Kambodza

Kehvo

Onko jollain kokemuksia Kambodza:sta?? Olen menossa sinne päin kiertelemään ja olisi kiva tietää kannattaako Kambodzaan mennä vai kannattaako kiertää kaukaa se maa?

6

1624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menna

      Itsella kokemus tosin vain viidesta paivasta Phnom Penhissa. Onhan siella paljon koyhytta mutta kun pitaa silmat auki niin voi nahda uskomattomia asioita.

      Itse lensin Bangkokista sinne, liput oli jotain 200ekee. Bussilipun taitaa saada alle 20euron.

      Tai sitten otta AirAsian lennon Kuala Lumpuriin n.40euroa...ja sielta saman verran Phnom Penhiin.

    • kokemus

      ...mene ihmeessä, vaikka ainakin minä odotin hieman toisenlaista. Veti aidosti hiljaiseksi; se kaikki jo koettu uskomaton paha on edelleen hyvin vahvasti läsnä, ja köyhyys tietenkin. Ihmiset haluavat kertoa kokemuksistaan, mutta vaikenevat välittömästi paikallisen kulkiessa ohi. Pelko on yhä niin todellista.
      PP:ssä kerjäläiset ja pienet lapset seisovat vieressä, kun syöt ja odottavat lopettamistasi...
      Miinat räjähtävät edelleen (minäkin kuulin kaksi), joten raajarikkoja on paljon.
      Suosi paikallisia niin majoituksen, kuljetusten kuin syömisenkin suhteen!!!

    • eppie

      Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka on Siem Reapin kaupunki ja sen kupeessa sijaitsevat Angor Watin rauniot, itse matkustin sinne Bangkokista viime marraskuussa. Satojen neliökilometrien alueelle rakennetut lukemattomat temppelit laittavat kyllä nykyihmisenkin hiljaiseksi. Siem Reapin kaupunki itsessään on melko pieni ja hintataso on korkeampi kuin esimerkiksi Thaimaassa. Ihmiset ovat kuitenkin todella ystävällisiä ja äärettömän kiitollisia turismista, joka tuo maan jälleenrakennuksessa tarvittavaa valuuttaa maahan. Minkäänlaisia turvallisuusongelmia en matkani aikana kohdannut. Phnom Penistä pääsee Siem Reapiin käteväsi jokilaivoilla, joita kulkee useita päivässä. Siem Reapissa on myös lentokenttä.

    • tiedä :-)

      ...sillä niinhän se on, että aika kultaa muistot!
      Halusin nähdä nimenomaan Angor Watin - näin toki myös paljon muutakin.
      Jälkikäteen ajatellen olisin saattanut jättää väliin/odottaa vielä muutaman vuoden, koska omistus-suhteet hämmensivät sen verran; jääkö temppelipassirahat paikallisille vai meneekö rahat tosiaan katuja ylläpitävälle öljy-yhtiölle? Totuutta en tiedä vieläkään, mutta toisaalta reissusta haaveilin jo pikkudaamina. Jos päädyt paikalle palkkaa ainakin itsellesi ehdottomasti kuski ja opas! Alue on aivan valtava, välimatkat pitkiä, kuumaa piisaa etkä ilman opasta saa eri temppeleistä todellista tietoa/ainakin niin paljon jää hämärän peittoon... Historiaa on järjetön määrä ja reissussa ollaan aikaisesta aamusta pitkälle iltaan. Maaliskuussa tänä vuonna taksa oli
      20$ per nuppi eli yht. 40$ per ilmastoitu auto, kyytiin mahtui mukavasti kolme henkilöä.
      Onhan kambodzassa paljon muutakin, mutta raunioalue oli mun syy matkustaa ko. maahan....

      • menee

        ...tai ainakin suurin osa rahoista menee Kamputsealaisten ja vietnamilaisten virkamiesten taskujen kautta ulkomaisille tileille. Mutta jäähän niistä aina muutama ropo myös paikallisille.


    • VALOKUVAILL ATAI RÄLLÄTÄ

      PARI KERTAA OON OLLUT
      -TOSI OK PAIKKA JOS ON ITELLÄ LANTTU OK
      --KIVOJA IHMISI ,TOSIN KEVÄT TALVELLA AMPU 3 VUOTIAAN KANADALAIS LAPSEN KUN EI OLLUT PÄIVÄKODISSA 800 DOLLARIA MAKSAA ,PÖLLUT AMPU
      PARI NIISTÄ ROSVOISTA
      -TODELLISUUDESSA PALJON VÄHEMMÄN VÄKIVALTAA KUIN
      THAIKUISSA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe