Kuinka viitotaan??

Tepi-74

Mun viittomakielen open kans ollaan pähkäilty miten viitottaisiin Raekuuro tai Revontuli??

Tohon Revontuleen keksin viittoman,mutta....
Ope ei oikein tykänny siitä =/ Heh...

Joten kyselenpä teiltä!!

Missä kaikki tutut ovat??

8

1509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puer86

Näin äkkiä voisi veikata että revontuli voisi olla esimerkiksi yhdistelmä viittomista taivas valo/tuli tai sitten kettu (repo) tuli
      Ei kyllä mitään tietoa. Liekö sitten ehdottamasi viittoma ollut joku noista...?
      Raekuuroa en kyllä osaa edes arvailla.
      Minäkin olen opiskellut kansalaisopistolla viittomakieltä, tai no varsinaisesti tukiviittomia, mutta kun ne nyt ovat samoja kuin viittomakielen viittomat, niin pääsee silläkin alkuun.

• Mie vaan

Mä viittoisin näin; molemmat kämmenet taivaalla ja liikutellaan niitä eri rytmissä kuten revontulet liikkuvat. Varmaankin näistä on muitakin muunnelmia olemassa. Raekuuron viittoisin yksinkertaisestai rae (kämmenellä toiseen kämmeneen) sataa kovaa (liike vain kerran alas).

• -TP-
        Mie vaan kirjoitti:

Mä viittoisin näin; molemmat kämmenet taivaalla ja liikutellaan niitä eri rytmissä kuten revontulet liikkuvat. Varmaankin näistä on muitakin muunnelmia olemassa. Raekuuron viittoisin yksinkertaisestai rae (kämmenellä toiseen kämmeneen) sataa kovaa (liike vain kerran alas).

Viiton ihan samaa kuin mitä tuo "mie vaan"- nimimerkki, siis revontulesta ja raekuurosta.

• Tepi74

Just sitä repo tuli ehdotin opelle,mut ei tykänny siitä...

Kiitos noista vinkeistä!!

• Mie vaan
        Tepi74 kirjoitti:

Just sitä repo tuli ehdotin opelle,mut ei tykänny siitä...

Kiitos noista vinkeistä!!

Tepi, jos panisin vitsiksi niin voisin viittoa tuon repo tuli. :D

• Tepi74
        Mie vaan kirjoitti:

Sitä ajattelinkin ;)Eihän niin kauniit kuin revontulet voi olla sama kuin repo tuli....

• tulkahdus
        Mie vaan kirjoitti:

Aikanaan Helsingin seudulla opiskellessani olin kuolla nähdessäni Kulosaaren viitottavan KUULO SAARI ja Herttoniemen HIRTTÄÄ NIEMI... Niin, että löytyyhän niitä... :o)

• Anonyymi
        Tepi74 kirjoitti:

Sitä ajattelinkin ;)Eihän niin kauniit kuin revontulet voi olla sama kuin repo tuli....

No ensin viittoisin sanan 'rae' ja sitten sanan 'kuuro', vai onko se sana edes olemassa viittomakielessä, sehän on sama sana kuin 'ei kuuleva'. Menisikö viesti perille? En osaa viittomakieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      7999
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5951
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1718
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1709
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      341
      1443
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe