Kuinka viitotaan??

Tepi-74

Mun viittomakielen open kans ollaan pähkäilty miten viitottaisiin Raekuuro tai Revontuli??

Tohon Revontuleen keksin viittoman,mutta....
Ope ei oikein tykänny siitä =/ Heh...

Joten kyselenpä teiltä!!

Missä kaikki tutut ovat??

8

1895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puer86

      Näin äkkiä voisi veikata että revontuli voisi olla esimerkiksi yhdistelmä viittomista taivas valo/tuli tai sitten kettu (repo) tuli
      Ei kyllä mitään tietoa. Liekö sitten ehdottamasi viittoma ollut joku noista...?
      Raekuuroa en kyllä osaa edes arvailla.
      Minäkin olen opiskellut kansalaisopistolla viittomakieltä, tai no varsinaisesti tukiviittomia, mutta kun ne nyt ovat samoja kuin viittomakielen viittomat, niin pääsee silläkin alkuun.

      • Mie vaan

        Mä viittoisin näin; molemmat kämmenet taivaalla ja liikutellaan niitä eri rytmissä kuten revontulet liikkuvat. Varmaankin näistä on muitakin muunnelmia olemassa. Raekuuron viittoisin yksinkertaisestai rae (kämmenellä toiseen kämmeneen) sataa kovaa (liike vain kerran alas).


      • -TP-
        Mie vaan kirjoitti:

        Mä viittoisin näin; molemmat kämmenet taivaalla ja liikutellaan niitä eri rytmissä kuten revontulet liikkuvat. Varmaankin näistä on muitakin muunnelmia olemassa. Raekuuron viittoisin yksinkertaisestai rae (kämmenellä toiseen kämmeneen) sataa kovaa (liike vain kerran alas).

        Viiton ihan samaa kuin mitä tuo "mie vaan"- nimimerkki, siis revontulesta ja raekuurosta.


      • Tepi74

        Just sitä repo tuli ehdotin opelle,mut ei tykänny siitä...

        Kiitos noista vinkeistä!!


      • Mie vaan
        Tepi74 kirjoitti:

        Just sitä repo tuli ehdotin opelle,mut ei tykänny siitä...

        Kiitos noista vinkeistä!!

        Tepi, jos panisin vitsiksi niin voisin viittoa tuon repo tuli. :D


      • Tepi74
        Mie vaan kirjoitti:

        Tepi, jos panisin vitsiksi niin voisin viittoa tuon repo tuli. :D

        Sitä ajattelinkin ;)Eihän niin kauniit kuin revontulet voi olla sama kuin repo tuli....


      • tulkahdus
        Mie vaan kirjoitti:

        Tepi, jos panisin vitsiksi niin voisin viittoa tuon repo tuli. :D

        Aikanaan Helsingin seudulla opiskellessani olin kuolla nähdessäni Kulosaaren viitottavan KUULO SAARI ja Herttoniemen HIRTTÄÄ NIEMI... Niin, että löytyyhän niitä... :o)


      • Anonyymi
        Tepi74 kirjoitti:

        Sitä ajattelinkin ;)Eihän niin kauniit kuin revontulet voi olla sama kuin repo tuli....

        No ensin viittoisin sanan 'rae' ja sitten sanan 'kuuro', vai onko se sana edes olemassa viittomakielessä, sehän on sama sana kuin 'ei kuuleva'. Menisikö viesti perille? En osaa viittomakieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe