Jatkoa novellille TUSKA

iLLi

Katsoin pientä nyyttiä sylissäni. Se oli minusta tullut, minussa kasvanut ja se oli riippuvainen minusta.
Pienet silmät katsoivat minua onnellisina, autuaana, koska niiden silmien omistaja tiesi, että äiti on lähellä, ei ole pelättävää.
Mä en antaisi ikinä tapahtua sille mitään pahaa. En koskaan antaisi siitä tulla samanlaista, kun isästään. Enkä samanlaista kuin äidistään.

Se tapahtui jo 10 kuukautta sitten, mutta silti tuska aika ajoittain saavuttaa mieleni. Joskus mä katson lastani, ja huomaan ajattelevani, että hän on ikuinen muistutus siitä kaameasta syyskuun illasta. Mitä minulle tehtiin, mitä siitä seurasi.

En pystynyt kuitenkaan tappamaan häntä, vaikka silloin hän ei ollut edes sentin pituinen. Hän tuskin oli olemassa, hän oli vain pieni solupallo. Mutten kuitenkaan pystynyt siihen. Vaikka hän oli kamalan teon tulos, siltikin hän oli osa minua, ja minun verta ja lihaani. Silti ajatukseni välillä saavuttivat sen pisteen, että pelkäsin ottaa häntä syliin, hän muistutti siitä häpeästä ja kivusta, mitä minä koin.

Kuitenkaan en ymmärtänyt, miten pieni hymy voisi pelastaa koko päiväni, ja jokainen pieni naurunpyrskähdys voisi kirjoittaa uutta historiaa vanhan päälle. Miten niin pieni nyytti muutti koko elämäni. Hän teki elämästäni merkityksellisen ja täydellisen. Hänen takiaan jaksoin läpi ajan jolloin kannoin häntä, mutta koin kamalaa tuskaa, koska tiesin, että hän oli myös isänsä poika. Kuitenkaan lapseni ei ikinä tulisi tapaamaan isäänsä. Hänen isänsä oli vain essonarkkari, joka ei välittänyt muiden tunteistaan, päämääränään vain oma tyytyväisyys ja tyydyttyneisyys.

Vaaleansininen tutti tippui lattialle, poika oli nukahtanut. Katsoin pientä mutrusuuta, ja rinnassani tunsin kuumaa poltetta. Vaikka poikani oli kamalan teon tulos, silti hän oli minun rakas lapseni, jota kannoin yhdeksän kuukautta, ja jonka kanssa olin nyt kuukauden saanut elää yhteistä elämää.

Elämälläni ei ollut merkitystä sen jälkeen kun minulle tehtiin pahaa. Olisin tappanut itseni, ellei minulla olisi ollut pientä taistelijaa sisälläni, joka luovi minut läpi sen ryteikön, johon olin itseni ajanut tutustumalla siihen ihmiseen joka satutti ja likasi minut. Haluaisin unohtaa koko asian, laittaa sen mieleni sopukoihin, mutta minulla on ikuinen muistutus siitä illasta. Vaikka rakastan poikaani, tulee hän aina muistuttamaan isästään.

3

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lämpörulla Ulla

      Etelän aurinko paistoi suoraan zeniitistä. Olin säästänyt Valintatalon kassana sievoisen summan rahaa ja toteuttanut ikuisen haaveeni. Ihanaa, olen nyt täällä Gambiassa, johon olin ihastunut kirjeenvaihtokumppanini kirjeiden välityksellä. Toverini puolialaston, syvän ruskea vartalo oli vierelläni kun loikoilimme Intian valtameren rannalla, aaltojen lyödessä laiskoina rantaan. Siemailimme paikallista juomaa ja ihana raukeus alkoi virrata jäseniini. Oli aika lähteä siestalle. Kumppanini jäi vielä hetkeksi uimaan ja lupasi palata luokseni heti siistiydyttyään. Vaivuin huoneeni sänkyyn ja vedin moskiittoverhon tiukasti ylleni ja uinahdin ihaniin uniin.
      Heräsin ulkoa kuuluvaan meluun, huoneesi ovesta asteli naamioituneuita hahmoja sisään, He olivat kuin mielikuvituksellisia hahmoja menneisyyden taruita. En pystynyt liikahtamaan enkä edes huutamaan! Suurin hahmoista heittäytyi päälleni muiden aloittaessa matalan monotonisen laulun. Päälläni makaava hahmo otti minut väkivaltaisesti ja rajusti ilman mitään mahdollisuuttani vastustaa. Jäseneni olivat kuin halvaantuneet; ehkäpä juomaani olikin sekoitettu jotain myrkkyä!
      Tyydytettyään itsensä, hahmo nousi ja katosi joukkoineen.

    • Nemi

      Edelleenkin tosi upeaa ja aitoa tekstiä. Taidat todella nauttia kirjoittamisesta? onhan kolmos-osa vielä tulossa?

    • Yavanna

      Siis todella upeata ja kaunista tekstiä sinulla. Jatka ihmeessä samaan malliin. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      37
      4142
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      240
      2601
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      248
      2494
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      203
      1924
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      104
      1816
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      117
      1557
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1326
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      346
      1231
    9. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      98
      1141
    10. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1056
    Aihe