Tryptotabs

kuikelo

Onko kukaan kokeillut tuotetta Typtotabs unihäiriöihin? Minkälaisia kokemuksia.

34

42050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen!

      Nukahtaminen ei ole ollut ongelma, mutta unessa en ole sitten pysynyt muutamaa tuntia kauempaa. Luontaistuotekauppias suositteli näitä ja sanoi, että ne TOSIAAN toimivat. Olen ottanut kaksi kertaa, mutten ole huomannut vaikutusta, koska olen ollut unessa yöllä. :D

      No, pitää katsoa vähän kauemmin, toimivatko oikeasti. En osaa vielä sanoa, koska unensaantini on hyvin epäsäännöllistä. Kerron vaikka parin viikon kuluttua lisää.

      • auttoi

        mulle auttaa kyseinen tuote.
        nukun sikeämmin ja jos herään vessassa käyntiin,
        niin saan heti unenpäästä kiinni.
        kerrankin löytyi tuote , joka toimii.


      • Uneton
        auttoi kirjoitti:

        mulle auttaa kyseinen tuote.
        nukun sikeämmin ja jos herään vessassa käyntiin,
        niin saan heti unenpäästä kiinni.
        kerrankin löytyi tuote , joka toimii.

        Olen kärsinyt vaikeahkosta unettomuudesta noin 5 vuotta. Nyt sain näistä Trypto-tabseista "luomu unen", tosin se jää turhan usein n.6h mittaiseksi. Vähän pidempään sain nukuttua, kun otin lisänä 3mg melatoniinia. Muuta lääkitystä ei juuri nyt ole, sillä kokeilin nyt syksyllä akupunktiokuurilla päästä eroon 10mg Doxalistani, ja se onnistui. Tosin ilman tätä tryptofaania, olisin joutunut aloittamaan Doxalin uudelleen. Kauankohan tuota tryptofaania voi syödä???


    • sovi missään

      tapauksessa yhteen SSRI- tai SRNI-lääkkeiden kanssa!

      • kuikelo

        Kerro muutama esimerkki, minkä lääkkeen kanssa ei sovi??


      • tiukunen
        kuikelo kirjoitti:

        Kerro muutama esimerkki, minkä lääkkeen kanssa ei sovi??

        masennus-/psyykenlääkkeitä.


      • unilääkkeiden
        tiukunen kirjoitti:

        masennus-/psyykenlääkkeitä.

        kanssa ei pidä käyttää, ellei lääkäri sitä erikseen suosittele. Näin sanoo jo itse lääkkeen oma mainoskin.


      • muistaa
        unilääkkeiden kirjoitti:

        kanssa ei pidä käyttää, ellei lääkäri sitä erikseen suosittele. Näin sanoo jo itse lääkkeen oma mainoskin.

        Myöskään MAOi-lääkkeiden kanssa ei sovi. Jotkin luontaistuotteet ja yrtit (mm. kärsimyskukka) voivat olla MAO- tai SSR-estäjiä, joten kannattaa ottaa selvää, mitä suuhunsa laittaa ja minkä kanssa. Monessa luontaistuotteessa ei paljon varoitella serotoniinisyndroomasta tm...


    • Jami

      L-Tryptofaania on saatavilla myös jauheena. Suositeltu annos on 1-2g ennen nukkumaan menoa.
      Tryptofaanin muuntumista serotoniiniksi ja melatoniiniksi tukee B-vitamiinit (erityisesti B3, B6, B12), C-vitamiini ja inositoli.

      Tosiaan serotoniinisyndrooman vaara on todellinen, joten kannattaa puhua lääkärin kanssa, jos on jokin serotoniiniin vaikuttava masennuslääke päällä.

      • Ihmettelevä

        Olen lukenut tälläistä tietoa tukiasema.netistä

        HUOM: Tryptofaania (tai 5-HTP:tä) ei saa ottaa jos käyttää SSRI-, MAOI-
        tai bentso-lääkitystä, koska yhtäaikaisen käytön seurauksena
        voi olla vaarallinen serotoniinisyndrooma! Myös tietyt sairaudet
        ovat este käytölle, kannattaa selvittää tarkemmin luotettavista
        lähteistä ja tietenkin kysyä lääkärin mielipidettä käytöstä.

        Ei siis voi käyttää mitään sen tukena ?
        Onko tietoa ?


      • enää ikinä..
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Olen lukenut tälläistä tietoa tukiasema.netistä

        HUOM: Tryptofaania (tai 5-HTP:tä) ei saa ottaa jos käyttää SSRI-, MAOI-
        tai bentso-lääkitystä, koska yhtäaikaisen käytön seurauksena
        voi olla vaarallinen serotoniinisyndrooma! Myös tietyt sairaudet
        ovat este käytölle, kannattaa selvittää tarkemmin luotettavista
        lähteistä ja tietenkin kysyä lääkärin mielipidettä käytöstä.

        Ei siis voi käyttää mitään sen tukena ?
        Onko tietoa ?

        Ostin luontaistuotekaupasta noita tabletteja. Itselläni on ongelmana nukahtaminen, ei unessa pysyminen/heräily. Otin kaksi tablettia perjantai-iltana. Tulin jonkun 1,5 tunnin päästä erittäin pahoinvoivaksi. Minulle tuli kuumia aaltoja, etova olo ja en pystynyt nukahtamaan kuin vasta klo. 5 aamulla. Etova olo hävisi vasta seuraavana iltana. luulen todellakin, että olotilani tuli noista tableteista. Että jää nyt loput 18 käyttämättä ja taidan koskea luontaistuotteista vain omega-kalanmaksaöljyyn ja yrtteihin.


      • täällä
        enää ikinä.. kirjoitti:

        Ostin luontaistuotekaupasta noita tabletteja. Itselläni on ongelmana nukahtaminen, ei unessa pysyminen/heräily. Otin kaksi tablettia perjantai-iltana. Tulin jonkun 1,5 tunnin päästä erittäin pahoinvoivaksi. Minulle tuli kuumia aaltoja, etova olo ja en pystynyt nukahtamaan kuin vasta klo. 5 aamulla. Etova olo hävisi vasta seuraavana iltana. luulen todellakin, että olotilani tuli noista tableteista. Että jää nyt loput 18 käyttämättä ja taidan koskea luontaistuotteista vain omega-kalanmaksaöljyyn ja yrtteihin.

        tosi huono olo ja kaikenlaisia pinajaisia mulle ei nämä sovi


      • Maaru

        Mistä sitä jauhetta voi ostaa ja paljonko se maksaa? Tiedätkö mitä se L tarkoittaa?


      • aarrgh
        täällä kirjoitti:

        tosi huono olo ja kaikenlaisia pinajaisia mulle ei nämä sovi

        Serotoniinisyndrooman oireita.


    • Hyvin auttaa

      Hyvin toimii. Otan yhden n. tuntia ennen nukkumaan menoa ja nukun hyvin. Saatan yöllä herätä, mutta nukahdan sitten uudelleen. Kannattaa kokeilla, jos ei käytä mitään masennuslääkkeitä. Masennuslääkityksen kanssa ei ilmeisesti sovi, koska
      tryptofaansita muodostuu serotoniinia ja melatoniinia.

      • uudestaan

        Hassua, että joillain auttaa hyvin ja että mulle tuli ihan sairas olotila noista. toisaalta, olen kyllä aika herkkä lääkkeiden vaikutuksille muutenkin. Hyvä, että edes jollain noi tehoaa. En kyllä syö mitään SSRI-lääkkeitäkään.

        Millainen sun uniongelma on muuten ollut?


    • meitsi

      Ostin niitä ja maksoin itteni kipeeksi.Ei ainakaan mulla toimi joten tais olla turha ostos...

      • Köyhälle

        Kallista kokeilua köyhälle. Huomasin itsekkin ne apteekin tiskillä. ja hinta oli yli 18 euroa.
        kerran kokeilin valeriaanaa. Tilasin oikein netistä, kun ei ollut luontaistuotekauppaa lähellä ja apteekista en kehdannut kysellä.
        Hukkaan meni...


    • Irina

      Olisin itse hankkinut noita tabletteja unen saannin auttamiseen, mutta luontaistuotekaupassa sattui onneksi juuri olemaan Ferrosanin edustaja, joka kertoi, että Trypto-tabs ei sovi kilpirauhasen liikatoiminnasta kärsiville ja yleensä kilpirauhaspotilaiden kannattaa tarkistaa lääkäriltä sopivuus, koska tabletit sisältävät tyrosiinia.

      • Jami

        Trypto-tabs sisältää L-Tryptofaanin lisäksi myös L-Glutamiinia, L-Tyrosiinia, Magnesiumia ja B6-vitamiinia. Näistä muista aminohapoista ei ole mielestäni oikeen hyötyä nukahtamiseen. Samoin se sisältää aika pieniä määriä itse tryptofaania. Oikea annostus sen suhteen on n. 1g-2g.

        L-Trypotofaania on siis saatavina myös "puhtaana".
        Edellisessä viestissäni olen myös maininnut aineet, jotka tehostavat sen vaikutusta.


    • heräilijä

      Hei!
      Olen käyttänyt neljänä yönä. Ensin otin yhden. Yöllä heräsin vähän huonoon huimaavaan oloon, joten seuraavana päivänä puolitin annoksen. Sain nukuttua katkoitta yöni, ihan keveää ja hyvää unta. Pää oli aamulla ja päivällä kevyt, kuin kesälomalla konsanaan. Viime yönä olin ilman tätä lääkettä, kokeilun vuoksi. Taas heräilin, valvoin kolmen nurkilla ja tietty näin valtavasti unia (nukkuminen liian kevyttä?), raskas olo koko yön... Aamu sen mukainen.
      Suosittelen! Tuleekohan näistä riipuvaiseksi??? En haluaisi käyttää periaatteessa mitään lääkkeitä!

    • Dolly

      Mulla ei auta:(riippuvuutta tuskin tulee mut viime yö oli täys helvetti..ensin painajaisia,sitten harhoja..unilääkkeitä on ollu varmaan kaikkki mahdolliset markkinoilla olevat,parhaana pidän edelleen diapamia,auttaa kaikkeen vaikka riippuvuusriski onkin.

    • Sleepless

      Tehottomilta tuntuvat ainakin omalla kohdalla.
      Puoli purkkia olen nyt yhteensä syönyt ja eipä
      ole kummempia auttanut - unet eivät ole olleet
      4 tuntia pidempiä. Ensimmäisenä yönä tuntui
      siltä, että tehoa olisi ollut, mutta näin
      jälkikäteen ajateltuna vaikutus taisi olla
      eniten psykologinen tuona iltana.

      • Entinen uneton

        Ei auttanut trybtotabsit minuakaan.

        Luin jonkun artikkelin jossa sanottiin että trybtofaania josta muodostuu serotoniinia on runsaasti mm. lihassa, kananmunissa ja juustossa. Samassa artikkelissa mainittiin myös että b5 tai b6 vitamiini parantaa imeytymistä.

        Olin lopettanut juuston syönnin pari vuotta sitten sen rasvaisuuden vuoksi. Samoin olin lopettanut magnesiumin syönnin koska se ei auttanut jalkakramppeihin joihin olin sitä popsinut.

        Kun luin Magnesan purkin kyljestä että se sisältää kyseistä b5-vitamiinia niin päätin kokeilla juuston ja magnesiumin syöntiä ja sen jälkeen olen nukkunut huomattavasti paremmin. Vieläkin herään usein öisin mutta useimmiten nukahdan nopeasti uudestaan kuin aiemmin pyörin sängyssä joka yö aamuun asti.

        Johtui unettomuuden paraneminen juuston ja magnesiumin syömisestä tai ei niin aion jatkaa niiden syömistä


    • Raimat

      Ottakaa huomioon tämä fakta ennenkuin kokeilette Tryptofaania. Alkoholi kiihdyttää tryptofaanin hajoamista ja johtaa täten mielialaan vaikuttavan serotoniinin vähenemiseen. Helposti masentuvalla pienikin määrä alkoholia voi sekoittaa mieliala-aineiden tuotannon.

