kotisivut soneraan miten???

Lyla

Olen aikomassa rehdä kotisivuni soneran kotisuvu palvelimeen, mutta en tajua mitään niistä ohjeista tai tiedojen siirtämisestä omalta koneelta jonnekkin :D voisiko joku selittää hyvin tarkasti miten mun pitää tehdä ne sivut jotta ne toimisi? Vai onko helpompi tehä sivut jonnekkin muualle kuin soneraan?

17

1967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki

      Jos et Soneran ohjeista tajua, tuskin tajuat muutenkaan.

      Freewebs on luultavasti maailman helpoin tapa saada kotisivut: http://www.freewebs.com/

      • Lyla

        no kyllä haluaisin tehä sivuni mielummin suomalaisille sivuille :)


    • Lyla

      Sonera Internet FTP-ohjelman käyttäminen on ihan mahotonta!
      Kun menen sinne FTP juttuun kirjoitan salasanat ja muut tunnukset eteeni tulee se FTP -ohjelman pääikkuna jossa näkyy "oma kone" ruutu ja "palvelin" ruutu. mitä minun sitten pitää tehdä! en tajua mitään!! mitä mun pitää siirtää sieltä ja minne :D

      • BbB

        omalta koneelta kaikki www-sivuihisi liittyvä aineisto sinne palvelimelle (jos olet käyttänyt hakemistoja, ne sellaisenaan). Muista että ääkköset aiheuttavat ongelmia....

        Ja soneran omat ohjeet osoitteessa
        http://www.sonera.fi/artikkeli2/0,3843,l-fi_h-10758_a-279710,00.html


      • firefox*

        Etsit sieltä oman koneen puolelta ne tiedostot ja kansiot, jotka haluat palvelimelle siirtää ja sitten vain raahaat ne palvelimen puolelle.

        Muista laittaa pääsivusi tiedostonimeksi index.htm (html).


      • Lyla
        firefox* kirjoitti:

        Etsit sieltä oman koneen puolelta ne tiedostot ja kansiot, jotka haluat palvelimelle siirtää ja sitten vain raahaat ne palvelimen puolelle.

        Muista laittaa pääsivusi tiedostonimeksi index.htm (html).

        minne mun pitää joku index.htm kirjoittaa? ja pitääkö mun siirtää kaikki kuvat ja kirjoitukset johonkin kansioon C levylle ja sieltä sitten sillä FTP ohjelmalla jonnekkin... Olen laittanut C levylle kuvan, mutta kun yritän siirtää sitä FTP ohjelmalla niin ei tapahdu mitään, ja se kuva näyttää olevan sielä tekstitiedosto muodossa...
        mitä siihen "palvelin" ruutuun pitää kirjoittaa?
        en tajua mitään :) sorkka!


      • firefox*
        Lyla kirjoitti:

        minne mun pitää joku index.htm kirjoittaa? ja pitääkö mun siirtää kaikki kuvat ja kirjoitukset johonkin kansioon C levylle ja sieltä sitten sillä FTP ohjelmalla jonnekkin... Olen laittanut C levylle kuvan, mutta kun yritän siirtää sitä FTP ohjelmalla niin ei tapahdu mitään, ja se kuva näyttää olevan sielä tekstitiedosto muodossa...
        mitä siihen "palvelin" ruutuun pitää kirjoittaa?
        en tajua mitään :) sorkka!

        Okei, koitetaan nyt vielä vääntää rautalangasta:
        jos et osaa html-kieltä, lataa vaikka ilmainen ja suomenkielinen NVU (nvu.com) editori, ja tee sillä yksinkertainen sivu, kirjoitat siihen vaikka että:

        Tämä on kotisivuni.

        Se näyttää tältä html-kielenä:







        Tämä on kotisivuni.



        Sitten tallennat tuon sivun index.html -nimellä, vaikkapa C levylle Omat tiedoston kansioon tekemääsi "Kotisivut" kansioon.

        Sitten luet nuo Soneran ohjeet FTP-palvelimen käytöstä, ja seuraat niitä (linkki oli tuossa ylemmässä viestissä).

        Kirjoitat palvelimen osoitteen, tunnuksesi ja salasanan ja klikkaat Avaa yhteys.

        Sitten eteesi avautuu pääikkuna, vasemmalla näkyy oman koneesi sisältö, oikealla palvelimen, eli omien sivujesi sisältö. Sitten etsit omalta koneeltasi eli vasemmalta C levyltä, omat tiedostot kansion ja sielä kotisivut kansion. Kaksoisklikkaa kansiota, siellä pitäisi olla sinne tallentamasi index.html -tiedosto. Nyt vain joko kaksoisklikkaat sitä tai klikkaat kerran (valitset sen) ja painat oikealle osoittavaa nuolta. Tiedoston pitäisi siirtyä palvelimelle. Sitten vain menet selaimella omaan osoitteesi ja sieltä pitäisi ilmestyä sivu, jossa lukee mustin kirjaimin valkoisella pohjalla "Tämä on kotisivuni".

        Jos liität sivuillesi kuvia, myös ne pitää siirtää palvelimelle, eihän ne muuten netissä näy. Samoin on kaikkien muiden tiedostojen kanssa.

        Toivottavasti nyt onnistut.


      • Lyla
        firefox* kirjoitti:

        Okei, koitetaan nyt vielä vääntää rautalangasta:
        jos et osaa html-kieltä, lataa vaikka ilmainen ja suomenkielinen NVU (nvu.com) editori, ja tee sillä yksinkertainen sivu, kirjoitat siihen vaikka että:

        Tämä on kotisivuni.

        Se näyttää tältä html-kielenä:







        Tämä on kotisivuni.



        Sitten tallennat tuon sivun index.html -nimellä, vaikkapa C levylle Omat tiedoston kansioon tekemääsi "Kotisivut" kansioon.

        Sitten luet nuo Soneran ohjeet FTP-palvelimen käytöstä, ja seuraat niitä (linkki oli tuossa ylemmässä viestissä).

        Kirjoitat palvelimen osoitteen, tunnuksesi ja salasanan ja klikkaat Avaa yhteys.

        Sitten eteesi avautuu pääikkuna, vasemmalla näkyy oman koneesi sisältö, oikealla palvelimen, eli omien sivujesi sisältö. Sitten etsit omalta koneeltasi eli vasemmalta C levyltä, omat tiedostot kansion ja sielä kotisivut kansion. Kaksoisklikkaa kansiota, siellä pitäisi olla sinne tallentamasi index.html -tiedosto. Nyt vain joko kaksoisklikkaat sitä tai klikkaat kerran (valitset sen) ja painat oikealle osoittavaa nuolta. Tiedoston pitäisi siirtyä palvelimelle. Sitten vain menet selaimella omaan osoitteesi ja sieltä pitäisi ilmestyä sivu, jossa lukee mustin kirjaimin valkoisella pohjalla "Tämä on kotisivuni".

        Jos liität sivuillesi kuvia, myös ne pitää siirtää palvelimelle, eihän ne muuten netissä näy. Samoin on kaikkien muiden tiedostojen kanssa.

        Toivottavasti nyt onnistut.

        sivut


      • lyla!!!
        firefox* kirjoitti:

        Okei, koitetaan nyt vielä vääntää rautalangasta:
        jos et osaa html-kieltä, lataa vaikka ilmainen ja suomenkielinen NVU (nvu.com) editori, ja tee sillä yksinkertainen sivu, kirjoitat siihen vaikka että:

        Tämä on kotisivuni.

        Se näyttää tältä html-kielenä:







        Tämä on kotisivuni.



        Sitten tallennat tuon sivun index.html -nimellä, vaikkapa C levylle Omat tiedoston kansioon tekemääsi "Kotisivut" kansioon.

        Sitten luet nuo Soneran ohjeet FTP-palvelimen käytöstä, ja seuraat niitä (linkki oli tuossa ylemmässä viestissä).

        Kirjoitat palvelimen osoitteen, tunnuksesi ja salasanan ja klikkaat Avaa yhteys.

        Sitten eteesi avautuu pääikkuna, vasemmalla näkyy oman koneesi sisältö, oikealla palvelimen, eli omien sivujesi sisältö. Sitten etsit omalta koneeltasi eli vasemmalta C levyltä, omat tiedostot kansion ja sielä kotisivut kansion. Kaksoisklikkaa kansiota, siellä pitäisi olla sinne tallentamasi index.html -tiedosto. Nyt vain joko kaksoisklikkaat sitä tai klikkaat kerran (valitset sen) ja painat oikealle osoittavaa nuolta. Tiedoston pitäisi siirtyä palvelimelle. Sitten vain menet selaimella omaan osoitteesi ja sieltä pitäisi ilmestyä sivu, jossa lukee mustin kirjaimin valkoisella pohjalla "Tämä on kotisivuni".

        Jos liität sivuillesi kuvia, myös ne pitää siirtää palvelimelle, eihän ne muuten netissä näy. Samoin on kaikkien muiden tiedostojen kanssa.

        Toivottavasti nyt onnistut.

        tiedoston siirtäminen epäonnistui ja mitään ei tapahu :& just joo!


      • Lyla
        Lyla kirjoitti:

        sivut

        1.avasin käynnistä ohjelman menin apuohjelmiin jA
        avasin wordpad tekstitiedoston
        2. kirjoitin sinne html juttuja ja tallensin sen johonkin UNICODE tietosto muotoon
        3.avasin FTP ohjelman, kirjoitin salasanat ja muut
        4. FTp "siirto" ohjelma avautui, painoin C levä ja sieltä tuli ne minun tekemät sivut ja muut sielä olevat ohjelmat
        5. painoin sivua 2 kertaa..kesti vähän aikaa ja sitten tuli viesti, jossa sanottiin jotain "ei onnistu" ja plaa plaa :%

        onko tämä soneran kotisivu ohjelma näin vaikea vai onko ne kaikki tämmöisiä!


      • Lyla
        lyla!!! kirjoitti:

        tiedoston siirtäminen epäonnistui ja mitään ei tapahu :& just joo!

        olen saanut tehtyä koneelle aika muhkeansämpylä aloitus sivun :)
        mutta miten saan linkkien kohdille kuvat? siis semmoinen:"paina tätä kuvaa/paintilla tehtyä tekstiä niin pääset kaverini sivulle :)
        siis tuollaiset linkit niinkuin täällä http://www.thedollpalace.com/topsites/


      • Lyla
        Lyla kirjoitti:

        olen saanut tehtyä koneelle aika muhkeansämpylä aloitus sivun :)
        mutta miten saan linkkien kohdille kuvat? siis semmoinen:"paina tätä kuvaa/paintilla tehtyä tekstiä niin pääset kaverini sivulle :)
        siis tuollaiset linkit niinkuin täällä http://www.thedollpalace.com/topsites/

        mitä mun pitää tuohon "palvelin" kohtaan kirjoittaa ja miksi se siirrä niitä sivuja/kuvia sinne vaan tööttöö koko ajan virhe ilmoituksia


      • firefox*
        Lyla kirjoitti:

        mitä mun pitää tuohon "palvelin" kohtaan kirjoittaa ja miksi se siirrä niitä sivuja/kuvia sinne vaan tööttöö koko ajan virhe ilmoituksia

        Oletko edes viitsinyt lukea huolella nuo soneran omat ohjeet tiedostojen siirrosta?! Linkki annettiin tuolla ylempänä ja sieltä selviää myös palvelimen nimi.

        Jos siitä huolimatta, että seuraat ohjeita täysin ja olet kokeillut siirtoa moneen kertaan, siirto ei onnistu, soita Soneran asiakaspalveluun tai lähetä sinne spostia.

        Kuvan saa toimimaan linkkinä ihan normaalisti, esim. näin:


      • Lyla
        firefox* kirjoitti:

        Oletko edes viitsinyt lukea huolella nuo soneran omat ohjeet tiedostojen siirrosta?! Linkki annettiin tuolla ylempänä ja sieltä selviää myös palvelimen nimi.

        Jos siitä huolimatta, että seuraat ohjeita täysin ja olet kokeillut siirtoa moneen kertaan, siirto ei onnistu, soita Soneran asiakaspalveluun tai lähetä sinne spostia.

        Kuvan saa toimimaan linkkinä ihan normaalisti, esim. näin:

        valmiit kuvatkin on ja kaikki, mutta en ole edelleenkään saanut siirrettyä niitä nettiin :% vaikka olen lukenut ohjeet satoja kertoja :)

        Täytyy varmaan lähettää postia soneralle :)


      • Lue Soneraohjeet
        Lyla kirjoitti:

        valmiit kuvatkin on ja kaikki, mutta en ole edelleenkään saanut siirrettyä niitä nettiin :% vaikka olen lukenut ohjeet satoja kertoja :)

        Täytyy varmaan lähettää postia soneralle :)

        Kannattaisko kokeilla ensin noita sivuja omalla koneella. Ovat kuitenkin staattiset kotisivut. eli luot ekan sivun antamalla sille nimeksi index.htm tai index.html
        ja kun luot toisia sivuja, sinun on laitettava ne samaan hakemistoon.
        Sitten kun siirrät ne Soneralle ftp -ohjelmaa käyttäen, niin siirrät sinne saman hakemistorakenteen kuin on koneellasi.

        Katso mallia jostakin html -koodista mitä ekalle sivulle kirjoitettaessa tulee laittaa w3c -koodia jne.

        Soneralla on kyllä todella hyvin ohjeistettuna nuo kotisivujen siirrot.
        Lue step by step äläkä kiirehdi !


      • Lue Soneraohjeet
        Lue Soneraohjeet kirjoitti:

        Kannattaisko kokeilla ensin noita sivuja omalla koneella. Ovat kuitenkin staattiset kotisivut. eli luot ekan sivun antamalla sille nimeksi index.htm tai index.html
        ja kun luot toisia sivuja, sinun on laitettava ne samaan hakemistoon.
        Sitten kun siirrät ne Soneralle ftp -ohjelmaa käyttäen, niin siirrät sinne saman hakemistorakenteen kuin on koneellasi.

        Katso mallia jostakin html -koodista mitä ekalle sivulle kirjoitettaessa tulee laittaa w3c -koodia jne.

        Soneralla on kyllä todella hyvin ohjeistettuna nuo kotisivujen siirrot.
        Lue step by step äläkä kiirehdi !

        Kotisivuja voit omalla koneella kokeilla esim notepad -ohjelmalla jonka saa Filehibosta. Sitten näet testata toimivatko sivusi ylipäätään ENNEN KUIN siirrät ne Soneralle


      • dorkalle viestiä
        Lue Soneraohjeet kirjoitti:

        Kannattaisko kokeilla ensin noita sivuja omalla koneella. Ovat kuitenkin staattiset kotisivut. eli luot ekan sivun antamalla sille nimeksi index.htm tai index.html
        ja kun luot toisia sivuja, sinun on laitettava ne samaan hakemistoon.
        Sitten kun siirrät ne Soneralle ftp -ohjelmaa käyttäen, niin siirrät sinne saman hakemistorakenteen kuin on koneellasi.

        Katso mallia jostakin html -koodista mitä ekalle sivulle kirjoitettaessa tulee laittaa w3c -koodia jne.

        Soneralla on kyllä todella hyvin ohjeistettuna nuo kotisivujen siirrot.
        Lue step by step äläkä kiirehdi !

        kannattaisi katsoa ennen vastausta, koska ketju on aloitettu.

        Tämänkin ketjun aloitus on tehty YLI KAHDEKSAN VUOTTA SITTEN !!


        ... kaikenlaisia idiootteja sitä onkin ....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe