Sain vihdoin nämäkin sitten nettiin. Valikoima kuvia Vrindavanasta, ja muutama muualtakin.
http://www.lakeofflowers.com/index.php?pool=gallery
Kuvia Vrindavanasta
49
501
Vastaukset
- Vaisnava
Kiitos :-) Etenkin alttarihahmojen katselu valoi minuun valtavasti voimaa!
- Anonyymi
Viestiketjut on poistettu. Laitan tekstin takaisin. Jos se ei toimi toivotulla tavalla, liitän sen vanhempiin viestiketjuihin.
****************
Sri Radha ja Sri Krishna, yhdistyneet yhteen
”Herra Sri Krishna on kaiken ilon lähde, ja Srimati Radharani on Jumalan huumaavan rakkauden ruumiillistuma. Molemmat ovat yhdistyneet Sri Chaitanya Mahaprabhussa.”
********************
Absoluutti etsii Itseään
”Sri Chaitanyadev - Hän on Radha ja Krishna yhdessä. Krishna Radhan mielialalla, Krishna etsii Itseään.
Sri Chaitanya yhdistää itsessään Absoluutin positiivisen ja negatiivisen.
Shankaran ja muiden impersonalistien seuraajat väittävät, että kun positiivinen ja negatiivinen yhdistetään, tuloksena on eräänlainen tasapaino.
Vaishnava-filosofian mukaan tällainen yhdistyminen on kuitenkin dynaamista.
Absoluutti ilmentää uutta ominaisuutta: alkaa etsiä itseään, etsiä positiivista itseään negatiivisen tunnelmassa.
Ja tässä etsinnässä Hän jakaa itseään muille. Negatiivinen vetää puoleensa positiivista, ja sitten positiivinen jakaa itseään ihmisille. Siitä Sri Chaitanyadevassa on kyse.”
******************
Om Vishnupad
Srila Bhakti Raksak Sridhar
Dev-Goswami Maharaj sanoo niin Sri Chaitanyasta
Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.com - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestiketjut on poistettu. Laitan tekstin takaisin. Jos se ei toimi toivotulla tavalla, liitän sen vanhempiin viestiketjuihin.
****************
Sri Radha ja Sri Krishna, yhdistyneet yhteen
”Herra Sri Krishna on kaiken ilon lähde, ja Srimati Radharani on Jumalan huumaavan rakkauden ruumiillistuma. Molemmat ovat yhdistyneet Sri Chaitanya Mahaprabhussa.”
********************
Absoluutti etsii Itseään
”Sri Chaitanyadev - Hän on Radha ja Krishna yhdessä. Krishna Radhan mielialalla, Krishna etsii Itseään.
Sri Chaitanya yhdistää itsessään Absoluutin positiivisen ja negatiivisen.
Shankaran ja muiden impersonalistien seuraajat väittävät, että kun positiivinen ja negatiivinen yhdistetään, tuloksena on eräänlainen tasapaino.
Vaishnava-filosofian mukaan tällainen yhdistyminen on kuitenkin dynaamista.
Absoluutti ilmentää uutta ominaisuutta: alkaa etsiä itseään, etsiä positiivista itseään negatiivisen tunnelmassa.
Ja tässä etsinnässä Hän jakaa itseään muille. Negatiivinen vetää puoleensa positiivista, ja sitten positiivinen jakaa itseään ihmisille. Siitä Sri Chaitanyadevassa on kyse.”
******************
Om Vishnupad
Srila Bhakti Raksak Sridhar
Dev-Goswami Maharaj sanoo niin Sri Chaitanyasta
Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.comVedalaiset Tekstit ennustivat Sri Chaitanyan tuloa ja toimintaa ja julistivat hänet Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden, Sri Krishnan, inkarnaatioksi.
Kun Sri Chaitanya Mahaprabhu ilmestyi tähän maailmaan, Hänen mukanaan tulivat Hänen kätketyt palvelijansa, kuten Herra Nityananda Prabhu, Sri Advaita Acharya, Sri Gadadhar Pandit, Srivas Thakur ja muut ylevät kumppanit. Yhdessä heidän kanssaan Hän levitti Yuga-dharmaa. Tämän prosessin ydin on Harinam-Sankirtana.
Vedojen ennustukset Jumalan viimeisestä inkarnaatiosta
Viimeinen Korkeimman Herran inkarnaatio, joka ilmestyi tähän maailmaan, oli Sri Chaitanya Mahaprabhu. Hän oli opettajana rakkaudessa Jumalaa kohtaan, universaalissa rakkaudessa jokaista elävää olentoa ja kaikkea ympärillä olevaa kohtaan.
Hänen ilmestymisensä oli ennustettu lukuisissa vedalaisissa kirjoituksissa monta tuhatta vuotta ennen hänen syntymäänsä vuonna 1486 Bengalissa, Intiassa.
Hänen ilmestymisensä oli ennustettu lukuisissa vedalaisissa kirjoituksissa monta tuhatta vuotta ennen hänen syntymäänsä vuonna 1486 Bengalissa, Intiassa.
Seuraavassa on käännösvirheitä suomen kielessä.
*********************
Atharva Veda sisältää yhden vanhimmista profetioista Sri Chaitanyan ilmestymisestä tähän maailmaan: "Neljä- tai viisituhatta vuotta Kali-yugan alusta laskeudun alas sannyasin (luopuneen), korkean, kauniin, pyhän brahmana-hartaan muodossa. Toistan jatkuvasti Herran Pyhiä Nimiä ja koen näin omistautuneen palvelun suloisuuden. Vain kypsät hartaat ymmärtävät Minua kuitenkin."
Suuressa klassisessa Mahabharatassa (Vishnu-sahasra-nama-stotra, 127.92.75) sanotaan: "Korkeimman Herran keho on kullanvärinen (kun Hän ilmestyy Lordi Chaitanyana). Hänellä on kaunis muoto, ja koko Hänen kehonsa on sulan kullan värinen. Hän omaksuu neljännen elämäntavan (sannyasa - luopuminen) ... Hän tulee erottautumaan siitä, että hän keskittyy täysin omistautuneeseen palveluun ja sankirtana-liikkeen levittämiseen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedalaiset Tekstit ennustivat Sri Chaitanyan tuloa ja toimintaa ja julistivat hänet Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden, Sri Krishnan, inkarnaatioksi.
Kun Sri Chaitanya Mahaprabhu ilmestyi tähän maailmaan, Hänen mukanaan tulivat Hänen kätketyt palvelijansa, kuten Herra Nityananda Prabhu, Sri Advaita Acharya, Sri Gadadhar Pandit, Srivas Thakur ja muut ylevät kumppanit. Yhdessä heidän kanssaan Hän levitti Yuga-dharmaa. Tämän prosessin ydin on Harinam-Sankirtana.
Vedojen ennustukset Jumalan viimeisestä inkarnaatiosta
Viimeinen Korkeimman Herran inkarnaatio, joka ilmestyi tähän maailmaan, oli Sri Chaitanya Mahaprabhu. Hän oli opettajana rakkaudessa Jumalaa kohtaan, universaalissa rakkaudessa jokaista elävää olentoa ja kaikkea ympärillä olevaa kohtaan.
Hänen ilmestymisensä oli ennustettu lukuisissa vedalaisissa kirjoituksissa monta tuhatta vuotta ennen hänen syntymäänsä vuonna 1486 Bengalissa, Intiassa.
Hänen ilmestymisensä oli ennustettu lukuisissa vedalaisissa kirjoituksissa monta tuhatta vuotta ennen hänen syntymäänsä vuonna 1486 Bengalissa, Intiassa.
Seuraavassa on käännösvirheitä suomen kielessä.
*********************
Atharva Veda sisältää yhden vanhimmista profetioista Sri Chaitanyan ilmestymisestä tähän maailmaan: "Neljä- tai viisituhatta vuotta Kali-yugan alusta laskeudun alas sannyasin (luopuneen), korkean, kauniin, pyhän brahmana-hartaan muodossa. Toistan jatkuvasti Herran Pyhiä Nimiä ja koen näin omistautuneen palvelun suloisuuden. Vain kypsät hartaat ymmärtävät Minua kuitenkin."
Suuressa klassisessa Mahabharatassa (Vishnu-sahasra-nama-stotra, 127.92.75) sanotaan: "Korkeimman Herran keho on kullanvärinen (kun Hän ilmestyy Lordi Chaitanyana). Hänellä on kaunis muoto, ja koko Hänen kehonsa on sulan kullan värinen. Hän omaksuu neljännen elämäntavan (sannyasa - luopuminen) ... Hän tulee erottautumaan siitä, että hän keskittyy täysin omistautuneeseen palveluun ja sankirtana-liikkeen levittämiseen."Bhavishya Purana: "Korkein Herra sanoi: Kali-yugassa laskeudun alas Shachin poikana ja aloitan Sankirtana-liikkeen ("Pyhien Nimien yhteinen laulamisen")"."
Myös Vayu Puranassa löydämme ennustuksen Hänen tulostaan.
Toistan Pyhiä Nimiä inspiroituneena. Vedojen polkua seuraten vapautan omistautuneet, taistelen heidän vihollisiaan vastaan ja levitän kunniaani kaikkialle maan päälle. Kali-yugan sokaisemille Pyhien Nimieni säkeet nousevat kuin aurinko.
Srimad-Bhagavatam (11.5.32) vahvistaa: "Kalin aikakaudella viisaat kokoontuvat yhteen ja palvovat veisaten Jumalan inkarnaatiota, joka jatkuvasti toistaa ja laulaa Krishnan Nimeä".
...
Hänen kanssaan ovat Hänen seuralaisensa, palvelijansa, attribuuttinsa ja läheisimmät ystävänsä."
Agni Puranassa sanotaan: " Pyhien palvojien ympäröimänä Herra ilmestyy kultaisessa kehossa, jolla on pitkä kaula ja levollinen sydän."
Garuda Puranassa sanotaan: "Kali Yugassa Herra saa kultaisen ulkomuodon. Hänestä tulee sannyasi, joka palvoo Herra Jagannathaa Purissa."
************************
KAIKKI JUMALAN INKARNAATIOT ON ENNUSTETTU TUHANSIA VUOSIA ETUKÄTEEN TEKSTEISSÄ. JOS NIITÄ EI OLE TEKSTEISSÄ, KYSEESSÄ EI OLE JUMALAN INKARNAATIO.
On niin, että niin monet ihmiset väittävät olevansa jumalan inkarnaatioita. Se on erittäin helppo tarkistaa: mainitaanko heidät teksteissä vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bhavishya Purana: "Korkein Herra sanoi: Kali-yugassa laskeudun alas Shachin poikana ja aloitan Sankirtana-liikkeen ("Pyhien Nimien yhteinen laulamisen")"."
Myös Vayu Puranassa löydämme ennustuksen Hänen tulostaan.
Toistan Pyhiä Nimiä inspiroituneena. Vedojen polkua seuraten vapautan omistautuneet, taistelen heidän vihollisiaan vastaan ja levitän kunniaani kaikkialle maan päälle. Kali-yugan sokaisemille Pyhien Nimieni säkeet nousevat kuin aurinko.
Srimad-Bhagavatam (11.5.32) vahvistaa: "Kalin aikakaudella viisaat kokoontuvat yhteen ja palvovat veisaten Jumalan inkarnaatiota, joka jatkuvasti toistaa ja laulaa Krishnan Nimeä".
...
Hänen kanssaan ovat Hänen seuralaisensa, palvelijansa, attribuuttinsa ja läheisimmät ystävänsä."
Agni Puranassa sanotaan: " Pyhien palvojien ympäröimänä Herra ilmestyy kultaisessa kehossa, jolla on pitkä kaula ja levollinen sydän."
Garuda Puranassa sanotaan: "Kali Yugassa Herra saa kultaisen ulkomuodon. Hänestä tulee sannyasi, joka palvoo Herra Jagannathaa Purissa."
************************
KAIKKI JUMALAN INKARNAATIOT ON ENNUSTETTU TUHANSIA VUOSIA ETUKÄTEEN TEKSTEISSÄ. JOS NIITÄ EI OLE TEKSTEISSÄ, KYSEESSÄ EI OLE JUMALAN INKARNAATIO.
On niin, että niin monet ihmiset väittävät olevansa jumalan inkarnaatioita. Se on erittäin helppo tarkistaa: mainitaanko heidät teksteissä vai ei.Chaitanya Bhagavatassa Nityananda Prabhu kehottaa: "Ota vastaan Sri Gaurangan puhdas ekstaattinen rakkaus!
...
Onnellisuus, jonka olen tuonut teille, on vertaansa vailla. Se on ikuista ... alati lisääntyvää, puhdasta ja aina positiivista, ilman illuusiota!"
Chaitanya Bhagavatassa Herra Sri Chaitanya Itse ilmoitti: "Olen tullut maan päälle saarnaamaan Jumalan Pyhien Nimien yhteistä veisuuta.
Tällä tavoin annan vapautuksen koko syntiselle aineelliselle maailmalle. Demonit, jotka eivät ole koskaan ennen hyväksyneet voimaani, itkevät ilosta, kun he toistavat Nimiäni. Levitän antaumuksellista palvelua, bhaktia, jota jopa puolijumalat etsivät.
”Kumarrun Hänen [Shri Chaitanya Mahaprabhun] eteensä, koska Hän on Itse Krishna, joka on syventynyt Shrimati Radharanin mielialaan, jonka seurauksena Hän sai Shrimati Radharanin ihonvärin” (”Shri Chaitanya-charitamrita”, Adi-lila, 1.5).
*************
Sri Chaitanya on siis Krishna ja Radharani yhdessä.
Jumalan maskuliininen ja feminiinen Alku yhdessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Chaitanya Bhagavatassa Nityananda Prabhu kehottaa: "Ota vastaan Sri Gaurangan puhdas ekstaattinen rakkaus!
...
Onnellisuus, jonka olen tuonut teille, on vertaansa vailla. Se on ikuista ... alati lisääntyvää, puhdasta ja aina positiivista, ilman illuusiota!"
Chaitanya Bhagavatassa Herra Sri Chaitanya Itse ilmoitti: "Olen tullut maan päälle saarnaamaan Jumalan Pyhien Nimien yhteistä veisuuta.
Tällä tavoin annan vapautuksen koko syntiselle aineelliselle maailmalle. Demonit, jotka eivät ole koskaan ennen hyväksyneet voimaani, itkevät ilosta, kun he toistavat Nimiäni. Levitän antaumuksellista palvelua, bhaktia, jota jopa puolijumalat etsivät.
”Kumarrun Hänen [Shri Chaitanya Mahaprabhun] eteensä, koska Hän on Itse Krishna, joka on syventynyt Shrimati Radharanin mielialaan, jonka seurauksena Hän sai Shrimati Radharanin ihonvärin” (”Shri Chaitanya-charitamrita”, Adi-lila, 1.5).
*************
Sri Chaitanya on siis Krishna ja Radharani yhdessä.
Jumalan maskuliininen ja feminiinen Alku yhdessä.Edellä on kovin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä on kovin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/855/gospod-chaytanya-v-dome-shrivashi-pandita.jpg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/855/gospod-chaytanya-v-dome-shrivashi-pandita.jpg
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/db4/gospod-chaytanya-i-vosem-uchenikov-vospevayut-svyatye-imena-gospoda.jpg
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/2fd/gospod-chaytanya-s-predannymi.jpg
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/6f8/gospod-chaytanya-tantsuet-v-navadvipe.jpg
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/56a/gospod-chaytanya_-voploshchenie-dlya-kali_yugi.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/db4/gospod-chaytanya-i-vosem-uchenikov-vospevayut-svyatye-imena-gospoda.jpg
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/2fd/gospod-chaytanya-s-predannymi.jpg
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/6f8/gospod-chaytanya-tantsuet-v-navadvipe.jpg
https://www.krishna.ru/upload/medialibrary/56a/gospod-chaytanya_-voploshchenie-dlya-kali_yugi.jpgKun Sri Chaitanya Mahaprabhu ilmestyi tähän maailmaan, Hänen mukanaan tulivat Hänen kätketyt palvelijansa, kuten Herra Nityananda Prabhu, Sri Advaita Acharya, Sri Gadadhar Pandit, Srivas Thakur ja muut ylevät kumppanit. Yhdessä heidän kanssaan Hän levitti Yuga-dharmaa. Tämän prosessin ydin on Harinam-Sankirtana.
Pancha Tattva lit. ‘five truths’; the fivefold manifestation of the Absolute Truth: the Supreme Lord Sriman Mahaprabhu, His expansion Sri Nityananda Prabhu, His Avatar as a devotee Sri Advaita Prabhu, the embodiment of His personal energy Sri Gadadhar Pandit, and the representative of His devotees Sri Srivas Thakur.
— books Sri Navadvipa-dhama-mahatmya / Glossary
Pancha-tattva on Absoluuttisen Totuuden, Sri Krishnan, ilmentymä viidessä eri muodossa: Sri Krishna Chaitanyana, Sri Nityananda Prabhuna, Sri Advaita Prabhuna, Srivas Thakurina ja Sri Gadadhara Prabhuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Sri Chaitanya Mahaprabhu ilmestyi tähän maailmaan, Hänen mukanaan tulivat Hänen kätketyt palvelijansa, kuten Herra Nityananda Prabhu, Sri Advaita Acharya, Sri Gadadhar Pandit, Srivas Thakur ja muut ylevät kumppanit. Yhdessä heidän kanssaan Hän levitti Yuga-dharmaa. Tämän prosessin ydin on Harinam-Sankirtana.
Pancha Tattva lit. ‘five truths’; the fivefold manifestation of the Absolute Truth: the Supreme Lord Sriman Mahaprabhu, His expansion Sri Nityananda Prabhu, His Avatar as a devotee Sri Advaita Prabhu, the embodiment of His personal energy Sri Gadadhar Pandit, and the representative of His devotees Sri Srivas Thakur.
— books Sri Navadvipa-dhama-mahatmya / Glossary
Pancha-tattva on Absoluuttisen Totuuden, Sri Krishnan, ilmentymä viidessä eri muodossa: Sri Krishna Chaitanyana, Sri Nityananda Prabhuna, Sri Advaita Prabhuna, Srivas Thakurina ja Sri Gadadhara Prabhuna.Osoitan kunnioitukseni Jumala Kṛṣṇalle Hänen viidessä aspektissaan, jotka tunnetaan nimellä Pañcha-tattva.
https://i0.wp.com/iskconshop.com/wp-content/uploads/2022/01/ptimg.jpg?fit=632,650&ssl=1
Pañcha-tattva - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osoitan kunnioitukseni Jumala Kṛṣṇalle Hänen viidessä aspektissaan, jotka tunnetaan nimellä Pañcha-tattva.
https://i0.wp.com/iskconshop.com/wp-content/uploads/2022/01/ptimg.jpg?fit=632,650&ssl=1
Pañcha-tattvaFeminiinisen palvonta maailman uskonnoissa. Länsimaissa vallitsevat uskonnot ovat patriarkaalisia
Monoteistiset uskonnolliset opetukset julistavat, että Jumala on yksi, yhtenäinen ja maskuliininen. Samaan aikaan näissä perinteissä on epäsuorasti läsnä feminiinisen kultti. Esimerkiksi Neitsyt Marian, Jumalan äidin, palvonta on yleistä. Sieluun viitataan joskus "taivaallisen sulhasen morsiamena". Tarkastellaanpa jumalallisen miehen ja naisen tärkeää teemaa Vedojen näkökulmasta.
Radha, Krishna, Chaitanya
Yksi Chaitanya-charitamritan jakeista auttaa ymmärtämään tämän mysteerin:
sanskrit…
Tämän shlokan ydin on tämä: Herra, joka on ainoa Alku, jakautuu kahteen vastakohtaan, miespuoliseen ja naispuoliseen, Krishnaan ja Radhaan. Hän tekee tämän kokeakseen suhteen onnellisuuden. Mutta tietyssä vaiheessa tapahtuu sulautuminen ... Hän saa takaisin yhden muotonsa, ja tämä muoto on Chaitanya.
Sanskritin kielen termi vikrityâ tarkoittaa transformaatiota. Oman onnellisuutensa vuoksi Herra on jakautunut kahteen olemukseen: purushaan ja prakritiin, [Energian] Lähteeseen ja Energiaan. Ja transformaatioprosessissa näiden kahden alun yhdistyminen paljastaa Hänen alkuperäisen asemansa Chaitanyana.
Edelleen todetaan, että on mahdotonta sanoa, kumpi tulee ensin, auringonlasku vai aamunkoitto, talvi vai kesä, tämä yhdistymisen ja erottumisen mysteeri tapahtuu ikuisesti.
Jumalallisen maskuliininen ja feminiininen Aspekti
Meidän on ymmärrettävä todellisuuden luonne. Meille kerrotaan, että tämä maailma on vain vääristynyt heijastus henkimaailmasta. Yksi tämän aineellisen maailman ominaispiirteistä on miespuolisen ja naispuolisen alun olemassaolo. Ja olisi virheellistä ja tietämätöntä yrittää riistää jumalalliselta Todellisuudelta tämä piirre, tämä luonne, jako miespuoliseen ja naispuoliseen prinsiippiin.
Kuulemme joka päivä tämän ilmaisun, nämä sanat: "Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi. Englannin kielen sana "man" tarkoittaa miestä. Mutta entä nainen? Kenen kuvaksi nainen luotiin?
Tämä idea feminiinisestä ja maskuliinisesta löytää täyden ilmaisunsa ja edustuksensa Krishna-käsityksessä Jumalallisesta, käsityksessä Jumalasta Krishnana.
"Vedanta-sutrassa sanotaan: ...sanskrit... ”Absoluuttinen Totuus on Alkuperäinen Lähde".
Lähde, josta kaikki on saanut alkunsa. Vedanta on Vedojen puun kukka.
...sanskrit…
Srimad-Bhagavatam 1.1.3...
...
Kuvaillessaan Korkeimman Olennon luonnetta Srila Guru Maharaj sanoo, että Jumalan Persoonallisuus ilmenee silloin, kun Jumalan Persoonallisuuteen liittyy Hänen Shaktinsa - Hänen naispuolinen puoliskonsa.
Kun taas kuvaus tai kuva Jumalasta, joka on vailla energiaa, voimaa, shaktia - tämä kuva kääntyy lopulta kohti impersonalismia - persoonatonta käsitystä Hänestä.
…
Englannin kielessä sana " Jumala" on yleisesti käytetty sana "God". Mutta Srila Saraswati Thakur käytti mieluummin toista termiä Jumalallisesta, «Godhead», vetääkseen selkeän rajan Krishna-tietoisuuden ja kristinuskon välille. «Godhead» on laajempi, kaiken kattava määritelmä.
Shukadeva Goswami puhuu olemassaolon toisen ulottuvuuden olemassaolosta, valtakunnasta, jossa Jumala - Mies, Jumalallisen maskuliininen ilmentymä - on naispuolisen puoliskonsa eli feminiinisen Alun, Seuralaisensa, seurassa. Miehen ja naisen suhde tässä maailmassa on vääristynyt heijastus suhteesta tässä alkuperäisessä Todellisuudessa.
…
...Mutta Radha ja Krishna, Radharani ja Krishna - He kaksi ilmenevät Yhtenä Kokonaisuutena".
Adi-Purusha, Absoluutin maskuliininen Alku on Krishna, joka on hallitseva alku tai hallitseva puoli. On myös alisteinen alku, alisteinen puoli. Ylin ilmentymä, tämän puolen pää on Srimati Radharani. Krishna Itse henkilökohtaisesti ja Hänen monet ekspansioistaan ovat puoli, joka vastaanottaa, hyväksyy palvelun.
Mutta aivan kuten Krishna laajentaa, ekspansioi Itseään, samalla tavalla myös Radharani ekspansioi Itseään, Persoonaansa, samalla tavalla. Hän organisoi, järjestää ja johtaa koko palvelusta.
Srila Goswami Maharaj: Itse asiassa tosiasia on se, että jos hyväksymme, että Jumala on kaiken Alkuperäinen Lähde, ja näemme maailmassa mies- ja naispuolisia ominaisuuksia, niin Jumalallisella täytyy olla sekä mies- että naispuolisia ominaisuuksia. Minne ikinä heitämmekin katseemme, näemme maskuliinisen ja feminiinisen. Näemme, että maskuliinisella luonteella on tiettyjä ominaisuuksia, ja feminiinisellä luonteella on myös tiettyjä ominaisuuksia. Siksi Jumalan kuvaaminen yksinomaan maskuliiniseksi olisi virheellistä. Jumalan kuvaaminen yksinomaan feminiiniseksi olisi myös väärin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Feminiinisen palvonta maailman uskonnoissa. Länsimaissa vallitsevat uskonnot ovat patriarkaalisia
Monoteistiset uskonnolliset opetukset julistavat, että Jumala on yksi, yhtenäinen ja maskuliininen. Samaan aikaan näissä perinteissä on epäsuorasti läsnä feminiinisen kultti. Esimerkiksi Neitsyt Marian, Jumalan äidin, palvonta on yleistä. Sieluun viitataan joskus "taivaallisen sulhasen morsiamena". Tarkastellaanpa jumalallisen miehen ja naisen tärkeää teemaa Vedojen näkökulmasta.
Radha, Krishna, Chaitanya
Yksi Chaitanya-charitamritan jakeista auttaa ymmärtämään tämän mysteerin:
sanskrit…
Tämän shlokan ydin on tämä: Herra, joka on ainoa Alku, jakautuu kahteen vastakohtaan, miespuoliseen ja naispuoliseen, Krishnaan ja Radhaan. Hän tekee tämän kokeakseen suhteen onnellisuuden. Mutta tietyssä vaiheessa tapahtuu sulautuminen ... Hän saa takaisin yhden muotonsa, ja tämä muoto on Chaitanya.
Sanskritin kielen termi vikrityâ tarkoittaa transformaatiota. Oman onnellisuutensa vuoksi Herra on jakautunut kahteen olemukseen: purushaan ja prakritiin, [Energian] Lähteeseen ja Energiaan. Ja transformaatioprosessissa näiden kahden alun yhdistyminen paljastaa Hänen alkuperäisen asemansa Chaitanyana.
Edelleen todetaan, että on mahdotonta sanoa, kumpi tulee ensin, auringonlasku vai aamunkoitto, talvi vai kesä, tämä yhdistymisen ja erottumisen mysteeri tapahtuu ikuisesti.
Jumalallisen maskuliininen ja feminiininen Aspekti
Meidän on ymmärrettävä todellisuuden luonne. Meille kerrotaan, että tämä maailma on vain vääristynyt heijastus henkimaailmasta. Yksi tämän aineellisen maailman ominaispiirteistä on miespuolisen ja naispuolisen alun olemassaolo. Ja olisi virheellistä ja tietämätöntä yrittää riistää jumalalliselta Todellisuudelta tämä piirre, tämä luonne, jako miespuoliseen ja naispuoliseen prinsiippiin.
Kuulemme joka päivä tämän ilmaisun, nämä sanat: "Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi. Englannin kielen sana "man" tarkoittaa miestä. Mutta entä nainen? Kenen kuvaksi nainen luotiin?
Tämä idea feminiinisestä ja maskuliinisesta löytää täyden ilmaisunsa ja edustuksensa Krishna-käsityksessä Jumalallisesta, käsityksessä Jumalasta Krishnana.
"Vedanta-sutrassa sanotaan: ...sanskrit... ”Absoluuttinen Totuus on Alkuperäinen Lähde".
Lähde, josta kaikki on saanut alkunsa. Vedanta on Vedojen puun kukka.
...sanskrit…
Srimad-Bhagavatam 1.1.3...
...
Kuvaillessaan Korkeimman Olennon luonnetta Srila Guru Maharaj sanoo, että Jumalan Persoonallisuus ilmenee silloin, kun Jumalan Persoonallisuuteen liittyy Hänen Shaktinsa - Hänen naispuolinen puoliskonsa.
Kun taas kuvaus tai kuva Jumalasta, joka on vailla energiaa, voimaa, shaktia - tämä kuva kääntyy lopulta kohti impersonalismia - persoonatonta käsitystä Hänestä.
…
Englannin kielessä sana " Jumala" on yleisesti käytetty sana "God". Mutta Srila Saraswati Thakur käytti mieluummin toista termiä Jumalallisesta, «Godhead», vetääkseen selkeän rajan Krishna-tietoisuuden ja kristinuskon välille. «Godhead» on laajempi, kaiken kattava määritelmä.
Shukadeva Goswami puhuu olemassaolon toisen ulottuvuuden olemassaolosta, valtakunnasta, jossa Jumala - Mies, Jumalallisen maskuliininen ilmentymä - on naispuolisen puoliskonsa eli feminiinisen Alun, Seuralaisensa, seurassa. Miehen ja naisen suhde tässä maailmassa on vääristynyt heijastus suhteesta tässä alkuperäisessä Todellisuudessa.
…
...Mutta Radha ja Krishna, Radharani ja Krishna - He kaksi ilmenevät Yhtenä Kokonaisuutena".
Adi-Purusha, Absoluutin maskuliininen Alku on Krishna, joka on hallitseva alku tai hallitseva puoli. On myös alisteinen alku, alisteinen puoli. Ylin ilmentymä, tämän puolen pää on Srimati Radharani. Krishna Itse henkilökohtaisesti ja Hänen monet ekspansioistaan ovat puoli, joka vastaanottaa, hyväksyy palvelun.
Mutta aivan kuten Krishna laajentaa, ekspansioi Itseään, samalla tavalla myös Radharani ekspansioi Itseään, Persoonaansa, samalla tavalla. Hän organisoi, järjestää ja johtaa koko palvelusta.
Srila Goswami Maharaj: Itse asiassa tosiasia on se, että jos hyväksymme, että Jumala on kaiken Alkuperäinen Lähde, ja näemme maailmassa mies- ja naispuolisia ominaisuuksia, niin Jumalallisella täytyy olla sekä mies- että naispuolisia ominaisuuksia. Minne ikinä heitämmekin katseemme, näemme maskuliinisen ja feminiinisen. Näemme, että maskuliinisella luonteella on tiettyjä ominaisuuksia, ja feminiinisellä luonteella on myös tiettyjä ominaisuuksia. Siksi Jumalan kuvaaminen yksinomaan maskuliiniseksi olisi virheellistä. Jumalan kuvaaminen yksinomaan feminiiniseksi olisi myös väärinKun taas kuvaus tai kuva Jumalasta, joka on vailla energiaa, voimaa, shaktia - tämä kuva kääntyy lopulta kohti impersonalismia - persoonatonta käsitystä Hänestä.
…
Englannin kielessä sana " Jumala" on yleisesti käytetty sana "God". Mutta Srila Saraswati Thakur käytti mieluummin toista termiä Jumalallisesta, «Godhead», vetääkseen selkeän rajan Krishna-tietoisuuden ja kristinuskon välille. «Godhead» on laajempi, kaiken kattava määritelmä.
Shukadeva Goswami puhuu olemassaolon toisen ulottuvuuden olemassaolosta, valtakunnasta, jossa Jumala - Mies, Jumalallisen maskuliininen ilmentymä - on naispuolisen puoliskonsa eli feminiinisen Alun, Seuralaisensa, seurassa. Miehen ja naisen suhde tässä maailmassa on vääristynyt heijastus suhteesta tässä alkuperäisessä Todellisuudessa.
…
...Mutta Radha ja Krishna, Radharani ja Krishna - He kaksi ilmenevät Yhtenä Kokonaisuutena".
Adi-Purusha, Absoluutin maskuliininen Alku on Krishna, joka on hallitseva alku tai hallitseva puoli. On myös alisteinen alku, alisteinen puoli. Ylin ilmentymä, tämän puolen pää on Srimati Radharani. Krishna Itse henkilökohtaisesti ja Hänen monet ekspansioistaan ovat puoli, joka vastaanottaa, hyväksyy palvelun.
Mutta aivan kuten Krishna laajentaa, ekspansioi Itseään, samalla tavalla myös Radharani ekspansioi Itseään, Persoonaansa, samalla tavalla. Hän organisoi, järjestää ja johtaa koko palvelusta.
Srila Goswami Maharaj: Itse asiassa tosiasia on se, että jos hyväksymme, että Jumala on kaiken Alkuperäinen Lähde, ja näemme maailmassa mies- ja naispuolisia ominaisuuksia, niin Jumalallisella täytyy olla sekä mies- että naispuolisia ominaisuuksia. Minne ikinä heitämmekin katseemme, näemme maskuliinisen ja feminiinisen. Näemme, että maskuliinisella luonteella on tiettyjä ominaisuuksia, ja feminiinisellä luonteella on myös tiettyjä ominaisuuksia. Siksi Jumalan kuvaaminen yksinomaan maskuliiniseksi olisi virheellistä. Jumalan kuvaaminen yksinomaan feminiiniseksi olisi myös väärin
Jumalan kuvaaminen yksinomaan maskuliiniseksi olisi virheellistä. Jumalan kuvaaminen yksinomaan feminiiniseksi olisi myös väärin. On virheellistä päätellä, että Jumalalla ei ole sekä maskuliinisia että feminiinisiä ominaisuuksia. Hänen on sisällytettävä Itseensä kaikki nämä: Abstraktin neutraalin Persoonan sekä maskuliiniset ja feminiiniset ominaisuudet.
Krishna-käsityksessä Jumalallisesta sanomme: "Hare Krishna!". "Hare" tarkoittaa Jumalallista feminiinistä Alkua ja "Krishna" Jumalallista maskuliinista Alkua. Shakti ja Shaktiman, Energia ja Energian Haltija…
…
Sukupuolineutraalit uskonnolliset käsitteet siis kieltävät Jumalan Persoonan eivätkä tunnusta mahdollisuutta suhteeseen [Hänen kanssaan], ja siksi ne sympatisoivat epäsuorasti jumalattomuutta. Ne kieltävät mahdollisuuden siihen, mitä sanskritin kielessä kutsutaan 'rasaksi', rakkauden vaihdoksi. Rakkauden vaihto on olemisen liikkeellepaneva periaate, joka ilmenee selvimmin ihmisyhteiskunnassa... jopa raamatullisen kuvauksen mukaan on luotu Jumalan kuvaksi. Sanomme: "Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi". Entä nainen? Myös nainen on luotu Jumalan kuvaksi. Tämä viittaa siihen periaatteeseen ja ideaan, että on olemassa miespuolinen Jumalallinen periaate ja naispuolinen Jumalallinen periaate.
Mutta pohjimmiltaan länsimaissa vallitsevat uskonnot ovat patriarkaalisia siinä, miten ne kuvaavat Jumalaa ja mitä ne korostavat. Jumala ei siis näyttäydy [niissä] niinkään miehenä vaan vanhana valkoisena miehenä.
Siksi sanoimme aluksi: "Ette voi aistikokemuksen perusteella muodostaa käsitystä siitä, mitä jumalallinen on." Ja ajattelemme: "Jumala on vanhin elävä olento, joten Hänen täytyy olla vanha mies, jolla on parta." Intian muinaisista kirjoituksista ei löydy mitään vahvistusta tällaiselle käsitykselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun taas kuvaus tai kuva Jumalasta, joka on vailla energiaa, voimaa, shaktia - tämä kuva kääntyy lopulta kohti impersonalismia - persoonatonta käsitystä Hänestä.
…
Englannin kielessä sana " Jumala" on yleisesti käytetty sana "God". Mutta Srila Saraswati Thakur käytti mieluummin toista termiä Jumalallisesta, «Godhead», vetääkseen selkeän rajan Krishna-tietoisuuden ja kristinuskon välille. «Godhead» on laajempi, kaiken kattava määritelmä.
Shukadeva Goswami puhuu olemassaolon toisen ulottuvuuden olemassaolosta, valtakunnasta, jossa Jumala - Mies, Jumalallisen maskuliininen ilmentymä - on naispuolisen puoliskonsa eli feminiinisen Alun, Seuralaisensa, seurassa. Miehen ja naisen suhde tässä maailmassa on vääristynyt heijastus suhteesta tässä alkuperäisessä Todellisuudessa.
…
...Mutta Radha ja Krishna, Radharani ja Krishna - He kaksi ilmenevät Yhtenä Kokonaisuutena".
Adi-Purusha, Absoluutin maskuliininen Alku on Krishna, joka on hallitseva alku tai hallitseva puoli. On myös alisteinen alku, alisteinen puoli. Ylin ilmentymä, tämän puolen pää on Srimati Radharani. Krishna Itse henkilökohtaisesti ja Hänen monet ekspansioistaan ovat puoli, joka vastaanottaa, hyväksyy palvelun.
Mutta aivan kuten Krishna laajentaa, ekspansioi Itseään, samalla tavalla myös Radharani ekspansioi Itseään, Persoonaansa, samalla tavalla. Hän organisoi, järjestää ja johtaa koko palvelusta.
Srila Goswami Maharaj: Itse asiassa tosiasia on se, että jos hyväksymme, että Jumala on kaiken Alkuperäinen Lähde, ja näemme maailmassa mies- ja naispuolisia ominaisuuksia, niin Jumalallisella täytyy olla sekä mies- että naispuolisia ominaisuuksia. Minne ikinä heitämmekin katseemme, näemme maskuliinisen ja feminiinisen. Näemme, että maskuliinisella luonteella on tiettyjä ominaisuuksia, ja feminiinisellä luonteella on myös tiettyjä ominaisuuksia. Siksi Jumalan kuvaaminen yksinomaan maskuliiniseksi olisi virheellistä. Jumalan kuvaaminen yksinomaan feminiiniseksi olisi myös väärin
Jumalan kuvaaminen yksinomaan maskuliiniseksi olisi virheellistä. Jumalan kuvaaminen yksinomaan feminiiniseksi olisi myös väärin. On virheellistä päätellä, että Jumalalla ei ole sekä maskuliinisia että feminiinisiä ominaisuuksia. Hänen on sisällytettävä Itseensä kaikki nämä: Abstraktin neutraalin Persoonan sekä maskuliiniset ja feminiiniset ominaisuudet.
Krishna-käsityksessä Jumalallisesta sanomme: "Hare Krishna!". "Hare" tarkoittaa Jumalallista feminiinistä Alkua ja "Krishna" Jumalallista maskuliinista Alkua. Shakti ja Shaktiman, Energia ja Energian Haltija…
…
Sukupuolineutraalit uskonnolliset käsitteet siis kieltävät Jumalan Persoonan eivätkä tunnusta mahdollisuutta suhteeseen [Hänen kanssaan], ja siksi ne sympatisoivat epäsuorasti jumalattomuutta. Ne kieltävät mahdollisuuden siihen, mitä sanskritin kielessä kutsutaan 'rasaksi', rakkauden vaihdoksi. Rakkauden vaihto on olemisen liikkeellepaneva periaate, joka ilmenee selvimmin ihmisyhteiskunnassa... jopa raamatullisen kuvauksen mukaan on luotu Jumalan kuvaksi. Sanomme: "Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi". Entä nainen? Myös nainen on luotu Jumalan kuvaksi. Tämä viittaa siihen periaatteeseen ja ideaan, että on olemassa miespuolinen Jumalallinen periaate ja naispuolinen Jumalallinen periaate.
Mutta pohjimmiltaan länsimaissa vallitsevat uskonnot ovat patriarkaalisia siinä, miten ne kuvaavat Jumalaa ja mitä ne korostavat. Jumala ei siis näyttäydy [niissä] niinkään miehenä vaan vanhana valkoisena miehenä.
Siksi sanoimme aluksi: "Ette voi aistikokemuksen perusteella muodostaa käsitystä siitä, mitä jumalallinen on." Ja ajattelemme: "Jumala on vanhin elävä olento, joten Hänen täytyy olla vanha mies, jolla on parta." Intian muinaisista kirjoituksista ei löydy mitään vahvistusta tällaiselle käsitykselle.Koska tietoa, todellisia paljastuksia Jumalan Persoonasta ei kuitenkaan ole, ihmiset olettavat virheellisesti, että sielun luontainen suhteiden jano voi toteutua vain suhteessa tämän rajoitetun ympäristön persoonallisuuksiin, asioihin ja esineisiin.
____________________________
Ja ajattelemme: "Jumala on vanhin elävä olento, joten Hänen täytyy olla vanha mies, jolla on parta." Intian muinaisista kirjoituksista ei löydy mitään vahvistusta tällaiselle käsitykselle.
Mutta:
Vaikka Hän on Ikuinen Persoona, Hän on täynnä katoamatonta nuoruutta.
Huolimatta siitä, että Hän ilmentää lilojaan, alkaen syntymän lilasta, Hän on anadi, ilman alkua.
Vaikka Hänen ilmentämänsä lila loppuu, Hän on ananta, Ääretön. Vaikka Hän on Ääretön, Hän syntyy (adya) maan päälle. Vaikka Hän on Ikuinen Persoona, Hän on täynnä katoamatonta nuoruutta.
Krishnan teot, joita esitellään Pyhien Kirjoitusten sivuilla, eivät ole kuvitteellisia
(na kalpanā) eivätkä historiallisia (netihāso).
Hän ilmentää ystävällisyydessään rajallisessa kolmiulotteisessa tilassa tapahtumat, jotka tapahtuvat neljän, viiden, äärettömän monen ulottuvuuden todellisuudessa.
Miten Krishna poistui planeetaltamme?
Krishnalla ei ole lainkaan fyysistä kehoa, vaikka saattaa näyttääkin siltä, että Hänellä on fyysinen keho. Kun Krishna lähti planeetaltamme, Hän jätti kopion omasta Kehostaan antaakseen ateistisille ihmisille, jotka eivät halunneet tietää Krishnan jumaluudesta, vaikutelman, että Hän on tavallinen ihminen. Tällainen esitys oli järjestetty heille.
Myös Hänen syntymänsä oli näytelmä.
Kokonaisuudessaan se on jotain jäljittelyn kaltaista. Kṛṣṇan syntymällä ei ole mitään tekemistä sen todellisuuden kanssa, jonka havaitsemme maallisilla aisteillamme. Kṛṣṇa, jolla on henkinen keho, ilmestyi aineelliseen maailmaan ja esitti ”fyysistä” syntymäänsä. Se oli imitaatio, se oli näytelmä, se oli draama, se oli leikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska tietoa, todellisia paljastuksia Jumalan Persoonasta ei kuitenkaan ole, ihmiset olettavat virheellisesti, että sielun luontainen suhteiden jano voi toteutua vain suhteessa tämän rajoitetun ympäristön persoonallisuuksiin, asioihin ja esineisiin.
____________________________
Ja ajattelemme: "Jumala on vanhin elävä olento, joten Hänen täytyy olla vanha mies, jolla on parta." Intian muinaisista kirjoituksista ei löydy mitään vahvistusta tällaiselle käsitykselle.
Mutta:
Vaikka Hän on Ikuinen Persoona, Hän on täynnä katoamatonta nuoruutta.
Huolimatta siitä, että Hän ilmentää lilojaan, alkaen syntymän lilasta, Hän on anadi, ilman alkua.
Vaikka Hänen ilmentämänsä lila loppuu, Hän on ananta, Ääretön. Vaikka Hän on Ääretön, Hän syntyy (adya) maan päälle. Vaikka Hän on Ikuinen Persoona, Hän on täynnä katoamatonta nuoruutta.
Krishnan teot, joita esitellään Pyhien Kirjoitusten sivuilla, eivät ole kuvitteellisia
(na kalpanā) eivätkä historiallisia (netihāso).
Hän ilmentää ystävällisyydessään rajallisessa kolmiulotteisessa tilassa tapahtumat, jotka tapahtuvat neljän, viiden, äärettömän monen ulottuvuuden todellisuudessa.
Miten Krishna poistui planeetaltamme?
Krishnalla ei ole lainkaan fyysistä kehoa, vaikka saattaa näyttääkin siltä, että Hänellä on fyysinen keho. Kun Krishna lähti planeetaltamme, Hän jätti kopion omasta Kehostaan antaakseen ateistisille ihmisille, jotka eivät halunneet tietää Krishnan jumaluudesta, vaikutelman, että Hän on tavallinen ihminen. Tällainen esitys oli järjestetty heille.
Myös Hänen syntymänsä oli näytelmä.
Kokonaisuudessaan se on jotain jäljittelyn kaltaista. Kṛṣṇan syntymällä ei ole mitään tekemistä sen todellisuuden kanssa, jonka havaitsemme maallisilla aisteillamme. Kṛṣṇa, jolla on henkinen keho, ilmestyi aineelliseen maailmaan ja esitti ”fyysistä” syntymäänsä. Se oli imitaatio, se oli näytelmä, se oli draama, se oli leikki.Hänen ilmestymisensä oli ennustettu lukuisissa vedalaisissa kirjoituksissa monta tuhatta vuotta ennen hänen syntymäänsä vuonna 1486 Bengalissa, Intiassa.
******************
ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.
Kun Krishna Itse tulee maan päälle yksi kerta Brahma-päivän aikana, Hänen kumppaninsa, seurueensa, tulevat aina Hänen mukanaan.
Avatarit tulevat useammin, ja myös heillä on usein seurue mukanaan.
Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)
Joten yksi kerta 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years) vuoden aikana.
Duration of Satya Yuga = 4800 x 360 = 1,728,000 human years
Duration of Treta Yuga = 3600 x 360 = 1,296,000 human years
Duration of Dwapara Yuga = 2400 x 360 = 864,000 human years
Duration of Kali Yuga = 1200 x 360 = 432,000 human years
Thus one yuga cycle = 4,320,000 human years (4 million 320 thousand human years)
One yuga cycle is called as Maha-Yuga.
Srimad Bhagavatam says (3.11.23), “the four yugas multiplied by one thousand comprise one day on the planet of Brahma. A similar period comprises a night of Brahma, in which the creator of the universe goes to sleep.”
Anonyymi
2025-04-27 14:31:11
UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hänen ilmestymisensä oli ennustettu lukuisissa vedalaisissa kirjoituksissa monta tuhatta vuotta ennen hänen syntymäänsä vuonna 1486 Bengalissa, Intiassa.
******************
ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.
Kun Krishna Itse tulee maan päälle yksi kerta Brahma-päivän aikana, Hänen kumppaninsa, seurueensa, tulevat aina Hänen mukanaan.
Avatarit tulevat useammin, ja myös heillä on usein seurue mukanaan.
Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)
Joten yksi kerta 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years) vuoden aikana.
Duration of Satya Yuga = 4800 x 360 = 1,728,000 human years
Duration of Treta Yuga = 3600 x 360 = 1,296,000 human years
Duration of Dwapara Yuga = 2400 x 360 = 864,000 human years
Duration of Kali Yuga = 1200 x 360 = 432,000 human years
Thus one yuga cycle = 4,320,000 human years (4 million 320 thousand human years)
One yuga cycle is called as Maha-Yuga.
Srimad Bhagavatam says (3.11.23), “the four yugas multiplied by one thousand comprise one day on the planet of Brahma. A similar period comprises a night of Brahma, in which the creator of the universe goes to sleep.”
Thus,
Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)
1 day of Brahma + 1 night of Brahma = 2 Kalpas = 8,640,000,000 human years (8 billion 640 million human years)
ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.
On vielä lisäksi Brahman yö.
Joten Krishna tulee siis maapallolle yhden kerran yli 8 miljardin vuoden välein. Ja Hän tulee seurueensa kanssa.
Siihen sisältyvät myös maailmankaikkeuden tuhoamisen syklejä jne. Mutta Brahman kronologian mukaan se on yksi päivä (ja yksi yö).
KRISHNA TULEE JOKA BRAHMA-PÄIVÄ TÄHÄN UNIVERSUMIIN, MAAHAN, MUTTA SE ON VAIN YKSI PÄIVÄ (JA YKSI YÖ) BRAHMA-KRONOLOGIAN MUKAAN.
MUTTA IHMISILLE SE ON YLI 8 MILJARDIA VUOTTA.
JA JOKA YLI 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN, KUN ITSE KRISHNA TULEE, AINA SAMANA AIKAKAUTENA, NOIN 1500 VUODEN KULUTTUA, TULEE SRI CHAITANYA, JOKA ON MYÖS ITSE KRISHNA JA RADHA SAMASSA PERSOONASSA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen ilmestymisensä oli ennustettu lukuisissa vedalaisissa kirjoituksissa monta tuhatta vuotta ennen hänen syntymäänsä vuonna 1486 Bengalissa, Intiassa.
******************
ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.
Kun Krishna Itse tulee maan päälle yksi kerta Brahma-päivän aikana, Hänen kumppaninsa, seurueensa, tulevat aina Hänen mukanaan.
Avatarit tulevat useammin, ja myös heillä on usein seurue mukanaan.
Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)
Joten yksi kerta 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years) vuoden aikana.
Duration of Satya Yuga = 4800 x 360 = 1,728,000 human years
Duration of Treta Yuga = 3600 x 360 = 1,296,000 human years
Duration of Dwapara Yuga = 2400 x 360 = 864,000 human years
Duration of Kali Yuga = 1200 x 360 = 432,000 human years
Thus one yuga cycle = 4,320,000 human years (4 million 320 thousand human years)
One yuga cycle is called as Maha-Yuga.
Srimad Bhagavatam says (3.11.23), “the four yugas multiplied by one thousand comprise one day on the planet of Brahma. A similar period comprises a night of Brahma, in which the creator of the universe goes to sleep.”
Anonyymi
2025-04-27 14:31:11
UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hänen ilmestymisensä oli ennustettu lukuisissa vedalaisissa kirjoituksissa monta tuhatta vuotta ennen hänen syntymäänsä vuonna 1486 Bengalissa, Intiassa.
******************
ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.
Kun Krishna Itse tulee maan päälle yksi kerta Brahma-päivän aikana, Hänen kumppaninsa, seurueensa, tulevat aina Hänen mukanaan.
Avatarit tulevat useammin, ja myös heillä on usein seurue mukanaan.
Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)
Joten yksi kerta 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years) vuoden aikana.
Duration of Satya Yuga = 4800 x 360 = 1,728,000 human years
Duration of Treta Yuga = 3600 x 360 = 1,296,000 human years
Duration of Dwapara Yuga = 2400 x 360 = 864,000 human years
Duration of Kali Yuga = 1200 x 360 = 432,000 human years
Thus one yuga cycle = 4,320,000 human years (4 million 320 thousand human years)
One yuga cycle is called as Maha-Yuga.
Srimad Bhagavatam says (3.11.23), “the four yugas multiplied by one thousand comprise one day on the planet of Brahma. A similar period comprises a night of Brahma, in which the creator of the universe goes to sleep.”
Thus,
Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)
1 day of Brahma 1 night of Brahma = 2 Kalpas = 8,640,000,000 human years (8 billion 640 million human years)
ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.
On vielä lisäksi Brahman yö.
Joten Krishna tulee siis maapallolle yhden kerran yli 8 miljardin vuoden välein. Ja Hän tulee seurueensa kanssa.
Siihen sisältyvät myös maailmankaikkeuden tuhoamisen syklejä jne. Mutta Brahman kronologian mukaan se on yksi päivä (ja yksi yö).
KRISHNA TULEE JOKA BRAHMA-PÄIVÄ TÄHÄN UNIVERSUMIIN, MAAHAN, MUTTA SE ON VAIN YKSI PÄIVÄ (JA YKSI YÖ) BRAHMA-KRONOLOGIAN MUKAAN.
MUTTA IHMISILLE SE ON YLI 8 MILJARDIA VUOTTA.
JA JOKA YLI 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN, KUN ITSE KRISHNA TULEE, AINA SAMANA AIKAKAUTENA, NOIN 1500 VUODEN KULUTTUA, TULEE SRI CHAITANYA, JOKA ON MYÖS ITSE KRISHNA JA RADHA SAMASSA PERSOONASSA.JA JOKA YLI 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN, KUN ITSE KRISHNA TULEE, AINA SAMANA AIKAKAUTENA, NOIN 1500 VUODEN KULUTTUA, TULEE SRI CHAITANYA, JOKA ON MYÖS ITSE KRISHNA JA RADHA SAMASSA PERSOONASSA.
KUN KRISHNA LOPETTAA LILAT ELI LEIKIT TÄSSÄ UNIVERSUMISSA, HÄN SIIRTYY SEURAAVAAN UNIVERSUMIIN.
Lila filosofisena kategoriana - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JA JOKA YLI 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN, KUN ITSE KRISHNA TULEE, AINA SAMANA AIKAKAUTENA, NOIN 1500 VUODEN KULUTTUA, TULEE SRI CHAITANYA, JOKA ON MYÖS ITSE KRISHNA JA RADHA SAMASSA PERSOONASSA.
KUN KRISHNA LOPETTAA LILAT ELI LEIKIT TÄSSÄ UNIVERSUMISSA, HÄN SIIRTYY SEURAAVAAN UNIVERSUMIIN.
Lila filosofisena kategorianaSri Chaitanya Mahaprabhu ei ole tässä lila-avatarien luettelossa, koska Hän on kätketty inkarnaatio (channa-avatāra). Kalin aikakaudella ei ole lila-avataroita, mutta on olemassa Herran inkarnaatio Sri Chaitanya Mahaprabhun muodossa. Tämä selitetään Srimad-Bhagavatamissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sri Chaitanya Mahaprabhu ei ole tässä lila-avatarien luettelossa, koska Hän on kätketty inkarnaatio (channa-avatāra). Kalin aikakaudella ei ole lila-avataroita, mutta on olemassa Herran inkarnaatio Sri Chaitanya Mahaprabhun muodossa. Tämä selitetään Srimad-Bhagavatamissa.
Śrī Caitanya Mahāprabhu is not mentioned as a līlā-avatāra because He is an incarnation in disguise (channa-avatāra).
https://vedabase.io/en/library/cc/madhya/6/99/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Śrī Caitanya Mahāprabhu is not mentioned as a līlā-avatāra because He is an incarnation in disguise (channa-avatāra).
https://vedabase.io/en/library/cc/madhya/6/99/Miten Jumala tulee maailmaan
Se, miten Herra tulee maailmaan, on suurin mysteeri. Tuleeko Hän suunnitelman mukaan vai spontaanisti. Jos teen suunnitelman ja alan toimia sen mukaan, joudun väistämättä oman suunnitelmani valtaan. Mutta miten Herran avatarit tulevat tähän maailmaan...?
Puolijumalat rukoilevat, mutta Herra Vishnu nukkuu Yoga nidrassa eikä mene minnekään. Loppujen lopuksi aineellinen maailma ei ole Hänen ympäristönsä. Mutta jooganidrassaan Hän kuulee puolijumalien äänet: ”Auttakaa meitä, emme tiedä, mitä tehdä.” Hän ei tiedä, mitä tehdä. Näiden rukousten vuoksi Hän tulee. Herra Chaitanya tuli Advaita Acharyan rukousten vuoksi, ja Hän itse puhui siitä.
...
Herra, tullessaan tähän maailmaan, asettaa itsensä palvojiensa valtaan - ja nämä ovat Hänen leikkejään. Hän Itse ei ole kenenkään alamainen; Hän itse on vapaa. Herra on alistettu vain rakkaudelle, se on korkeimman vapauden ominaisuus.
Siksi Hän tulee joskus aineelliseen maailmaan tällä tuulella. Kalin aikakaudella Herra tuli erityisessä tunnelmassa - puhtaan rakkauden tunnelmassa.
...
Puolijumalat rukoilevat, mutta Herra Vishnu nukkuu yoga nidrassa eikä mene minnekään. Loppujen lopuksi aineellinen maailma ei ole Hänen ympäristönsä. Mutta yoga-nidrassaan Hän kuulee puolijumalien äänet: ” Auta meitä, emme tiedä, mitä tehdä.” Näiden rukousten vuoksi Hän tulee. Herra Chaitanya tuli Advaita Acharyan rukousten vuoksi, ja Hän itse puhui siitä.
Kun Herra tulee kätkettynä avatarana, on hyvin vaikeaa nähdä korkeinta Herraa Hänessä.
Tullessaan Herrana Chaitanyana Hän ei ilmentänyt ulkoista voimaansa, sen sijaan Hän ilmentyi sisäisestä energiastaan - Srimati Radharanin mielialasta.
Herra Chaitanya on puhtainta rakkautta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Jumala tulee maailmaan
Se, miten Herra tulee maailmaan, on suurin mysteeri. Tuleeko Hän suunnitelman mukaan vai spontaanisti. Jos teen suunnitelman ja alan toimia sen mukaan, joudun väistämättä oman suunnitelmani valtaan. Mutta miten Herran avatarit tulevat tähän maailmaan...?
Puolijumalat rukoilevat, mutta Herra Vishnu nukkuu Yoga nidrassa eikä mene minnekään. Loppujen lopuksi aineellinen maailma ei ole Hänen ympäristönsä. Mutta jooganidrassaan Hän kuulee puolijumalien äänet: ”Auttakaa meitä, emme tiedä, mitä tehdä.” Hän ei tiedä, mitä tehdä. Näiden rukousten vuoksi Hän tulee. Herra Chaitanya tuli Advaita Acharyan rukousten vuoksi, ja Hän itse puhui siitä.
...
Herra, tullessaan tähän maailmaan, asettaa itsensä palvojiensa valtaan - ja nämä ovat Hänen leikkejään. Hän Itse ei ole kenenkään alamainen; Hän itse on vapaa. Herra on alistettu vain rakkaudelle, se on korkeimman vapauden ominaisuus.
Siksi Hän tulee joskus aineelliseen maailmaan tällä tuulella. Kalin aikakaudella Herra tuli erityisessä tunnelmassa - puhtaan rakkauden tunnelmassa.
...
Puolijumalat rukoilevat, mutta Herra Vishnu nukkuu yoga nidrassa eikä mene minnekään. Loppujen lopuksi aineellinen maailma ei ole Hänen ympäristönsä. Mutta yoga-nidrassaan Hän kuulee puolijumalien äänet: ” Auta meitä, emme tiedä, mitä tehdä.” Näiden rukousten vuoksi Hän tulee. Herra Chaitanya tuli Advaita Acharyan rukousten vuoksi, ja Hän itse puhui siitä.
Kun Herra tulee kätkettynä avatarana, on hyvin vaikeaa nähdä korkeinta Herraa Hänessä.
Tullessaan Herrana Chaitanyana Hän ei ilmentänyt ulkoista voimaansa, sen sijaan Hän ilmentyi sisäisestä energiastaan - Srimati Radharanin mielialasta.
Herra Chaitanya on puhtainta rakkauttaOn tärkeää ymmärtää, miksi Herra Chaitanya ei tule yksin, vaan Pancha-tattvana. Vain jos hyväksymme koko Pancha-tattvan...
Jos hyväksymme vain Herran Chaitanyan... koska on mahdotonta lähestyä Krishnaa ilman Herran Chaitanyan, koko Pancha-tattvan..
*************
Jokaisessa meissä oleva omistautuminen, joka meidän on opittava näkemään, on Herran Chaitanyan emanaatio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tärkeää ymmärtää, miksi Herra Chaitanya ei tule yksin, vaan Pancha-tattvana. Vain jos hyväksymme koko Pancha-tattvan...
Jos hyväksymme vain Herran Chaitanyan... koska on mahdotonta lähestyä Krishnaa ilman Herran Chaitanyan, koko Pancha-tattvan..
*************
Jokaisessa meissä oleva omistautuminen, joka meidän on opittava näkemään, on Herran Chaitanyan emanaatio.Ihminen ei voi olla palvomatta jotakuta, ja jos hän ei palvo ketään, hän palvoo itseään.
Monet ihmiset palvovat itseään - eli kaikkein rakkainta.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei voi olla palvomatta jotakuta, ja jos hän ei palvo ketään, hän palvoo itseään.
Monet ihmiset palvovat itseään - eli kaikkein rakkainta..Advaita Acharya on yksi Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisimmistä kumppaneista. Hän kuuluu Pancha-tattvaan. Gaudiya-vaishnavat kunnioittavat häntä Maha-Vishnun ilmentymänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Advaita Acharya on yksi Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisimmistä kumppaneista. Hän kuuluu Pancha-tattvaan. Gaudiya-vaishnavat kunnioittavat häntä Maha-Vishnun ilmentymänä.
https://www.krishnatemple.com/wp-content/uploads/2024/02/Advaita-Header.jpg
Advaita Acharya - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.krishnatemple.com/wp-content/uploads/2024/02/Advaita-Header.jpg
Advaita AcharyaSri Advaita Acharya Prabhu on itse Maha-Vishnu, joka on koko aineellisen luomisen alkuperäisenä syynä. Siksi Hän on kaikessa yhtä suuri kuin Korkein Herra. Vishnun ikuinen henkinen muoto synnyttää kaiken, kun taas Hänellä itsellään ei ole alkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sri Advaita Acharya Prabhu on itse Maha-Vishnu, joka on koko aineellisen luomisen alkuperäisenä syynä. Siksi Hän on kaikessa yhtä suuri kuin Korkein Herra. Vishnun ikuinen henkinen muoto synnyttää kaiken, kun taas Hänellä itsellään ei ole alkua.
Maha-Vishnu
Ontologisesti ajateltuna Advaita-Acharya on Maha-Vishnun avatar, joka luo aineellisen kosmoksen harhaisenergiansa avulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maha-Vishnu
Ontologisesti ajateltuna Advaita-Acharya on Maha-Vishnun avatar, joka luo aineellisen kosmoksen harhaisenergiansa avulla.Advaita Acharya on bhakta, joka rukoili kiihkeästi Sri Chaitanya Mahaprabhua laskeutumaan yugavatarana ja huolehtimaan kaikkien olentojen hyvinvoinnista.
”Oi Herra, tule ja vapauta nämä ihmiset - on aika vapauttaa heidät levittämällä Krishnan suloista nimeä”. Tule, Herrani - he ovat kaikkein hädänalaisimpia!” Näin Advaita Acharya houkutteli Sri Chaitanya Mahaprabhun rukouksellaan langenneiden sielujen puolesta. Silloin oli tietysti jo aika laskeutua meidän aikakautemme Jumalan inkarnaation, yugavataran, alas, mutta Advaita Acharya täytti kuitenkin Sri Chaitanya Mahaprabhun kutsumisen roolin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Advaita Acharya on bhakta, joka rukoili kiihkeästi Sri Chaitanya Mahaprabhua laskeutumaan yugavatarana ja huolehtimaan kaikkien olentojen hyvinvoinnista.
”Oi Herra, tule ja vapauta nämä ihmiset - on aika vapauttaa heidät levittämällä Krishnan suloista nimeä”. Tule, Herrani - he ovat kaikkein hädänalaisimpia!” Näin Advaita Acharya houkutteli Sri Chaitanya Mahaprabhun rukouksellaan langenneiden sielujen puolesta. Silloin oli tietysti jo aika laskeutua meidän aikakautemme Jumalan inkarnaation, yugavataran, alas, mutta Advaita Acharya täytti kuitenkin Sri Chaitanya Mahaprabhun kutsumisen roolin...Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva
(”Kauniin Todellisuuden Hetkiä”, osa 8.1)
(Vuonna 1982. Navadwipa Dhama, Intia)
Bhakta: Maharaj, miten on mahdollista, että Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva?
Srila Sridhar Maharaj: Sadashiva ja Maha-Vishnu ovat samanlaisessa asemassa. Jīva-tattva kokonaisuudessaan on edustettuna Shivan persoonassa. Jīva-tattva on edustettuna symbolisella tavalla, ja se ilmenee Shivan persoonallisuudessa. Shivalla on dualistinen olemus, kaksi hypostaasia. Hänellä on kaksi [olemisen] puolta. Ensimmäinen on hyväksikäytön puoli, väärien käsitysten ja harhakäsitysten maailman puoli. Toinen on Todellisuutta, aitoa maailmaa, palveleva puoli. Kun on kyse Todellisuuden palvelemisesta, kyseessä on Shivaloka.
Palvelumaailman Shiva on Sadashiva. Tämä on hänen olemuksensa alkuperäinen ilmentymä. Hänellä tietynlainen asema palvelemista varten. Tämä on yksi hänen aspekteistaan, yksi hänen toiminnoistaan. Jumala on hänen kauttaan vuorovaikutuksessa tämän maailman kanssa. Shivalla on tiettyjä valtuuksia, joiden kautta Jumala, Maha-Vishnu toimii. Tätä tarkoitusta varten on luotu erityinen virka, erityinen asema. Ja samaan aikaan kyse on vääristä käsityksistä, harhakuvitelmista, mikä on kaiken brahmandan, koko aineellisen todellisuuden perustana. Shiva on vastuussa tästä toiminnasta, hänellä on erityinen asema, virka. Kun on kyse hänen sisäisestä toiminnastaan, se on Maha-Vishnu. Ja Maha-Vishnu käyttää illusorisen maailman korkeinta ilmentymää — jīva-tattvaa [joka on saavuttanut Shivan aseman].
*******************
Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.com - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva
(”Kauniin Todellisuuden Hetkiä”, osa 8.1)
(Vuonna 1982. Navadwipa Dhama, Intia)
Bhakta: Maharaj, miten on mahdollista, että Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva?
Srila Sridhar Maharaj: Sadashiva ja Maha-Vishnu ovat samanlaisessa asemassa. Jīva-tattva kokonaisuudessaan on edustettuna Shivan persoonassa. Jīva-tattva on edustettuna symbolisella tavalla, ja se ilmenee Shivan persoonallisuudessa. Shivalla on dualistinen olemus, kaksi hypostaasia. Hänellä on kaksi [olemisen] puolta. Ensimmäinen on hyväksikäytön puoli, väärien käsitysten ja harhakäsitysten maailman puoli. Toinen on Todellisuutta, aitoa maailmaa, palveleva puoli. Kun on kyse Todellisuuden palvelemisesta, kyseessä on Shivaloka.
Palvelumaailman Shiva on Sadashiva. Tämä on hänen olemuksensa alkuperäinen ilmentymä. Hänellä tietynlainen asema palvelemista varten. Tämä on yksi hänen aspekteistaan, yksi hänen toiminnoistaan. Jumala on hänen kauttaan vuorovaikutuksessa tämän maailman kanssa. Shivalla on tiettyjä valtuuksia, joiden kautta Jumala, Maha-Vishnu toimii. Tätä tarkoitusta varten on luotu erityinen virka, erityinen asema. Ja samaan aikaan kyse on vääristä käsityksistä, harhakuvitelmista, mikä on kaiken brahmandan, koko aineellisen todellisuuden perustana. Shiva on vastuussa tästä toiminnasta, hänellä on erityinen asema, virka. Kun on kyse hänen sisäisestä toiminnastaan, se on Maha-Vishnu. Ja Maha-Vishnu käyttää illusorisen maailman korkeinta ilmentymää — jīva-tattvaa [joka on saavuttanut Shivan aseman].
*******************
Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.comhttps://substackcdn.com/image/fetch/w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https://substack-post-media.s3.amazonaws.com/public/images/42a0f144-2f38-404f-96bd-0f53787a8c6f_3620x4926.jpeg
Maha-Vishnu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://substackcdn.com/image/fetch/w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https://substack-post-media.s3.amazonaws.com/public/images/42a0f144-2f38-404f-96bd-0f53787a8c6f_3620x4926.jpeg
Maha-VishnuVeda-tieto on Korkeimman Jumalan hengitys, ja on kaiken toiminnan perusta. Siksi Herra toteaa, että aineelliset maailmankaikkeudet syntyvät vain Hänen toimintansa (hengityksensä) kautta, ja niissä eri toiminnot kehittyvät vähitellen.
*********************************
Koko vedalainen tiede alkaa tästä transsendentaalisesta äänestä, jota kutsutaan praṇavaksi, oṁkāraksi.
Tämä sama transsendentaalinen ääni sisältyy mantraan Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare/ Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veda-tieto on Korkeimman Jumalan hengitys, ja on kaiken toiminnan perusta. Siksi Herra toteaa, että aineelliset maailmankaikkeudet syntyvät vain Hänen toimintansa (hengityksensä) kautta, ja niissä eri toiminnot kehittyvät vähitellen.
*********************************
Koko vedalainen tiede alkaa tästä transsendentaalisesta äänestä, jota kutsutaan praṇavaksi, oṁkāraksi.
Tämä sama transsendentaalinen ääni sisältyy mantraan Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare/ Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare,Maha-Vishnu
Karanodakashayi Vishnu on Maha-Vishnu, ensimmäinen purusha-avatara.
Maha-Vishnun katse kuljettaa myös Kālaa eli ajan energiaa.
Ajan vaikutuksesta kaikki aineellisessa maailmassa syntyy ja tuhoutuu, myös itse maailmankaikkeus.
Ajan vaikutuksesta kaikki täällä on väliaikaista, ja aineelliset universumit käyvät läpi luomisen ja tuhoutumisen syklejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maha-Vishnu
Karanodakashayi Vishnu on Maha-Vishnu, ensimmäinen purusha-avatara.
Maha-Vishnun katse kuljettaa myös Kālaa eli ajan energiaa.
Ajan vaikutuksesta kaikki aineellisessa maailmassa syntyy ja tuhoutuu, myös itse maailmankaikkeus.
Ajan vaikutuksesta kaikki täällä on väliaikaista, ja aineelliset universumit käyvät läpi luomisen ja tuhoutumisen syklejä.Kaikki alkaa Krishnasta. Krishna on Alkuperäinen, Jumaluuden Ylin Persoonallisuus.
Krishna on kuin kynttilä, joka sytyttää muut kynttilät.
Kaikki kynttilät saattavat antaa samanlaista valaistusta, mutta silti on olemassa kynttilä, joka sytyttää kaikki muut ja on siten valaistuksen Alkuperä.
Vastaavasti Vishnulla on monia muotoja, ja ne kaikki ovat voimakkaita, mutta silti Krishna on Alkuperäinen, Jumaluuden Ylin Persoonallisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki alkaa Krishnasta. Krishna on Alkuperäinen, Jumaluuden Ylin Persoonallisuus.
Krishna on kuin kynttilä, joka sytyttää muut kynttilät.
Kaikki kynttilät saattavat antaa samanlaista valaistusta, mutta silti on olemassa kynttilä, joka sytyttää kaikki muut ja on siten valaistuksen Alkuperä.
Vastaavasti Vishnulla on monia muotoja, ja ne kaikki ovat voimakkaita, mutta silti Krishna on Alkuperäinen, Jumaluuden Ylin Persoonallisuus.Mikä liikuttaa pradhānaa ja transformoi sen mahat-tattvaksi? Maha-Vishnun katse.
Maha-Vishnu hedelmöittää pradhānan kaikilla sieluilla, jotka haluavat osallistua aineelliseen luomiseen, aivan kuten mies tekee naisen raskaaksi.
Koska Herra on kaikkivoipa, hän voi luoda lukemattomia eläviä olentoja aineellisen luonnon kohtuun yksinkertaisesti katseensa avulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä liikuttaa pradhānaa ja transformoi sen mahat-tattvaksi? Maha-Vishnun katse.
Maha-Vishnu hedelmöittää pradhānan kaikilla sieluilla, jotka haluavat osallistua aineelliseen luomiseen, aivan kuten mies tekee naisen raskaaksi.
Koska Herra on kaikkivoipa, hän voi luoda lukemattomia eläviä olentoja aineellisen luonnon kohtuun yksinkertaisesti katseensa avulla.Katseesta itsestään tulee Herra Sadha Siva, joka toimii kaikkien aineelliseen luontoon tulevien sielujen suojelijana. Alun perin Herra Shiva on Vishnu-tattva, joka on Herra Maha-Vishnun suora ekspansio. Sadha Shiva asuu aineellisten universumien ulkopuolella, omalla planeetallaan, joka sijaitsee henkisten ja aineellisten universumien rajalla. Sieltä käsin hän ekspansioitui lukemattomiin Shivoihin, jotka ovat läsnä jokaisen aineellisen universumin sisällä. Lordi Shivana hän neuvottelee aineellisen luonnon kanssa, ja näin osa hänen ominaisuuksistaan peittyy...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katseesta itsestään tulee Herra Sadha Siva, joka toimii kaikkien aineelliseen luontoon tulevien sielujen suojelijana. Alun perin Herra Shiva on Vishnu-tattva, joka on Herra Maha-Vishnun suora ekspansio. Sadha Shiva asuu aineellisten universumien ulkopuolella, omalla planeetallaan, joka sijaitsee henkisten ja aineellisten universumien rajalla. Sieltä käsin hän ekspansioitui lukemattomiin Shivoihin, jotka ovat läsnä jokaisen aineellisen universumin sisällä. Lordi Shivana hän neuvottelee aineellisen luonnon kanssa, ja näin osa hänen ominaisuuksistaan peittyy...
Hänestä tulee näin Shiva-tattva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänestä tulee näin Shiva-tattva.
Brahma-samhita selittää, että tämä kosmisen yhdynnän periaate ilmenee tämän maailman lisääntymisessä. Näemme, että kaikki elävät olennot lisääntyvät yhdynnän kautta, kahden aspektin, naispuolisen ja miespuolisen, yhdistymisen kautta. Näiden kahden aspektin yhdistyminen, näiden energioiden vuorovaikutus, mahdollistaa muiden elävien olentojen syntymisen. Elävien olentojen lisääntymisen lisäksi emme ole nähneet mitään muuta. Näemme, että kaikki lisääntyvät tällä tavoin.
SCS Math - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brahma-samhita selittää, että tämä kosmisen yhdynnän periaate ilmenee tämän maailman lisääntymisessä. Näemme, että kaikki elävät olennot lisääntyvät yhdynnän kautta, kahden aspektin, naispuolisen ja miespuolisen, yhdistymisen kautta. Näiden kahden aspektin yhdistyminen, näiden energioiden vuorovaikutus, mahdollistaa muiden elävien olentojen syntymisen. Elävien olentojen lisääntymisen lisäksi emme ole nähneet mitään muuta. Näemme, että kaikki lisääntyvät tällä tavoin.
SCS MathKun sielut, jotka alun perin asuvat henkisen ja aineellisen maailman rajalla, puhtaan tietoisuuden maailmassa (Brahmana), haluavat uppoutua aineelliseen maailmaan tyydyttääkseen egoismiaan ja himoaan, silloin Shiva ja hänen puolisonsa, maallisen illuusion jumalatar Maya, ottavat Vishnun tahdosta mies- ja naisolentojen (lingam ja yoni) muodon. Shiva ja Shakti, jotka yhdistyvät KOSMISESSA YHDYNNÄSSÄ, päästävät sielut läpi, jolloin ne voivat hankkia virtuaaliset fyysiset kehot, jotka luoja Brahma luo. Shivaa, joka suorittaa tämän tehtävän yhdessä Mayan kanssa ja joka polveutuu Sadashivasta, kutsutaan Shambhu Shivaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sielut, jotka alun perin asuvat henkisen ja aineellisen maailman rajalla, puhtaan tietoisuuden maailmassa (Brahmana), haluavat uppoutua aineelliseen maailmaan tyydyttääkseen egoismiaan ja himoaan, silloin Shiva ja hänen puolisonsa, maallisen illuusion jumalatar Maya, ottavat Vishnun tahdosta mies- ja naisolentojen (lingam ja yoni) muodon. Shiva ja Shakti, jotka yhdistyvät KOSMISESSA YHDYNNÄSSÄ, päästävät sielut läpi, jolloin ne voivat hankkia virtuaaliset fyysiset kehot, jotka luoja Brahma luo. Shivaa, joka suorittaa tämän tehtävän yhdessä Mayan kanssa ja joka polveutuu Sadashivasta, kutsutaan Shambhu Shivaksi.
Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva
Advaita Acharya on yksi Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisimmistä kumppaneista. Hän kuuluu Pancha-tattvaan. Gaudiya-vaishnavat kunnioittavat häntä Maha-Vishnun ilmentymänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva
Advaita Acharya on yksi Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisimmistä kumppaneista. Hän kuuluu Pancha-tattvaan. Gaudiya-vaishnavat kunnioittavat häntä Maha-Vishnun ilmentymänä.https://gaudiyahistory.iskcondesiretree.com/wp-content/uploads/2011/08/Advaita-Acharya-10-274x300.jpg
https://www.krishnatemple.com/wp-content/uploads/2024/02/Advaita-Header.jpg
Advaita Acharya - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://gaudiyahistory.iskcondesiretree.com/wp-content/uploads/2011/08/Advaita-Acharya-10-274x300.jpg
https://www.krishnatemple.com/wp-content/uploads/2024/02/Advaita-Header.jpg
Advaita AcharyaAcharya - henkinen opettaja, joka opettaa esimerkillään.
Vaishnavan Jumalasta inspiroitunut aspekti on acharya, guru.
Saavuttaakseen transsendentaalisen tiedon ihmisen on antauduttava täysin AIDOLLE acharyalle vilpittömän kyselyn ja palvelun hengessä. Voimme sisäistää transsendentaalisen tiedon vain, jos todella palvelemme Absoluuttia acharyan johdolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Acharya - henkinen opettaja, joka opettaa esimerkillään.
Vaishnavan Jumalasta inspiroitunut aspekti on acharya, guru.
Saavuttaakseen transsendentaalisen tiedon ihmisen on antauduttava täysin AIDOLLE acharyalle vilpittömän kyselyn ja palvelun hengessä. Voimme sisäistää transsendentaalisen tiedon vain, jos todella palvelemme Absoluuttia acharyan johdolla.Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva
Advaita Acharya on yksi Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisimmistä kumppaneista. Hän kuuluu Pancha-tattvaan. Gaudiya-vaishnavat kunnioittavat häntä Maha-Vishnun ilmentymänä.
Nyt puhumme Herra Nityanandasta, joka kuuluu myös Pancha-tattvaan.Kuka Hän on.
Nityananda Prabhu (Herra Nityananda) - Herra Balaraman inkarnaatio, Herra Krishnan ensimmäinen täydellinen inkarnaatio; alkuperäinen henkinen opettaja (adi-guru); Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisin kumppani; yksi Pancha-tattvan hypostaaseista.
Nityananda on Baladevaa korkeammassa asemassa. Miksi? Koska hän jakaa premaa, jumalallista rakkautta. Ja mitä prema on? Se on korkein kaikesta saavutettavasta. Jos joku kykenee antamaan jumalallista rakkautta, kaikki muut ovat määritelmällisesti häntä alempiarvoisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva
Advaita Acharya on yksi Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisimmistä kumppaneista. Hän kuuluu Pancha-tattvaan. Gaudiya-vaishnavat kunnioittavat häntä Maha-Vishnun ilmentymänä.
Nyt puhumme Herra Nityanandasta, joka kuuluu myös Pancha-tattvaan.Kuka Hän on.
Nityananda Prabhu (Herra Nityananda) - Herra Balaraman inkarnaatio, Herra Krishnan ensimmäinen täydellinen inkarnaatio; alkuperäinen henkinen opettaja (adi-guru); Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisin kumppani; yksi Pancha-tattvan hypostaaseista.
Nityananda on Baladevaa korkeammassa asemassa. Miksi? Koska hän jakaa premaa, jumalallista rakkautta. Ja mitä prema on? Se on korkein kaikesta saavutettavasta. Jos joku kykenee antamaan jumalallista rakkautta, kaikki muut ovat määritelmällisesti häntä alempiarvoisia.Koska Nityananda Prabhu (Herra Nityananda) - Herra Balaraman inkarnaatio, niin kuka on Herra Balarama?
Balarama (Balarāma) on Krishnan ensimmäinen täydellinen ilmentymä. Audarya-lilassa Nityananda. Alkuperäinen henkinen opettaja.
Balarama (Baladeva) on Herra Krishnan ensimmäinen täydellinen ilmentymä, Hänen ”toinen Minänsä”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Nityananda Prabhu (Herra Nityananda) - Herra Balaraman inkarnaatio, niin kuka on Herra Balarama?
Balarama (Balarāma) on Krishnan ensimmäinen täydellinen ilmentymä. Audarya-lilassa Nityananda. Alkuperäinen henkinen opettaja.
Balarama (Baladeva) on Herra Krishnan ensimmäinen täydellinen ilmentymä, Hänen ”toinen Minänsä”.Nyt selvennykseksi muutama lause bhakti.fi sivustolta
**************
Krishnan isoveli
Jumaluuden Ylimmällä Persoonallisuudella, Sri Krishnalla, on veli nimeltä Balarama, joka on myös Jumaluuden Ylin Persoonallisuus. Kuinka se on mahdollista? Jos Jumala on vain yksi, kuinka Heitä nyt onkin kaksi?
Ja enemmänkin, sillä Krishna inkarnoituu myös...
Krishna on aina alkuperäinen Korkein Jumala, kaikkien laajentumien alkulähde, ja Balarama on Krishnan ensimmäinen laajentuma.
Kuvittele että sinulla on kymmenen kynttilää. Yksi niistä palaa (Krishna) ja sytytät sillä loput kynttilät. Kun kaikki 10 kynttilää palavat iloisesti, kuinka voit erottaa ensimmäisen kynttilän muista? Samalla tavoin omaksi ilokseen Krishna laajentuu moniksi eri muodoiks...
Kun Krishna laajentuu, Hän ei voimassaan vähene, vaan pysyy ikuisesti Korkeimpana. Tämä kaikki on yksityiskohtaisesti selitetty Srimad Bhagavatamissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt selvennykseksi muutama lause bhakti.fi sivustolta
**************
Krishnan isoveli
Jumaluuden Ylimmällä Persoonallisuudella, Sri Krishnalla, on veli nimeltä Balarama, joka on myös Jumaluuden Ylin Persoonallisuus. Kuinka se on mahdollista? Jos Jumala on vain yksi, kuinka Heitä nyt onkin kaksi?
Ja enemmänkin, sillä Krishna inkarnoituu myös...
Krishna on aina alkuperäinen Korkein Jumala, kaikkien laajentumien alkulähde, ja Balarama on Krishnan ensimmäinen laajentuma.
Kuvittele että sinulla on kymmenen kynttilää. Yksi niistä palaa (Krishna) ja sytytät sillä loput kynttilät. Kun kaikki 10 kynttilää palavat iloisesti, kuinka voit erottaa ensimmäisen kynttilän muista? Samalla tavoin omaksi ilokseen Krishna laajentuu moniksi eri muodoiks...
Kun Krishna laajentuu, Hän ei voimassaan vähene, vaan pysyy ikuisesti Korkeimpana. Tämä kaikki on yksityiskohtaisesti selitetty Srimad Bhagavatamissa.Nyt selvennykseksi muutama lause bhakti.fi sivustolta
**************
Balarama suorittaa luomistyön neljässä catur-vyuha-laajentumassaan (Vasudeva, Sankarshana, Pradyumna ja Aniruddha). Anantasesan monipäisen käärmeen muodossa Hän on aina valmis palvelemaan Krishnaa. Kaikissa muodoissaan Balarama maistaa antaumuksellisen palvelemisen nektaria. Kukaan ei voi lähestyä Krishnaa saamatta ensin osakseen Balaraman suosiota, joka rakastaa Krishnaa isoveljenä niin ystävän kuin vanhempainrakkaudenkin sulomaun kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt selvennykseksi muutama lause bhakti.fi sivustolta
**************
Balarama suorittaa luomistyön neljässä catur-vyuha-laajentumassaan (Vasudeva, Sankarshana, Pradyumna ja Aniruddha). Anantasesan monipäisen käärmeen muodossa Hän on aina valmis palvelemaan Krishnaa. Kaikissa muodoissaan Balarama maistaa antaumuksellisen palvelemisen nektaria. Kukaan ei voi lähestyä Krishnaa saamatta ensin osakseen Balaraman suosiota, joka rakastaa Krishnaa isoveljenä niin ystävän kuin vanhempainrakkaudenkin sulomaun kautta.Nyt lisää selvennykseksi muutama lause bhakti.fi sivustolta
****************
Krishnalla on lukuisia rakkaita seuralaisia, jotka aina seuraavat Häntä, kun Hän tulee aineelliseen maailmaan toteuttamaan ikuista tehtäväänsä suojella ja ilahduttaa bhaktoja, sekä tuhoamaan demonit. Vrindavanassa Hänen ikuinen veljensä on Balarama, Rama-lilassa Lakshman ja Gaura-lilassa Nityananda.
...
Narottama Das Thakura on yhdessä laulussaan sanonut, että jos haluamme lähestyä Radha-Krishnaa, on meidän kuljettava Nityanandan kautta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt lisää selvennykseksi muutama lause bhakti.fi sivustolta
****************
Krishnalla on lukuisia rakkaita seuralaisia, jotka aina seuraavat Häntä, kun Hän tulee aineelliseen maailmaan toteuttamaan ikuista tehtäväänsä suojella ja ilahduttaa bhaktoja, sekä tuhoamaan demonit. Vrindavanassa Hänen ikuinen veljensä on Balarama, Rama-lilassa Lakshman ja Gaura-lilassa Nityananda.
...
Narottama Das Thakura on yhdessä laulussaan sanonut, että jos haluamme lähestyä Radha-Krishnaa, on meidän kuljettava Nityanandan kautta...https://harekrsna.com/philosophy/radhakrsna/krsna/nityananda.htm
Nyt muutam lause täältä, suomen kielessä käännösvirheitä: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://harekrsna.com/philosophy/radhakrsna/krsna/nityananda.htm
Nyt muutam lause täältä, suomen kielessä käännösvirheitä:Herra Nityananda, joka on itse Balarama, Krisnan ensimmäinen suora ilmentymä tai laajennus, on alkuperäinen henkinen opettaja. Hän auttaa Herraa Krisnaa Hänen harrastuksissaan ja on Herran palvelija.
Herra Caitanya on sama Herra Krsna, ja Herra Nityananda on Herra Balarama. Herra Nityananda täyttää kaikki Herran Caitanyan toiveet. Palvelijuuden tunteen lähde on todellakin Herra Balarama, ja Häntä seuraavat täysivaltaiset ekspansiot ovat kaikki tuon hurmion vaikutuksen alaisia.
Sri Rama eli Balarama on Herran palvojien suojelija. Baladeva toimii kaikkien palvojien henkisenä opettajana...
...
A.C. Bhaktivedanta Swami Srila Prabhupadan tekstistä ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra Nityananda, joka on itse Balarama, Krisnan ensimmäinen suora ilmentymä tai laajennus, on alkuperäinen henkinen opettaja. Hän auttaa Herraa Krisnaa Hänen harrastuksissaan ja on Herran palvelija.
Herra Caitanya on sama Herra Krsna, ja Herra Nityananda on Herra Balarama. Herra Nityananda täyttää kaikki Herran Caitanyan toiveet. Palvelijuuden tunteen lähde on todellakin Herra Balarama, ja Häntä seuraavat täysivaltaiset ekspansiot ovat kaikki tuon hurmion vaikutuksen alaisia.
Sri Rama eli Balarama on Herran palvojien suojelija. Baladeva toimii kaikkien palvojien henkisenä opettajana...
...
A.C. Bhaktivedanta Swami Srila Prabhupadan tekstistä ...https://guptvrindavandham.org/_next/image/?url=https://guptvrindavandham.org/media/blogs/Sri_Nityananda_Prabhu.webp&w=1920&q=75
Lord Nityananda - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://guptvrindavandham.org/_next/image/?url=https://guptvrindavandham.org/media/blogs/Sri_Nityananda_Prabhu.webp&w=1920&q=75
Lord NityanandaMitä olemme nyt oppineet?
Nyt puhumme Herra Nityanandasta, joka kuuluu myös Pancha-tattvaan.Kuka Hän on.
Koska Nityananda Prabhu (Herra Nityananda) - Herra Balaraman inkarnaatio, niin kuka on Herra Balarama?
Balarama (Baladeva) on Herra Krishnan ensimmäinen täydellinen ilmentymä, Hänen ”toinen Minänsä”.
Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva
Advaita Acharya on yksi Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisimmistä kumppaneista. Hän kuuluu Pancha-tattvaan. Gaudiya-vaishnavat kunnioittavat häntä Maha-Vishnun ilmentymänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä olemme nyt oppineet?
Nyt puhumme Herra Nityanandasta, joka kuuluu myös Pancha-tattvaan.Kuka Hän on.
Koska Nityananda Prabhu (Herra Nityananda) - Herra Balaraman inkarnaatio, niin kuka on Herra Balarama?
Balarama (Baladeva) on Herra Krishnan ensimmäinen täydellinen ilmentymä, Hänen ”toinen Minänsä”.
Advaita Acharya on samanaikaisesti sekä Maha-Vishnu että Sadashiva
Advaita Acharya on yksi Sri Chaitanya Mahaprabhun läheisimmistä kumppaneista. Hän kuuluu Pancha-tattvaan. Gaudiya-vaishnavat kunnioittavat häntä Maha-Vishnun ilmentymänä.https://i0.wp.com/iskconshop.com/wp-content/uploads/2022/01/ptimg.jpg?fit=632,650&ssl=1
Pañcha-tattva - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://i0.wp.com/iskconshop.com/wp-content/uploads/2022/01/ptimg.jpg?fit=632,650&ssl=1
Pañcha-tattvaPancha-tattva on Absoluuttisen Totuuden, Sri Krishnan, ilmentymä viidessä eri muodossa: Sri Krishna Chaitanyana, Sri Nityananda Prabhuna, Sri Advaita Prabhuna, Srivas Thakurina ja Sri Gadadhara Prabhuna.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2291677- 381576
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!761441Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631349Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761229- 781224
Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031203- 541028
Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per196989Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?147889