Bolonka koirat?

Bolonka

Joo eli kokemuksia bolonka koirista?Hinta luokkaa?Tiedän että SKL ei hyväksy niitä Suomessa mutta eikös siitä saisi ihan hyvän toko,agility tms koiran?Ihanan pörröisen sohvanvaltaajan..Onko Bolonka koirille mitään sivuja?

95

28877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • href

      Yhtä hyvän koiran kuin mistä tahansa sekarotuisesta eli ennustettavuus lähentelee nollaa. Rotukoirista osaisit paremmin valita harrastuksiisi sopivanlaisen.

      Suositushinta sekarotuisesta on 100e. Eikös nämä bolonkat ole niitä joita rajan takaa tuodaan ja keltaisessa pörssissä kaupataan?

      http://www.kennelliitto.fi/FI/Hankinta/pentu/

      • Bolonka kiinnostaa!

        No mua kiinnostaa tuollainen Bolonka koira!Olkoo vaikka kuinka sekarotuinen.Ja se on hyväksytty ulkomailla roduksi!


      • href
        Bolonka kiinnostaa! kirjoitti:

        No mua kiinnostaa tuollainen Bolonka koira!Olkoo vaikka kuinka sekarotuinen.Ja se on hyväksytty ulkomailla roduksi!

        Mitä tiedät tästä "rodusta"? Miksi olet juuri siitä kiinnostunut? Ethän edes tiennyt soveltuuko se harrastuksiisi. Kuinka realistisella pohjalla aikomuksesi onkaan? "Mut ku mä haluun, mä haluun..."


      • yäk

        Paraskin muiden asioihin puuttuja. Typistystä yäk....


      • Miina
        Bolonka kiinnostaa! kirjoitti:

        No mua kiinnostaa tuollainen Bolonka koira!Olkoo vaikka kuinka sekarotuinen.Ja se on hyväksytty ulkomailla roduksi!

        Kääpiökoirayhdistyksen sivuilla on juttua näistä ns. "bolonka"-koirista. Ne ovat yleensä välittäjien Venäjältä ja Virosta Suomeen tuomia bolognesen, villakoiran, shih tzun ja lhasa apson sekoituksia eli ei mikään oma rotunsa.

        Linkki juttuun:
        http://www.toydogs.net/esittely/hallitus04.htm


      • ei typistykselle

        Ja sinä sitten jaksat vaahdota kuinka toimia oikein, kun itse harrastat rotusi muotoon laittaamista typistämällä. Yäk sinulle ja neuvoillesi.


      • rotukoira
        Miina kirjoitti:

        Kääpiökoirayhdistyksen sivuilla on juttua näistä ns. "bolonka"-koirista. Ne ovat yleensä välittäjien Venäjältä ja Virosta Suomeen tuomia bolognesen, villakoiran, shih tzun ja lhasa apson sekoituksia eli ei mikään oma rotunsa.

        Linkki juttuun:
        http://www.toydogs.net/esittely/hallitus04.htm

        Kyllä se on Venäjällä oma rotunsa, on jo pitkään ollut.


      • Arish
        Miina kirjoitti:

        Kääpiökoirayhdistyksen sivuilla on juttua näistä ns. "bolonka"-koirista. Ne ovat yleensä välittäjien Venäjältä ja Virosta Suomeen tuomia bolognesen, villakoiran, shih tzun ja lhasa apson sekoituksia eli ei mikään oma rotunsa.

        Linkki juttuun:
        http://www.toydogs.net/esittely/hallitus04.htm

        Kyllä bolonkalla on oman rodunsa,mutta bolonkat ovat yleensä mixattua elikä rotu muuttuu bologneselta. Bolognese on sen oikein nimensä ja rodunsa ja bolonka on lyhennetty/mixattua. Itse omista 2bolognesen pentuja ja ne ovat hyväksytty roduksi katsomyös WWW.KOIRANRODUT:COM
        Ostin sen takia,kun niillä ei lähe juuri ollenkaan karvoja kunnes harjaat niitä ja jos perhe jäsenillä on astma tai allerginen bolonka tai bologsene eo aiheutta mitään ongelmia,mulla on kokemusta ja naapurilla on myös niitä.


      • Maddushka
        Miina kirjoitti:

        Kääpiökoirayhdistyksen sivuilla on juttua näistä ns. "bolonka"-koirista. Ne ovat yleensä välittäjien Venäjältä ja Virosta Suomeen tuomia bolognesen, villakoiran, shih tzun ja lhasa apson sekoituksia eli ei mikään oma rotunsa.

        Linkki juttuun:
        http://www.toydogs.net/esittely/hallitus04.htm

        "18. ja 19. vuosisadalla Venäjän ja Ranskan aristokraattien välillä vallinneen yhteyden vuoksi nykypäivän bichon friséä ja bolognesea muistuttanut koiratyyppi vietiin tsaarien aikaiselle Venäjälle. Nämä pienet valkoiset koirat olivat molemmissa maissa aikakauden muodikkaiden naisten suosikkeja. Venäjän vallankumouksen jälkeen rotu eristäytyi ranskalaisista koirista. Pienet koirat alettiin ottaa vakavasti omana venäläisenä rotunaan 1950-luvulla ja ne kasvattivat suosiotaan. Koirien maasta vienti oli tarkasti säännösteltyä.
        Vuonna 1978 bolonka franzuskaya -jalostuspari lähetettiin Itä-Saksaan Neuvostoliiton diplomaattisena lahjana. 1980-luvulla näistä ja muutamasta muusta yksilöstä alettiin jalostaa Saksassa valkoista franzuskaya-muunnosta. Lopulta Saksan kennelliitto rekisteröi sen bolognesen muunnokseksi. Samaan aikaan jalostettiin myös monivärinen zwetnaya-muunnos, jota toisinaan kutsutaan myös saksanbolonkaksi. Kumpaakaan ei olla vielä kansainvälisesti hyväksytty, vaikka niillä onkin aktiivisia rotujärjestöjä useassa eri maassa.[1]
        Vaikka bolonka on Saksassa suosittu, FCI ei tunnusta sitä omaksi rodukseen.[2] Se ettei rotua olla tunnustettu johtuu siitä että kommunismin kaatumisen jälkeen Venäjältä puuttui kansallinen kennelliitto. FCI ei hyväksy venäläisiä koiria, joilla ei ole omaa kansallista järjestöä. Lisäksi on rekisterien on raportoitu olevan epäsäännöllisiä, sillä "Venäjällä ei nykyisin ole yksittäistä kennelliittoa vaan useita pienempiä järjestöjä jotka tekevät käytännössä mitä haluavat."[3]"


    • bolonka poju

      Meillä on tälläinen kyselemäsi Bolonka poju nyt 1,5 vuotias. Tosi pirteä ja sopii hyvin agilityyn reippautensa puolesta. Omamme on ollut aivan terve ei ongelmia, eläinlääkärillä on jouduttu käymään vain rokotuksissa. Suosittelen sinulle samanlaista jos vain saat sellaisen hommattua.
      Muista kuitenkin että pitkä turkki tietysti vaatii hoitoa. Onneksi karvaa ei lähde kuitenkaan niin että kaikki paikat olisi karvoissa.
      Koiran kanssa saat kyllä opetella pysähtelemään lenkillä kun kaikka mahdolliset mummot ja mammat ym tahtovat pitää sitä hyvänä. Ja omamme tietysti nauttii saamastaan huomiosta.

    • koiruli:)

      Meillä on aivan ihana Bolonka poju. Mihinkään emme sitä vaihtaisi. Googlelta löydät haulla Bolonka tietoa koirasta. Suomea sieltä ei löydy mutta muuten löytyy paljon tietoa ja kuvia.

      Jos haluat tällaisen oikean Bolonkan, niin ole tarkkana mistä koiran hankit. On trokareita jotka myyvät näitä Bolonkoja, mutta ne eivät kuitenkaan ole niitä, vaan ihan "tavallisia sekarotuisia", ja ainakin ne joita itse kävin katsomassa eivät muistuttaneet olleenkaan sellaista Bolonkaa jota hain, ja olivat selvästi epäaitoja vaikka Bolonkana myytiin pörssissä.

      Onnea koiran etsintään, ja kärsivällisyyttä, niin löydät sen sydänmenvaltaajan:)

      • on sekarotuisia

        Tavallisia sekarotuisia ne on Suomessa kaikki. Helpompaa ehkä etsiä suomesta söpö sekarotuinen pikkukoira.


      • ne ovat
        on sekarotuisia kirjoitti:

        Tavallisia sekarotuisia ne on Suomessa kaikki. Helpompaa ehkä etsiä suomesta söpö sekarotuinen pikkukoira.

        tavallisia sekarotuisia kaikki. Itse tarkoitin sitä aidolla Bolonkalla, minkä käsityksen olen "rodusta" saannut tutustumalla siihen. Ei mielestäni kaikki ole näitä Bolonkoja vaikka niitä sillä nimellä myydäänkin, vaan vielä ennemmän sekarotuisia, ja ehkä niissä toinen osapuoli Bolonka. Kuitenkaan Bolonka ei ole sama kuin sellainen sekarotuinen, vaikka suomessa sekarotuinen onkin.

        Alkuperiltään sekarotuinen, joka on jatkanut tätä samaa sekarotua samanlaisten sekarotuisten kanssa.

        Hyvin voi ottaa ihan minkä tahansa sekarotuisen koiran, jos vain molemmat vanhemmat on rotua mikä miellyttää itseä.

        Meillä on yksi rotukoira, ja välttämättä sitten halusin toisen koiran tällaisen Bolonkan. Enhän toki sitäkään tiedä onko tämäkään sellainen "aito Bolonka" mutta paljon ainakin muistuttaa sellaista juuri jota hain. Mutta ei väliä vaikkei olisikaan, kuitenkaan emme siitä mistään hinnasta luopuisi...:)


      • lisäys..
        ne ovat kirjoitti:

        tavallisia sekarotuisia kaikki. Itse tarkoitin sitä aidolla Bolonkalla, minkä käsityksen olen "rodusta" saannut tutustumalla siihen. Ei mielestäni kaikki ole näitä Bolonkoja vaikka niitä sillä nimellä myydäänkin, vaan vielä ennemmän sekarotuisia, ja ehkä niissä toinen osapuoli Bolonka. Kuitenkaan Bolonka ei ole sama kuin sellainen sekarotuinen, vaikka suomessa sekarotuinen onkin.

        Alkuperiltään sekarotuinen, joka on jatkanut tätä samaa sekarotua samanlaisten sekarotuisten kanssa.

        Hyvin voi ottaa ihan minkä tahansa sekarotuisen koiran, jos vain molemmat vanhemmat on rotua mikä miellyttää itseä.

        Meillä on yksi rotukoira, ja välttämättä sitten halusin toisen koiran tällaisen Bolonkan. Enhän toki sitäkään tiedä onko tämäkään sellainen "aito Bolonka" mutta paljon ainakin muistuttaa sellaista juuri jota hain. Mutta ei väliä vaikkei olisikaan, kuitenkaan emme siitä mistään hinnasta luopuisi...:)

        niin todettakoon sekin, että meidän Bolonka on ostettu ilmoituksen perusteella jossa luki "myydään sekarotuinen koira"....muussa tekstissä mainittiin olevan pennun kysesseessä, ei mitään mainintaa Bolonkasta. Ja ihan tavallisilta suomalaisilta ihmisiltä.

        Tämä on aivan oma tarinansa, ja haluan sen kaikille kertoa, miten juuri se meille tarkoitettu koira päätyi meille, ja nimemomaan juuri Bolonka. Siihen mahtuu ensin onnellisuutta, sitten surullisuutta, ja taas onnellisuutta, sitten taas surullisuutta, mutta lopuksi kaikki päättyi siihen onnellisuuteen:)

        Koskaan ei tiedä koska se oikea koira tulee vastaan:)


    • Sanna Koponen

      Eipä taida Bolonka koirille olla sivuja, koska ovat sekarotuisia koiria...
      Kuuluvat samaa kategoriaan silkkivillakoiran, pusselin ja jodlaavan matikkakoiran kanssa.... HEH!

      • Kikko

        Ihmetyttää välillä tuo keskustelu. Jos sulla on hyvä koira, onko sillä väliä onko se 1500 euron huippuyksilö vai 100 euron sekarotuinen. Tekisi vähän mieli siteerata ystäväni vanhaa isää... että rumat ne koruilla koreilee...


      • Bolonka Zwetna
        Kikko kirjoitti:

        Ihmetyttää välillä tuo keskustelu. Jos sulla on hyvä koira, onko sillä väliä onko se 1500 euron huippuyksilö vai 100 euron sekarotuinen. Tekisi vähän mieli siteerata ystäväni vanhaa isää... että rumat ne koruilla koreilee...

        Bolonka zwetna on aivan ihana rotu. Olen lueskellut saksalaisia sivuja ja bolonka zwetna on tunnustettu rotu Saksassa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa ainakin. Näistä maista löytyy kasvattajan sivuja. Olisi kiva löytää Suomesta rodun omistajia ja jutella lisää.


      • bolonkamix
        Bolonka Zwetna kirjoitti:

        Bolonka zwetna on aivan ihana rotu. Olen lueskellut saksalaisia sivuja ja bolonka zwetna on tunnustettu rotu Saksassa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa ainakin. Näistä maista löytyy kasvattajan sivuja. Olisi kiva löytää Suomesta rodun omistajia ja jutella lisää.

        sinä edellinen kirjoittaja perheeltäni löytyy pikkunen bolonkamix (toyvillakoira/bolonka). jos haluat jutella niin laitappa sähköposti osoite.


      • MoonBleam
        Bolonka Zwetna kirjoitti:

        Bolonka zwetna on aivan ihana rotu. Olen lueskellut saksalaisia sivuja ja bolonka zwetna on tunnustettu rotu Saksassa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa ainakin. Näistä maista löytyy kasvattajan sivuja. Olisi kiva löytää Suomesta rodun omistajia ja jutella lisää.

        Heips!
        Meidän perheeseen ostettiin vasta kuukausi sitten bolonka zwetna tyttöpentu. Se oli silloin jo kolme kuukautinen, ja on maailman ihanin koira! Se on vilkas ja utelias pikkuinen pentu. Ja pentu tulee todella hyvin toimeen toisen koiramme kanssa, joka on sekarotuinen, joka kahdeksan vuotias narttu. Ne ovat kuin ylimmät ystävykset. Kaikille, jotka harkitsevat koiran hankintaa, suosittelen Bolonkaa, sillä se on helppo kouluttaa ja sopii kaikenlaisille ihmisille.

        Itse ainakin olemme tyytyväisiä omaan pikkuiseen Bolonkaamme.


      • bolonka zwetna
        MoonBleam kirjoitti:

        Heips!
        Meidän perheeseen ostettiin vasta kuukausi sitten bolonka zwetna tyttöpentu. Se oli silloin jo kolme kuukautinen, ja on maailman ihanin koira! Se on vilkas ja utelias pikkuinen pentu. Ja pentu tulee todella hyvin toimeen toisen koiramme kanssa, joka on sekarotuinen, joka kahdeksan vuotias narttu. Ne ovat kuin ylimmät ystävykset. Kaikille, jotka harkitsevat koiran hankintaa, suosittelen Bolonkaa, sillä se on helppo kouluttaa ja sopii kaikenlaisille ihmisille.

        Itse ainakin olemme tyytyväisiä omaan pikkuiseen Bolonkaamme.

        Mitä ostitte koiranne? Suomesta, ulkomailta? Olen 6kk vanhan uroksen emäntä ja toiveena on löytää muita bolonka zwetnoja. Vantaalla en ole vielä törmännyt samaan rotuun.


      • MoonBleam
        bolonka zwetna kirjoitti:

        Mitä ostitte koiranne? Suomesta, ulkomailta? Olen 6kk vanhan uroksen emäntä ja toiveena on löytää muita bolonka zwetnoja. Vantaalla en ole vielä törmännyt samaan rotuun.

        Urjalasta.. Aluksi se oli tuotu Virosta, mutta ihan Suomesta lopulta ostimme nyt 5 kuukautisen tyttömme. Ja tulevaisuudessa olisi suunnitelmissa tytölle pentue, jos löytäisimme sille "poiksystävän".


      • MoonBleam
        bolonka zwetna kirjoitti:

        Mitä ostitte koiranne? Suomesta, ulkomailta? Olen 6kk vanhan uroksen emäntä ja toiveena on löytää muita bolonka zwetnoja. Vantaalla en ole vielä törmännyt samaan rotuun.

        Jos joku Bolonkan omistaja haluaa keskustella kanssani tästä kyseisestä rodusta, tai muuten vaan jostain.. Minulle voi lähettää e-mailia osoitteeseen [email protected]


      • moiiiiii
        MoonBleam kirjoitti:

        Heips!
        Meidän perheeseen ostettiin vasta kuukausi sitten bolonka zwetna tyttöpentu. Se oli silloin jo kolme kuukautinen, ja on maailman ihanin koira! Se on vilkas ja utelias pikkuinen pentu. Ja pentu tulee todella hyvin toimeen toisen koiramme kanssa, joka on sekarotuinen, joka kahdeksan vuotias narttu. Ne ovat kuin ylimmät ystävykset. Kaikille, jotka harkitsevat koiran hankintaa, suosittelen Bolonkaa, sillä se on helppo kouluttaa ja sopii kaikenlaisille ihmisille.

        Itse ainakin olemme tyytyväisiä omaan pikkuiseen Bolonkaamme.

        Hei meiläkin on tämmöinen Bolonka Zwetna Se on niin ihana. Koiramme nimi on Miki, Hän on tietysti poika koira onko näille koirille mitään omaa nettisivua. Meilläkin on toinen koira se on karjalan karhukoira mutta neki on todella hyvät ystävät : D


      • MoonBleam
        moiiiiii kirjoitti:

        Hei meiläkin on tämmöinen Bolonka Zwetna Se on niin ihana. Koiramme nimi on Miki, Hän on tietysti poika koira onko näille koirille mitään omaa nettisivua. Meilläkin on toinen koira se on karjalan karhukoira mutta neki on todella hyvät ystävät : D

        Kyllähän näille Bolonkoille nettisivu löytyy.. Pistän tänne niin nopsaan kun ehdin.. Mulle voi meilata kanssa sitten.. :D Meil on toinen sekarotuinen, jossa on Karjalan karhukoiraa.. :D
        [email protected]


      • keranika
        MoonBleam kirjoitti:

        Heips!
        Meidän perheeseen ostettiin vasta kuukausi sitten bolonka zwetna tyttöpentu. Se oli silloin jo kolme kuukautinen, ja on maailman ihanin koira! Se on vilkas ja utelias pikkuinen pentu. Ja pentu tulee todella hyvin toimeen toisen koiramme kanssa, joka on sekarotuinen, joka kahdeksan vuotias narttu. Ne ovat kuin ylimmät ystävykset. Kaikille, jotka harkitsevat koiran hankintaa, suosittelen Bolonkaa, sillä se on helppo kouluttaa ja sopii kaikenlaisille ihmisille.

        Itse ainakin olemme tyytyväisiä omaan pikkuiseen Bolonkaamme.

        Hei, oletteko joskus ajatelleet teettää pentuja jos löytyy sopiva uros?


      • MoonBleam
        keranika kirjoitti:

        Hei, oletteko joskus ajatelleet teettää pentuja jos löytyy sopiva uros?

        Me ollaan ajateltu silleen, että sitten kun Leidi on tarpeeksi vanha, niin sitten ehkä pentue tai kaksi.. :D Kunhan nyt vain tyttö kasvaa ja sulhanen löytyy.. :D


      • :*I
        MoonBleam kirjoitti:

        Me ollaan ajateltu silleen, että sitten kun Leidi on tarpeeksi vanha, niin sitten ehkä pentue tai kaksi.. :D Kunhan nyt vain tyttö kasvaa ja sulhanen löytyy.. :D

        Onko ko. koiralla minkään sortin papereita rodullisuudestaan?


      • MoonBleam
        :*I kirjoitti:

        Onko ko. koiralla minkään sortin papereita rodullisuudestaan?

        On meillä kyllä passi, joka saatiin kasvattajalta.


      • :*I
        MoonBleam kirjoitti:

        On meillä kyllä passi, joka saatiin kasvattajalta.

        Passilla ei ole mitään tekemistä rekisteripapereiden kanssa. Jokaisella puhdasrotuisella koiralla on rekisteritodistus. Koska bolonka olisi mahdollista rekisteröidä muistaakseni Venäjällä, koirasi luultavasti on ihan tavallinen sekarotuinen.


      • öö..
        :*I kirjoitti:

        Passilla ei ole mitään tekemistä rekisteripapereiden kanssa. Jokaisella puhdasrotuisella koiralla on rekisteritodistus. Koska bolonka olisi mahdollista rekisteröidä muistaakseni Venäjällä, koirasi luultavasti on ihan tavallinen sekarotuinen.

        Mutta eihän kaikki, joilla on pentuja, ole kasvattajia eivätkä kaikki hanki todistuksia, joten eikö koira muka voi olla puhdas rotuinen ilman papereitakin? Vinkki: Voi. Jos heidän koirallaan ei ole papereita, voi koira silti olla puhdas rotuinen. Onhan teidän hankala mennä arvioimaan, jos ette ole nähneet ko. koiraa.


      • 8'>
        öö.. kirjoitti:

        Mutta eihän kaikki, joilla on pentuja, ole kasvattajia eivätkä kaikki hanki todistuksia, joten eikö koira muka voi olla puhdas rotuinen ilman papereitakin? Vinkki: Voi. Jos heidän koirallaan ei ole papereita, voi koira silti olla puhdas rotuinen. Onhan teidän hankala mennä arvioimaan, jos ette ole nähneet ko. koiraa.

        Koiran saa rekisteröityä, vaikkei olisi kasvattajakaan. Koiran rotua ei voi ulkonäöllä määrittää, tai sitten ystäväni kultainennoutaja/sileäkarvainennoutaja sekoituskin voisi olla labradori, kun se siltä näyttää.

        Järki käteen, ilman papereita et voi koiran alkuperää todistaa, jolloin koira on sekarotuinen. Etenkin, jos on ulkomailta. Miksei puhdasrotuista pentuetta muka rekisteröitäisi? Etenkin, kun ko. koira muistaakseni oli vielä pentutehtailijalta...! Silloin takuuvarma sekarotuinen, saa vain kiskottua paremmat rahat sekarotuisesta pennusta väittämällä sitä rotukoiraksi.


      • ovat rotu

        Huomauttaisin, että Saksassa bolonka on oma rotunsa ja juuri nyt suosiotaan kasvattava sellainen.


      • TiinaLiina123
        MoonBleam kirjoitti:

        Urjalasta.. Aluksi se oli tuotu Virosta, mutta ihan Suomesta lopulta ostimme nyt 5 kuukautisen tyttömme. Ja tulevaisuudessa olisi suunnitelmissa tytölle pentue, jos löytäisimme sille "poiksystävän".

        ostanut siltä Urjalan pentutehtailijalta??!!

        Näitkö pennun emän?

        Jos et, niin vipuun menit.....


      • Kokemusta on!!!!!!!!

        HEH oletpa viksu, itselläni on kyseistä rotua oleva koira ja olen todella tyytyväinen että valitsin Bolonkan on meinaan todella terve ja fiksu mitä ei todellakaan monet Suomessa tällä hetkellä jaossa olevat rotukoirat ole KOKEMUSTA ON !!!!!!!!!!!. Kannattaa aina miettiä mitä suustaan laskee jos ei ole kokemusta kyseisestä rodusta!!!!!!!!!!!!!


    • jiipeee

      Meillä on 3 vuotta ollut bolonka.Ei mitään ongelmia.Kova poika lenkkeilemään ja kiltti.Tytöt tykkää.Turkkia pitää parturoida,mutta karvat ei muuten irtoa.Mikrosiru ja tiedot löytyy,vaikka se on eestistä tuotu.Ihan huippukoira.

      • 30.7.04Bolonka

        Meillä on 3,5 v bolonka tyttö. valkoinen / beige. pentueessa oli yhteensä 3 tyttöä ja yksi poika. syntynyt 30.7.2004. Löytyiskö täältä sisaruksia? Pennut olivat surullisen kuuluisasta lintuvaarasta, Espoosta.


      • Ihana koira
        30.7.04Bolonka kirjoitti:

        Meillä on 3,5 v bolonka tyttö. valkoinen / beige. pentueessa oli yhteensä 3 tyttöä ja yksi poika. syntynyt 30.7.2004. Löytyiskö täältä sisaruksia? Pennut olivat surullisen kuuluisasta lintuvaarasta, Espoosta.

        Minulla on myös surullisen kuuluisasta Lintuvaarasta hankittu kohta 2-vuotias Bolonka poika. Kiltimpää koiraa en voisi kuvitella. Koirammme muistuttaa myös täydellisesti Bolonkan määritelmää, vaikka emme voi vakuuttuneita sen "aitoudesta" olla. Ostaessamme saimme rekisteröidyt paperit, joiden mukaan koira on tullut Eestistä ja koiralla on mikrosiru niskassa. Koiraa hakiessamme paikka oli aika surullinen siivoton kerrostaloasunto, mutta eihän se tämän koiran vika ole.

        Oma koiramme on myös terve yksilö, eikä ole tosiaan muita kuin normaalit rokotukset tarvinnut eläinlääkärillä ottaa.

        Tietysti sapettaa tapa millä koirat ovat maahan tulleet ja myönnän että Lintuvaaran hemmon bisnes on aika arvelluttavaa, mutta tehty mikä tehty, koira otettiin ja erittäin tyytyväisiä olemme olleet saamaamme yksilöön.

        Harkitsemme toisen koiran ottamista, mutta tällä kertaa kierrämme trokarit kaukaa.


      • tukeko
        Ihana koira kirjoitti:

        Minulla on myös surullisen kuuluisasta Lintuvaarasta hankittu kohta 2-vuotias Bolonka poika. Kiltimpää koiraa en voisi kuvitella. Koirammme muistuttaa myös täydellisesti Bolonkan määritelmää, vaikka emme voi vakuuttuneita sen "aitoudesta" olla. Ostaessamme saimme rekisteröidyt paperit, joiden mukaan koira on tullut Eestistä ja koiralla on mikrosiru niskassa. Koiraa hakiessamme paikka oli aika surullinen siivoton kerrostaloasunto, mutta eihän se tämän koiran vika ole.

        Oma koiramme on myös terve yksilö, eikä ole tosiaan muita kuin normaalit rokotukset tarvinnut eläinlääkärillä ottaa.

        Tietysti sapettaa tapa millä koirat ovat maahan tulleet ja myönnän että Lintuvaaran hemmon bisnes on aika arvelluttavaa, mutta tehty mikä tehty, koira otettiin ja erittäin tyytyväisiä olemme olleet saamaamme yksilöön.

        Harkitsemme toisen koiran ottamista, mutta tällä kertaa kierrämme trokarit kaukaa.

        pentutehtailijaa!

        Espoon trokari on juuri sellainen. Moni häneltä otettu koira on ollut sairas ja kuollut pian uudessa kodissaan. Espoon trokari tuo myös liian pieniä pentuja, sellaisia joita ei olisi saanut vielä edes vieroittaa:(

        Paperit, jotka trokarilta saatte, voitte käyttää vaikka WC-paperina, muuta arvoa niillä ei ole.


      • pauliina123456
        Ihana koira kirjoitti:

        Minulla on myös surullisen kuuluisasta Lintuvaarasta hankittu kohta 2-vuotias Bolonka poika. Kiltimpää koiraa en voisi kuvitella. Koirammme muistuttaa myös täydellisesti Bolonkan määritelmää, vaikka emme voi vakuuttuneita sen "aitoudesta" olla. Ostaessamme saimme rekisteröidyt paperit, joiden mukaan koira on tullut Eestistä ja koiralla on mikrosiru niskassa. Koiraa hakiessamme paikka oli aika surullinen siivoton kerrostaloasunto, mutta eihän se tämän koiran vika ole.

        Oma koiramme on myös terve yksilö, eikä ole tosiaan muita kuin normaalit rokotukset tarvinnut eläinlääkärillä ottaa.

        Tietysti sapettaa tapa millä koirat ovat maahan tulleet ja myönnän että Lintuvaaran hemmon bisnes on aika arvelluttavaa, mutta tehty mikä tehty, koira otettiin ja erittäin tyytyväisiä olemme olleet saamaamme yksilöön.

        Harkitsemme toisen koiran ottamista, mutta tällä kertaa kierrämme trokarit kaukaa.

        Hei! samoin meillä lintuvaaran sekarotuinen bolonka. Vilkas, mutta kiltti.
        Samat ajatukset minullakin, jos vain olisi tiennyt...


      • jatka hommiaan??
        pauliina123456 kirjoitti:

        Hei! samoin meillä lintuvaaran sekarotuinen bolonka. Vilkas, mutta kiltti.
        Samat ajatukset minullakin, jos vain olisi tiennyt...

        Jo 3,5 vuotta sitten tyyppi oli kunnan eläinsuojeluvaltuutetub tuttu... Yksikin kokonainen pentue oli kuollut parvoon!!

        Serkkuni otti aivan liian pienen pennun häneltö "bolonka" muka, oli todella sairas ja eläinlääkäreihin upposi satanen toisensa perään.

        Älkää hyvät ihmiset ottako tältä mieheltä koiria!
        On pitkän linjan pentutehtailija ja trokari. Ette auta niitä koiria ollenkaan, päin vastoin, mahdollistatte toiminnan jatkumisen ja useampien eläinten rääkkäyksen!


      • virheestäänoppinut
        jatka hommiaan?? kirjoitti:

        Jo 3,5 vuotta sitten tyyppi oli kunnan eläinsuojeluvaltuutetub tuttu... Yksikin kokonainen pentue oli kuollut parvoon!!

        Serkkuni otti aivan liian pienen pennun häneltö "bolonka" muka, oli todella sairas ja eläinlääkäreihin upposi satanen toisensa perään.

        Älkää hyvät ihmiset ottako tältä mieheltä koiria!
        On pitkän linjan pentutehtailija ja trokari. Ette auta niitä koiria ollenkaan, päin vastoin, mahdollistatte toiminnan jatkumisen ja useampien eläinten rääkkäyksen!

        ostin kaksi viikkoa sitten koiran lintuvaarasta, american kokkerspanielia ja boloncaa piti olla, ties mitä sitten on oikeesti, vein nyt eläinlääkärille kun epäilin että rokotukset eivät ole kunnossa, eläinlääkäri huomasi passissa sirutarran päällä toisen tarran jolloin kerroin että mies laittoi sirun päikanpäällä kun edellinen oli lakannut toimimasta, tällöin koirani paperit menivät mitättömäksi sillä se siru joka koiralla on olisi oltava annettu ennen rabiesrokotusta ja suomessa ei lisäksi voi enää pistää viron mikrosirua niinkuin tämä mies laittoi, nyt on sitten niin että joko koirani lopetetaan tai sitten karkotetaan takaisin viroon, asia on vielä tutkinnassa mutta luultavammin retki viroon tulee, jolloin ihanuuteni joutuu viettämään sijaiskodissa sen 21vrk ennenkuin saan sen takaisin suomeen uusin rokotuksin...älkää siis hyvät ihmiset ottako tältä mieheltä koiraa, tällä viikolla on tämä minun tapaus on 4. josta ainakin 2 pentua on lopetettu!!!!(en osaa sanoa onko kaikki juuri täältä ostettu, ainakin yksi on muualta) näiltä yksityisiltä ihmisiltä ei pitäisi ottaa, tälläki miehellä tuontiluvat on kyllä kunnossa mutta jatkuvasti on ongelmia. olen itkenyt vuorokauden sitä että joudun luopumaan pennustani , onneksi tajusin ottaa yhteyttä pelastetaan koirat ry ja he lupasivat auttaa!! ero koirasta on pieni hinta siihen julmuuteen että joutuisin luopumaan koirastani lopullisesti!


      • Ansku____________
        tukeko kirjoitti:

        pentutehtailijaa!

        Espoon trokari on juuri sellainen. Moni häneltä otettu koira on ollut sairas ja kuollut pian uudessa kodissaan. Espoon trokari tuo myös liian pieniä pentuja, sellaisia joita ei olisi saanut vielä edes vieroittaa:(

        Paperit, jotka trokarilta saatte, voitte käyttää vaikka WC-paperina, muuta arvoa niillä ei ole.

        Juu, eli meiltä löytyy tuollainen Bolonka narttu, jo 10 vuotta ja oikein hyvä kuntoinen. Jos oikein tiedän, niin se on tuotu Venäjältä jostain kennelistä.


      • pauliina123456
        jatka hommiaan?? kirjoitti:

        Jo 3,5 vuotta sitten tyyppi oli kunnan eläinsuojeluvaltuutetub tuttu... Yksikin kokonainen pentue oli kuollut parvoon!!

        Serkkuni otti aivan liian pienen pennun häneltö "bolonka" muka, oli todella sairas ja eläinlääkäreihin upposi satanen toisensa perään.

        Älkää hyvät ihmiset ottako tältä mieheltä koiria!
        On pitkän linjan pentutehtailija ja trokari. Ette auta niitä koiria ollenkaan, päin vastoin, mahdollistatte toiminnan jatkumisen ja useampien eläinten rääkkäyksen!

        Hei! Löytyykö meidän ihanan tyttö "bolonkan" sisarruksia keneltäkään. Syntynyt 10.02.07 tai siis jos on...? Lintuvaarasta haettu. Terve, kiltti, joskin hieman villi/energinen.


      • tyytyväinen kun
        Ihana koira kirjoitti:

        Minulla on myös surullisen kuuluisasta Lintuvaarasta hankittu kohta 2-vuotias Bolonka poika. Kiltimpää koiraa en voisi kuvitella. Koirammme muistuttaa myös täydellisesti Bolonkan määritelmää, vaikka emme voi vakuuttuneita sen "aitoudesta" olla. Ostaessamme saimme rekisteröidyt paperit, joiden mukaan koira on tullut Eestistä ja koiralla on mikrosiru niskassa. Koiraa hakiessamme paikka oli aika surullinen siivoton kerrostaloasunto, mutta eihän se tämän koiran vika ole.

        Oma koiramme on myös terve yksilö, eikä ole tosiaan muita kuin normaalit rokotukset tarvinnut eläinlääkärillä ottaa.

        Tietysti sapettaa tapa millä koirat ovat maahan tulleet ja myönnän että Lintuvaaran hemmon bisnes on aika arvelluttavaa, mutta tehty mikä tehty, koira otettiin ja erittäin tyytyväisiä olemme olleet saamaamme yksilöön.

        Harkitsemme toisen koiran ottamista, mutta tällä kertaa kierrämme trokarit kaukaa.

        olet tukenut pentutehtailijaa ostamalla sieltä siivottomuuden keskeltä sekarotuisen piskin kalliilla hinnalla??????? Niillä rahoilla jotka tyypille annoitte, on jatkettu monen pentukoneena toimivan nartun kärsimyksiä! HÄVETKÄÄ TE KAIKKI JOTKA OSTATTE PENTUJA TROKAREILTA!!!!!!!!!!!!!!


      • uusi pentu
        virheestäänoppinut kirjoitti:

        ostin kaksi viikkoa sitten koiran lintuvaarasta, american kokkerspanielia ja boloncaa piti olla, ties mitä sitten on oikeesti, vein nyt eläinlääkärille kun epäilin että rokotukset eivät ole kunnossa, eläinlääkäri huomasi passissa sirutarran päällä toisen tarran jolloin kerroin että mies laittoi sirun päikanpäällä kun edellinen oli lakannut toimimasta, tällöin koirani paperit menivät mitättömäksi sillä se siru joka koiralla on olisi oltava annettu ennen rabiesrokotusta ja suomessa ei lisäksi voi enää pistää viron mikrosirua niinkuin tämä mies laittoi, nyt on sitten niin että joko koirani lopetetaan tai sitten karkotetaan takaisin viroon, asia on vielä tutkinnassa mutta luultavammin retki viroon tulee, jolloin ihanuuteni joutuu viettämään sijaiskodissa sen 21vrk ennenkuin saan sen takaisin suomeen uusin rokotuksin...älkää siis hyvät ihmiset ottako tältä mieheltä koiraa, tällä viikolla on tämä minun tapaus on 4. josta ainakin 2 pentua on lopetettu!!!!(en osaa sanoa onko kaikki juuri täältä ostettu, ainakin yksi on muualta) näiltä yksityisiltä ihmisiltä ei pitäisi ottaa, tälläki miehellä tuontiluvat on kyllä kunnossa mutta jatkuvasti on ongelmia. olen itkenyt vuorokauden sitä että joudun luopumaan pennustani , onneksi tajusin ottaa yhteyttä pelastetaan koirat ry ja he lupasivat auttaa!! ero koirasta on pieni hinta siihen julmuuteen että joutuisin luopumaan koirastani lopullisesti!

        heippa!
        Olen lukenut näitä tekstejä täällä melkein kauhuissani lintuvaaran tyypistä. tarkoitus olisi tällä viikolla ottaa bolonkan pentu Virosta. Rupesin kelaamaan näitä asioita ja ajattelin forumia käyttää avuksi, onko kellään mitään tietoja miehen liikkeistä, vieläkö harrastaa tälläistä ala-arvoista toimintaa? Jota osaisin itse varoa. Avusta kiitos paljon, jos joku tietää!


      • TiinaLiina123
        uusi pentu kirjoitti:

        heippa!
        Olen lukenut näitä tekstejä täällä melkein kauhuissani lintuvaaran tyypistä. tarkoitus olisi tällä viikolla ottaa bolonkan pentu Virosta. Rupesin kelaamaan näitä asioita ja ajattelin forumia käyttää avuksi, onko kellään mitään tietoja miehen liikkeistä, vieläkö harrastaa tälläistä ala-arvoista toimintaa? Jota osaisin itse varoa. Avusta kiitos paljon, jos joku tietää!

        Espoossa myy edelleen tämä koiratrokari:(

        Mies puhuu suomea ja nainen viroa. Ilmoittelevat mm. keltaisessa pörssissä.
        Pennut tulevat erittäin hämäristä ja huonoista olosuhteista Liettuasta ja Latviasta.
        Narttuja käytetään synnytyskoneina niin kauan kunnes kuolevat! Pennut vieroitetaan liian aikasin jne. Niin kauan kun ihmiset ostavat näitä pentuja, niiden emojen kärsimys ei lopu!

        Älä koskaan osta pentua, jos et voi nähdä sen emää!!!


    • MoonBleam
    • <;

      meiltä löytyy kans aivan ihana 4v bolonka, vissii bichon friseen ja länsiylämaan terrierin risteytys, mut venäjällä oikee rotu? tullu virosta, siskoista ei tietoa ? ;|
      suosittelen, vaikka tassujen ja korvien kaa ollu joskus vähä ongelmaa ;/

      • keranika

        Jos joku ois teettämässä joskus bolonka-pentuetta niin löytys ehdotomasti kiinnostunut täältä! oon jo vuosia ihastellut noita koiria.


      • 8-I
        keranika kirjoitti:

        Jos joku ois teettämässä joskus bolonka-pentuetta niin löytys ehdotomasti kiinnostunut täältä! oon jo vuosia ihastellut noita koiria.

        Hei. Kuulostaapa kamalilta nämä teidän kertomukset tästä miehestä. Näitähän on paljon. Muistuttaisin että jos tosiaan haluaa koiran, ei koko lajin eduksi ole se että etsitte koiraa jostain keltaisesta pörssistä. Sehän on vihoviimeinen paikka josta katsoa.

        Kannattaa selailla erilaisia koirarotuja, esim. tätä ""Bolonkaa"" kovasti muistuttava on Bichon Havanese. Ja näin kokemuksella voin kertoa että ihan rotukoiria saa esim. hammasvialla n.600euron hintaan. Siis seurakoiria jotka ovat rekisteröityjä ja sukutietoja saa jopa 7sukupolven taa. Tällöin tietysti koira on kotikoira, joka ei haittaa, jos on muutenkin rekisteröimätöntä koiraa valmis ostamaan.

        Järki käteen ihmiset. Jos menette koiraa katsomaan johonkin likaiseen kerrostaloon ukon luokse joka on muutenkin pahamaineinen, voi mennä itseensä ja miettiä kenen takia se koira pitäisi sieltä ostaa. Ei ainakaan ole koirien etua ajamassa silloin.


      • bolonka zwetna
        keranika kirjoitti:

        Jos joku ois teettämässä joskus bolonka-pentuetta niin löytys ehdotomasti kiinnostunut täältä! oon jo vuosia ihastellut noita koiria.

        Hei! Meillä on pian 11 kk vanha uros Saksasta tuotuna. Sillä on totta kai kansainvälinen lemmikkieläin passi ja saksalaiset paperit sukutauluineen. Maailman kiltein koira, eikä hauku turhia. Toivon, että näitä koiria tulee enemmänkin Suomeen, sillä tässä on "rotu", joka sopii kaupunkiin. Ei ole agressiivinen, tykkää lapsista ja muista koirista sekä helppo koulutettava. Lämpimiä terveisiä kaikille pikkukoirien omistajille!


      • rotukoira
        8-I kirjoitti:

        Hei. Kuulostaapa kamalilta nämä teidän kertomukset tästä miehestä. Näitähän on paljon. Muistuttaisin että jos tosiaan haluaa koiran, ei koko lajin eduksi ole se että etsitte koiraa jostain keltaisesta pörssistä. Sehän on vihoviimeinen paikka josta katsoa.

        Kannattaa selailla erilaisia koirarotuja, esim. tätä ""Bolonkaa"" kovasti muistuttava on Bichon Havanese. Ja näin kokemuksella voin kertoa että ihan rotukoiria saa esim. hammasvialla n.600euron hintaan. Siis seurakoiria jotka ovat rekisteröityjä ja sukutietoja saa jopa 7sukupolven taa. Tällöin tietysti koira on kotikoira, joka ei haittaa, jos on muutenkin rekisteröimätöntä koiraa valmis ostamaan.

        Järki käteen ihmiset. Jos menette koiraa katsomaan johonkin likaiseen kerrostaloon ukon luokse joka on muutenkin pahamaineinen, voi mennä itseensä ja miettiä kenen takia se koira pitäisi sieltä ostaa. Ei ainakaan ole koirien etua ajamassa silloin.

        hei, tämä rotu on maailmalla vielä hyvin harvinainen, mutta esim. Saksassa hyvin suosíttu, jopa Ruotsista löytyy jalostajia, mutta missä muualla kuin Keltaisessa Pörsissä voi myydä sitä rotua Suomessa? Esim. koirat.com ei tunnista sitä rotua ja sekarotuisena en haluisi sitä myydä. Itselläni hyvin suloinen 2,5 v poika Saksasta( ei myynnissä:)
        Useat saksalaiset jalostajat uskovat, että 10 vuoden sisällä on rotu FCI:n hyväksymä.


      • souFII
        rotukoira kirjoitti:

        hei, tämä rotu on maailmalla vielä hyvin harvinainen, mutta esim. Saksassa hyvin suosíttu, jopa Ruotsista löytyy jalostajia, mutta missä muualla kuin Keltaisessa Pörsissä voi myydä sitä rotua Suomessa? Esim. koirat.com ei tunnista sitä rotua ja sekarotuisena en haluisi sitä myydä. Itselläni hyvin suloinen 2,5 v poika Saksasta( ei myynnissä:)
        Useat saksalaiset jalostajat uskovat, että 10 vuoden sisällä on rotu FCI:n hyväksymä.

        tapasin koirapuistossa tämän "suomessa sekarotuisen" pikku kaverin. ja minun sydämeni oli myyty. onko totta että niitä on erinäkösiä ? tahdon lyhyt kuonoisen! mutta Mistä!! laittakaa osotteita tai myyjiä,kenneleitä !!

        -kiitos


      • Perusteellinen
        bolonka zwetna kirjoitti:

        Hei! Meillä on pian 11 kk vanha uros Saksasta tuotuna. Sillä on totta kai kansainvälinen lemmikkieläin passi ja saksalaiset paperit sukutauluineen. Maailman kiltein koira, eikä hauku turhia. Toivon, että näitä koiria tulee enemmänkin Suomeen, sillä tässä on "rotu", joka sopii kaupunkiin. Ei ole agressiivinen, tykkää lapsista ja muista koirista sekä helppo koulutettava. Lämpimiä terveisiä kaikille pikkukoirien omistajille!

        Hei! Syksyllä törmäsin ensimmäisen kerran saksalaisen ystäväni Bolonkaan ja tuo rauhallinen, mutta leikkisä koira sai minut ihastumaan. Sen jälkeen olen yrittänyt etsiä lisätietoa, perusteellinen kun olen. Amerikkalainen sivu www.bologneseofphoenix.com kertoo rodusta eri maissa. Ruotsalaisella sivulla www.ryssbolonka.com selostetaan hyvin saksalaisen ja venäläisen jalostuksen väliset erot sekä kennelklubit, jotka jo hyväksyvät ko. rodun. Upealla venäläisellä sivulla (myös englanniksi!) http://rusbolonka.com kerrotaan rodun historia. Ihania kuvia!
        Harmi, että rotu on saanut Suomessa niin negatiivisen leiman. Kannattaa lukea nuo ruotsalaisen Petra Lindbergin sivut, sillä hänellä on halu ja suunnitelma tuoda nimenomaan venäläislähtöinen rotu Pohjoismaiden kennelliittojen hyväksymäksi.


      • Bolonka
        Perusteellinen kirjoitti:

        Hei! Syksyllä törmäsin ensimmäisen kerran saksalaisen ystäväni Bolonkaan ja tuo rauhallinen, mutta leikkisä koira sai minut ihastumaan. Sen jälkeen olen yrittänyt etsiä lisätietoa, perusteellinen kun olen. Amerikkalainen sivu www.bologneseofphoenix.com kertoo rodusta eri maissa. Ruotsalaisella sivulla www.ryssbolonka.com selostetaan hyvin saksalaisen ja venäläisen jalostuksen väliset erot sekä kennelklubit, jotka jo hyväksyvät ko. rodun. Upealla venäläisellä sivulla (myös englanniksi!) http://rusbolonka.com kerrotaan rodun historia. Ihania kuvia!
        Harmi, että rotu on saanut Suomessa niin negatiivisen leiman. Kannattaa lukea nuo ruotsalaisen Petra Lindbergin sivut, sillä hänellä on halu ja suunnitelma tuoda nimenomaan venäläislähtöinen rotu Pohjoismaiden kennelliittojen hyväksymäksi.

        Täältä löytyy Bolonka neitokainen Ledi, 1v ja ihan rehellisesti hankittu. Älyttömän ihana ja energinen. Hetkeäkään en ole katunut neidin hankintaa, on aivan huippurotu. Olisi kiva saada vaihdella vaikka sähköpostia muiden Bolonkan omistajien kanssa, eli jos on halukkaita niin [email protected] .


      • nordeelius
        souFII kirjoitti:

        tapasin koirapuistossa tämän "suomessa sekarotuisen" pikku kaverin. ja minun sydämeni oli myyty. onko totta että niitä on erinäkösiä ? tahdon lyhyt kuonoisen! mutta Mistä!! laittakaa osotteita tai myyjiä,kenneleitä !!

        -kiitos

        Joo, niitä bolonka koiria on erinäköisiä. Niitä on mustia, valkosia, ruskeita ja harmaita. Meillä on itsellämme musta bolonka. Me ostettiin yheltä ukolta mikä asuu Hämeenlinnassa, ni se bolonka. Se oli ite hankkinu sen Tsekistä. Se sano et jos tarviitte lisää koiria, ni soittakaa vaa! Ja sitten keltaisilta sivuilta löytyy joskus bolonka-koiria :).


      • khfuue
        bolonka zwetna kirjoitti:

        Hei! Meillä on pian 11 kk vanha uros Saksasta tuotuna. Sillä on totta kai kansainvälinen lemmikkieläin passi ja saksalaiset paperit sukutauluineen. Maailman kiltein koira, eikä hauku turhia. Toivon, että näitä koiria tulee enemmänkin Suomeen, sillä tässä on "rotu", joka sopii kaupunkiin. Ei ole agressiivinen, tykkää lapsista ja muista koirista sekä helppo koulutettava. Lämpimiä terveisiä kaikille pikkukoirien omistajille!

        Hei! Pitäisikö järjestää Bolonka-tapaaminen? Asun Helsingissä ja olisi ihanaa tavata muitakin Bolonka-omistajia koirineen. Meille tuli 3vkoa sitten Zwetna Bolonka-poika, vanhemmat ovat Saksan tuonteja ja hyvin menestyneitä näyttelyissä. Ei todellakaan ollut mikään pentutehtailija tämä koirani vanhempien omistaja. Aikoo viedä Bolonka-rodun reksteröimistä eteenpäin Suomessa. Kyllä asiallisiakin kasvattajia löytyy.
        Kiinnostuneet Bolonka-omistajat laittakaa sähköpostia: [email protected]
        Vain asialliset viestit, kiitos!


      • Bolonkaan rakastunut
        khfuue kirjoitti:

        Hei! Pitäisikö järjestää Bolonka-tapaaminen? Asun Helsingissä ja olisi ihanaa tavata muitakin Bolonka-omistajia koirineen. Meille tuli 3vkoa sitten Zwetna Bolonka-poika, vanhemmat ovat Saksan tuonteja ja hyvin menestyneitä näyttelyissä. Ei todellakaan ollut mikään pentutehtailija tämä koirani vanhempien omistaja. Aikoo viedä Bolonka-rodun reksteröimistä eteenpäin Suomessa. Kyllä asiallisiakin kasvattajia löytyy.
        Kiinnostuneet Bolonka-omistajat laittakaa sähköpostia: [email protected]
        Vain asialliset viestit, kiitos!

        Mistä hankitte pentunne? Olisi hienoa tietää, jos jollain todella on luotettava "kasvattaja" tai maahantuoja tiedossa.! Itse olin jo vuoden etsinyt koirallemme kaveria, ja olen päätynyt Bolonkaan. Eli jos sinulla khfuue on tietoa, jonka voisit jakaa meidän muidenkin kanssa, niin olisi aivan mahtavaa! :)
        Voin tietenkin ottaa yhteyttä sinuun sähköpostillakin?


    • Nordeelius

      Meille syksyllä ostettiin bolonka-koira. Se makso meille 500€, mutta yleensä ne maksavat n. 800€. Bolonka-koirat oppivat agilityä tosi helposti. Meidän bolonka-koira oppi paljo temppuja heti alkuunsa! Bolonka-koirille ei niinkään löydy sivuja, kun se on niin harvinainen ainakin Suomessa. Me ostettiin bolonka-koira eräältä mieheltä, mikä oli hakenu sen bolonkan Tsekistä. Se sano, et jos tarviilisää koiria, ni soittakaa vaan! :D... Bolonka on tosi rauhallinen koira!

      • bolonka zwetna

        Tsekkissä bolnkojen kasvatus on asiallista ja sieltä saa kasvattajilta paperit. Toivottavasti myös teillä on sellaiset. Jäi kiinnostamaan miksi saitte niin alennettuun hintaan bolonkan? Meidän koira maksoi tuon 800€


      • Nordeelius
        bolonka zwetna kirjoitti:

        Tsekkissä bolnkojen kasvatus on asiallista ja sieltä saa kasvattajilta paperit. Toivottavasti myös teillä on sellaiset. Jäi kiinnostamaan miksi saitte niin alennettuun hintaan bolonkan? Meidän koira maksoi tuon 800€

        On juu meillä paperit:D.
        No se mies vaan halusi antaa sen alennuksella, koska me olimme hänelle niin ystävällisiä. Käytimme meidän bolonkan lääkärissä, ja kaikki on TOSI hyvin!
        Se mies vaan tahtoi antaa alennusta:D

        ~Noora


      • Nordeelius
        Nordeelius kirjoitti:

        On juu meillä paperit:D.
        No se mies vaan halusi antaa sen alennuksella, koska me olimme hänelle niin ystävällisiä. Käytimme meidän bolonkan lääkärissä, ja kaikki on TOSI hyvin!
        Se mies vaan tahtoi antaa alennusta:D

        ~Noora

        Ja muutes:
        Turha alkaa väittämään sitten, että Minun pikku bolonka olisi jotenkin viallinen!!!!


      • bolonka zwetna
        Nordeelius kirjoitti:

        Ja muutes:
        Turha alkaa väittämään sitten, että Minun pikku bolonka olisi jotenkin viallinen!!!!

        Paperillisilla koirilla on hyvä maine. Teillä on siellä todellinen aarre, kun kaikki on kunnossa :)


      • jiunes
        Nordeelius kirjoitti:

        Ja muutes:
        Turha alkaa väittämään sitten, että Minun pikku bolonka olisi jotenkin viallinen!!!!

        mistäköhän päin hämeenlinnaa hankittu? :O oma bolonka tyttö kanssa haettu hämeenlinnasta. toukokuussa täytti vuoden. kun hain omani pois, jäi sinne tytön veli odottelmaan uusia omistajia. : )


      • jaana652
        Nordeelius kirjoitti:

        On juu meillä paperit:D.
        No se mies vaan halusi antaa sen alennuksella, koska me olimme hänelle niin ystävällisiä. Käytimme meidän bolonkan lääkärissä, ja kaikki on TOSI hyvin!
        Se mies vaan tahtoi antaa alennusta:D

        ~Noora

        Onko kellään yhteyttä luotettavaan henkilöön, joka tuo Bolonka Zwetnan pantuja Suomeen tai vielä parempaa: onko Suomessa joku joka teettää pentuja? Tällä sivustolla on vanhoja kirjoituksia sulhoa etsivistä tyttöbolonkoista: onko tärpännyt? Meidän perheeseen kaivataan juuri tämmöistä koiraa!!


      • Zwetna
        jaana652 kirjoitti:

        Onko kellään yhteyttä luotettavaan henkilöön, joka tuo Bolonka Zwetnan pantuja Suomeen tai vielä parempaa: onko Suomessa joku joka teettää pentuja? Tällä sivustolla on vanhoja kirjoituksia sulhoa etsivistä tyttöbolonkoista: onko tärpännyt? Meidän perheeseen kaivataan juuri tämmöistä koiraa!!

        Olen ajatellut kasvattaa kyseistä lajia. Olen todellakin alkutekijöissä ja parhaillaan otan selvää kuinka saada bolonka zwetnalle suomalaiset paperit, sillä omilla koirillani on saksalaiset. Jos kaikki käy hyvin ja minulla on aikeissa kahden vuoden sisällä aloittaa bolonka zwetnojen suomalainen kasvatus. Pika-apua en pysty tarjoamaan, vaan kun asiat ovat kunnossa, niin esittäydyn koirieni kanssa.


      • jaana651
        Zwetna kirjoitti:

        Olen ajatellut kasvattaa kyseistä lajia. Olen todellakin alkutekijöissä ja parhaillaan otan selvää kuinka saada bolonka zwetnalle suomalaiset paperit, sillä omilla koirillani on saksalaiset. Jos kaikki käy hyvin ja minulla on aikeissa kahden vuoden sisällä aloittaa bolonka zwetnojen suomalainen kasvatus. Pika-apua en pysty tarjoamaan, vaan kun asiat ovat kunnossa, niin esittäydyn koirieni kanssa.

        Kävitkö itse hakemassa koirasi vai onko sulla joku tuttu joka tuo koiria sieltä? Parhaimmillaan voisin ottaa pennun jo kesällä mutta utopistista taitaa olla. Eli tulevaisuudessakin on kiva tietää että toivoa on.Kerrotko sun koiristasi. Kun niitä on useampi niin saa hyvän kuvan luonteesta ja tavoista..tai susta kasvattajana :) Pikku koirat on yleensä kovia haukkumaan? Miten on? Voiko bolonkaa pitää kerrostalossa-sun kokemuksen mukaan?


      • Zwetna
        jaana651 kirjoitti:

        Kävitkö itse hakemassa koirasi vai onko sulla joku tuttu joka tuo koiria sieltä? Parhaimmillaan voisin ottaa pennun jo kesällä mutta utopistista taitaa olla. Eli tulevaisuudessakin on kiva tietää että toivoa on.Kerrotko sun koiristasi. Kun niitä on useampi niin saa hyvän kuvan luonteesta ja tavoista..tai susta kasvattajana :) Pikku koirat on yleensä kovia haukkumaan? Miten on? Voiko bolonkaa pitää kerrostalossa-sun kokemuksen mukaan?

        Minulla on kaksi vuotias uros, joka on musta valkoisin merkein ja nyt olemme ensi kuussa hakemassa tyttökoiraa myös Saksasta Suomeen. Molemmat koirat ovat siis Saksasta ja saksalaisin paperein.
        Pikkukoirat ovat kovia yleensä haukkumaan, mutta tämä veijari ei ole. Meillä kun soi ovikello, poika haukahtaa muutaman kerran, että "huomaatteko, joku ovella" ja rauhoittuu. Ei ole räksyttävää lajia (, meillä oli 16 vuotta chihuahua). Yksin ollessaan ei edes hauku ovikelloa. Miellyttämisen haluinen koira, joka tekee makupalkintojen eteen innoissaan temppuja. Turkkia tulee leikata ja harjata, sillä koirasta ei lähde karvaa. Pitää lenkkeilystä ja muutenkin kaikenlaisesta touhuilusta, mutta viihtyy hyvin yksinäänkin esim. työpäivän ajan. Ei tarvitse samassa määrin aktiviteetteja kuin terrierit. Itse teen koiralle esim. etsintäleikkejä ennen töihin lähtöäni. Koira tulee hyvin toimeen ihmisten ja muiden koirien kanssa. Saksalaisten kasvattajien sivuilta löytyy lisää rodusta ja rotumääritelmään kannattaa myös tutustua.
        Olen nyt vajaa kolmisen vuotta tutkinut rotua ja ollut yhteistyössä saksalaisten kanssa, mutta aina vain vahvistuu käsitys aivan ihanasta rodusta seurakoiraksi.


      • jaana651
        Zwetna kirjoitti:

        Minulla on kaksi vuotias uros, joka on musta valkoisin merkein ja nyt olemme ensi kuussa hakemassa tyttökoiraa myös Saksasta Suomeen. Molemmat koirat ovat siis Saksasta ja saksalaisin paperein.
        Pikkukoirat ovat kovia yleensä haukkumaan, mutta tämä veijari ei ole. Meillä kun soi ovikello, poika haukahtaa muutaman kerran, että "huomaatteko, joku ovella" ja rauhoittuu. Ei ole räksyttävää lajia (, meillä oli 16 vuotta chihuahua). Yksin ollessaan ei edes hauku ovikelloa. Miellyttämisen haluinen koira, joka tekee makupalkintojen eteen innoissaan temppuja. Turkkia tulee leikata ja harjata, sillä koirasta ei lähde karvaa. Pitää lenkkeilystä ja muutenkin kaikenlaisesta touhuilusta, mutta viihtyy hyvin yksinäänkin esim. työpäivän ajan. Ei tarvitse samassa määrin aktiviteetteja kuin terrierit. Itse teen koiralle esim. etsintäleikkejä ennen töihin lähtöäni. Koira tulee hyvin toimeen ihmisten ja muiden koirien kanssa. Saksalaisten kasvattajien sivuilta löytyy lisää rodusta ja rotumääritelmään kannattaa myös tutustua.
        Olen nyt vajaa kolmisen vuotta tutkinut rotua ja ollut yhteistyössä saksalaisten kanssa, mutta aina vain vahvistuu käsitys aivan ihanasta rodusta seurakoiraksi.

        Kuulostaa ihan meille luodulta koiralta!!! Missä päin te muuten asutte-lähel Turkua? Olisi kiva nähdä näitä koiria ihan livenä :) Oisko sul hyvää linkkiä esim. sun saksalaisen kasvattajan sivuille (tms.).....saksan taito vaan on peräisin kouluajoilta, voi olla ettei ihan avaudu.


      • Zwetna
        jaana651 kirjoitti:

        Kuulostaa ihan meille luodulta koiralta!!! Missä päin te muuten asutte-lähel Turkua? Olisi kiva nähdä näitä koiria ihan livenä :) Oisko sul hyvää linkkiä esim. sun saksalaisen kasvattajan sivuille (tms.).....saksan taito vaan on peräisin kouluajoilta, voi olla ettei ihan avaudu.

        Vantaalla asutaan ja kovasti myös etsitään tältä alueelta saman rotuisia koiria. Yhdessä mätsärissä viime kesänä oli deutscher bolonka mukana, mutta siinä kaikki tuttavuudet. Silloin tällöin löytyy sekotuksia (bolonkaa ja jotain muuta pikkukoiraa), mutta itse haluaisin tutustua myös paperillisiin koiriin. Suosittelen, että googletat: "bolonka zwetna welpen" ja sieltä saat tietoa tarjolla olevista pennuista. Osa kennelin pitäjistä juttelee auttavalla englannilla, mutta saksalla he mieluummin juttelevat, niin meidänkin kasvattaja. Minulla mies suomentaa, en osaa saksaa ollenkaan. Suosittelen lämpimästi kasvattajilta koiran ottamista, silloin saat varmemmin kunnolliset paperit koirallesi. Myös englanninkieliset sivut löytyvät USA:sta, en nyt muista mistä kaupungista kasvattaja oli kotoisin.


      • Eikkuu
        Zwetna kirjoitti:

        Olen ajatellut kasvattaa kyseistä lajia. Olen todellakin alkutekijöissä ja parhaillaan otan selvää kuinka saada bolonka zwetnalle suomalaiset paperit, sillä omilla koirillani on saksalaiset. Jos kaikki käy hyvin ja minulla on aikeissa kahden vuoden sisällä aloittaa bolonka zwetnojen suomalainen kasvatus. Pika-apua en pysty tarjoamaan, vaan kun asiat ovat kunnossa, niin esittäydyn koirieni kanssa.

        Joko olet löytänyt sulhasen neidillesi, minulla on kasvamassa 2 Bolonka poikaa. Saksalaisin paperein.


      • AnneML
        Zwetna kirjoitti:

        Olen ajatellut kasvattaa kyseistä lajia. Olen todellakin alkutekijöissä ja parhaillaan otan selvää kuinka saada bolonka zwetnalle suomalaiset paperit, sillä omilla koirillani on saksalaiset. Jos kaikki käy hyvin ja minulla on aikeissa kahden vuoden sisällä aloittaa bolonka zwetnojen suomalainen kasvatus. Pika-apua en pysty tarjoamaan, vaan kun asiat ovat kunnossa, niin esittäydyn koirieni kanssa.

        Hei oletko jo aloittanut kasvatuksen? Olen kiinnostunut kyseisestä koirarodusta. Olen koiraystävä. Tällä hetkellä on 12 vuotias hoffi ja 4 kk pieni munsterinseisoja.


    • fitzi

      Itselläni on Saksasta ostettu vaalea, mutta tmmakorvainen Bolonka. Aivan hurmaava otus, paino ale neljä kiloa, kaikkien kanssa kaveri, iloinen, hellyyttä kaipaava ja antava , liikunnallinen ( 10 kilometrin lenkkoi pikkujuttu!) ja vielä nättikikin kuin mikä. Tunnen Itä-saksan puolella , jossa bolonka-koiria kasvatetaan hyviä kasvattajia. Matkustan paljon ja koira on aina kassissa mukana - lentokoneessa "käsimatkatavarana", autossa, junissa, laivoilla, pyörän korissa. Sopeutuu kaikkeen . Ja on terve, koska rotua ei ole jalostettu pilalle. Voin vain suositella!

      • =)(=

      • Myydään bolonka

        Olen aloittamassa vaaleiden bolonkojen kasvatusta.
        Tällä hetkellä kaksi vaaleaa, todella suloista pentua vailla hyvää kotia!
        Olen sijoittanut muutamia puhdasrotuisia tyttöjä ja seuraava pentue syntyy syksyllä.
        Kannattaa ottaa yhteyttä sähköpostilla hyvissä ajoin jos bolonka kiinnostaa.
        Pentuja tulee jatkossa vuosittain. Kasvatus on pienimuotoista ja kotioloissa tapahtuvaa.
        Olen kiinnostunut myös tekemään yhteistyötä bolonkan kasvatuksesta kiinnostuneiden kanssa, näitä kun on suhteellisen vähän kumminkin suomessa. Voin antaa esim.urokseni astua bolonka tyttönne, mikäli haluaisitte teettää pentueen.
        Sijoitan myöskin narttuja joka pentueesta joten ottakaa yhteyttä jos pentu kiinnostaa!
        : )


      • Myydään bolonka

        Olen aloittamassa vaaleiden bolonkojen kasvatusta.
        Tällä hetkellä kaksi vaaleaa, todella suloista pentua vailla hyvää kotia!
        Olen sijoittanut muutamia puhdasrotuisia tyttöjä ja seuraava pentue syntyy syksyllä.
        Kannattaa ottaa yhteyttä sähköpostilla hyvissä ajoin jos bolonka kiinnostaa.
        Pentuja tulee jatkossa vuosittain. Kasvatus on pienimuotoista ja kotioloissa tapahtuvaa.
        Olen kiinnostunut myös tekemään yhteistyötä bolonkan kasvatuksesta kiinnostuneiden kanssa, näitä kun on suhteellisen vähän kumminkin suomessa. Voin antaa esim.urokseni astua bolonka tyttönne, mikäli haluaisitte teettää pentueen.
        Sijoitan myöskin narttuja joka pentueesta joten ottakaa yhteyttä jos pentu kiinnostaa!
        : )

        [email protected]


    • mäykkymuori

      Kaikille heille jotka eivät tätä tiedä käykää katsomassa Soov.ee sivuilla (vastaava lehti Eestissä kuin keltainenpörssi meillä). Kannattaa ainakin tarkistaa ettei hankintaan tuleva koira ole jo ollut siellä ja sitä kautta saa ihan edullisesti Eestin kennelin hyväksymiä puhdasrotuisia koiria, joilla on vastuulliset ja hyvät kasvattajat. Hinnat 1000-8000 EEK. Itse kävin ko. sivuilla juuri äsken ja siellä oli hyvin samannäköinen Bolonka kuin Keltaisessa pörssissä muutama päivä sitten. Nyt rotuna Shit Zhu tai jotakin sinne päin. Oma koirani on seropi, enkä kiellä ketään tekemästä rotusekoituksia, PENTUTEHTAILUN jyrään ehdottomasti. Kaikkea hyvää koirienne kanssa ja hyvää vuotta 2010. Mäykkymami

      • -S-

        Tuolla näyttää olevan muutama keltaisessa pörssissä myynnissä oleva koira, sekarotuisia ovat molempien ilmoitusten mukaan. Westie pentuja on myynnissä molemmissa, uskoisin kyseessä olevan saman henkilön/porukan ilmoitukset. Epäilyttävän halvalla myydään! Älkää hyvät ihmiset ostako koiria muilta kuin vastuullisilta kasvattajilta!


      • Maileena123
        -S- kirjoitti:

        Tuolla näyttää olevan muutama keltaisessa pörssissä myynnissä oleva koira, sekarotuisia ovat molempien ilmoitusten mukaan. Westie pentuja on myynnissä molemmissa, uskoisin kyseessä olevan saman henkilön/porukan ilmoitukset. Epäilyttävän halvalla myydään! Älkää hyvät ihmiset ostako koiria muilta kuin vastuullisilta kasvattajilta!

        ovat juuri sen pahimman luokan pentutehtailijan ilmoituksia!

        Eli ei missään nimessä sieltä!

        Keltainen pörssi on muutenkin ihan vihoviimeinen koiranostopaikka.

        Koira kannattaa ostaa sellaisesta paikasta, että näet sen emän ja mieluiten myös emän terveystodistukset.

        Jos puhdasrotuisen ostat, niin katso että on virallinen kasvattaja, jolla ei ole ollut väärinkäytöksiä, tänän voit tarkistaa puhelinsoitolla kennelliitosta. Rotuyhdistysten sivuilta näet myös hyväksyttyjä kasvattajia, ja näet mitä terveystuloksia emältä ja isältä vaaditaan, ennen kuin voi käyttää jalostukseen. Näin voit tarkistaa, ettei ole käytetty sairaita koiria.


      • Maddushka
        Maileena123 kirjoitti:

        ovat juuri sen pahimman luokan pentutehtailijan ilmoituksia!

        Eli ei missään nimessä sieltä!

        Keltainen pörssi on muutenkin ihan vihoviimeinen koiranostopaikka.

        Koira kannattaa ostaa sellaisesta paikasta, että näet sen emän ja mieluiten myös emän terveystodistukset.

        Jos puhdasrotuisen ostat, niin katso että on virallinen kasvattaja, jolla ei ole ollut väärinkäytöksiä, tänän voit tarkistaa puhelinsoitolla kennelliitosta. Rotuyhdistysten sivuilta näet myös hyväksyttyjä kasvattajia, ja näet mitä terveystuloksia emältä ja isältä vaaditaan, ennen kuin voi käyttää jalostukseen. Näin voit tarkistaa, ettei ole käytetty sairaita koiria.

        Keltaisessa pörssissä ei ole ilmoitusfoorumina mitään vikaa. Siellähän ilmoittavat monet kennelliitonkin kasvattajat pentujaan. Että sillälailla. Eipäs mustamaalata kennelliittoon kuulumattomia koirankasvattajia. Kasvattajia he ovat siinä missä kennelliitonkin kasvattajat. Epäluotettavia kasvattajia on aivan yhtälailla heissä kuin littoon kuulumattomissakin. Ei ole niin, että kennelliittoon hakeutuvat vain luotettavat ihmiset, kyllä siellä on niitä mätämunia ihan samanalilla kuin muuallakin. Raivostuttaa tuo ainainen yleistäminen.

        Kennelliiton kasvattajille on niin hemmetin arkapaikka sana rekisteröimätön koira. Kirjoitat ihan missä foorumissa vaan, niin kyllä tuo sana saa liiton kasvattajien sanaiset arkut aukeamaan ja mustamaalaamaan kasvattajat jotka eivät kuulu liittoon. Se on suorastaan huvittavaa. Joskus sohaisen muurahaispesää ihan tarkoituksella, ja sitten luen naureskellen sitä muurahaispesän kuhinaa minkä pikku sohaisu saa aikaan


    • karvanalle

      Ihana blonka

      Meillä täällä juuri tallinnasta tuotu vuoden ikäinen sellainen koira ja on tosi mahtava kaveri. Kiltti ja oppivainen, rokotukset ja passit kunnossa kun tuli Suomeen. Suosittelen todella, hinta oli 500 euroa.
      Ihana , pörröinen pikku nalle ja niin niin seurallinen, aivan mahtava. Tuontikoirista puhutaan huonoa, mutta meillä ainakin hyvä kokemus. Sekarotuinen on myös monesti terveempi kuin puhdasrotuinen:)
      Suosittelen todella!

      • Marjuliina

      • Maddushka
        Marjuliina kirjoitti:

        ihanko todella kehoitat hankkimaan pentutehtailijan pentuja?!

        Taidat olla kauppias itse?

        http://www.hesy.fi/info/tiedote070510.htm

        Ei sana " Tallinnasta tuotu" tarkoita sanaa "pentutehdas" Koettakaahan kennelliiton kasvattajat huolehtia itse omista asioistanne. Ilmoittakaa vaikka verottajelle pentueenne asianmukaisesti ja maksakaa verot niin kuin kuuluu. Siitä olisi hyvä aloittaa vaikka ihan noin aluksi. Sen jälkeen, on paljon muitakin sääntöjä joita olettei itse itsellenne laatineet noudatettavaksenne. Sääntökirja käteen ja palauttelemaan mieleen mitä siellä kasvattajakurssilla puhuttiinkaan.

        Outoa että kennelliitto on laatinut niin löyhät ohjeen juuri noiden veroasioiden kohdalla kasvattajille. Se kun loisi luottamusta, että esim kasvattajan Y-tunnus olisi mainittuna kotisivuilla, mutta vähintään kasvattajan tekemissä sopimuksissa pentuja myydessä. Tämä on juuri se asia jonka suuri osa liiton kasvattajista unohtaa tehdä verottajalle. Ilmoittaa tulonsa kasvattajana, ja maksaa arvonlisäverot ym.


    • heips...

      Ei niitä bolonkoja suomessa hyväksytä mutta esim. venäjällä se on ihan laillinen rotu.
      Niitä ei niin helposti löydä suomesta ja jos ei löydy niin esim niitä voi halvalla saada venäjältä tuotua IHAN OIKEASTA KENNELISTÄ.EKÄ MITÄÄN NS."VÄÄRENNÖKSIÄ". ;DDD

    • Bolonkahullut

      Meillä on bolonka tyttö 6.v ihana luonne,kiltti,reipas ja terrierimäinen, kova haukkumaan :) On aiva vapaan ei lähde karkuun! Voidaan suositella sydämellä! Meijän koira on beessin värinen ruskeat isot silmät ja söpöt korvat :D p.s. Voit käydä katsomassa petsiestä minkä näkönen meidän koira on, laita nimimerkkiksi aino :)

      • Mantar

        Suosittelen, että ostat koirasi kasvattajalta, jolta voit saada tietoja koiran suvusta. Kaikenlaisia hämäriä pikkukoiran myyjiä on maailma pullollaan, heiltä et ehkä saakaan sitä mitä olit ostamassa, vaikka halvalla sai. Tee aina harkittu ostos, vaikka kuinka anovat ja surumieliset silmät olisivat vastassa, siis koiranpennun...


      • bolonkanomistaja
        Mantar kirjoitti:

        Suosittelen, että ostat koirasi kasvattajalta, jolta voit saada tietoja koiran suvusta. Kaikenlaisia hämäriä pikkukoiran myyjiä on maailma pullollaan, heiltä et ehkä saakaan sitä mitä olit ostamassa, vaikka halvalla sai. Tee aina harkittu ostos, vaikka kuinka anovat ja surumieliset silmät olisivat vastassa, siis koiranpennun...

        Meiltä löytyy puoli vuotias bolonka uros! aivan ihana otus, sanoisin, että upein koira minkä teidän!(kokomusta muista roduista löytyy) Leikkisä, oppivainen, ei hauku, ei lähde karvaa, pysyy irti ja rakastaa omaa perhettään yli kaiken, varsinkin lapsia. En voi kun ihmetellä miksei ole virallinen rotu suomessa!
        Tallinnasta tuotu sekarotuisena suomeen, rotukoiran tuonti kun onkin vähän vaikeampi prosessi..


      • Mantar
        bolonkanomistaja kirjoitti:

        Meiltä löytyy puoli vuotias bolonka uros! aivan ihana otus, sanoisin, että upein koira minkä teidän!(kokomusta muista roduista löytyy) Leikkisä, oppivainen, ei hauku, ei lähde karvaa, pysyy irti ja rakastaa omaa perhettään yli kaiken, varsinkin lapsia. En voi kun ihmetellä miksei ole virallinen rotu suomessa!
        Tallinnasta tuotu sekarotuisena suomeen, rotukoiran tuonti kun onkin vähän vaikeampi prosessi..

        Paperit omistava bolonka on paras. Silloin saat vastuulliselta kasvattajalta koiran, et mitään "hämärää koiraa". Ei ole ongelma tuoda paperillisia koiria Suomeen. Onpahan koiran taustat taatusti kunnossa. Silloin saat koiran, joka on joko bolonka zwetna tai venäläinen versio stvetyana bolonka, eikä mikä tahansa pikkukoira bolonka esim. mäyräkoira-silkkiterrieri.


      • bolonkanomistaja kirjoitti:

        Meiltä löytyy puoli vuotias bolonka uros! aivan ihana otus, sanoisin, että upein koira minkä teidän!(kokomusta muista roduista löytyy) Leikkisä, oppivainen, ei hauku, ei lähde karvaa, pysyy irti ja rakastaa omaa perhettään yli kaiken, varsinkin lapsia. En voi kun ihmetellä miksei ole virallinen rotu suomessa!
        Tallinnasta tuotu sekarotuisena suomeen, rotukoiran tuonti kun onkin vähän vaikeampi prosessi..

        Hei,


        Toissapäivänä näin ensimmäisen kerran bolonkan (harmaan) ja olin aivan myyty.

        Osaatko neuvoa minulle kasvattajaa.........en välttämättä kaipaa "paperikoiraa" vaan nelijalkaisen ystävän...... ensimmäinen kriteeri olisi TERVEYS ja toisella sijalla näkö...toki toivoisin sen näyttävän bolonkalta sillä siihen rakastuin.

        s-postini: [email protected]. 045-885 38 58 Mikki Porvoosta p.s missä hinnoissa paperikoirat / ns. sekarotuiset liikkuvat ?


    • ........
    • ArgJohan

      ONKO KELLÄÄN TIETOA LINTUVAARAN HYYPPIÖSTÄ?

      Hankimme oman ihanan seropin perkkaalta(aivan lintuvaaranvieressä) ja välittäjä selitti koirassamme olevan mäyristä ja bolonkaa. Koiramme on ihanan ja leikkisä mutta tyhmiä ja sinisilmäisiä olimme kun haimme pennun. Parvo todettiin ja meinasi kuolla. Välittäjälle asiasta erittäin painavin sanoin ilmoitettuamme saimme pennun ostohinnan takaisin, joka meni eläinlääkäri laskuihin. Älkää ostako tältä mieheltä!!!!!!!!! En todellakaan usko että olimme ainoita joille on näin käynyt hänen kohdallaan!!!

    • eläinrääkkäystä!!
    • Suomi ensin

      Pelastakaa eka nyt Suomessa olevat koirat ennen kuin alatte muualle rahaa syytää :( Tiiätte varmaan, että jokaisen "likaisista ja huonoistaoloista pelastetun" tilalle tulee uusi, koska se kannattaa. Nii kamalalta ku se kuulostaa... Älytöntä että jotkut voi ostaa Espoosta joltai hämärältä tyypiltä ilman emän näkemistä HALOO? Jos ei ton vertaa voi aatella, jättäkää ostamatta koira. Ette tee palvelusta koirille vaa tyypeille jotka tahallaa koiria tehtailee ja vammauttaa....

    • Anonyymi

      Kiintyvät perheeseen, muita kohtaan varauksellisia. Mahtipontisia vahtikoiria ja iso haukkuherkkyys. Kannattaa tarkoin historia kartoittaa ja kysyä vahtivietistä. Räksyttävät pahimmillaan aamusta iltaan.

    • Anonyymi

      Rehellisesti sanottuna bolonka on ehkä v-mäisin koira, mitä maa päällään kantaa. Haukkumisen siedän, mutten tarpeiden tekoa sisälle tai hyökkäävää käytöstä vieraita ja muita koiria kohtaan. Suojeluvaistoa on enemmän kuin sakemannilla. Kuudessa vuodessa en ole saanut kitkettyä käytösongelmia pois, vaikka aiemmat villakoirani sain kasvatettua todella hyvin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4874
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3207
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1355
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1176
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      858
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      855
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      478
      690
    Aihe