua huolestuttaa nyt enemmän, kun kissan vapaana ulkona oleminen, toi sun ajatusmaailmasi. :(
        Mutta anyway, ajatten taas jonkun haluavan raivostuttaa kissaihmisiä, enkä siis kommentoi asiaa tämän enempää.:)

• Yasmin
        Yasmin kirjoitti:

Onkohan tää edes IHMISEN kirjottama kirjotus... Kyllä mua huolestuttaa nyt enemmän, kun kissan vapaana ulkona oleminen, toi sun ajatusmaailmasi. :(
        Mutta anyway, ajatten taas jonkun haluavan raivostuttaa kissaihmisiä, enkä siis kommentoi asiaa tämän enempää.:)

Taitaapi olla nimimerkin takana sama mielenhäiriöinen???:( Oli pakko kommentoida vielä ton verran.. Heh!

• Ronaldo
        Yasmin kirjoitti:

En ole Aatu nimimerkille sukua/sama henkilö...

Mutta kerro minulle tyhmälle miksi kissan ylipäätään pitäisi saada olla irti?

En ole mitenkään innostunut katselemaan niitä oravan ja pikkulinnun raatoja joita omassakin kotiympäristössäni viattomat pikku-mirrit tuottavat.

Miten voi itseään pitää kissaihmisenä jos ei osaa kissan kanssa noudattaa edes olemassa olevaa lakia? Loppujen lopuksi; eihän se ole kissan vika että se irti lasketaan vaan VASTUUNTUNNOTTOMAN omistajan/haltijan tms tahon.

• näin on

Niinhän siinä käy, kun antaa kissan kulkea vapaana.
      Kyllä maalla on aina ollut tapana antaa naapurinkin
      kissalle herkkuja, silitellä, miksei päästäisi sisäänkin
      jos kissa kerran haluaa tulla?
      Ei kyse ole siitä, että naapuri omii kissasi, vaan siitä,
      että kun kerran päästät kissan ulos, et voi estää muitakin
      ihmisiä sitä hoitamasta. Miksi tuosta nyt pitää niin hermostua?
      Ole onnellinen, ettei naapurisi vihaa kissaa ja vaikka tapa
      sitä. Niinkin moni tekee, jos toisten kissat kulkevat
      vapaana omassa pihassa.

• näin on

Lisään vielä, että ihan takuulla naapurisi eivät
      väkisin pidä kissaa kotonaan sisällä, eivätkä päästä
      ulos vaikka kissa kuinka mouruaisi..
      Kyse taitaa olla nyt vaan siitä, että kissallasi on
      naapurissa niin hyvät oltavat, että se ei yksinkertaisesti
      halua tulla kotiin!
      Tämä riskihän siinä silloin on, jos ei kissastaan pidä
      tarpeeksi huolta, ehkäpä kissasi tuntee jääneensä heitteille,
      ja nauttii naapureidesi antamasta huomiosta..

• Melli

..täydellisesti! Oon sitä mieltä että kissoja saa pitää vapaana tällasella maaseudulla missä mäkin asun. Ja itse asiassa on samanlaisia kokemuksia. Joskus ko olin joku viiden vanha meillä oli kissa jota pisti ampiainen korvaan. Tottakai sitä sitten lääkittiin ihan sen itten hyväks mut siitä se ei tykänny ja "karkas kotoa". Naapurissa se on sittemmi viihtyny ko pelästy lääkitystä. Että sellasta. Eikä ollu mitkään huonot olot koton. Mut siit on kyl aikaa.. Kannattas tosiaa sanoo sil naapuril tai sit lähettää joku kirje??

• Sara

Niin meilläkin on kissa Felix joka menee joka ilta naapurin kissaluukusta sisälle, marssii suoraan keittiöön ja popsii kissanruuan ja litkii maidot. Kotona ei maito kelpaa vaikka olisi samaa merkkiä.
        Tästä viisastuneena sovin naapurin kanssa että ajaa meidän kissan kotiinsa mutta eikös mitä, siellä se silti käy joka ilta kupin tarkistamassa.
        Eipä siinä paljoa itkut auta, kissa kun on niin itsenäinen ja menee sinne missä on ruoka parempaa. ei se kohtelusta tartte olla. ehkäpä naapuri ruokkii sitä herkuilla joita kotona ei ole. voisit sanoa naapurille että hankit sille oman kisulin kun noin niistä tykkää

• ole

vielä kertonut, miksi teidän kissa on vapaana ulkona siten, että se pääsee toisten ihmisten hoidettavaksi. Jos et halua kissasi menevän naapuriin, pidä se sisällä tai ulkotarhassa, mistä se ei pääse omille teilleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe