Mun viittomakielen open kans ollaan pähkäilty miten viitottaisiin Raekuuro tai Revontuli??
Tohon Revontuleen keksin viittoman,mutta....
Ope ei oikein tykänny siitä =/ Heh...
Joten kyselenpä teiltä!!
Missä kaikki tutut ovat??
Kuinka viitotaan??
8
1895
Vastaukset
- puer86
Näin äkkiä voisi veikata että revontuli voisi olla esimerkiksi yhdistelmä viittomista taivas valo/tuli tai sitten kettu (repo) tuli
Ei kyllä mitään tietoa. Liekö sitten ehdottamasi viittoma ollut joku noista...?
Raekuuroa en kyllä osaa edes arvailla.
Minäkin olen opiskellut kansalaisopistolla viittomakieltä, tai no varsinaisesti tukiviittomia, mutta kun ne nyt ovat samoja kuin viittomakielen viittomat, niin pääsee silläkin alkuun.- Mie vaan
Mä viittoisin näin; molemmat kämmenet taivaalla ja liikutellaan niitä eri rytmissä kuten revontulet liikkuvat. Varmaankin näistä on muitakin muunnelmia olemassa. Raekuuron viittoisin yksinkertaisestai rae (kämmenellä toiseen kämmeneen) sataa kovaa (liike vain kerran alas).
- -TP-
Mie vaan kirjoitti:
Mä viittoisin näin; molemmat kämmenet taivaalla ja liikutellaan niitä eri rytmissä kuten revontulet liikkuvat. Varmaankin näistä on muitakin muunnelmia olemassa. Raekuuron viittoisin yksinkertaisestai rae (kämmenellä toiseen kämmeneen) sataa kovaa (liike vain kerran alas).
Viiton ihan samaa kuin mitä tuo "mie vaan"- nimimerkki, siis revontulesta ja raekuurosta.
- Tepi74
Just sitä repo tuli ehdotin opelle,mut ei tykänny siitä...
Kiitos noista vinkeistä!! - Mie vaan
Tepi74 kirjoitti:
Just sitä repo tuli ehdotin opelle,mut ei tykänny siitä...
Kiitos noista vinkeistä!!Tepi, jos panisin vitsiksi niin voisin viittoa tuon repo tuli. :D
- Tepi74
Mie vaan kirjoitti:
Tepi, jos panisin vitsiksi niin voisin viittoa tuon repo tuli. :D
Sitä ajattelinkin ;)Eihän niin kauniit kuin revontulet voi olla sama kuin repo tuli....
- tulkahdus
Mie vaan kirjoitti:
Tepi, jos panisin vitsiksi niin voisin viittoa tuon repo tuli. :D
Aikanaan Helsingin seudulla opiskellessani olin kuolla nähdessäni Kulosaaren viitottavan KUULO SAARI ja Herttoniemen HIRTTÄÄ NIEMI... Niin, että löytyyhän niitä... :o)
- Anonyymi
Tepi74 kirjoitti:
Sitä ajattelinkin ;)Eihän niin kauniit kuin revontulet voi olla sama kuin repo tuli....
No ensin viittoisin sanan 'rae' ja sitten sanan 'kuuro', vai onko se sana edes olemassa viittomakielessä, sehän on sama sana kuin 'ei kuuleva'. Menisikö viesti perille? En osaa viittomakieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483