Kuinka viitotaan??

Tepi-74

Mun viittomakielen open kans ollaan pähkäilty miten viitottaisiin Raekuuro tai Revontuli??

Tohon Revontuleen keksin viittoman,mutta....
Ope ei oikein tykänny siitä =/ Heh...

Joten kyselenpä teiltä!!

Missä kaikki tutut ovat??

8

1522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puer86

Näin äkkiä voisi veikata että revontuli voisi olla esimerkiksi yhdistelmä viittomista taivas valo/tuli tai sitten kettu (repo) tuli
      Ei kyllä mitään tietoa. Liekö sitten ehdottamasi viittoma ollut joku noista...?
      Raekuuroa en kyllä osaa edes arvailla.
      Minäkin olen opiskellut kansalaisopistolla viittomakieltä, tai no varsinaisesti tukiviittomia, mutta kun ne nyt ovat samoja kuin viittomakielen viittomat, niin pääsee silläkin alkuun.

• Mie vaan

Mä viittoisin näin; molemmat kämmenet taivaalla ja liikutellaan niitä eri rytmissä kuten revontulet liikkuvat. Varmaankin näistä on muitakin muunnelmia olemassa. Raekuuron viittoisin yksinkertaisestai rae (kämmenellä toiseen kämmeneen) sataa kovaa (liike vain kerran alas).

• -TP-
        Mie vaan kirjoitti:

Mä viittoisin näin; molemmat kämmenet taivaalla ja liikutellaan niitä eri rytmissä kuten revontulet liikkuvat. Varmaankin näistä on muitakin muunnelmia olemassa. Raekuuron viittoisin yksinkertaisestai rae (kämmenellä toiseen kämmeneen) sataa kovaa (liike vain kerran alas).

Viiton ihan samaa kuin mitä tuo "mie vaan"- nimimerkki, siis revontulesta ja raekuurosta.

• Tepi74

Just sitä repo tuli ehdotin opelle,mut ei tykänny siitä...

Kiitos noista vinkeistä!!

• Mie vaan
        Tepi74 kirjoitti:

Just sitä repo tuli ehdotin opelle,mut ei tykänny siitä...

Kiitos noista vinkeistä!!

Tepi, jos panisin vitsiksi niin voisin viittoa tuon repo tuli. :D

• Tepi74
        Mie vaan kirjoitti:

Sitä ajattelinkin ;)Eihän niin kauniit kuin revontulet voi olla sama kuin repo tuli....

• tulkahdus
        Mie vaan kirjoitti:

Aikanaan Helsingin seudulla opiskellessani olin kuolla nähdessäni Kulosaaren viitottavan KUULO SAARI ja Herttoniemen HIRTTÄÄ NIEMI... Niin, että löytyyhän niitä... :o)

• Anonyymi
        Tepi74 kirjoitti:

Sitä ajattelinkin ;)Eihän niin kauniit kuin revontulet voi olla sama kuin repo tuli....

No ensin viittoisin sanan 'rae' ja sitten sanan 'kuuro', vai onko se sana edes olemassa viittomakielessä, sehän on sama sana kuin 'ei kuuleva'. Menisikö viesti perille? En osaa viittomakieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1506
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1379
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1041
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      285
      956
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      954
    Aihe