milloin "oikeat" raskausoireet alkavat

ninnukka

hei, olen jo aiemminkin kirjoitellut, jolloin kerroin km:ta 5 5 viikolla. nyt sitten oli ovis ajallaan ja yrkkaysta riitti...;-)
menkat pitais alkaa (siis jos alkaa) parin paivan sisalla. olen tulossa hulluksi, silla raskaustestin olen tehnyt jo pari paivaa sitten ja oli teitty nega. oireita muka valilla on, mutta ei niin, etta olisin niista IHAN varma (kokemusta kahdesta raskaudesta-toinen kesken). en todellakaan muista,etta milloin ne kuuluisimmat oireet eli kuvotus ja rintojen aristus oikeen alkaa. onko joillain jo ennen menkkojen jaantia. please, koittakaa kuvailla. palelut ja muut alavatsa kipristelyt minullakin, mutta niita mun mielesta on valilla muulloinkin (ainahan siella alamasussa jotain tapahtuu), niin etta niihin en oikein luota...
mielialajututkin ovat niin kaikesta muustakin kiinni, etta eivat nekaan mun mielesta ole selvia oireita...
missa olet nim.merk.:kesavauva? ja mita muille jannaajille kuuluu?

10

51185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiputi

minä sain myös keskenmenon 5 5.. ja nyt odottelen myös menkkoja, tai sitten ei. yritetty ollaan jo nyt heti km jälkeen että samassa veneessä ollaan. ei auta kun odotella ja toivoa ettei menkat ala!

• ninnukka

uskomatonta, miten muutaman paivankin odottelu voi olla sietamatonta... tuossa juuri taas kuulostelin kroppaani ja ei kylla ainakaan rinnat ole yhtaan kipeat. valilla muka hieman etoo, mutta sekin lienee enemmankin kuvittelua (toiveajattelua). onko itsellasi minkaanlaisia oireita? kaytitko ovistestia vai tunsitko ovulaation selvasti,niin etta tietaisit, koska olisi tapahtunut?

• piiputi
        ninnukka kirjoitti:

uskomatonta, miten muutaman paivankin odottelu voi olla sietamatonta... tuossa juuri taas kuulostelin kroppaani ja ei kylla ainakaan rinnat ole yhtaan kipeat. valilla muka hieman etoo, mutta sekin lienee enemmankin kuvittelua (toiveajattelua). onko itsellasi minkaanlaisia oireita? kaytitko ovistestia vai tunsitko ovulaation selvasti,niin etta tietaisit, koska olisi tapahtunut?

en voi kun arvuutella milloin ovis olis ollut, tikkuja en käyttänyt.Periaatteessa en usko raskauteen vaikka yritystä on ollut sillä rinnat ovat normaalit.Viimeksi ne tulivat kyllä kipeiksi siinä suunnilleen viikko ennen kun menkkojen piti alkaa.Nyt ei minkäänlaista arkuutta.alavatsassa ollut tuntemuksia vasemmalla puolella mutta nekin menivät ohi.Olen ollut todella ärtyisä, siis epätavallisen kiukkuinen :) ehkä menkat tulossa? :/ missä vaiheessa sulla laskettuna keskenmenosta.mulla nyt kiertopäivä 30/27 menkathan voi olla tosi paljonkin myöhässä km jälkeen...

• kesävauva

Hei pitkästä aikaa!
      Täällä kans kipuillaan samojen asioiden kans. On pitänyt kirjoittaa, mutta toisaalta olen yrittänyt olla ajattelematta raskautta ja elänyt päivän kerrallaan. Mulla kans kumma tunne raskausoireiden suhteen, kun viimeksi niitä tuntui olevan enemmän näinkin alussa. Samanlaisia oireita on ollu alavatsan vihlonnat (molemmilla puolilla, viimeksi vain vasemmalla) ja jännä kylkikipu, sekä tällä viikolla ARMOTON väsymys. Voi toki johtua muustakin, kuin raskaudesta.. Rintojen aristus oli ainakin viimeksi jo alkanut näinä päivinä, nyt ei mitään... :( Kumma, että sellaistakin voi kaivata! Mulla nyt keskenmenosta laskien menossa kp 25/23-28, joten lähipäivinä pitäis menkat alkaa, jos ajallaan sitten meinaa edes alkaa... Ovulaation luulisin olleen ma 19. päivä, mutten tosiaan ole ihan varma. Yritystä tosiaan oli, mutta pelkään, että ehkä liian myöhään.. Testailua aion odottaa pitkään, pelkään niin kovasti, että taas pettymys. Vaikka olen ollutkin viime päivät kovin toiveikas tämän kesävauvani suhteen. :) Toivossa on hyvä elää! Jännätään kanssasisaret yhdessä ja ilmoitellaan ilot ja/tai surut ja tuetaan toisiamme! PLUSSAONNEA!

• ninnukka

Kiva kuulla nim. kesavauva? ja muut. ihan tassa jo alkaa naurattaan, kun koklailen salaa duunissa rintoja ja valilla muka hieman tuntuu ja sitten tajuan, etta se onkin salitreenin aiheuttamaa lihaskioua. mieskin jo alkaa hermostumaan, kun joka toinen paiva ollaan raskaana ja joka toinen ei.
        eilen oltiin juhlissa ja muiden nauttiessa viinista mina se join vaan limua ja tunsin taas NIIIIN kovasti oireet. taitaa olla parasta nyt pidattaytya tasta asiasta vahan aikaa jauhamasta ja kirjoittaa taas sitten, kun tietaa, miten kavi...
        niin ovis oli selvasti 17.9 eli sunnuntaina nyt sitten pitaisi tietaa enemman.en asu suomessa ja taalla kaikki testit (ovis ja raskaus) ovat todella halpoja, niin etta olen ihan hulluuteen asti tassa testaillut, mutta nyt saa riittaa. ihmettelen itseani, silla mulla on 4 v tytto ja ei ollut mitaan kiiretta aloittaa toisen yrittamista, vaan halusin olla hieman aikaa toissa. nyt sitten kadun, ettemme aloittaneet aiemmin. nain siina kay, kun luulee, ettei itselle voisi tapahtua km:a ja etta meilla kylla tarppaa, kun tarppas heti tama ensimmainen. tyttareni muuten kyselee paivittain:" koska se isin sieni oikein menee aidin mausuun?" on jostain kuullut, etta vauvat saa alkunsa isin vauvasiemenesta... niin, selita sitten sita. juu,

tama viesti ei varmasti auttanut ketaan ja tuskinpa jaksoitte edes tanne asti! ei muuta kuin uskokaamme ja toivokaamme ja luottakaamme, etta kylla se viela onnistuu. niin ja meille km kokeneille, koitetaan olla vertaamatta niinhin tuntemuksiin ja yritetaan nauttia ilman pahempia pelkoja, jos raskaudumme uudelleen.
        sen verran viela, etta ovisvuotoa tms. en tuntenut nyt niin kuin muulloin (ennen km) niin mietin vaan, etta ehka kohdun limakalvo ei viela olllut valmis uuteen. siellahan taytyy olla juri oikea PH arvo jne., jotta alkio kiinnittyy...haleja kaikille!!!

• kesävauva?
        ninnukka kirjoitti:

Kiva kuulla nim. kesavauva? ja muut. ihan tassa jo alkaa naurattaan, kun koklailen salaa duunissa rintoja ja valilla muka hieman tuntuu ja sitten tajuan, etta se onkin salitreenin aiheuttamaa lihaskioua. mieskin jo alkaa hermostumaan, kun joka toinen paiva ollaan raskaana ja joka toinen ei.
        eilen oltiin juhlissa ja muiden nauttiessa viinista mina se join vaan limua ja tunsin taas NIIIIN kovasti oireet. taitaa olla parasta nyt pidattaytya tasta asiasta vahan aikaa jauhamasta ja kirjoittaa taas sitten, kun tietaa, miten kavi...
        niin ovis oli selvasti 17.9 eli sunnuntaina nyt sitten pitaisi tietaa enemman.en asu suomessa ja taalla kaikki testit (ovis ja raskaus) ovat todella halpoja, niin etta olen ihan hulluuteen asti tassa testaillut, mutta nyt saa riittaa. ihmettelen itseani, silla mulla on 4 v tytto ja ei ollut mitaan kiiretta aloittaa toisen yrittamista, vaan halusin olla hieman aikaa toissa. nyt sitten kadun, ettemme aloittaneet aiemmin. nain siina kay, kun luulee, ettei itselle voisi tapahtua km:a ja etta meilla kylla tarppaa, kun tarppas heti tama ensimmainen. tyttareni muuten kyselee paivittain:" koska se isin sieni oikein menee aidin mausuun?" on jostain kuullut, etta vauvat saa alkunsa isin vauvasiemenesta... niin, selita sitten sita. juu,

tama viesti ei varmasti auttanut ketaan ja tuskinpa jaksoitte edes tanne asti! ei muuta kuin uskokaamme ja toivokaamme ja luottakaamme, etta kylla se viela onnistuu. niin ja meille km kokeneille, koitetaan olla vertaamatta niinhin tuntemuksiin ja yritetaan nauttia ilman pahempia pelkoja, jos raskaudumme uudelleen.
        sen verran viela, etta ovisvuotoa tms. en tuntenut nyt niin kuin muulloin (ennen km) niin mietin vaan, etta ehka kohdun limakalvo ei viela olllut valmis uuteen. siellahan taytyy olla juri oikea PH arvo jne., jotta alkio kiinnittyy...haleja kaikille!!!

Sieltä ne kuukautiset sitten tuli ajallaan... Tänään kp 28 ja aamulla selvät menkkakivut ja vuoto alkoi heti. Ei siis ainakaan kesäkuun vauvaa meille... Kyllä harmittaa, mutta toisaalta ei tuntunutkaan siltä, että raskaus olis alkanut. Ehkä ensi kerralla! On tämä odotuksen odotus vaan aika raskasta. Nyt ei sais vaan menettää toivoa.
        Toivottavasti muilla parempi onni jo tässä kierrossa. Tsemppiä!

• ninnukka
        kesävauva? kirjoitti:

Sieltä ne kuukautiset sitten tuli ajallaan... Tänään kp 28 ja aamulla selvät menkkakivut ja vuoto alkoi heti. Ei siis ainakaan kesäkuun vauvaa meille... Kyllä harmittaa, mutta toisaalta ei tuntunutkaan siltä, että raskaus olis alkanut. Ehkä ensi kerralla! On tämä odotuksen odotus vaan aika raskasta. Nyt ei sais vaan menettää toivoa.
        Toivottavasti muilla parempi onni jo tässä kierrossa. Tsemppiä!

sama taalla. eli la alkoi armottomat kuukautiskivut ja vuoto on kuin tapetun haran kurkusta (anteeksi tama kuvaus, mutta vuodan kuin mika ja muutenkin harmittaa niin sairaasti). niin, etta se niista oireista ja toiveista. en me lannistuta viela, mutta toki olen pettynyt. ei jaksaisi millaa odottaa taas ovikseen ja sitten testailla ja taas odottaa. no, muutakaan ei voi. ehkapa vahaksi aikaa unohdan koko jutun ja nautin esim. muutamasta lasista viinia... heh! sitakin kun valtin kuukauden kokonaan, etta on sitten kroppa "puhdas". ma kuulostan tosi katkeralta, vaikka en saisi olla, mutta teidatte tunteen... voimia!

• edelleen... :)

Heippa!

Kirjoittelin viikko takaperin nimimerkillä Kesävauva?, mutta nyt huomasin sen olevan jonkun muun nic, joten vaihdoin omaani, ettei sekoituta. :)

Täällä on siis kp 27/27-28 meneillään. Outoja vatsaoireita on ollut, mutta vaikea sellaisista on ottaa selvää, varsinkin kun nyt miettii onko kaikki mahdollinen suolenmurina raskausoireita! :D

No, katsotaan miten käy. Testailen vasta sitten, jos menkat ei ala kunnollisina.

Onko muuten kenelläkään kokemusta/tietoa kystista? Kesällä lääkäri vaan totesi, että sellainen saattaisi olla munasarjassa kun ultrasi, mutta ettei siitä olisi mitään haittaa. Nyt tuli vaan mieleen, että sekö voisi aiheuttaa alavatsassa tuntemuksia..? Ja onko siitä sittenkin jotain haittaa raskaaksitulemisen kannalta?

Jatketaan jännäämistä. :)

-Annika-

• tsalalalaa

Kystista ei kuulemma ole haittaa raskaaksitulemiseen ellei niitä ole munasarjat täynnä mutta ne mahdollistaa valitettavasti suuremman riskin kohdunulkopuoliseen raskauteen.

Olin itse gynegologilla joka sanoi että jotkut lääkärit saattavat luulla ultrassa ja röntgenissä munarakkulaa kystaksi. Kokeile hieman painella kystaa koska kaverillani jolla oli munasarjat täynnä pieniä se tuntui todella selvästi (hän ei voi tulla raskaaksi mutta en tiedä ovatko yrittäneet)

Tesmppiä.

Minulla tuntui raskausoireet alkavan jo ekalla viikolla kun aloitimme. 2vk armoton päänsärky ja rintojen aristus. pahoinvointi alkoi 3 pv sitten ja menkat oli viikon myöhässä. Nyt tulee jotain ruskeaa vuotoa, menkkakipuja ei ole ja koitan nyt selvitellä ovatko mitä. Ostan raskaustestin vasta ensi viikolla.

• Nezza

tosta kystasta, itsellä huomattii kysta myös ultrassa mulla aiheutti alavatsakipuja (kovia sellaisia) jopa välillä niin ettei pystyny kulkemaan. myös huonovointisuutta aiheutti.
        Sitten todettiin että se oli aika iso, ja puhkeamassa sen takia näin, mutta haitaksi ne juu ei yleensä ole (vaaraksi) ainut jos liian iso niin leikkaukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1506
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1268
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      1003
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      863
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      853
    7. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32