    • painotaituri

      Hei, tää on vanha ketju, mut jos joku sattuis eksymään ja vastailemaan.....En löytänyt netistä mitään tietoja mahdollisista sivuvaikutuksista, että mitä mahtaisi mahdollisesti tulla? Ajattelin tuota lihomistani, kun olen syönyt näitä nyt kolme viikkoa ja painoa on tullut lähes kilo/ viikko! Ruokahalu ja etenkin makean himo on ollut merkittävästi kovempi. Lisäksi rinnat ovat olleet koko ajat pinkeät ja nännit arat, ihan kuin raskausaikana (raskaus ei mahdollinen). Uneen on kyllä vaikuttanut suotuisasti. Mutta jos tämä ruokahalun lisääntyminen ja painonnousu johtuu näistä tabuista, niin lopetan ne koska ei ole varaa lihoa....

    • vfkgl.döhk

      Kannattaa kokeilla ennemmin 5-htp kuin tryptofaania, paljon tehokkaampi. Itse testannut 5-htp:n ja tuntuisi toimivalta tavaralta ainakin ahdistukseen ja onhan sä väsyttävääkin. Pitäisikö sanoa että melkein lievästi päihdyttävä. toisilla toimii toisilla ei. Itsellä serotoniini tasot sen verran lowLeveleissä alkoholin suurkulutuksen ansiosta että minulla ainakin toimii... :P

    • dot.dot

      "HUOM: Tryptofaania (tai 5-HTP:tä) ei saa ottaa jos käyttää SSRI-, MAOI-
      tai bentso-lääkitystä,"

      Ihan tiedoksi vaan että bentsot eivät aiheuta mitään serotoniinisyndroomaa. Ne toimivat eri alueella.

      Tryptofaani unilääkkeenä on todettu heikoksi tutkimuksissa. Toisia se valvottaa toisia ehkä rauhoittaa.

    • kyllä se toimii

      Mulla on auttanut tryptofaani-melatoniini-5htp combo aika hyvin.
      Pistän nyt linkit noihin mistä olen halvimmalla löytänyt. Suomessa ovat turhan kalliita, noihin olis mennyt täällä ostettaessa triplasti enemmän. Tuo tryptofaani purkki on ilmaisnäyte.

      http://www.iherb.com/Healthy-Origins-Natural-5-HTP-100-mg-60-Capsules/22828?at=0

      http://www.iherb.com/Free-Docotr-s-Best-Best-L-Tryptophan-500-mg-10-Veggie-Caps/16659?at=1

      http://www.iherb.com/Natrol-Melatonin-3-mg-60-Tablets/24653?at=0

      Olen koittanut noita jokaista erikseenkin ja tuntuu rauhoittavan iltaa, mutta yhdessä nukuttavat aika takuuvarmasti. Tosin ehkä ei joka ikinen ilta kannata käyttää.
      Tosiaan kannattaa suosia luontaisia tuotteita. Itsellä ainakin on oikeat unilääkkeet aiheuttanut kauheita sivuoireita. Tryptofaanista en ole huomannut sellaisia ollenkaan ja melatoniinikin aiheutti aluksi vaan pientä pääkipua, joka meni nopeasti ohi aamulla.

      (Koodilla ENU 197 viis dollaria alennusta tuolta)

      • ?? ?? ??

        Eiks tryptofaani ja 5htp ole melkein sama asia ??


    • AnnaPerkele

      Tryptofaani on 5-htp:n esiaste, eli melkein sama. 5htp on tehokkaampaa muistaaksenni

    • ältrypto

      Voiko samana päivänä ottaa jos on juonut alkoholia? Kuinka pitkä väli pitäisi olla?

      • voi-ottaa

        molempia vähäsen... toki tryptofaanin vaikutus pienenee...


      • ältrypto

        Selvä homma ja sitten vielä voiko noita syödä joka päivä? 5-htp:stä luin että ei kannate joka päivä nautiskella mutta entä Tryptomaxin laita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe